Product niet ontvangen. Wordt niet te woord gestaan.

• 18 April 2022
  • 9 reacties
  • 137 Bekeken

Badge

Ik heb een product bestelt bij een webshop. Na meerdere malen contact, van waar is mijn product??

Staan ze mij niet meer te woord… Ik moet noodgedwongen de factuur betalen, terwijl ik mijn bestelling niet eens heb ontvangen. Te gek voor woorden.

Ik heb al een onderzoek bij PostNL gestart, die hebben geen idee waar of wat er is gebeurd.

Wat kan ik hier aan doen?

9 reacties

Reputatie 6
Badge +3

In ieder geval niet betalen. Laat ze maar een incassobureau inhuren en bewijzen dat ze de spullen geleverd hebben. Even volhouden, dan valt het kwartje wel.

Dit is natuurlijk vrij sumiere informatie maar aangenomen dat dit de essentie is ben ik het met @basic eens, niet betalen, zorg dat je kunt documenteren wanneer je hebt gereclameerd (mailtje?) en wat het antwoord was en laat ze maar bewijzen dat je de spullen hebt gekregen. Laat je niet intimideren, als je niets hebt gekregen mag je dat uiteindelijk persoonlijk bij de rechter vertellen mocht het ooit zover komen en die is echt niet gek.

Reputatie 5
Badge +6

@Keanu Ik heb al een onderzoek bij PostNL gestart, die hebben geen idee waar of wat er is gebeurd.

U bent voor PostNL geen partij: die hebben geen idee waar of wat er is gebeurd.

Daar gaat hij het echt nooit worden, u bent alleen maar het Bezorgadres.

Als het een bonafide Webshop moet die een onderzoek/klacht bij PostNL neerleggen, als opdrachtgever!

En geloof me dat kunnen ze binnen een paar uur!

Als het een betrouwbare Webshop is zal die een nieuwe zending sturen.

Dat kost niks meer voor hun, want als er naderhand toch 2 geleverd zijn, worden er ook 2 gefactureerd,

waarvan u er dan weer 1 kan retourneren! Behalve een speciale bestelling.

Als er 1 zending verloren of teniet is gegaan, zal de Webshop na het onderzoek maar 1 mogen bereken.

Dat zal dan uit het “onderzoek” blijken. 
Dat deze webshop wat Halsstarrig is geeft misschien iets over de betrouwbaarheid aan.

Bij Paypal en Visa betalingen zijn misschien ook nog mogelijkheden???

Badge

In ieder geval niet betalen. Laat ze maar een incassobureau inhuren en bewijzen dat ze de spullen geleverd hebben. Even volhouden, dan valt het kwartje wel.

Ja volkomen gelijk. Enige probleem is dat ik via Klarna de betaling heb verricht. Die hebben ondertussen ook een onderzoek gestart bij de webshop en die sturen gewoon een track&trace code dat mijn pakket is aangekomen… Maar dat verklaart niet dat het product in het pakket zat… Dus ik zal de factuur gewoon moeten voldoen, sinds hun mij ook niet meer te woord staan. Te ziek voor woorden dit.

Badge

@Keanu Ik heb al een onderzoek bij PostNL gestart, die hebben geen idee waar of wat er is gebeurd.

U bent voor PostNL geen partij: die hebben geen idee waar of wat er is gebeurd.

Daar gaat hij het echt nooit worden, u bent alleen maar het Bezorgadres.

Als het een bonafide Webshop moet die een onderzoek/klacht bij PostNL neerleggen, als opdrachtgever!

En geloof me dat kunnen ze binnen een paar uur!

Als het een betrouwbare Webshop is zal die een nieuwe zending sturen.

Dat kost niks meer voor hun, want als er naderhand toch 2 geleverd zijn, worden er ook 2 gefactureerd,

waarvan u er dan weer 1 kan retourneren! Behalve een speciale bestelling.

Als er 1 zending verloren of teniet is gegaan, zal de Webshop na het onderzoek maar 1 mogen bereken.

Dat zal dan uit het “onderzoek” blijken. 
Dat deze webshop wat Halsstarrig is geeft misschien iets over de betrouwbaarheid aan.

Bij Paypal en Visa betalingen zijn misschien ook nog mogelijkheden???

De webshop heeft ook een onderzoek gestart. Precies hetzelfde verhaal. Ze wilden totaal niet een nieuwe zending sturen en waren zo zeker van hun zaak dat ze een maand niet meer reageerde op mijn mails. Dan krijg ik een mail met dat het onderzoek al 2maanden is afgesloten en dat ze mij nogmaals niet verder helpen. 

Een zeer rare werkwijze als bedrijf. Klantenservice betekend voor hun geen moer.

Reputatie 7
Badge +5

Een zeer rare werkwijze als bedrijf. Klantenservice betekend voor hun geen moer.

is dat iets wat je van de betreffende webshop ook terugziet op bv Klachtenkompas? Hebben ze een website met iets van klantenservice? 

Bij goedkope webshops is klantenservice vaak wel 1 van de eerste zaken die ze slecht invullen om maar prijsvechter te kunnen zijn

Maar dat verklaart niet dat het product in het pakket zat…

Heb je nu wel of niet een pakje gehad?

Ja volkomen gelijk. Enige probleem is dat ik via Klarna de betaling heb verricht. Die hebben ondertussen ook een onderzoek gestart bij de webshop en die sturen gewoon een track&trace code dat mijn pakket is aangekomen… Maar dat verklaart niet dat het product in het pakket zat… Dus ik zal de factuur gewoon moeten voldoen, sinds hun mij ook niet meer te woord staan. Te ziek voor woorden dit.

U wordt (nog) niet gedwongen te betalen. De enige die u kan dwingen is de rechter als die er van overtuigd is dat u het pakket wel heeft gehad.

Reputatie 7
Badge +8

Als ik echt niets ontvangen heb zou ik voet bij stuk houden. Maar het stuk moet wel degelijk zijn. Uw informatie is toch wat sumier. U zegt niets ontvangen te hebben, dan heeft u toch ook geen bericht gehad, m.a.w. hoe komen zij aan een track en tracy. En een pakket met niets erin, heeft u zo'n pakket wel gehad? Kijk alles nog eens goed na. Als u alle bewijzen hebt en de gehele brief/mailwisseling en uw gelijk blijkt daaruit, dan staat u sterk en dan niet betalen, betaling storneren e.d. Maar alles moet wel kloppen en zeker niet verwarrend zijn. Succes.

Reageer