Consumentenbond.nl

PostNL app briefpost bezorging wassen neus

• 24 september 2020
  • 18 reacties
  • 337 Bekeken

Het gebeurt bij mij stelselselmatig dat aangekondigde post in de PostNL app niet wordt bezorgd. Ik heb verscheidene klachten ingediend. Druppel is dat aangekondigde post nu uit het overzicht zijn verdwenen. PostNL vraagt wie de afzender is van de brief maar dat kan je niet zien omdat het te vaag is. Was het zo dat ik het wel kon zien dan kon ik contact opnemen met de afzender en zou de app een stuk waardevoller zijn. Ik kan beter de app verwijderen, wat niet weet wat niet deert.  Mijn vraag is: waar blijft mijn post ?????

18 reacties

Ik zou die app inderdaad wegdoen, mijn baas zij altijd "alles weten maakt ook niet gelukkig" en dat lijkt mij hier van toepassing. Bij mij wordt de post nooit "aangekondigd" maar valt gewoon in de bus en wat er niet in valt mis ik ook niet.

Reputatie 3
Badge +2

De Post.Nl is al langer een rommeltje, het laatst een mobiele telefoon goed ingepakt verstuurd, post wist te vermelden dat deze op het adres was bezorgt maar deze is nooit aangekomen

Reputatie 4
Badge +2

Je zult zien dat de brieven soms met weken vertraging als nog bezorgt worden. kijk goed naar de envelop en dan zie je dat er dubbele barcodes op staan. of er extra stickers op zitten met barcodes. Mijn vermoeden is dat sortering verkeerd gaat en het enige tijd kost voordat dit handmatig gecorrigeerd wordt. De post komt bij de verkeerde postbode in de tas en aan het einde van zijn ronde stuurt hij hem weer door het systeem om de volgende dag de envelop opnieuw in zijn tas te vinden/ of niet op volgorde van de straat. De herkenning van de adresses gaat goed anders had jij de brief niet in de app gezien. 

Reputatie 7
Badge +7

Als alles gaat zoals het hoort, zowel bij Consument als bij de Post, is er niets aan de hand. Na introverte en extraverte postbezorgers komt er nu een lieflijke jonge dame, ik ben dik tevreden.

Reputatie 3
Badge +2

Ja die jonge dame is er om recht te breien wat in werkelijkheid krom is

Reputatie 7
Badge +7

Het is een grapje. Er gaat veel fout, maar het merendeel komt aan en de meerderheid is tevreden.

Reputatie 7
Badge +6

Wat @L.J.F. de Ruiter ongetwijfeld bedoelt , is dat de persoon van de bezorger een enorme rol speelt . Een serieuze bezorger die de moeite neemt om alles in de juiste brievenbus te gooien en kleine foutjes of onduidelijkheden in de adressering opmerkt en zelf zo mogelijk hersteld , is goud waard. Om nog maar te zwijgen van bezorgers die beweren aan de deur geweest te zijn of post in de bosjes gooien. Momenteel gaat het bij ons redelijk goed . Dat is wel eens beroerder geweest.

Reputatie 7
Badge +7

Dank @E.T. Wiersum  voor je reactie. Het is uiteraard wat ik bedoeld heb, en ik heb al snel uitgelegd dat het geheel een grapje was. Er zit wel een kern van waarheid in, voorheen hadden we in ons dorp mannelijke bezorgers, voor de brievenpost en voor de pakketpost. Dat is een twee jaar geleden helemaal omgegooid, de wijken zijn veranderd, de tijden zijn veranderd en de bezorgers zijn ineens allemaal verdwenen. 

Momenteel komen er ook steeds verschillende bezorgers, en inderdaad wordt de brievenpost als de pakketpost heel vaak door vrouwelijke bezorgers bezorgd. Ik heb daar geen problemen mee, het is alleen jammer dat je de mensen nauwelijks kent. En wellicht ligt dat omdat ik wat ouder bent en dus gewend ben dat je de bezorgers kende. Niet wat NAW gegevens betreffen, maar gewoon omdat het lange tijd, in een dorp vaak vele jaren, dezelfde zijn.

