Vraag

Pakket leeg pakketkluis ter waarde van 1200 euro?! Hoe verder?

Badge

Hi di ho,

Heb begin deze week een Samsung smartphone besteld bij Bol.com. Deze is afgeleverd bij een Budbee pakketpunt, de webshop werkt sinds kort daarmee samen bij een AH te bezorgen. Ben niet vaak thuis in verband met het werk dus dacht ideaal om dit zo te kunnen doen.

Woensdagmiddag omstreeks 17.00 uur naar het pakketpunt gegaan, code ingevoerd en pakket mee naar huis genomen. Vond het niks om dit al in de plaatselijke supermarkt te doen, pakket inhoud heeft namelijk een grote waarde. 

Wat schetst mijn verbazing, er zit helemaal niks in het pakket?! :X  8)7  8)7  8)7  |:( 

Zag wel dat aan de onderkant het 1 en ander leek open gemaakt maar echt hard maken kan ik het ook weer niet.

Webshop opgebeld, en die collega gaf aan dat ze niks voor me konden betekenen omdat op de Track and trace stond dat het gewicht zou kloppen.
Nou, niet dus. Nog een keer gebeld en die collega van de klantenservice medewerker zei exact hetzelfde.

Waardevolle info:
betaald met iDeal en geen rechtsbijstandverzekering.

Heb echt geen zin in een welles nietes spelletje met de webshop, wil gewoon mijn smartphone wat ik besteld heb.

Heb er gisteravond al slecht van geslapen, 1200 euro is voor mij veel geld. :X

Kortom, hoe nu verder?  :?

41 reacties

Want?

Je spant als het ware twee groepen vrijwillige helpers voor je kar die dan dus dubbel werk verrichten.

Ik had eens een kennis die mij de hele avond een voordelige treinreis naar Duitsland liet uitzoeken.

Toen ik die gevonden had zei hij: “Die en die was je voor”.

Meerdere vrijwilligers tegelijkertijd aan het werk.

Op diverse forums word je onmiddellijk (voor het thema) geblokt als je zoiets doet.

Mijns inziens terecht.

Reputatie 7
Badge +8

Het is niet leuk wat @Léonz heeft meegemaakt, zit je een hele avond te zoeken en krijg je ik weet het al van een ander. Maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal, het is niet verboden elders ook advies te vragen. En het gebeurt volop, ik kijk zelf ook naar andere forums en komt daar zeker namen of niknamen van dit forum tegen. Ik zou daar niet zo zwaar aan tillen. En sommige problemen kunnen zo ernstig zijn dat het inschakelen van meerdere sociale media meer succes kan brengen.

Reputatie 5
Badge +3

Ik zit ook wel op het Radar forum. (met andere nick) Daar later het topic ook wel gezien. Daar gaan ze veelal meer op de juridische toer. Je wilt de topic  starter wel helpen, maar daar ga je toch niet een avond voor googelen. Ik post alleen maar  wat ik zelf uit ervaring/kennis weet. Hooguit geef je een  tip waar het  te vinden is.

Ik vind het vreemd dat de  opmerking van mij (in de eerste post) over het imei nummer niets gedaan is. Zou zo'n verkoper dat nummer niet meer kunnen achterhalen.

De verkoper zal nu een vervanger moeten sturen (met handtekening). Duur leergeld.

Reputatie 7
Badge +6

Wat ik er eigenlijk ook van leer is dat je nooit moet laten bezorgen naar een kluis die je zelf met een gekregen code moet openen. Beter is het systeem dat het baliepersoneel de kluis maar opent, dan kan je samen ter plekke controleren of de inhoud klopt. Maar dan zou je hem eigenlijk niet meer in een kluis met code hoeven te stoppen.

Mijn nieuwe telefoon zat in zo'n klein hardkartonnen doosje gesealed met folie. Die kan weer in een wat grotere Bolcom doos. Ik weet niet of de topicstarter dat bedoelt, dat het klein hardkartonnen doosje ontbrak in die grotere Bolcom doos of dat de smartphone ontbrak uit dat gesealde kleine hardkartonnen doosje.

't Is ook weer zo dat het duur leergeld is voor de topicstarter, maar dat is ongeveer evenveel als 30 jaar lidmaatschap van de Consumentenbond dat ik kwijt was. Maar ik had dan kennis die me bij alle consumentenzaken hielp. Achterin de gids was altijd een overzicht van publicaties in vroegere gidsen en kon je iets opzoeken wanneer je van plan was iets duurs te kopen. Tegenwoordig doe ik het op internet.

Reputatie 7
Badge +6

Voor mij is dit een van de meerdere redenen om vooral dure spullen liever in een ‘echte ‘ winkel te kopen . Wellicht iets duurder . Daar krijgen we echter  andere voordelen voor terug . 

Het gaat er om of @MrBrightmans1983 bewust gekozen heeft voor deze risicovolle manier van versturen.
Als dat niet zo is, Is BOL aansprakelijk voor het verlies van de telefoon.
Als je een klacht in dient, is het verstandig om ook foto's te hebben van de doos.
Als die door vouwen open kan, heb je een sterk punt.
Ik ben tegenwoordig voorzichtig met pakjes, zowel versturen als ontvangen.
Bij risico leg ik het vast met de camera.

Voorbeeld: doosje met verbroken zegel

Badge

Update: 

Ik heb een hoge verantwoordelijke van de klantenservice aan de lijn gehad, die gaf aan met mij te willen bellen want deze veranntwoordelijke had het topic op een ander forum ( radar) gevonden over dit verhaal en dreigde met verdere stappen dat ik dit verhaal maar eraf moest halen anders volgden er juridische stappen namens hun. En nogmaals de bevestiging dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik niet mijn geld terug krijg.
Woedend de telefoon opgehangen, wat een ballen tent.

Dit gaat wel ver!

Badge

Dit gaat wel ver!

Klopt. Helemaal klaar met deze “klantvriendelijke” winkel. Ga kijken wat ik nog meer kan doen.

Reputatie 7
Badge +6

Bestolen worden en dan dit verhaal niet mogen plaatsen en dan ook nog dreigen met juridische stappen ? Dat klinkt als de omgekeerde wereld . Maar ja , als je bewijs niet sterk is , dan is de afloop onzeker als het zo ver komt . Hoe dan ook , ze hadden naar mijn mening beter een aanvaardbare oplossing kunnen aanbieden en zodoende deze antireclame kunnen voorkomen . 

dat ik dit verhaal maar eraf moest halen anders volgden er juridische stappen namens hun

Alleen de CB kan het bericht verwijderen.

Alleen de CB kan het bericht verwijderen.

Het ging om Radar.

Badge

Update: heb besloten een incassobureau in te schakelen op aanraden kennis. Nu afwachten.

Update: heb besloten een incassobureau in te schakelen op aanraden kennis. Nu afwachten.

Ik neem aan dat je je geld terug eist in plaats van alsnog de levering van een telefoon? 

Badge

Ik neem aan dat je je geld terug eist in plaats van alsnog de levering van een telefoon? 

Natuurlijk

Natuurlijk

Ik ben benieuwd. Op basis van wat hier voorligt zou je het naar mijn mening moeten winnen. Dat zal iedereen dan weer eens duidelijk maken dat je geen spullen van €1200  aflevert zonder een handtekening en een id-controle.

Reageer