Consumentenbond.nl
Vraag

Rabobank wil weten waarom ik geld stort en afschrijf

• 5 oktober 2019
  • 102 reacties
  • 4530 Bekeken

Toon eerste bericht

102 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Geachte forumleden, beste @Wortelstamper .
Ik ben zowat de hele avond bezig geweest met deze 'problematiek'.

Het is me immers nooit overkomen, in feite moet ik nu uitleg gaan geven aan de bank waarom ik stortingen doe en ook opnames van de rekening via de flappentap.
Dat althans vraagt de mail en de diverse brieven, die allen heel echt lijken.
Zoals al gezegd ga ik er morgen persoonlijk mee naar de bank, Rabo hoofdkantoor in Heinenoord.
Wat ik nog tegen ben gekomen op de mail. Het gaat om stortingen , ik ben daar dus nu behoorlijk open in, te weten 20-03-2018, 04-04-2018 en 18-04-2018.
Let wel stortingen van begin 2018. Dat is anderhalf jaar geleden !!!!!!
Het gaat op 10.000 Euro, 2000 Euro en 1000 Euro.
ik heb het allemaal op moeten zoeken en als je er niet in thuis bent valt dat niet mee. Normaal gaat het overzicht niet meer dan een jaar terug. Kortom overal opzoeken, googlen e.d. hoe je overzichten van begin 2018 kan krijgen. Is uiteindelijk gelukt.
Maar weet ik veel waar het nog over gaat??? De 10.000 Euro zal een verkoop zijn van de Camper o.i.d. Heb ik daarvoor of wellicht voor wat anders contant geld gehad en dat stort je op je bank, je zo vertrouwde bank (grrxxttbr).
De andere bedragen, zo laag weet ik veel, je verkoopt iets, krijgt wat contant enz.
Nou dat is het, ik kan er niet echt over uit. Is het nep, oké niet leuk, maar dan is het hierbij afgehandeld........ maar helaas ik geloof niet in nep, het is allemaal zo echt en ik heb alle afschriften de hele avond nagezien en het zijn exact deze 3 stortingen contant. Ook al moet dit van de overheid en fiscus dit vind ik een enorme inbreuk op mijn privacy. Als het echt allemaal zo is als nu beschreven, dus dat het wettelijk is, van de overheid en fiscus komt en dat via de banken........ ben ik nu totaal omgedraaid over wat privacy is en hoe ieder inbreuk doet op je privacy en degenen die alles van je willen weten.... overheid, fiscus, instellingen, bedrijven enz. enz.
Ik ben echt kwaad zo niet woest, dat zoiets gebeurt. Dat de arm zover reikt in je privacy, in je leven. Het gaat wel weer over, maar ik ga hard denken aan de oude sok, alles van de banken af, weet de fiscus ook niets meer, scheelt me wellicht vele tienduizenden aan belasting. Excuses verder, maar van slapen zal ook niet veel komen.
Ze willen weten waarom ik enkele stortingen gedaan heb in begin 2018 en waarom ik af en toe wat geld uit de automaat pint. Ik vind het te gek voor woorden, wat kan je er tegen doen? Groeten Leo, morgen of overmorgen ben ik hopelijk weer normaal.

Mijn reactie was niet zozeer een mening en meer een opsomming van de feiten. U kunt vinden dat de bank u slecht behandeld heeft maar als ik zo uw essays lees (waarvan vaak 90% niet relevant is) konden ze geen telefonisch contact met u opnemen en stuurden ze u een brief. Vervolgens krijgt u dan alsnog contact en wordt er netjes excuses aangeboden dat er op uw verjaardag is gebeld en wordt het hele proces uitgelegd.

Maar goed; u weet het wel zeker dat ik me niet kan inleven in anderen, dat zal het dan ook wel zijn.

