Pakket leeg pakketkluis ter waarde van 1200 euro?! Hoe verder?

• 13 May 2022
  • 41 reacties
  • 615 Bekeken

Badge

Hi di ho,

Heb begin deze week een Samsung smartphone besteld bij Bol.com. Deze is afgeleverd bij een Budbee pakketpunt, de webshop werkt sinds kort daarmee samen bij een AH te bezorgen. Ben niet vaak thuis in verband met het werk dus dacht ideaal om dit zo te kunnen doen.

Woensdagmiddag omstreeks 17.00 uur naar het pakketpunt gegaan, code ingevoerd en pakket mee naar huis genomen. Vond het niks om dit al in de plaatselijke supermarkt te doen, pakket inhoud heeft namelijk een grote waarde. 

Wat schetst mijn verbazing, er zit helemaal niks in het pakket?! :X  8)7  8)7  8)7  |:( 

Zag wel dat aan de onderkant het 1 en ander leek open gemaakt maar echt hard maken kan ik het ook weer niet.

Webshop opgebeld, en die collega gaf aan dat ze niks voor me konden betekenen omdat op de Track and trace stond dat het gewicht zou kloppen.
Nou, niet dus. Nog een keer gebeld en die collega van de klantenservice medewerker zei exact hetzelfde.

Waardevolle info:
betaald met iDeal en geen rechtsbijstandverzekering.

Heb echt geen zin in een welles nietes spelletje met de webshop, wil gewoon mijn smartphone wat ik besteld heb.

Heb er gisteravond al slecht van geslapen, 1200 euro is voor mij veel geld. :X

Kortom, hoe nu verder?  :?

41 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dit is nogal lastig. Waar is het fout gegaan.

Het bedrijf (vast niet bol.com) kan een lege doos gestuurd hebben. Of een medewerker drukt de telefoon achterover. Gewicht klopt dan sowieso. Al zegt dat niets want gewicht staat in kg en niet in grammen.

Een personeelslid van de vervoerder kan de oorzaak zijn. Zeker als er bij afzender een telecomnaam staat.

En ook de ontvanger kan dit onterecht claimen.

Wat je kunt doen: aangifte doen bij de politie. Uitgaande van een bonafide verkoper kan die de telefoon ook blokkeren, dmv het imei nummer. In ieder claimen via klachtenprocedure bedrijf en verzekering.

Succes.

Badge

Dit is nogal lastig. Waar is het fout gegaan.

Het bedrijf (vast niet bol.com) kan een lege doos gestuurd hebben. Of een medewerker drukt de telefoon achterover. Gewicht klopt dan sowieso. Al zegt dat niets want gewicht staat in kg en niet in grammen.

Een personeelslid van de vervoerder kan de oorzaak zijn. Zeker als er bij afzender een telecomnaam staat.

En ook de ontvanger kan dit onterecht claimen.

Wat je kunt doen: aangifte doen bij de politie. Uitgaande van een bonafide verkoper kan die de telefoon ook blokkeren, dmv het imei nummer. In ieder claimen via klachtenprocedure bedrijf en verzekering.

Succes.

Goede tip. Ga zeker aangifte doen. Bedrijf zelf helpt me niet. Radeloos

Ik zou zsm juridische bijstand zoeken want de crux is of zij afdoende kunnen bewijzen dat ze u die telefoon geleverd hebben en daarmee aan hun verplichtingen hebben voldaan en zo niet zullen de u alsnog een toestel moeten leveren. Grote kans dat er “enige dwang” nodig is ze daarvan te overtuigen.

Ik ben overigens wel verbaast dat ze toestellen van die waarde gewoon versturen, ik weet niet beter dan dat je voor zoiets echt ouderwets moet tekenen voor ontvangst, inclusief identiteitscontrole.

Badge

Ik zou zsm juridische bijstand zoeken want de crux is of zij afdoende kunnen bewijzen dat ze u die telefoon geleverd hebben en daarmee aan hun verplichtingen hebben voldaan en zo niet zullen de u alsnog een toestel moeten leveren. Grote kans dat er “enige dwang” nodig is ze daarvan te overtuigen.

Ik ben overigens wel verbaast dat ze toestellen van die waarde gewoon versturen, ik weet niet beter dan dat je voor zoiets echt ouderwets moet tekenen voor ontvangst, inclusief identiteitscontrole.

