Consumentenbond.nl

Pakketje luxe-douchekop.nl niet ontvangen

• 29 juni 2020
  • 9 reacties
  • 224 Bekeken

Heb bij luxe-douchekop.nl een drukverhogende douchekop besteld, keurig een bevestiging gehad met track&trace, maar het pakketje blijkt al vanaf 10 juni in Luik (België) te zijn. Ik heb het dus niet ontvangen. Nu heb ik het bedrijf gemaild, waar mijn pakje blijft, maar ik krijg geen reactie. Wie weet wat ik nu nog kan doen? Let op als je op die website wat besteld, de kans is groot dat je je pakje ook niet krijgt.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Wie weet krijg je ooit je douchekop, maar als ik zo de website nader bekijk vraag ik me dat wel af.

Heeft slechts twee producten, vanaf febr 2020 is de website in de lucht en heeft al 4000+ uiterst tevreden reviews, die wel erg hetzelfde enthousiast zijn.

Ben erg benieuwd welk team die 24 uur/dag ondersteuning biedt!

Nergens een KvK-nummer, nergens bij aangesloten, in de algemene voorwaarden kom ik dit tegen:

ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER
Naam ondernemer (statutaire naam,handelsnaam); Shenzhen Xuanjie Maoyi Co.,Ltd
Vestigingsadres; Add: 403-10, Guanghong Centre, Pinghu, Longgang District, Shenzhen, China 518111

Ik dacht dat een KvK-nummer verplicht is voor NL-sites?

Reputatie 2
Badge +2

...

Ik dacht dat een KvK-nummer verplicht is voor NL-sites?

Dat is een misverstand: een KvK-nummer moet verplicht worden vermeld door een Nederlands bedrijf. Maar of de website een NL-domein heeft, heeft er niets mee te maken. Iedereen ter wereld kan een Nederlandse domeinnaam kopen.

Reputatie 2
Badge +2

Let op als je op die website wat besteld, de kans is groot dat je je pakje ook niet krijgt.

Ik zou met geen enkele website die geen KvK-nummer vermeldt, geen onafhankelijke positieve reviews heeft en niet verbonden is aan een keurmerk en waarvan de website niet wordt gehost in Nederland zaken doen .

De douchekop die op luxe-douchekop.nl wordt verkocht is voor 7$ te koop bij Ali. Daar komt deze trouwens waarschijnlijk ook vandaan. Op zich duurt bestellen via China ook altijd een paar weken, dus het is niet gezegd dat het nooit aan zal komen. Overigens is een tweede advies om altijd te kiezen voor achteraf betalen.

Reputatie 3
Badge +3

@sandokanfirst 

Grappig dat u Ali noemt. 

Die hebben geen KvK, worden niet in Nederland gehost en hebben geen keurmerk. U schrijft dat u daar niet zou kopen maar beveelt het anderen wel aan?

Reputatie 2
Badge +2

@sandokanfirst

Grappig dat u Ali noemt. 

Die hebben geen KvK, worden niet in Nederland gehost en hebben geen keurmerk. U schrijft dat u daar niet zou kopen maar beveelt het anderen wel aan?

Waarom is dat grappig? Dat is gewoon de bron en ik vermoed sterk dat de genoemde webshop zijn producten zelf ook via Ali bestelt.

Waar o waar lees je dat ik Ali zou aanraden? Ik snap niet hoe je erbij komt - dat doe ik nadrukkelijk niet. Maar nu je erover begint: mocht ik precies deze douchekoppen willen hebben, dan zou ik ze eerder bij de bron (Ali dus bestellen) dan bij een louche site als luxe-douchekop.nl. (De laatste heeft ook “geen KvK, word[t] niet in Nederland gehost en he[eft] geen keurmerk”, maar is wel 4 tot 8 x zo duur). Ik doe liever ook geen zaken met Ali of andere Chinese webwinkels, maar de reputatie van Ali is wel een stuk beter dan die van tussenhandelaren die via dropshipping werken. 

Inmiddels heb ik sinds vanmiddag, nadat ik dit bericht heb aangemeld, hier in de topic, meteen (!)  een email gehad van de website, in het Nederlands. Daarin stond dat het pakket in handen was van PostNL met een link naar de Track and Trace, maar helaas heb ik ze terug gemaild dat de status exact dezelfde is als op 10 juni, namelijk:

in Luik.

Daarop heb ik nog geen antwoord gehad. Ik ben bang dat het pakketje in de gestolen trailer van DHL zat (ook op die datum gestolen en leeggeroofd door Roemenen, volgens RTL), die waarschijnlijk voor PostNL reed.

Als ze nu eerlijk waren bij Luxe-douchekop.nl hadden ze dat gewoon kunnen erkennen en dan hadden we best tot een oplossing kunnen komen.

Misschien dat de douchekop rechtstreeks bij Ali goedkoper is, maar die koperbescherming bij hun werkt ook niet (eerder ervaren, afgeleverd bij een buur in de omgeving die dat ontkend ontvangen te hebben, (tja postnl-koeriers, die gooien het pakketje over de schutting, in een container, of zetten het in de regen voor de voordeur). Maar omdat deze site volledig in het Nederlands was had ik mijn hoop daarop bevestigd..

Reputatie 2
Badge +2

O ja: hoe weet ik nu dat deze douchekoppen ook bij Ali te koop zijn voor rond de 4 euro? Ik zou links kunnen toevoegen, maar dan lijkt het net of ik reclame wil maken en worden deze waarschijnlijk verwijderd.

Als je in een browser als Google Chrome rechtsklikt op een plaatje kun je kiezen voor “Afbeelding zoeken op Google”. Als je dat doet voor de 2 douchekoppen van luxe-douchekop zie je al snel dezelfde douchekoppen ‘bovendrijven’ (onbedoelde woordspeling), maar dan niet voor 29.95 euro maar rond de 4 euro + iets van 60 cent verzendkosten. Om misverstanden te voorkomen: ik raad niemand aan daar te bestellen. Maar wel de waarschuwing: Trap niet in dropshipping via zogenaamde Nederlandse webshops waar je niet beter beschermd bent dan bij de Chinese webwinkel maar wel 5 of meer keer meer betaalt!

En: alle websites waarin de volgende passage is opgenomen in de Algemene Voorwaarden zijn niet te goeder trouw en moeten worden gemeden als de pest!:

"Het aanbod van roerende raken op Website wordt niet verkocht door Websitehouder, maar door Verkoper." Extra herkenbaar aan een loei van een spelfout!

Mijn persoonlijke tip gaat nog wat verder: Doe nooit zaken met webshops waarvan de website spelfouten bevat!

Ik heb ook horlogebandjes besteld via Ali, voor een habbekrats en die zijn wel goed aangekomen, dus het kan ook goed gaan (omdat dit door de brievenbus paste), maar van dropshipping van nederlandstalige websites had ik niet eerder gehoord, voor 4 euro bij Ali had ik er waarschijnlijk 2 besteld (1 als reserve), maar mijn vrouw kwam deze adv. tegen op facebook en we zagen deze douchekop meteen zitten omdat de waterdruk in onze flat gewoon k#t is. 

Reputatie 3
Badge +3

We hadden in onze vorige huis ook weinig waterdruk en waren érg blij met dit model, zeer simpel, maar het werkt gewoon prima.

Na verhuizing naar nieuw appartement (met voldoende waterdruk) na een jaar toch weer gekocht omdat ze zo fijn werken.

Zoeken op “waterbesparende douchekop” en dan naar afbeeldingen kijken naar dit model…

Reageer