Volgens mij is het opvallendst hier dat u mogelijk bent opgelicht door het “bemiddelings-opstal-bedrijf”. U zegt geen idee te hebben van de waarde van de camper (u herinnert zich toch wel het aankoopbedrag?) en krijgt vervolgens contant uitbetaald. Er zou hier zo maar sprake kunnen zijn van witwassen (door de koper) en oplichting door het bemiddelingsbedrijf (ik neem aan dat het voor u heeft bemiddeld).

Het schijnt dat transacties vanaf €10.000 (was €15.000) sinds 10 juli 2018 als ongebruikelijk worden bestempeld.

Zie dit artikel onder „Wat zijn ongebruikelijke transacties?“
Reputatie 7
Badge +7
Dank je @Léonz , zo met elkaar kom je er wel. Je moet dus zo zachtjes aan wel alles bijhouden. Dus niet alleen de wet c.q. grondwet maar ook alles van de fiscus, sociale diensten, gemeenten, banken enz. enz.. Is er niet één of andere grote "bijbel"over?
Ik wist het uiteraard van die 15.000 Euro, maar dat het weer veranderd was in 10.000 dat lees ik zo juist. Dat is in elk geval een bedrag wat ze willen weten en waarom ook die lage bedragen, blijft even een raadsel, ik ga zo dadelijk naar de bank want om 11.30 uur moet ik ook weer voor de Abneu in het ziekenhuis zijn, moet ik zuurstof en zuurstofmasker weer meenemen, alles uitlezen enz. Lekker rustig allemaal. Op een stoel zitten en niets meer doen komt er nooit meer van.
In feite moet je een financieel of fiscaal jurist mee nemen. Dat kan als je flink betaalt, maar van de rechtsbijstandverzekering zal het wel niet gaan of in elk geval krijg je om te beginnen nee. Maar als ik daar dadelijk als leek sta, wat kan je zeggen, wat mag je zeggen, wat is steekhoudend. De korte tijd, de manier van "vragen, aanmanen" de inbreuk op privacy. Weet ik nog wat anderhalf jaar geleden één keer gebeurd is. Nou in elk geval weer bedankt voor de nieuwe tip, ik zie wel en de afloop horen jullie wel.
Groeten Leo.
Reputatie 6
Badge +4

nogmaals leo, dit is allemaal gebaseerd op wetgeving, en niet op persoonlijke meningen. En helaas ben jij daar de dupe van. 

Reputatie 7
Badge +7

Beste @E.B.F. Stroeve . Het is me bekend en ik ken je mening, of beter gezegd in jouw geval, de feiten van wetgeving. Voor mij onverteerbaar, maar verzetten kan je, je er ook niet tegen. Je kent mijn mening. En die is nog steeds…. als er dit soort beschuldigingen zijn, of bedenkingen van witwassen of crimineel gedrag, dat heb ik dat liever uitgezocht door daarvoor opgeleide mensen, opsporingsambtenaren,c.q. een officieel opsporingsorgaan, door mij vaak genoemd justitie, de politie e.d. Want zie nu de brief, ook al verdedig je graag de banken, dit kan een bank toch niet doen. Op de stoel van de fiscus c.q. justitie gaan zitten, zgn. adviezen geven over opgave aan de fiscus, en dat dat moet je doen en dat, en dat enz. enz. Het komt mij over, en dan ben ik maar de eenling, als pure verdachtmakingen, beschuldigingen e.d. 

En moet ‘een dupe’ nu met een bank gaan praten en al hun onzin vragen beantwoorden. Want zoals al gezegd contante stortingen zijn er niet gedaan. Wel lijfrente stortingen van Nationale Nederlanden, pensioenstortingen, stortingen van retouren, terugbetalingen webshops enz. En moet ik dat dan allemaal gaan uitleggen en dat ik met sommige bankovermakingen niet overweg kan bijv. ING, en daardoor via Rabo overmakingen doe, vind ik makkelijker met de scanner, moet ik dat soort dingen en mijn hele ziel en zaligheid blootleggen bij de Rabobank, bij een bank !!! Weg met alle privacy, we zijn zeer ver gezakt. Je weet ik ben zeer open, ook nu weer. Niemand op dit forum die zoveel privé zaken benoem als ik. Dat hoef uiteraard niet, maar doe ik uit vrije wil, en naar een bank toe, in onderhavig geval, is er voor mij geen sprake van vrije wil, maar grove schending van de privacy. Groet Leo.

