Consumentenbond.nl

product niet ontvangen maar post nl zegt van wel

• 20 augustus 2020
  • 1 reactie
  • 176 Bekeken

Via internet kocht ik een paar sportschoenen, betaalde en ontving een track en trace. De levering duurde langer dan normaal ivm coronamaatregelen. Opeens stond de track and trace op “afgeleverd”. Bijzonder, want ik heb niets ontvangen op het aangegeven tijdstip. Onze vaste post-nl medewerker zegt ook dat er rond die tijd nooit wordt bezorgd. Post-nl houdt vol, het is afgeleverd, door de brievenbus....knappe jongen die een doos met sportschoenen door de bus krijgt. Een onderzoek wil Post nl niet starten omdat het product niet aangetekend was verzonden en volgens de computer is afgeleverd.Het internetbedrijf zal met Post-nl contact opnemen. Na ruim maand nog niets vernomen. 

Iemand suggesties wat mijn mogelijkheden nog zijn? Lost case en/of “computer -says -no” gevalletje?

1 reactie

Reputatie 3
Badge +2

De tag “oplichting” lijkt me in dit stadium nog wat voorbarig. De post zegt dat zij iets hebben afgeleverd, dus daar is iets fout gegaan. U als klant heeft daar niets mee te maken: de leverancier moet zorgen dat u (of iemand die u heeft gemachtigd of iemand die op uw adres woont) het pakket ter hand wordt gesteld.

U bent echt niet de eerste of de enige die dit is overkomen. U heeft het product niet ontvangen en dus moet u een claim indienen bij de webwinkel. Die kunnen het eventueel opnemen met postnl, maar dat is hun zaak.

De webwinkel zal ook begrijpen dat sportschoenen niet door de brievenbus passen, behalve misschien als je ze in stukken snijdt, vermaalt of anderszins kleiner maakt.

Een fatsoenlijke winkel zal uw klacht serieus nemen -  dit is verre van een ‘lost case’.

Reageer