Post NL rekent onterecht dubbel BTW

• 25 August 2021
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Ik kreeg een e-mail van Post NL dat ik moest betalen voor een pakketje uit het VK. Toen ik de factuur opende zag ik echter dat behalve inklaringskosten ook BTW op de rekening stond. De BTW heb ik echter al aan de webshop betaald. De telefonische klantenservice van de inklaringsafdeling was aardig maar kon verder alleen een mailadres geven. [bezwaarinklaring@postnl.nl]. Ook werd er nog even vermeld dat ik eerst moest betalen omdat anders het pakket terug gestuurd zou worden.

Wat zou een redelijke reactie termijn zijn die ik mag verwachten op mijn bezwaar?

Zijn er meer mensen met een foutieve factuur?(Ook de waardebedragen van de producten in het pakket zijn niet correct).

5 reacties

Dus de webshop in het VK heeft de BTW al ingehouden en aangifte gedaan? Goede kans dat die dat verkeerd gedaan hebben. Ik heb één pakketje via Ali de BTW vooraf betaald en dat liep probleemloos langs PostNL

Reputatie 1
Badge +2

Ja, aliexpress gaat goed, en ebay gaat fout.

stel prutsers bij postnl.

Dit gaat wel 4 maanden duren en je gaat de 4 euro inklaringskosten niet terug krijgen tenzij iemand daar meer strijd over gaat voeren met postnl.

Ja, aliexpress gaat goed, en ebay gaat fout.

stel prutsers bij postnl.

Dit gaat wel 4 maanden duren en je gaat de 4 euro inklaringskosten niet terug krijgen tenzij iemand daar meer strijd over gaat voeren met postnl.

Weet je zeker dat eBay het zelf niet verkeerd heeft gedaan?

Reputatie 1
Badge +2

Op 1 envelop staat zelfs het IOSS nummer en VAT PAID.

Op 1 envelop staat zelfs het IOSS nummer en VAT PAID.

Dan gaan ze het wel uitzoeken en die BTW krijg je dan sowieso terug, die €4 weet ik niet, dat zal er mogelijk vanaf hangen of PostNl dat zelf of eBay dat fout heeft gedaan.

Reageer