Dankje voor je reactie. Heb geen rechtsbijstand. Andere tips??

Melden bij bol.com zou ik ook doen.
Die verzamelen namelijk klachten over verkopers op het platform.
Vraag ze of ze als bol.com ook nog iets voor je kunnen betekenen.

Het lijkt me normaal, dat een dergelijke zending komt met een verzekerde zending in een verzegelde doos.

Badge

Melden bij bol.com zou ik ook doen.
Die verzamelen namelijk klachten over verkopers op het platform.
Vraag ze of ze als bol.com ook nog iets voor je kunnen betekenen.

Het lijkt me normaal, dat een dergelijke zending komt met een verzekerde zending in een verzegelde doos.

Verkoper is Bol.com rechtstreeks. Geen externe verkoper. 

Ik zou het niet af laten hangen van een eventuele verzekering maar direct hulp inschakelen. De Consumentenbond geeft ook een hulpservice, die weten in ieder geval hoe dit wettelijk zit en kunnen je helpen met een brief, dan gaat de eerste stap in ieder geval goed.

Badge

Ik zou het niet af laten hangen van een eventuele verzekering maar direct hulp inschakelen. De Consumentenbond geeft ook een hulpservice, die weten in ieder geval hoe dit wettelijk zit en kunnen je helpen met een brief, dan gaat de eerste stap in ieder geval goed.

Ja las ook thuiswinkel waarborg klacht indienen, ook goed toch?

Reputatie 7
Badge +7

Toen ik alleen op kamers woonde en in blauwe ogen geloofde werd ik af en toe bedot. Op mijn klagen wezen vriendjes me naar de bibliotheek, dat ik daar de Consumentengidsen kon lezen. Dat heb ik toen gedaan en kwam ik veel te weten waar je allemaal van tevoren op moet letten bij een koop. Vanaf m'n eerste baan was ik daarna ruim 30 jaar lid van de Consumentenvond. De gids was voor mij elke maand weer wat bijleren over het consumentenrecht. Sindsdien is het me - tegen kosten van een jaarlijkse bijdrage - niet meer overkomen dat ik bedot werd. 

De Consumentenbond is vooral goed in tips en adviezen vooraf, dat is het makkelijkste. Achteraf is altijd een heel gedoe. Als je nog vingerafdrukken van de dader op de verpakking binnenin kan vinden? Bij aangifte van diefstal is dat meestal een eis dat er inbraaksporen zijn. Anders is het geen diefstal maar vermissing en dat doen zij niet.

Badge

Toen ik alleen op kamers woonde en in blauwe ogen geloofde werd ik af en toe bedot. Op mijn klagen wezen vriendjes me naar de bibliotheek, dat ik daar de Consumentengidsen kon lezen. Dat heb ik toen gedaan en kwam ik veel te weten waar je allemaal van tevoren op moet letten bij een koop. Vanaf m'n eerste baan was ik daarna ruim 30 jaar lid van de Consumentenvond. De gids was voor mij elke maand weer wat bijleren over het consumentenrecht. Sindsdien is het me - tegen kosten van een jaarlijkse bijdrage - niet meer overkomen dat ik bedot werd.

Ik zou nog willen weten of Bol.com een telefoon van €1200 zonder verzekering en zonder bericht van ontvangst met identiteit heeft verzonden. Zo ja, dan kunt u daar toch het verlies claimen? 

Dat heb ik dus gedaan door mijn verhaal aan te geven. Ja zonder verzekering verstuurd.

Reputatie 7
Badge +7

Ik was nog bezig m'n bijdrage op te poetsen met een kleinkind op schoot, want Deen had al gezegd over verzekering. Ik heb m'n tekst nog aangepast, dat kan nog in het eerste uur. Als het niet verzekerd was verstuurd kun je daar ook niet claimen. Tot nu toe ben ik alles boven circa €100 zelf gaan afhalen bij een van de andere verkopers met een winkel dichtbij. Die rit en iets duurdere prijs heb ik er voor over om dit niet mee te maken wat u nu meemaakt.

Reputatie 5

Misschien handig om hier ook even je vraag te stellen.  ( als dat kan?)

https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/

Badge

Misschien handig om hier ook even je vraag te stellen.

https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/

Bol zit niet bij webwinkelkeur. Maar thuiswinkel waarborg

Ja las ook thuiswinkel waarborg klacht indienen, ook goed toch?