Reputatie 7
Badge +6

Leo, ik heb gekeken of je een pdf file kan toevoegen hier, maar het kan alleen met een foto zoals jpg of een link naar iets op internet.

Als je die pdf file paginagroot op het scherm hebt staan, dan Alt-Printscreen. Daarna Paint opstarten, dan Bestand en Nieuwe File kiezen en vervolgens Ctrl-V doen. En daarna Opslaan-Als een jpg file. Die jpg-file kan je dan hier zetten. Als je Printscreen doet krijg je het hele scherm, Alt-Printscreen alleen de actieve window.

Maar misschien gaat alleen die passage overtypen waar het om gaat sneller?

Ik zie dat je weer kan inloggen in je oude account? 😊

...dit is allemaal gebaseerd op wetgeving, en niet op persoonlijke meningen. En helaas ben jij daar de dupe van...

Het heeft helemaal niets te maken met wetgeving.

Er heeft een paar maanden geleden intensieve communicatie plaats gevonden tussen Leo en een aantal functionarissen van de Rabobank, zelfs van aangezicht tot aangezicht.

Hiervan is bij de Rabobank blijkbaar helemaal niets aangekomen, gezien de recente brief.

Dàt is het huidige probleem!

Reputatie 7
Badge +7

Beste Jan, en anderen.

Ja ik stel vaak dat ik een digibeet ben. Het is uiteraard ook een beetje zo, vergeleken bij ieder ander die makkelijk over allerlei termen de PC en Software praat, waarvan ik steeds moet denken, waar heeft ie het over, en het dus moet opzoeken. en ik kan beter me zelf underdog maken en wellicht wat naar beneden halen, dan dat anderen het doen.. En ik kies zelf altijd voor bescheidenheid. Ik ben vanwege mijn werk breed georiënteerd, maar kan echt niet alles weten en zeker niet alles onthouden of in mijn brein opslaan, helaas ik ben geen computer.

Ik heb enkele maanden terug wat  problemen met scannen gehad. De 4 in 1 printer, een Canon, scande niet meer. En omdat ik niet veel scan, wist ik ook niet meer hoe het moest. Dan ben ik echt uren bezig om het maar te vinden. Uiteindelijk bleek dat de Canon een programmaatje heeft dat bij alleen de knop scan indrukken automatisch scant. Maar dat programma was van de PC verdwenen.. Vervolgens er weer opgezet.

En nu kreeg ik weer het advies je moet niet PDF scannen maar OC …. of zoiets dergelijks. ik begrijp wat bedoeld wordt, maar automatisch wordt dus PDF gescand, hoe krijg ik dat dus anders, zodat het in Word komt. Geen idee meer hoe dat moet.  En dat PDF kan ik met Adobe Reader altijd lezen, maar er iets mee doen dan moet je volgens mij het pakket Adobe kopen en dat is niet goedkoop. Enkele jaren terug werd toen geadviseerd een alternatief te nemen. PDF Creater of PDF Architect. Ik heb dat toen genomen en zelfs betaald en later nog verlengd. En nu ik het dus via hen wilde omzetten kreeg ik never nooit meer de betaalde versie, maar dus de free. En voor omzetten moet je dan weer dokken. Ik dacht dat eenmaal betaald je die versie altijd kan gebruiken, ook al is ie oud….. maar de kennis daarvan ontbreekt me.

Ik heb het dus via zoals jij nu beschrijft Print Screen en Paint weten op het forum te brengen. Gelukt dus, maar de tijd die ik daaraan bezig ben, dat wil je niet weten.

