Beantwoord

Partner Bol.com neemt retour niet aan

• 7 November 2020
  • 31 reacties
  • 2802 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb een vergelijkbaar geval meegemaakt bij een kennis. Retour werd toen ook geweigerd omdat een verzegeling was verbroken. Als je hier bij retourrecht kijkt en naar beneden scrollt tot '14-dagen bedenktijd' dan zie je bij het vierde zwarte puntje dat er uitzonderingen gelden als iets verzegeld is. Dan bedoelen ze dingen als een dvd of cd met software of een film of zo. Maar bij die kennis was het een doosje met een plakbandje erop. Op dat plakbandje stond overal de naam van de fabrikant. 

Ik denk dat het zegelrecht niet van toepassing is op uw tablet. Je mag het uitpakken. Als het product niet bevat wat u bestelt heeft mag u het terugsturen. Dat stelt u ook.

Die kennis stuurde het ook terug, maar het kwam weer terug. Daarna weer teruggestuurd en het voorgelegd aan de rechtsbijstand verzekering. Die heeft contact gemaakt en geclaimd. Toch bbleven ze volhouden, het ging om €167. De kennis had gelijk maar het befrijf weigerde. In plaats van procederen betaalde de verzekering die €167 en de kennis kon het product houden. Als je geen verzekering hebt weet ik niet veel beters te doen dan net zolang volhouden tot ze toegeven.

Badge

@A. Deen 

zojuist een zeer vriendelijk antwoord gekregen van de verkoper, partner van Bol. 

@A. Deen

zojuist een zeer vriendelijk antwoord gekregen van de verkoper, partner van Bol. 

Ronduit beschamend, blijkbaar is BOL toch boven op hem gaan zitten en geeft hij nu sputterend toe maar is hij het er nog steeds niet mee eens. Dit soort mensen snappen de wet gewoon niet of vinden dat die voor dit soort handel niet zou horen te gelden.

Reputatie 4
Badge +4

@A. Deen

Ronduit beschamend, blijkbaar is BOL toch boven op hem gaan zitten en geeft hij nu sputterend toe maar is hij het er nog steeds niet mee eens. Dit soort mensen snappen de wet gewoon niet of vinden dat die voor dit soort handel niet zou horen te gelden.

Inderdaad, zeg. Overigens lijkt dat “klanten gelukkig maken” niet echt te lukken, gezien de boordelingen.

Badge

Ik zal even updaten wat betreft de Stoel.

Dit is serieus nog lopende.

De leverancier accepteerde mijn retour in eerste instantie niet (zonder reden).

Na enige tijd accepteerde hij de retour ineens wel (als ik hem 50 euro zou overmaken).

Dit vond ik natuurlijk nogal vreemd. Ik heb dit tegen bol.com gezegd - ik heb ook laten weten dat ik het contact niet meer via de leverancier wil laten verlopen gezien de vreemde handelswijze en communicatie die deze hanteert. 

Bol.com stuurde mij hierop een email:

Hierin staat dus letterlijk dat die waardevermindering nergens op slaat.

Vervolgens laten ze niets meer van zich horen. Dus belde ik weer. Na enige tijd ontvang ik ineens deze email:

Nu vinden ze die waardevermindering (die nergens op slaat) ineens prima?

Volgens mij is die eerste email die ik van hen heb gewoon een overeenkomst. 

Ik heb ze gemaild dat ik het nu echt bizar vind worden en dat Kadir van Bol.com (zie 1ste email) de waardevermindering niet vind kunnen. Hierop hebben ze al weken niet op gereageerd.

Ik ga nu weer contact opnemen en een in gebreke formulier sturen want ik ben EN 140 euro kwijt en ik heb geen product. Dit is overigens de allerlaatste keer dat ik bij bol.com iets bestel. 

Ik houd jullie op de hoogte.

Badge

Heeft Bol.com dit uiteindelijk opgelost? Anders zijn hun voorwaarden ook niets waard.

Reageer