Product van Amazon.de niet geleverd

• 12 March 2020
  • 7 reacties
  • 2014 Bekeken

In december 2019 bij amazon.de een artikel besteld dat uiteindelijk niet is geleverd. In januari is mij de optie gegeven om te wachten of geld terug te laten storten. Aangezien ik het artikel graag wilde hebben besloot ik om te wachten. Er was aangegeven dat het misschien verdwenen was en ik hoopte dat het nog gevonden zou worden. Ondertussen 5 weken in India geweest en nu bij terugkomst aan de gang om te kijken of het artikel geleverd is en zoniet dan geld terug laten storten, Blijkt het artikel niet geleverd te zijn en omdat ik langer dan 30 dagen gewacht heb krijg ik ook geen geld terug. Dus kort gezegd geen artikel en geld weg. Heb wel telefonisch contact gehad via amazon.de en de telefonische afdeling is nederlands in nederland. Als dit ook bij amazon.nl kan gebeuren dan loop je de kans om niets te ontvangen en ook nog je geld kwijt te zijn. Ondanks dat zij alles volgen per computer is het voor amazon blijkbaar onmogelijk om bij duidelijk niet kunnen leveren over te gaan tot het automatisch terugstorten van de betaling of een mail te sturen van hoe verder te handelen. Het excuus is dat het artikel niet door amazon zelf wordt verkocht maar door een derde partij

Na deze ervaring voel ik mij behoorlijk opgelicht waarbij amazon zich verschuild achter de leveringsvoorwaarden en waarbij twee medewerkers mij exact hetzelfde antwoord gaven. In dit geval de standaard antwoorden die dan gekopieerd worden.

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Maar geld terugvragen heeft toch een redelijke termijn van 30 dagen. Stel dat u 3 maanden op vakantie was zou Amazon dan 3 maanden up u moeten wachten?

Opgelicht is een groot woord, wat véél te makkelijk wordt gebruikt.  U had uw geld direct terug kunnen krijgen en het artikel dan bijvoorbeeld ergens anders kunnen bestellen.

Als ik een auto verkoop dan betaald de wegenbelasting het teveel betaalde automatisch terug. Daarvoor hoef ik niets te doen. Er is mij een keuze gegeven om ook te wachten en als als bedrijf kan je gewoon uiteindelijk terugbetalen als de levering niet gebeurd. De levering en alle handelingen daaromtrent wordt door Amazon zelf gecoordineerd. Als ze overigens hadden aangegeven dat er een termijn was zou ik gelijk laten terugstorten. En verder is er geen ander bedrijf die dit specifieke artikel had. Nu komt amazon wel met een andere leverancier waarbij op de amazon website duidelijk staat gratis verzending totdat je wild betalen en dan komt er eens verzendkosten bij. Ondanks dat de website aangeeft dat de verzending gratis is gaat amazon hier niet op in. volgens mij moeten ze dat navolgen. Het gaat mij niet zozeer om het geld maar om het principe en de wet is hier overigens ook duidelijk over.

U heeft toch aangeven dat u de levering niet heeft ontvangen? Wat had u daarna anders moeten doen dan wachten op een nieuwe levering?

Reputatie 4
Badge +3

Ts heeft aangegeven geen geld terug te willen maar te willen wachten. Daarvoor zijn dus 30  extra dagen gerekend. Dat ts vervolgens geen actie onderneemt omdat zijn teveel betaalde wegenbelasting ook automatisch gaat vind ik een matig excuus.

Reputatie 7
Badge +8

Dit is geen zwart-wit probleem. Hier zitten zgn. haken en ogen aan. De consument heeft hier ook zelf, mogelijk op advies, gehandeld.. Dan is de schuldvraag ingewikkelder. Maar ik heb ook maanden op artikelen moeten wachten en uiteindelijk na vaak reclameren krijg je antwoord, u komt in aanmerking voor geld teruggave.  Ik heb daar nooit een termijn bij zien staan. Beetje vreemd ook vanaf december op spullen wachten, dat is dus een drie tot vier maanden en dan moet je ineens binnen een maand je geld opeisen.  En vooral geldt nog ter verdediging dat ze steeds de keus laten, u kunt nog wachten, de artikelen kunnen nog komen.. Als je ze dat voordeel van de twijfel gunt, mag je toch ook op een gegeven ogenblik stellen, het duurt me te lang, jullie hebben tijd genoeg gehad, ik wil nu mijn geld terug. Zie overigens andere topics die nu door de actualiteit van Amazon verschijnen, ze samenvatten is beter, hoef je niet tig keer eenzelfde antwoord te geven. Groet Leo.

Ts heeft aangegeven geen geld terug te willen maar te willen wachten. Daarvoor zijn dus 30  extra dagen gerekend. Dat ts vervolgens geen actie onderneemt omdat zijn teveel betaalde wegenbelasting ook automatisch gaat vind ik een matig excuus.

Amazon kan alleen maar "rekenen" vanaf het moment dat ze aangeven een levering gedaan te hebben. Er is geen ander signaal. Nu heeft TS aan de bel getrokken,  ze zijn overeen gekomen dat Amazon het gaat bekijken, daar hoort dan toch een afspraak bij hie lang en wellicht zelfs een mailtje met de vraag is het alsnog binnen? Dit is gewoon slechte service van Amazon en een les, gelijk het geld pakken

Reputatie 7
Badge +8

Het is inderdaad anders, en dat ben ik met @A. Deen  eens als er afspraken gemaakt worden.  Dus als Amazon stelt we gaan het bekijken dan is er sprake van een soort afspraak. De vraag is, is er inderdaad over een termijn gesproken, en wie moet antwoorden Amazon of de Topic auteur. Amazon zou kunnen antwoorden wat het nader bekijken heeft opgeleverd.

Ik heb dus ook op diverse artikelen lang moeten wachten, en nog steeds zijn 3 artikelen er niet.  Echt goed contact maken met Amazon (Duitsland dus in dit geval) lukt niet, maar je kan naar de je account en daar staat dan bij mij, dat er 3 bestellingen te lange bezorgtijd hebben. Eerder zijn daarvoor door de wederverkoper al opgaven gedaan, sneeuwstorm, niet verscheept zijnde, problemen China enz. Nu een week geleden heb ik weer naar mijn account gekeken en de 3 bestellingen zijn nog niet geleverd, maar er staat nu komen voor terugbetaling in aanmerking.. In feite is er dus geen direct contact en moet ik zelf dus antwoorden. Bij twee heb ik gezegd betaal maar terug (Is overigens nog niet gebeurd) en bij één heb ik gesteld, weinig of geen vertrouwen meer te hebben, maar dat het artikel nog steeds door Amazon wordt aangeboden….. alleen nu 2x zo duur. Aldus heb ik gesteld dat ze dat artikel maar moeten leveren voor de oude prijs….. ook nog geen antwoord.. Resumerend het ligt voor ieder natuurlijk anders, dus in dit geval wat zijn de afspraken. Ik wacht nog een week en dan ga ik weer via mijn account (nogmaals of weer) stellen…. betaal maar terug. Vertrouwen is volledig weg na dan bijna 4 maanden wachten. Overigens om aan de diverse topics te houden….. het is dus afwachten hoe Amazon NL gaat handelen.  Verbetering is absoluut mogelijk, ook klantvriendelijkheid kan veel beter, en duidelijke regels zijn noodzakelijk. NL heeft genoeg om over na te denken. Groet Leo.. 

Reageer