gratis artikel

Pronken met predicaten

• 27 October 2021
  • 10 reacties
  • 600 Bekeken
Pronken met predicaten
Badge +8
  • Community Manager
  • 2120 reacties

Geen tijd of zin om een nieuwe wasmachine uit te kiezen? Dan is het makkelijk om een machine met een van onze predicaten te kopen (Beste uit de Test of Beste Koop). Webwinkels weten dat ook en spelen hier handig op in. Ze lokken klanten met deze populaire modellen, zelfs als deze niet meer leverbaar zijn.

Vijf jaar na ons eerste onderzoek gaat een aantal webwinkels nog steeds de fout in. Lees meer over ons onderzoek in dit gratis artikel uit de Consumentengids van november 2021.

Heb jij wel eens een ander model dan je besteld had geleverd gekregen? Praat mee!

10 reacties

Witgoed koop ik bij voorkeur bij een plaatselijke winkel die ook repareert en plaatst.
Daar heb ik dit soort problemen ook niet.
Het blijkt ook nog goedkoper te zijn.

Niet om lullig te doen maar ik zet altijd mijn vraagtekens bij de predicaten van de Consumentenbond. Lees hier mijn review van de Jura E6 https://www.consumentenbond.nl/espressomachine/producten/jura/e6-piano-black-eb-15377 en uw weet waarom. Ik heb de D4 en de E6 beide zelf getest en kom toch echt tot heel ander conclusies.

Neem hier het item: https://www.consumentenbond.nl/warmtepomp/hoe-werkt-een-warmtepomp en dan het kopje lucht/lucht warmtepomp. Men schrijft:

Lucht/lucht-warmtepomp

Er zijn (hybride) warmtepompen die op ventilatielucht werken. Zo'n model is alleen geschikt als je mechanische ventilatie in je woning hebt.

Dit is volslagen onzin. Ik heb op 3 verdiepingen Lucht/lucht warmtepompen en verwarm daar mee mijn hele huis. En ik heb helemaal geen mechanische ventilatie. Waar jullie die onzin vandaan halen is mij een raadsel.

Ik wil maar zeggen dat ik zeer kritisch ben als het gaat om uw voorlichting en predicaten. Webwinkels gaan wellicht de fout in, maar u zelf ook. Ik trek me dan ook weinig aan van deze predicaten.

@Wortelstamper Ik heb 2 jaar geleden ook een wasmachine en warmtepompdroger van AEG gekocht lokaal bij een zaak die doet in restpartijen en was ook blij met hun service. Heb zelf een drama ervaring met Coolblue (alles voor een glimlach roepen ze daar) en Media Markt want service kennen ze daar niet. Mijn Jura komt dan weer wel online want dat scheelde me €150,- en dat verschil vond ik dan weer te groot.

Men schrijft:

Lucht/lucht-warmtepomp

Er zijn (hybride) warmtepompen die op ventilatielucht werken. Zo'n model is alleen geschikt als je mechanische ventilatie in je woning hebt.

Dit is volslagen onzin. Ik heb op 3 verdiepingen Lucht/lucht warmtepompen en verwarm daar mee mijn hele huis. En ik heb helemaal geen mechanische ventilatie. Waar jullie die onzin vandaan halen is mij een raadsel.

“Er zijn” betekent iets anders dan “ze hebben dit allemaal”. Ik denk dat je je vergist hebt met lezen.

Niet om lullig te doen maar ik zet altijd mijn vraagtekens bij de predicaten van de Consumentenbond. Lees hier mijn review van de Jura E6 https://www.consumentenbond.nl/espressomachine/producten/jura/e6-piano-black-eb-15377 en uw weet waarom. Ik heb de D4 en de E6 beide zelf getest en kom toch echt tot heel ander conclusies.

Je bent het type, ik zet overal mijn vraagtekens bij want ik weet zelf alles beter en dat is je goed recht, maar als je dan wil uitleggen waarom je dan je vraagtekens zet is je argumentatie niet te volgen en raak je logisch kant nog wal. Begin een met de vraag of we het over een beste koop of een beste uit de test hebben. Door veel mensen nog wel eens door elkaar gehaald gevolgt door maar die en die was veel beter.

Men schrijft:

Lucht/lucht-warmtepomp

“Er zijn” betekent iets anders dan “ze hebben dit allemaal”. Ik denk dat je je vergist hebt met lezen.

Oftewel….onvolledige info. En daar heb je als leek niets aan.

Je bent het type, ik zet overal mijn vraagtekens bij want ik weet zelf alles beter en dat is je goed recht,

Goed zeg dat u een psycho analyse kan maken uit zo'n klein stukje. :joy:  D4 kwam als beste uit de test voor uw gemoedsrust. Bij mij komt de E6 als beste uit de test. Zowel qua smaak, als constructie, als gebruiksvriendelijkheid, als voor een fractie meer cappuccino kunnen maken. Alleen al het feit dat een D4 dat laatste niet kan, maakt dat hij nooit is zijn algemeenheid als beste uit de test kan komen. Er zijn teveel mensen die graag een cappuccino drinken (ik overigens dan weer niet).

