PostNL laat pakket achter in afvalcontainer

• 7 April 2022
  • 18 reacties
  • 281 Bekeken

Badge

PostNL laat pakket achter in afvalcontainer. Dat is nog niet het ergste, dat deden ze op een ophaaldag. Je kunt wel raden wat er mee is gebeurd als je die dag niet thuis bent. Dat is meegegaan naar de afvalverbrander. 

Uiteraard heb ik gebeld om mijn ongenoegen te laten blijken over zo veel domheid. U moet weten dat aan de dijk waar ik woon alle afvalcontainers aan de weg staan als het een ophaaldag is. 

De mevrouw aan de telefoon zegt “onze postbezorgers kennen de buurt, ze weten wat wel en niet kan”….Niet dus. 

Goed, oneindig dom in mijn beleving. Blunders maken we allemaal en dan verwacht ik een goede afhandeling. Helaas is dat niet het geval. De verzender moet contact opnemen. Helaas is dat een buitenlandse zending dus wordt ik continu van het kastje naar de muur gestuurd.  Net of ze het er om doen, expres zo lastig mogelijk maken. 

Het is een hele poos geleden, dankzij PostNL kan ik fluiten naar mijn centen. 

18 reacties

Helaas is de afhandeling wel correct. Je hebt je pakket niet gehad en dat moet je met je leverancier oplossen.

De verzender moet contact opnemen.

Ik denk dat u contact moet opnemen met de verzender.

Reputatie 4
Badge +3

als u  gezien hebt dat post.nl of bewijzen kunt dat post.nl dat in die vuilnisbak heeft gedeponeerd kunt u post aansprakelijk stellen. Ik denk niet dat u de verzendende partij aansprakelijk kunt stellen

als u  gezien hebt dat post.nl of bewijzen kunt dat post.nl dat in die vuilnisbak heeft gedeponeerd kunt u post aansprakelijk stellen.

Nee, PostNL is niet aansprakelijk tenzij aangetekend, dat is de postwet.

Je kunt ook in jouw eigen postnl omgeving aangeven wat ze met jouw pakje mogen doen.
Achter de vuilnisbak zetten mogen ze alleen, als jij dat daar afgesproken hebt.
Als je zo'n afspraak maakt, zijn ze niet verantwoordelijk.

Gaat er toch wat mis, is de verzender verantwoordelijk. Die is namelijk de klant.

Screenshot

Reputatie 5
Badge +6

@W. Simonse De mevrouw aan de telefoon zegt “onze postbezorgers kennen de buurt, ze weten wat wel en niet kan”

Heeft u ook gevraagd of hij de waarde en kwaliteit van het pakje kon beoordelen? of hij heeft u “geholpen” om het in zijn ogen waardeloos pakje gelijk weg te gooien zonder het eerst af te afleveren?

Badge

Ik weet dat het correct is dat de leverancier het moet oplossen. Maar het is een van het kastje naar de muur gevecht, omdat de verzender buitenlands is en me blijft verwijzen naar het koeriersbedrijf. 

Of ik kan bewijzen of het pakket in de afvalcontainer is gedeponeerd? Dat stond op het kaartje dat ze in de brievenbus stoppen als je niet thuis bent. 

Badge

Dit heb ik inderdaad ingevuld. Dat heb ik bij het bellen naar de klantenservice ook gemeld. Achter in de tuin is een  ‘hut’. Die is altijd open en droog. Het is wel 20 meter lopen en de afvalcontainer 2 stappen. 

Volgens de klantenservice kunnen de bezorgers die informatie niet zien. Vreemd verhaal. Waarom zou je dan zo'n service bieden? 

Je kunt ook in jouw eigen postnl omgeving aangeven wat ze met jouw pakje mogen doen.
Achter de vuilnisbak zetten mogen ze alleen, als jij dat daar afgesproken hebt.
Als je zo'n afspraak maakt, zijn ze niet verantwoordelijk.

