Consumentenbond.nl
Vraag

Persoonlijke Facebook-account was uitgeschakeld

• 1 december 2019
  • 15 reacties
  • 498 Bekeken

Badge

Ik heb ongeveer 200.000-300.000 leden in mijn regionale Facebook-groepen en -pagina's - het kostte me 13 jaar om mijn communities op te bouwen.

Vorige week hebben ze zonder enige waarschuwing mijn account geblokkeerd en gezegd dat het permanent is.
Hoe is het mogelijk wanneer u alleen links deelt van YouTube en officiële nieuwsaanbieders?

Ik ben ook mijn profiel kwijt met alle privégegevens en vrienden.
Het is verbazingwekkend om op zo'n manier intellectueel eigendom te verliezen en echt heel veel persoonlijke tijd te besteden aan het laten groeien en vullen met inhoud.

Is er een organisatie die me kan helpen mijn online bezittingen terug te geven of Facebook laat zien wat ik precies heb gedaan dat duizenden andere mensen niet dagelijks doen?

15 reacties

En u hebt géén idee waar het ze om te doen was, alleen kattenfilmpjes? 

Reputatie 5
Badge +5

Een van de redenen dat FB heel veel accounts gewist heeft, is het gebruik van een valse naam.
Andere dingen die ze soms aanpakken is ‘share en like’ oproepen.
Of dat je vraagt om vrienden te taggen.

Het delen van nieuws mag officieel al een tijdje niet meer.
Ga je de officiële pers concurrentie aan doen.
Dan kan het zijn dat ze FB daarvoor kosten in rekening gaan brengen.

Badge

En u hebt géén idee waar het ze om te doen was, alleen kattenfilmpjes? 

Alleen nieuws van officiële kranten en YouTube, en enkele advertenties van non-profitwebsites voor banen en huurwoningen

Een van de redenen dat FB heel veel accounts gewist heeft, is het gebruik van een valse naam.
Andere dingen die ze soms aanpakken is ‘share en like’ oproepen.
Of dat je vraagt om vrienden te taggen.

Het delen van nieuws mag officieel al een tijdje niet meer.
Ga je de officiële pers concurrentie aan doen.
Dan kan het zijn dat ze FB daarvoor kosten in rekening gaan brengen.

Enkele jaren geleden hebben ze mijn account opgeschort om de identiteit te verifiëren - ik stuurde ze twee keer mijn paspoort en ik werd geautoriseerd.
Ik vraag me echt af welk recht ze hebben om ID te vragen en hoe zullen ze verifiëren of het geen photoshop is. Hoop echt dat MINBUZA ze niet zomaar in de database van burgers laat graven.

Als het delen van officieel nieuws verboden is, wat betekent democratie dan? Trouwens, ik schreef geen zanglijn van eigen tekst als blogger - ik deel alleen wat al in een publiek domein is.

----------------------

Ik heb hun "Gebruiksvoorwaarden" doorlopen en de enige plaats waar ze melding maken van het deactiveren van accounts, zegt het volgende: "We remove content, disable accounts, and work with law enforcement when we believe there is a genuine risk of physical harm or direct threats to public safety."

Betekent dit dat ik automatisch een terrorist word door nieuws te delen en toegang te hebben tot een groot aantal mensen? Dan zou ik verwachten door de politie te worden uitgenodigd en zou het iets concreets zijn.

Ik denk dat ze het deden namens een verzoek van de overheid, maar wat voor zorgen kunnen ze hebben, wanneer ze weten waar ik woon en wat mijn naam is. Trouwens, als ik in 13 jaar niets heb gedaan, waarom blokkeren in plaats van kijken.

Ik ben erg gefrustreerd, zowel vanwege onrechtvaardigheid als vanwege dit soort communistische benadering om te komen en je bezittingen te nemen zonder enige gesprekken

Reputatie 5
Badge +5

FB is er niet, om jouw een plezier te doen.
Ze doen dit, om er zelf aan te verdienen.
Als je door hebt hoe het een beetje werkt, kom je tot de conclusie, ik moet hier weg.
Het is even afkicken, geen FB geen WhatsApp en meer van hun producten.

Badge

FB is er niet, om jouw een plezier te doen.
Ze doen dit, om er zelf aan te verdienen.
Als je door hebt hoe het een beetje werkt, kom je tot de conclusie, ik moet hier weg.
Het is even afkicken, geen FB geen WhatsApp en meer van hun producten.

