Consumentenbond.nl

probleem Ziggo over niet werkende vaste telefoonverbinding

• 8 januari 2021
  • 8 reacties
  • 214 Bekeken

Badge

Ziggo stuurde begin december een vervangend modem. Moest dit snel plaatsen omdat de oude buiten werking zou worden gesteld. Ik heb het modem geplaatst , het internet werkt, doch de vaste telefoonlijn werkt niet. Veelvuldig contact hierover met Klantenservice van Ziggo. Steeds weer andere mensen aan de lijn,  steeds weer afhoudende, nietszeggende antwoorden. Naderhand ook mailcontact met Ziggo en daarop ook steeds weer antwoorden in de geest als het onderstaande antwoord. Maar inmiddels zitten wij al ruim vier weken zonder vaste telefoonlijn. Wat ik ook doe steeds weer het antwoord dat de oplossing van het probleem heel moeilijk is en ik maar geduld moet hebben. Het is toch heel slecht van Ziggo om klanten te vragen een nog goed werkend modem te vervangen door een blijkbaar niet goed uitgetest modem te installeren. Ik weet niet wat ik meer kan doen. Graag uw advies en nog liever van uw kant als Consumentenbond opheldering vragen aan Ziggo over deze uiterst vervelende kwestie. 
Bij voorbaat hartelijk dank.

1. van der Linde, *

“Reactie | 29/12/2020 10:49 AM

Goedemorgen meneer, mevrouw van der Linde,

Er wordt zo inderdaad wel erg veel van je geduld gevraagd!

Momenteel wordt er nog steeds gewerkt aan een oplossing voor deze storing. De reden dat je telefoonlijn nog niet geactiveerd staat op het nieuwe modem, komt door technische problemen in meerdere systemen, die belangrijk zijn bij het activeren van deze producten. Zo lang deze systemen niet functioneren, lukt het ons niet om je telefoonlijn te activeren. Omdat dit niet om één storing gaat, maar om meerdere, en zeker ook gezien de complexheid van deze problemen, kost het zoals je merkt helaas erg veel tijd om dit opgelost te krijgen. We hebben helaas ook geen indicatie van hoe lang dit nog ongeveer gaat duren. Dat betekent dat ik je alleen maar kan vragen om het af te blijven wachten, zodra het opgelost is dan merk je dat de telefoonlijn het plotseling weer doet. Stuur ons daarna nog een reactie toe en dan maken wij een compensatie in orde voor de periode dat dit geduurd heeft.

Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Groet,

Tim”

*[Privacygevoelige informatie verwijderd door beheerder]

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ja, het gaat nogal eens fout bij Ziggo. Je moet maar net de juiste persoon vinden. Probeer het anders ook op hun forum. Publiciteit op die manier vinden ze nooit leuk, schakel andere sociale media in. De aan- of volhouder wint.

Badge

Waar vind ik Forum?

Reputatie 7
Badge +6

Inloggen bij Ziggo , @J. vd Linde . Of het probleem bij Ziggo op Facebook plaatsen . Bleek bij mij de enige manier om iemand daar in beweging te krijgen die mijn probleem kon en wou oplossen . 

NB : dit is een openbaar forum hier , dus prive-gegevens plaatsen is niet verstandig . 

Reputatie 1
Badge +2

u zou hier uw vraag eens kunnen stellen:

https://community.ziggo.nl/

Reputatie 7
Badge +7

Het is zoals andere forumleden stellen. U bent immers hier ook op het forum of te wel community.  Ziggo, KPN, Eneco enz. hebben allen een community of forum. Op hun sites is een community of forum te vinden, zoals @E.T. Wiersum en @W. van Wijngaarden  ook aangeven. En @E.T. Wiersum  geeft ook aan facebook, en zo zijn er meer sociale media, Schakel ze in, hoe meer publiciteit hoe vervelend zij het vinden en wellicht helpen ze u zo sneller en accurater.

Badge

Bedankt voor de reacties. Ga er verder mee.

Reputatie 3
Badge +3

Zelf wil ik niets meer met Ziggo te maken hebben, maar het blijft techniek en er kan wel eens wat mis- of kapotgaan en je kunt geen Ijzer met handen breken. Daarnaast klinkt het voorstel om het ongemak te compenseren wel redelijk.

In het geval dat de nieuwe apparatuur onvoldoende voor telefonie is getest valt Ziggo wat kwalijk te nemen, maar dat is lastig of niet te bewijzen.

Heel vervelend allemaal, ik hoop dat u weer snel kunt bellen en gebeld worden!

Badge

Bedankt voor je reactie

Reageer