Gaat er toch wat mis, is de verzender verantwoordelijk. Die is namelijk de klant.

Screenshot

Of ik kan bewijzen of het pakket in de afvalcontainer is gedeponeerd? Dat stond op het kaartje dat ze in de brievenbus stoppen als je niet thuis bent. 

Sommige dingen zijn inderdaad zo idioot dat er geen regels voor zijn.

Koester dit kaartje. Maak kopieën maar geef het origineel nooit af!

Als dat echt waar is van dat briefje in de brievenbus zou ik eens melding maken van moedwillige verduistering want ze hebben het pakje dus gewoon weggegooid - in de vuilnisbak.

Reputatie 6
Badge +4

Bij ons zetten wij de containers langs de weg op ophaaldag. Dus als mijn container nog bij het huis staat kan er prima een pakje in. De postbezorger zet echt zelf geen containers langs de weg.

Ik kan me niet voorstellen dat hij het pakje erin doet terwijl de container op een leeghaal locatie staat. Wel dus als de container nog in uw tuin stond.

Maar wie heeft hem dan met pakje en al aan de weg gezet?

Dit heb ik inderdaad ingevuld. Dat heb ik bij het bellen naar de klantenservice ook gemeld. Achter in de tuin is een  ‘hut’. Die is altijd open en droog. Het is wel 20 meter lopen en de afvalcontainer 2 stappen.

PostNL gaat ook hun verantwoordelijkheid uitsluiten als je zo'n afspraak maakt.
Dat is ook de reden, dat ik van deze regeling nooit gebruik maak.
Ze sluiten namelijk ook de slechte uitvoering van de afspraak uit.
Bezorgers worden te slecht betaald, dat ze daarvoor 20 meter extra gaan lopen.
Er is binnen PostNL een enorme kloof ontstaan tussen de mensen die dingen bedenken en die het moeten uitvoeren in de praktijk.

De opsplitsing van de postbezorging heeft de hele kwaliteit en werklust om zeep geholpen.
We leven in een land waar iedereen op kantoor wil zitten en manager wil zijn.
Dat maakt alles heel erg duur met een lagere kwaliteit.

PostNL:
We vragen van tevoren jouw toestemming voor het gebruik van de afgesproken plek. Hiermee bevestig jij dat PostNL niet aansprakelijk is bij schade, verlies of diefstal.
bron

Badge

Bij ons zetten wij de containers langs de weg op ophaaldag. Dus als mijn container nog bij het huis staat kan er prima een pakje in. De postbezorger zet echt zelf geen containers langs de weg.

Ik kan me niet voorstellen dat hij het pakje erin doet terwijl de container op een leeghaal locatie staat. Wel dus als de container nog in uw tuin stond.

Maar wie heeft hem dan met pakje en al aan de weg gezet?

Dat kan, maar ik woon waarschijnlijk anders dan jij. Ik woon aan een dijk. Onze container staat op een vaste plek aan de rand van onze grond. Dat is praktisch aan de straat (dus randje fietspad, maar zonder de fietsers te belemmeren). ALTIJD. Dag in dag uit. De ophalers pakken die container altijd van die plek. De rest van de dijk had de container wel aan de straat gezet. 
Plus dat ik dus een locatie in de tuin heb opgegeven bij PostNL waar pakketjes altijd heen kunnen. Wat volgens de klantenservice de bezorger niet kan zien. Wat ook weer erg vreemd is. 

Badge

PostNL gaat ook hun verantwoordelijkheid uitsluiten als je zo'n afspraak maakt.
Dat is ook de reden, dat ik van deze regeling nooit gebruik maak.
Ze sluiten namelijk ook de slechte uitvoering van de afspraak uit.
Bezorgers worden te slecht betaald, dat ze daarvoor 20 meter extra gaan lopen.
Er is binnen PostNL een enorme kloof ontstaan tussen de mensen die dingen bedenken en die het moeten uitvoeren in de praktijk.

