Onlangs kocht ik een flinke huishoudtrap bij Hornbach voor €120 in het filiaal in Groningen. Niks mis mee, precies de goede hoogte voor in mijn oude huis. Vlak daarna plofte de reclamefolder van de Gamma in de bus, die een identieke trap in de aanbieding had voor ruim een tientje minder. Volgens de prijsgarantie krijg je dan het prijsverschil terug, verhoogd met 10% dus ruim €20 en de moeite waard om te proberen.
Nou woon ik op ruim een half uur rijden van het dichtstbijzijnde filiaal waardoor ik niet alleen hiervoor naar de winkel wil gaan. Online is het echter niet mogelijk om een beroep te doen op prijsgarantie bij een in een filiaal gekocht artikel. Meerdere emails met uitleg mijnerzijds brachten hierin geen verandering.
Hiermee is deze prijsgarantie niet bepaald wat je er van zou mogen verwachten en ik vraag me af of en zo ja met welke middelen ik alsnog deze 'garantie’ kan laten gelden…
Paul