Ja, ik ben het er helemaal mee eens - al hun producten zijn evil.

Ik realiseerde me dat al sinds enkele jaren toen ze me in mijn eigen groepen begonnen te blokkeren en om ID vroegen. Ongeveer 2-3 jaar geleden begon ik me zorgen te maken en maakte ik eigen websites om mijn lid te migreren naar waar ik het zelf beheer.

Ik wist dat er iets vreselijks op me af kwam toen ze me ongeveer 1-2 maanden geleden meldden dat als ik hun mobiele app niet installeer, ik geen Facebook-pagina's kan gebruiken waar ik ongeveer 20.000-30.000 lezers heb.
Wanneer u hun app installeert, heeft deze toegang nodig tot uw oproepen, bestanden / foto's enz. Met andere woorden ze zeiden: "als we niet in uw telefoon kunnen graven, kunt u de pagina's niet gebruiken". Geweldig toch?

Dus ik zei, laat het zijn - ik zal mijn pagina's opofferen. Sindsdien dacht ik dat ze iets vergelijkbaars met groepen zouden introduceren en ik zal opnieuw worden uitgedaagd. Zoveel als ik verwachtte meer verliezen te nemen, ik dacht niet dat ze mijn profiel zouden blokkeren met alle privé-informatie, vrienden, foto's enz. - omdat ze mijn paspoort hebben. Op dit moment is alles wat ik ooit heb geplaatst verdwenen.

Nu kan ik zeggen dat zodra iemands website meer dan 60.000 unieke bezoekers per maand zal hebben, deze persoon een openbare bedreiging wordt, zelfs als hij / zij alleen kittens publiceert.

Wie bewaakt onze rechten in dit land?

Reputatie 5
Badge +5

Een close-up van een leeuwenbek(plant) kunnen ze al zien als iets vunzigs en de robot blokkeert je dan. Een onthoofding video van een ander zien ze over het hoofd. Maak je dan de fout door een plaatje van Monnikskap daarna te publiceren zien ze het als een bedreiging en sluiten je account.

Badge

Een close-up van een leeuwenbek(plant) kunnen ze al zien als iets vunzigs en de robot blokkeert je dan. Een onthoofding video van een ander zien ze over het hoofd. Maak je dan de fout door een plaatje van Monnikskap daarna te publiceren zien ze het als een bedreiging en sluiten je account.

Ja, de meeste blokkades komen van hun bots en algoritmen, maar dan blokkeren ze een specifieke post en blokkeren ze een gebruiker voor enkele weken. In al die jaren en de hoeveelheid mensen die me overvallen weet ik precies hoe het werkt.

In mijn geval, ook omdat ik weet dat ze waarschijnlijk beter werken dan het zelf weten, ben ik er 100% zeker van dat deze beslissing door een mens is genomen.

Trouwens, nadat ze mijn account hadden uitgeschakeld, stuurde ik ze nog een kopie van mijn paspoort en ze antwoordden in twee dagen dat " Unfortunately, for safety and security reasons, we can't provide additional information as to why your account was disabled. We appreciate your understanding, as this decision is final." Waarom zouden ze dan mijn paspoort nodig hebben?

Realistisch gezien weten we allemaal dat de politie naar mensenhuizen is gekomen, zelfs voor grappen die ze elkaar in WhatsApp schrijven, dus ik twijfel er niet aan dat ze rechtstreeks contact met me zouden opnemen als er een virtuele mogelijkheid voor een bedreiging zou zijn.

Aan de andere kant klagen mensen bij de politie en doen ze niets totdat er een echt slachtoffer is - we zien het allemaal vrij regelmatig in het nieuws. Dus zijn we veilig met agenten die reageren op grappen in WhatsApp en niet reageren voor echte dreigende klachten? En zijn onze rechten veilig als een onbekende persoon denkt dat ze u gewoon niet aantrekkelijk vinden om hun netwerk te gebruiken.

Ik ben klaar met Facebook, maar ik wil geen slachtoffer worden en het zo laten omdat mijn websites zullen groeien en deze situatie zich zal herhalen. Ik wil niet worden gehackt door overheidspartners of het gevoel hebben dat ik onder een andere bedreiging sta alleen omdat ze me niet kunnen blokkeren. Tot nu toe heb ik er geen vertrouwen in dat de situatie normaal is.

