Beantwoord

Opzegging verstuurd binnen bedenktijd, nog geen bevestiging gekregen; wat doen?

• 28 June 2022
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Badge

Beste allen,

Ik heb binnen de 14 dagen bedenktijd voor verkoop aan de deur de opzeggingsbrief verstuurd, maar heb nog geen bevestiging van opzegging ontvangen. Bedenktijd loopt nog - is het verstandig als ik ze bel of contacteer?

----

Ik ben zo dom geweest om in te gaan op verkoop aan de deur door een bedrijf genaamd Zeker en Mobiel. Toen ik eens op internet rondzocht, dacht ik, dat was niet zo slim. Dus ik heb de opzeggingsbrief die bij het contract zat, ingevuld en aangetekend verstuurd (hun voorkeursmethode).

De dag erna werd ik gebeld door Privénummer. Dat was dat bedrijf, dus ik heb aangegeven dat de opzeggingsbrief inmiddels onderweg is. Het antwoord was dat ik bevestiging krijg zodra dat binnen is. Dus ik weet dat iemand bij dat bedrijf weet dat ik wil opzeggen, maar dat was mondeling.

Via de track&trace weet ik dat de brief op het tijdstip dat ik werd gebeld, net was aangekomen en ondertekend. Dus dat bewijst dat er een brief door mij naar hen is verstuurd en aangekomen. Ik heb een foto van de brief en een verzendbonnetje van PostNL (waar helaas de afzender (ik dus) niet op staat).

Maar ik kan niet zien of ze de opzegging ook hebben "verwerkt" en daar wil ik wel graag bevestiging van.

Wat is wijsheid? Gegeven dat ik het verleden niet kan veranderen... ;)

Alvast dank! :)

icon

Beste antwoord door Luiks 28 June 2022, 21:35

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

elke dag bellen en vragen of ze de opzegging al verwerkt hebben, aangeven dat je ontvangstbevestiging hebt. naarmate de opzegtermijn verstrijkt, meerdere keren per dag bellen. en uiteraard wel netjes blijven, met stroop vang je immers meer vliegen dan met azijn 😉

Zorg dat je de pagin’s van track en trace die jouw bewijsmateriaal zijn bewaart, liefst uitprint. Je staat natuurlijk heel sterk daarmee. Ik zou het hele verhaal ook per e-mail bevestigen en om reactie vragen.

Ik denk dat bellen weinig zin heeft. U zegt het bewijs te hebben dat u tijdig heeft opgezegd, en u bent er van overtuigd dat ze die hebben ontvangen dus als het goed is hoort u er niets meer van en als het niet goed is kan er van alles gebeuren wat je toch niet voor kan zijn.

Reputatie 4
Badge +3

Foto van de brief en de track en trace zou toch voldoende bewijs zijn! Ik zou gewoon rustig afwachten en hen met deze bewijzen om de oren slaan als ze toch nog proberen je iets aan te smeren

Reputatie 3
Badge +4

Hoi @Erik Leppen.  Wat vervelend zeg. Je zou je klacht hierover ook kunnen indienen op https://www.klachtenkompas.nl/klachten/intake/kies-bedrijf?icmp=home_cb_klachtenkompas.

Groetjes Shana

Badge

Beste allen,

Dank voor jullie reacties! Ik had aan de hand van jullie reacties besloten om 1 keer te bellen, en wel vandaag. Mijn redenatie was dat hoewel het bedrijf opdringerige deur-verkooptactieken gebruikt (en de verkoper ook niet helemaal de waarheid vertelt!) het bedrijf zèlf ook gewoon een normaal bedrijf is waar heel veel mensen ook gewoon wèl tevreden over zijn.

Maar, alsof het toeval mij welgezind is, kreeg ik toevallig ook vandaag de bevestiging van afzegging in de bus. Bellen is dus niet meer nodig en het probleem is daarmee opgelost. :)

elke dag bellen en vragen of ze de opzegging al verwerkt hebben [knip] met stroop vang je immers meer vliegen dan met azijn 😉

Dat zou ik zelf als erg opdringerig ervaren. Zo zit ik niet in elkaar, dus dat leek mij daarom geen goed plan. (ook omdat ik echt niet hou van bellen...)

[knip] Ik zou het hele verhaal ook per e-mail bevestigen en om reactie vragen.

Ik had helaas geen e-mailadres van het bedrijf.

Ik denk dat bellen weinig zin heeft. [knip] als het goed is hoort u er niets meer van en als het niet goed is kan er van alles gebeuren wat je toch niet voor kan zijn.

Het blijkt dus goed te zijn :)

Foto van de brief en de track en trace zou toch voldoende bewijs zijn! Ik zou gewoon rustig afwachten en hen met deze bewijzen om de oren slaan als ze toch nog proberen je iets aan te smeren

Dat is een aanpak die meer bij mij past - de ander in de gelegenheid stellen het op te lossen, en pas als er iets mis gaat, aan de bel trekken. Dat is, nu de opzegging bevestigd is, dus niet meer nodig. Ik weet zelf ook dat ik niet altijd tijd heb om snel te reageren op dingen :)

Hoi @Erik Leppen.  Wat vervelend zeg. Je zou je klacht hierover ook kunnen indienen op https://www.klachtenkompas.nl/klachten/intake/kies-bedrijf?icmp=home_cb_klachtenkompas.

Het was nog geen klacht. Het was vooralsnog gewoon een vraag - wat kan ik het beste doen. het was pas een klacht geworden als er een incasso-verzoek was gekomen. Maar niettemin bedankt voor de link! Die komt misschien ooit nog van pas. (Hopelijk heb ik 'm nooit nodig.)

Nogmaals dank aan iedereen die heeft meegedacht! :) En een goede les geleerd :)

Reageer