Je bent het type, ik zet overal mijn vraagtekens bij want ik weet zelf alles beter en dat is je goed recht,

Goed zeg dat u een psycho analyse kan maken uit zo'n klein stukje. :joy:  D4 kwam als beste uit de test voor uw gemoedsrust. Bij mij komt de E6 als beste uit de test. Zowel qua smaak, als constructie, als gebruiksvriendelijkheid, als voor een fractie meer cappuccino kunnen maken. Alleen al het feit dat een D4 dat laatste niet kan, maakt dat hij nooit is zijn algemeenheid als beste uit de test kan komen. Er zijn teveel mensen die graag een cappuccino drinken (ik overigens dan weer niet).

Je bent nog steeds niet heel helder maar je hebt sowieso mijn sympathie omdat je net als ik vind dat het beste espresso apparaat beoordeeld moet worden op de kwaliteit van de espresso en niet of er goede melk uitkomt. Althans zo lees ik je betoog. Tegelijkertijd weet je dan ook beter want de meeste Hollanders drinken uitsluitend die ontbijt-koffie en de meeste mensen gelden. Dat zie ik niet als een inschattingsfout van de Bond die maar gewoon doet wat er "gevraagd" wordt.

Reputatie 3
Badge +4

Wellicht is een korte reactie over de test (espressomachines) hier op zijn plaats. U geeft aan dat u beide espressomachines zelf getest heeft. Het is fijn om te lezen dat u daaruit uw conclusies heeft getrokken en tot een goede koop bent gekomen. En zo zie je maar weer dat ‘een beste’ product heel persoonlijk kan zijn. En dat zal altijd zo zijn. Met een ‘Beste uit de Test’ geven wij een product aan die de hoogste score uit onze vergelijkende test heeft gekregen, op basis van de aspecten en wegingen die wij eraan hebben gehangen. Die aspecten en wegingen proberen we zo te kiezen dat het overeenkomt met het gebruik en prioritering van de meeste mensen, maar ook dat er onderscheid is tussen producten. Zo weten wij uit enquêtes dat consumenten energieverbruik bijvoorbeeld relevant vinden, terwijl u aangeeft daar minder waarde aan te hechten bij espressomachines. De snelheid van het koffiezetten wordt in onze vergelijkende test afgezet tegen alle soorten espressomachines en is dus in verhouding langzamer dan bijvoorbeeld een Nespresso-apparaat. En ook dingen als gebruiksgemak zijn uiteraard heel persoonlijk en vergelijken wij in verhouding met alle andere apparaten uit de test. Overigens schelen de twee Jura apparaten die u noemt slechts 3 tiende in het rapportcijfer. Dat is een klein verschil, ingegeven door de weging die wij aan de aspecten geven. En het beaamt bovendien dat de E6 een uitstekend apparaat is. 

Ik verwacht niet uw scepsis volledig te hebben weggenomen, maar misschien verheldert het wat 😉 

@Irene la Faille De test klopt ondanks uw argumenten niet.

U vindt de D4 de beste, terwijl deze geen enkele mogelijkheid heeft om een koffieproduct te maken met opschuimen van melk. Dit terwijl andere (veel goedkopere) apparaten dit wel kunnen. Dit is appels met peren vergelijken. Ik denk zelfs dat de meeste mensen liever een kop koffie drinken met melkschuim dan zwart (ik niet overigens).

Tevens is de D4 voor zijn geld echt een enorm gammel en goedkoop gebouwd apparaat. Mijn mening is dat je dan beter voor het geld een apparaat kan kopen van rond de €350,- zoals een Philips. Dan ben je wbt prijs/kwaliteit een stuk beter uit. Dan is de Jura D4 zelfs over prijst.

Ga je voor het hogere segment, wat Jura is, geef dan iets meer uit. De Jura D4 is in dat deel van het segment gewoon een net/niet machine.

Reputatie 3
Badge +4

@Irene la FailleDe test klopt ondanks uw argumenten niet.

U vindt de D4 de beste, terwijl deze geen enkele mogelijkheid heeft om een koffieproduct te maken met opschuimen van melk. Dit terwijl andere (veel goedkopere) apparaten dit wel kunnen. Dit is appels met peren vergelijken. Ik denk zelfs dat de meeste mensen liever een kop koffie drinken met melkschuim dan zwart (ik niet overigens).

Tevens is de D4 voor zijn geld echt een enorm gammel en goedkoop gebouwd apparaat. Mijn mening is dat je dan beter voor het geld een apparaat kan kopen van rond de €350,- zoals een Philips. Dan ben je wbt prijs/kwaliteit een stuk beter uit. Dan is de Jura D4 zelfs over prijst.

Ga je voor het hogere segment, wat Jura is, geef dan iets meer uit. De Jura D4 is in dat deel van het segment gewoon een net/niet machine.

Over dit soort dingen kun je discussiëren. Gelukkig kunnen consumenten in de vergelijker altijd de persoonlijke ‘Beste uit de Test’ filteren. Of met de keuzehulp. In het geval van deze test wordt een machine beoordeeld op melkopschuimen áls ‘ie een melkopschuimer heeft. Er is niet iets als een score voor ‘compleetheid’ van de machine. De Beste uit de Test staat overigens los van de prijs, daarbij wordt sec gekeken naar de onderdelen waarop ‘ie wordt beoordeeld. Bij de “Beste Koop’ kijken we naar de prijs-kwaliteitverhouding. Daar komen de Philips modellen inderdaad goed uit, zoals u zelf ook aangeeft. Zijn we het daar in ieder geval wel over eens ;) 

Reageer