Ik heb er simpelweg geen ervaring mee, misschien anderen? Maar dat is wat ik bedoel met hulp inschakelen, voor een probleem van €1200 zou advies op een forum voor mij simpelweg niet genoeg houvast zijn.

Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, ligt het risico van beschadiging en/of vermissing van producten tot het moment van bezorging bij de webwinkel.
bron

Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, ligt het risico van beschadiging en/of vermissing van producten tot het moment van bezorging bij de webwinkel.
bron

Dat zal niemand bestrijden, de webwinkel zal zeggen dat TS  het pakket heeft gehad en dat die telefoon erin zat. De vraag is of ze dat overtuigend kunnen bewijzen. Het antwoord lijkt mij op basis van wat hier voor ligt nee en dan is de webwinkel inderdaad gehouden alsnog een telefoon te leveren.

Reputatie 5
Badge +6

@MrBrightmans1983 ik begrijp dat uw de oplossing zoekt, en het heel erg vervelend voor u is.

Als uw zelfde vraag 2 dagen terug bij het Radar  Forum niet beantwoord is, of kon worden.

Hoop ik wel dat uw 2e keus, het CB Forum u wel met uw vraag helpen.🤔

In mijn zoekactie om u te helpen kwam ik dat toevallig tegen.😎

Reputatie 5
Badge +6

@MrBrightmans1983 Kan het wel begrijpen, even Radar forum bezocht, wat daar vertelt wordt heb je inderdaad niets aan!!😩😫

Reputatie 7
Badge +7

Joh @Gebruiker1644596728 daar moeten we eens werk van maken. Hier wordt het Radar forum wel genoemd maar daar in die draad noemen ze ons forum niet. We moeten meer ons best doen.

Wel grappig trouwens, ene Jan daar zegt ook dat ie boven €100 zelf afhaalt net als ik (ik was het niet, ik kom daar niet). Ze noemen verder precies dezelfde opties als hier, op één ding na, vraag na of er camerabeelden zijn voordat het de kluis in ging.

Daarvan vraag ik me af of dat wel mag, de balie met personeel filmen onder werktijd, privacyissues, moet een bordje bij de ingang staan dat ze dat doen en zo, Arbowet zegt vast nee. Illegaal verkregen beeld wordt bij rechter ook niet toegelaten als bewijs en zo.

@MrBrightmans1983 Kan het wel begrijpen, even Radar forum bezocht, wat daar vertelt wordt heb je inderdaad niets aan!!😩😫

Gelukkig dat iemand daar even naar gekeken heeft. Lijkt me ook typisch iets wat mensen niet zelf kunnen beoordelen🤪

Reputatie 5
Badge +6

@Jan We moeten meer ons best doen.

Het is een ieder vrij om overal de informatie te vergaren die hij zoekt.

CB heeft door de jaren naam opgebouwd, de kennis op een andere Forums kan je eigenlijk nooit met elkaar vergelijken.

De doelgroepen verschillen soms ook van elkaar. Het lijkt daar (Radar)een vast ploegje die als eerste het “graantje” wil pikken met het beste antwoord.

En ons best,  dat doen we toch?  doel is toch met de kennis van @allemaal, (ja ik bedoel jou @H… ook, wel blijven hè) ons zelf te blijven en de TS te helpen.

Daarmee  onderscheidt CB community zichzelf toch? 🎓

In elk geval is het onfatsoenlijk en egoïstisch om je probleem op meer dan één forum tegelijk te posten.

Na elkaar met kennisgeving kan wel.

In elk geval is het onfatsoenlijk en egoïstisch om je probleem op meer dan één forum tegelijk te posten.

Met alle respect voor jouw mening zie ik daar niet zoveel onfatsoenlijks in. Wat ik ik juist vaak mis is even een berichtje hoe het afgelopen is en of het geholpen heeft, en dat dan op beide fora, dat dan ook.

Badge

Want?

Reputatie 7
Badge +6

Ik zie regelmatig iets hier geplaatst worden wat ook op het forum van Kassa staat . Daar kunnen we wat van vinden . Moet iedereen zelf weten vind ik . Voordeel is dat een groter aantal lezers wordt  bereikt en dus meer reacties . 

Reageer