Product bij aankoop defect, vervangen niet mogelijk

• 15 November 2022
  • 4 reacties
  • 73 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 2 reacties

Wij hebben tijdens een kortingsactie een product bij Amazon.nl gekocht, maar nu blijkt het niet te werken. Reden: een van de demo-batterijen (die er dus al inzaten) is gaan lekken. 

Contact opgenomen met verkopende partij en zij geven aan u mag het product retour sturen en dan krijgt u uw geld terug. Een vervangend product moet ik zelf opnieuw bestellen. Allemaal leuk en aardig, maar het is nu €20,- duurder (60 ipv 40). Dat is nogal een flink prijsverschil. Klantenservice geeft dat dit de enige optie is die hun systeem geeft en ze niks anders kunnen.

Dit lijkt me toch niet de bedoeling? Wij bestellen bij hen een product tijdens een eendaagse actie, dat wordt vervolgens kapot geleverd, maar vervangen is niet mogelijk. Op het moment van levering (4 dagen na bestellen) was de actie al afgelopen. 

Een kortingscode voor de nieuwe aanschaf, waardoor het bedrag hetzelfde zou zijn, is ook niet mogelijk. 

4 reacties

Misschien hebben bij Amazon zelf ook ontdekt dat van al die al lang liggende apparaten waar ze met korting van af wilden de batterijen begonnen te lekken?
Ik denk dat het helemaal zo slecht nog niet gegaan is.

Als u uw geld terug krijgt is het probleem opgelost.

Met uw geld terug bent u voor de wet schadeloos gesteld en is de kous af. U zult dat als oplossing moeten accepteren.

Ik kocht een kleding stuk.
Ze sturen her verkeerde product op. Het gaat retour. Geld terug. Nu is het 80% duurder.

Bij een platenzaak ook hetzelfde.
Kocht een import cd en die bleek er niet meer te zijn. Geld terug.
Nu staat hij er in, met een €20 hogere prijs.

Dit zie je continu bij producten via postorder.

Reageer