De postproblematiek komt hier op het forum niet voor de eerste keer voor. Het is een graag gezien onderwerp, een trouw topic. Zie o.a., PostNL nummer één op Klachtenkompas. En dan ga ik ervan uit dat het waar is en dat PostNL bij vele mensen een negative klank heeft. Ik heb ook altijd mee gediscussieerd met diverse topics. En betreur het ook dat het zo vaak fout gaat, heel vervelend voor wie het overkomt. Maar PostNL is ook een zeer specifiek vakgebied, veel mensenwerk waarbij dus veel fouten kunnen worden gemaakt. En PostNL zal daar beslist wat aan moeten doen. Maar het is natuurlijk niet overal kommer en kwel. Ook wij hebben nagenoeg geen klachten over PostNL.

Reputatie 3
Badge +2

Het is niet zo zeer dat het mensenwerk is, maar meer dat post op de gewone postbezorgers bezuinigen en de top steeds meer wil verdienen. Vroeger hadden ze veel bezorgers die 25 jaar of meer in dienst waren. Nu hebben ze van alles wat los en vast in dienst is als postbezorger. Daar ligt het knelpunt.
Postbezorger was vroeger een vak en de bezorger deed het vaak met liefde voor het vak.
Nu is het een redelijk slecht betaald baantje met weinig verantwoordelijkheid gevoel 

Reputatie 7
Badge +4

waarschijnlijk kunnen we die postbezorger van vroeger weer terugkrijgen als we met z'n allen bereid zijn om een '2’ op een brief te plakken ipv een '1'?! 

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb gezegd hoe ik “de Post” jarenlang heb meegemaakt. Hoe ik vooral de mensen belangrijk vind, omdat het immers nog zoveel mensenwerk is. Echt oplossingen heb ik niet geboden. Laatste twee forumleden hebben dat wel gedaan. En ik ben het er wel mee eens,…… maar een ieder, werknemer, zal zich gewaardeerd voelen met wat meer geld. Maar dan vergeten we de concurrentie. Gaan we een 2 op de brief plakken als we voor praktisch helemaal niets het bericht ook via mail kunnen zenden ?????

Reputatie 3
Badge +2

die 2 is dat de 2 van 2 bedrijven samenvoegen om de winst nog meer te verhogen? Bijvoorbeeld Sand en Post.nl?

Reputatie 7
Badge +4

nee, die 2 is ter illustratie dat het altijd goedkoper moet want wij als consument willen zo weinig mogelijk betalen. En als we bereid zijn meer te betalen voor het versturen van post kan er weer een praatje gemaakt worden door altijd dezelfde postbode. En we moeten inderdaad stoppen met mailen en weeg post gaan sturen, want dan kan het allemaal uit.

En dat zal niet gaan gebeuren, en dus is het zoals het is.

Reputatie 3
Badge +2

Wie gelooft dat nou? Graag een consumenten onderzoek naar dit praatje?

Reputatie 7
Badge +4

heb ik gedaan, de conclusie daarvan staat in mijn laatste zin :wink: 

Reputatie 7
Badge +7

Die "twee” hoorden bij  het voorbeeld van de postbezorging van vroeger toen nog wel adequaat gereageerd werd door zowel briefpost als pakketpost. Toen lange tijd dezelfde bezorgers kwamen op ongeveer dagelijks gelijke tijd, je kon wat vragen, een praatje maken enz. Maar dat is allemaal  weg. De reactie is dan minder mailen, meer per post zenden en meer betalen. Als we daar niet allen achterstaan zal het inderdaad niet gebeuren. Sancties kunnen niet, het is vrije markt.

Reputatie 3
Badge +2

Dat is nu net het knelpunt, sancties kunnen niet, het is een vrije markt, dus vrij van verplichtingen. Als iets niet aankomt dan heb je pech gehad en dat is het

Reputatie 7
Badge +7

Zo is het, en dat geldt niet alleen voor de postproblematiek. Er is, zonder te overdrijven, veel criminaliteit, veel misdaad, veel oplichtging, en ook al kan men er gerec htigd en wettig wat aan doen, dan is er geen tijd, of geen prioriteit. Maar dat is een andere topic.

Reageer