Opzegging Canal digitaal (abo en paketten) niet mogelijk

• 14 July 2022
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

Ik had bij Canal digitaal een pakket bij mijn abonnement genomen via de gebruikersomgeving ‘Mijn Canal digitaal’

In deze omgeving kun je wel extra pakketten toevoegen, maar helaas niet opzeggen.

Hetgeen wettelijk gezien dus wel moet kunnen. Ik heb dit al gemeld via het klachtenkompas

Waar ze beweerden dat je via de chat kunt opzeggen.(is niet hetzelfde) en er gebeurde waar ik al bang voor was.

Dit geprobeerd, maar na 1 uur!!! open te hebben gestaan zonder reactie, heb ik het chatvenster maar gesloten.

Wel na het maken van een screenshot van de chat!

Gewoon belachelijk

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Misschien zie ik het anders, u kunt online een pakket toevoegen en ook online opzeggen middels een chat. Ik weet niet of het verplicht is om een abonnement op te kunnen zeggen in een "mijn…" omgeving. Hoeverre de verplichting reikt om op dezelfde manier op te zeggen en welke zijwegen daarin zijn toegestaan weet ik niet.

De moderne tijd wordt soms zo lastig dat het soms het gemakkelijkste is om met de hand een brief te schrijven, die in een envelop te stoppen en met postzegel erop te versturen. Je moet daar dan wel een filmpje van maken als bewijs natuurlijk, anders wordt de brief ook vast ontkend.

Ander voorbeeld: zelf ben ik laatst met de fiets naar de huisarts gegaan om een afspraak te maken omdat dat heel wat sneller ging dan met de telefoon.

@Harrie LPP Dus jij vindt dat we gewoon moeten slikken wat ons opgelegd wordt door bedrijven?

Het is gewoon een recht dat je moet kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop je het bent aangegaan!

Ik wil er nog wel even bij vermelden dat ik voor de rest erg tevreden ben over Canal digitaal.

Reputatie 7
Badge +7

Ik moet schrikken van de titel van het bericht want dan ga ik denken dat je bij Canal Digital helemaal niet kan opzeggen en je er dus levenslang aan vast blijft zitten. Maar je bedoelt dus dat opzeggen via het beeldscherm niet lukt. Gekukkig maar

Ik zou dan zoeken bij Veelgestelde Vragen onder Klantenservice of daar iets staat of zo. Meestal staat dat er wel hoe je kunt opzeggen.  Als een chat het na 5 minuten niet doet dan zou ik opnieuw proberen, op een andere computer of tablet nog eens, de browser opnieuw opstarten of zo.

Maar een aangetekende brief met bericht van ontvangst zou altijd moeten werken lijkt mij. Ik kan me niet goed voorstellen dat het via de website niet zou kunnen. Ze hebben natuurlijk een veiligheid ingebouwd dat je buurman niet voor de grap jouw abo opzegt. Dus je moet een persoonlijk contact maken waaraan ze kunnen zien dat jij het echt bent, en je kunt het juiste contractnummer geven en zo. 

Reputatie 5
Badge +5

De moderne tijd wordt soms zo lastig dat het soms het gemakkelijkste is om met de hand een brief te schrijven, die in een envelop te stoppen en met postzegel erop te versturen. Je moet daar dan wel een filmpje van maken als bewijs natuurlijk, anders wordt de brief ook vast ontkend.

Ander voorbeeld: zelf ben ik laatst met de fiets naar de huisarts gegaan om een afspraak te maken omdat dat heel wat sneller ging dan met de telefoon.

Ook culturele instellingen (zang- en dansles in dit geval) kunnen er wat van. Kreeg laatst een mail waarin ze trachten uit te leggen op een A4 wat je moest doen (of juist niet) om volgend seizoen weer mee te mogen doen. Man man … aanmelden is zo gebeurd, maar afmelden en opzeggen een complexe tijdrovende bezigheid )-:

Reageer