Zonder nadere informatie is het zinloos gissen en als gratis gebruiker van zo'n platform heb je feitelijk nergens recht op. Ik zou niet weten wat je aan deze situatie nog kan veranderen. Wel vreemd dat ze u om een paspoort vragen, dat is mij nog nergens overkomen.

Badge

Zonder nadere informatie is het zinloos gissen en als gratis gebruiker van zo'n platform heb je feitelijk nergens recht op. Ik zou niet weten wat je aan deze situatie nog kan veranderen. Wel vreemd dat ze u om een paspoort vragen, dat is mij nog nergens overkomen.

Ja, lijkt nu hopeloos.
Ik ben van plan contact op te nemen met de volgende afdelingen bij de EU-commissie voor mijn zaak - ze hebben Facebook en Google de afgelopen jaren boeten opgelegd. Ik hoop dat ze een onderzoek zullen instellen naar procedures en acties binnen Facebook en mij ook helpen:

• European Commission
    • Complaints about breaches of EU law
    • Defense of individual rights
  • EU GDPR Compliant (Mijn groepen en pagina's bevatten nog steeds koppelingen en informatie die mogelijk onjuist zijn of mijn leven storen, omdat ik ze niet kan wijzigen of verwijderen - GDPR-sancties werken waarschijnlijk goed, maar ik denk dat ze mijn groepen gewoon zullen sluiten)
  • European Digital Rights (EDRi)
  • Waag Amsterdam | technology & society

Ik heb al contact opgenomen met een advocaat die me zal helpen te bepalen welke wetten precies zijn overtreden om mijn brieven te structureren voordat ik ze verzend. Weet iemand toevallig iets over gerelateerde wetten en rechten die intellectueel eigendom online beschermen, eerlijke behandeling in het publieke domein en vereist bewijs voor een bedrijf om deze te overtreden? 

The EU’s executive Commission has handed down fines of more than 8 billion euros ($8.8 billion) to Alphabet unit Google in the last two years and ordered it to change its business practices, following an investigation that showed the company abused its dominance.
https://www.reuters.com/article/us-eu-alphabet-antitrust/eu-antitrust-regulators-seek-details-of-googles-data-practices-document-idUSKBN1Y327I

Reputatie 7
Badge +6

Iedereen die een beetje op de hoogte is wie en wat FB is , weet dat het gewoon een keihard bedrijf is . Ze nemen het zelf niet al te nauw met fatsoensregels en wetten . De redenen van  tijdelijk blokkeren of verwijderen kunnen divers zijn waarbij het uiteraard om hun eigenbelang gaat. Het persoonlijk belang van de gebruikers zal ze echt een worst wezen. 

Reputatie 3
Badge +3

Als u lid wordt van FB geeft u op voorhand uw rechten op intellectueel eigendom al uit handen.

Als FB uw account heeft verwijderd zal ook een advocaat geen oplossing bieden.

FB biedt u een gratis dienst aan en mag die stoppen. Daar bent u mee akkoord gegaan.

Badge

Iedereen die een beetje op de hoogte is wie en wat FB is , weet dat het gewoon een keihard bedrijf is . Ze nemen het zelf niet al te nauw met fatsoensregels en wetten . De redenen van  tijdelijk blokkeren of verwijderen kunnen divers zijn waarbij het uiteraard om hun eigenbelang gaat. Het persoonlijk belang van de gebruikers zal ze echt een worst wezen. 

Ik herinner me dat er een bedrijf was genaamd Tsu.co, ongeveer 4-5 jaar geleden. Het leek erg op Facebook, maar in het groen en wat het belangrijkste is - elke gebruiker had een Google-banner op zijn eigen pagina en Tsu.co deelde ongeveer 98% van de winst van deze banners met de pagina-eigenaar + een deel van de inkomsten van uitgenodigde mensen.

Stel je voor - je zou geld verdienen met je eigen Facebook-pagina - hoe meer lezers, hoe meer geld. Elke huisvrouw kan wat geld verdienen door alleen kittens te posten of kittens te delen met een vriend. Facebook zou binnen twee maanden dood zijn.

Wat deden ze? Zodra Tsu.co ongeveer 200.000 gebruikers bereikte, was er geen mogelijkheid om hun link overal te delen - niet in een privébericht of op de prikbord.