De opsplitsing van de postbezorging heeft de hele kwaliteit en werklust om zeep geholpen.
We leven in een land waar iedereen op kantoor wil zitten en manager wil zijn.
Dat maakt alles heel erg duur met een lagere kwaliteit.

PostNL:
We vragen van tevoren jouw toestemming voor het gebruik van de afgesproken plek. Hiermee bevestig jij dat PostNL niet aansprakelijk is bij schade, verlies of diefstal.
bron

Dat ben ik absoluut met je eens! Postbezorgers worden uitgeknepen. Vaak als schijnzelfstandige. Te weinig tijd om hun werk fatsoenlijk te doen. Wij ietsje meer betalen voor de bezorging en een ietsjes minder winst voor de aandeelhouders zou al veel schelen. 

Door de splitsing van bezorgdiensten lopen er nu 5 postbodes voor brieven door de straat.
Komen er ook heel veel verschillende busjes pakjes bezorgen.
Al die mensen hebben allemaal een werkgever met een kantoor vol personeel.
Al die bedrijven maken reclame, dat bakken vol geld kost.
Ik geloof al lang niet meer, dat concurrentie dingen goedkoper maakt.
Het is helemaal uit balans geraakt.

Reputatie 7
Badge +5

dat lijkt me een mooi toekomstbeeld: 1 supermarktketen, 1 bouwmarktketen, 1 schoenenwinkelketen, 1 drogisterijketen, 1 bezorgdienst, enz. geen prijzenoorlog, geen aanbiedingen, enz

en dan hebben we in dat straatbeeld vast ook wel weer een mening 😉

Stroeve dat zeg je vooral om vooral te voorkomen dat er iemand met een genuanceerde mening zou komen; dat er een gulden middenweg zou zijn. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik zie soms het bezorgbusje van PostNL alleen al tien keer per dag door onze straat rijden. Ik denk inderdaad ook dat er iets stevig mis is met het idee dat alles direct geleverd moet worden.

dat lijkt me een mooi toekomstbeeld: 1 supermarktketen, 1 bouwmarktketen, 1 schoenenwinkelketen, 1 drogisterijketen, 1 bezorgdienst, enz. geen prijzenoorlog, geen aanbiedingen, enz

en dan hebben we in dat straatbeeld vast ook wel weer een mening 😉

En dat heeft ook een naam, dat heette het communisme waar de economie zo efficient mogelijk werd ingericht en aangestuurd werd door vijfjaren plannen. Het probleem was dat efficient al op vrij korte termijn niet effectief was. We hebben echt zat problemen en de grootste is dat we in veel gevallen producten en diensten niet goed beprijzen waardoor milieueffecten en andere ongewenste maatschappelijke ontwikkelingen niet in de prijs zitten en wij als consumenten domme keuzes maken. Het feit dat er één, twee of vijf bezorgdiensten zijn is niet het probleem, dat is een gevolg.

Reputatie 7
Badge +5

Stroeve dat zeg je vooral om vooral te voorkomen dat er iemand met een genuanceerde mening zou komen; dat er een gulden middenweg zou zijn. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik zie soms het bezorgbusje van PostNL alleen al tien keer per dag door onze straat rijden. Ik denk inderdaad ook dat er iets stevig mis is met het idee dat alles direct geleverd moet worden.

ik reageerde op een uiterst ongenuanceerde uitspraak, en dan ga ik inderdaad naar de andere kant 😉zodat de nuances vanzelf komen en de lezer inziet dat extreem niet werkt zoals Deen al aangeeft komen we dan in het communisme uit. 

en vwb de 5-10 busjes in de straat, 1 busje gaat dat niet redden, die 5-10 zitten vaak vol. en ik ben het met je eens dat flitsbezorgingen echt too much zijn, maar helaas denkt niet iedereen daar zo over en dan krijg je wat we nu hebben en dat zal alleen maar erger worden. 

Reageer