In ongeveer 6 maanden vanaf toen verdween Tsu.co - gewoon verdwenen zonder andere plannen. Ik denk dat Facebook de dreiging besefte en ze kocht, want anders zou er niets van hun wezen over zijn.

Dit is een duidelijk teken van overmacht en bescherming van eigen belangen. Het is overduidelijk dat Tsu.co zo'n verkoopcontract heeft ondertekend, dat geen enkele EU-commissie ooit hun getuigenis zal krijgen - misdaad onder dekking van een privédeal met gesloten gordijnen.

Wereld wordt een digitale dictatuur, we zullen uiteindelijk hopeloos zijn. Stel je voor dat dit gesprek ook zal worden verwijderd - wat moet je nog doen om in het openbaar te worden gehoord? Dit zijn laatste eilanden van hoop denk ik.

Badge

Als u lid wordt van FB geeft u op voorhand uw rechten op intellectueel eigendom al uit handen.

Als FB uw account heeft verwijderd zal ook een advocaat geen oplossing bieden.

FB biedt u een gratis dienst aan en mag die stoppen. Daar bent u mee akkoord gegaan.

Het is niet echt waar - elke openbare dienst had sociale verplichtingen, vooral bedrijven die zijn geregistreerd bij NASDAQ en wereldwijd monopolisten zijn. .

Een restaurant kan bijvoorbeeld niet doen wat ze willen, die wel en niet anderen toestaan. Er zouden huisregels moeten zijn, maar zelfs daarmee kunnen ze niet doen wat ze willen - er zijn regels die ze moeten volgen om diensten aan te bieden in een openbaar domein.

Volgens de situatie gelooft Facebook dat ik een “reëel risico op fysiek letsel of directe bedreigingen voor de openbare veiligheid” ben. Oké, in dit geval moet de politie me arresteren, dan zullen ze tenminste iets nuttigs doen en in overeenstemming met de wet. Maar nogmaals, waarom dan gebeurt het niet. Misschien omdat ik geen bedreiging ben en het allemaal is verzonnen. Een van deze twee zou waar moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Je mag als burger een deal maken met een andere burger of bedrijf. Dat bedrijf mag dan regels en voorwaarden stellen. Je gaat dan akkoord met die voorwaarden. Dat bedrijf mag dan de dingen doen waar je akkoord mee nent gegaan. Bijvoorbeeld ook opzeggen. Ik vind de reden vreemd als je 13 jaar toelieten. Je etaleerde via hun website op hun voorwaarden je intellectuele eigendom in de publieke ruimte. Dat nemen ze je niet af, alleen dat je het via hun website doet.

Klagen bij de rechter heeft alleen zin als je kan aantonen dat het in steijd met hun regels was. De rechter gaat ook kijken naar waar je precies akkoord mee bent gegaan. Als je de Europese Commissie erbij wil halen, dan krijg je dat de overheid controle gaat uitoefenen op de bezigheden van de mensen. Ik dacht dat we dat juist niet wilden, geen betutteling toch? De mensen willen zoveel mogelijk vrijheid.

Ga eens secuur lezen waar je mee akkoord bent gegaan. Al die dingen gaat een rechter niet in behandeling nemen. Er waren nieuwe klachten over Facebook. Dat via Facebook geprobeerd werd mensen politiek te beïnvloeden. Als je nieuws van elders doorzet, misschien valt dat onder die categorie?

Ik vind het ook heel erg rot voor je. Ik zit zelf al helemaal nooit op Facebook want ik kan niks zien want ik heb geen account. Soms geeft een rechter gelijk als ze je geen redelijke opzegtermijn of vooraankondiging hebben gegeven. Sterkte!

Ik zie maar één oplossing en dat is ze te dwingen een reden te geven. Laten we wel wezen, we hebben alleen uw woord dat de inhoud allemaal volstrekt onschuldig was maar dat kunnen wij niet controleren. Zoals iemand al zei, ze moeten zich wel aan hun eigen regels houden maar zonder reden kan niemand dat toetsen. Voior hun zelf kost discussie ze tijd en dus geld en kappen ze dat liever af. GDPR etc is een zinloze weg want dat is de issue helemaal niet. U claimt toegang of misschien zelfs wel eigendom en dat wordt u op dit moment door geen enkele mij bekende wet gegarandeerd. Zoals dat heet, je bent aan de goden overgeleverd.

Reageer