Anderen bedankt voor het meedenken en meeleven, en ook degenen die er dwars tegenin gaan. Ik respecteer ieders mening. Zelf heb ik het wel zo'n beetje gehad met de Rabo, en denk er inderdaad over om afscheid te nemen. Ik geef toe, het is mijn gevoelen en dus subjectief, maar ik vind dat ik een dergelijke behandeling niet verdiend heb. Alleen zit ik weer te piekeren, wat moet ik allemaal niet doen, want alles loopt via die bank. Ik zal best wat gaan doen, maar er komt weer ineens zoveel op je af. Dat was het dan weer voorlopig. Groet aan allen, Leo.

Reputatie 7
Badge +7

Beste @lara100 . Wat de mening van je man betreft, heb ik die gedachten ook, misschien moet ik zeggen ook gehad, maar zelfs dat weet ik (nog) niet. De brief staat op dit topic, alleen mijn adres e.d. heb ik afgeplakt.  Maar verder vind ik dat de brief er heel echt uitziet, geldt ook voor de enveloppe. Nu kan iemand die me op die manier wil pesten best aan briefpapier en enveloppen van de Rabo bank komen.. Alle genoemde namen en afdelingen bestaan verder, ook mijn bankrekening eindigt op 123, geen grapje. Wat volledig onjuist is, is de eerste alinea, er is geen contant geld op mijn rekening gestort, door mij en niemand niet. De enige keer is die camper van bijna 3 jaar terug.

Ik weet ook niet hoe het zit.  Ik ga er maar vanuit dat de brief echt is. Dan begrijp ik echt niet waarom ze zo'n brief zenden. ik denk dan, wat ik bij de vermeende fake al gezegd heb, om te pesten. Maar  dat lijkt me zo onwerkelijk, zo belachelijk, ik weet het echt niet. Groeten Leo.

Reputatie 6
Badge +4

ga met de brief naar de bank en vraag om opheldering en onderbouwing, dat zal veel vragen weghalen

Badge +8
Dank voor de update, @L.J.F. de Ruiter! ☺
Reputatie 7
Badge +7

Dat zal ik zeker doen. Ik kan nu geen stappen ondernemen, het is weekend.. Dus maandag kan dat voor het eerst. Helaas moeten we maandag naar het Erasmus MC, mijn vrouw krijgt wekelijks een immuumkuur vanwege twee tumoren. Dat was vorig jaar op vrijdag, nu dit jaar op maandag. Het zal de hele morgen kosten, de middag dus vrij voor de bank. Groeten Leo.

ga met de brief naar de bank en vraag om opheldering en onderbouwing, dat zal veel vragen weghalen

Dat is een tijd terug ook al gebeurd.

Bij de Rabo heeft dat niet geleid tot gedragsverandering.

Reputatie 7
Badge +7
Dank @Imke en @E.T. Wiersum voor het meedenken, meebeleven enz.
Laat ik het zo zeggen, het is een hele belevenis, een hele ervaring om dit alles weer mee te maken....... maar echt leuk vind ik het niet.

Je kan ook nog zeggen, in zekere zin is het spannend, wat gebeurt er toch allemaal, en waarom. Ik ben benieuwd waar het nu over gaat, en ook al is het gegeven de overheid wil dat de banken op de geldhandelingen letten, maar wat zijn dan de criteria, waarom komen ze bij een 'doodgewone, in feite onbenullige, klant.

Natuurlijk schuilt wellicht in iedereen een misdadiger, een crimineel, maar na 50 jaar klant kan je toch wel zo zachtjes aan zien dat je klant geen witwasser is, of met alsmaar criminele gelden omgaat of gezien zijn beroep, afkomst e.d. met veel te veel gelden, dus echt hoge dragen (in de 6, 7 en 8 cijfers, bedoel ik dan) aan het werk is.

Echt niets van dit alles. al die tijd gewoon stortingen van salarissen, nu AOW, Pensioen, een lijfrente, in elk geval nooit geen stortingen , contant, zo maar ergens vandaan (anders dan een verkoop van iets, zie elders). En ook geen af- of opnames anders dan van winkels en de supermarkt en een enkele keer via de geldautomaat wat contante bedragen omdat ik nu eenmaal sommige zaken liever contant betaal. Ik noemde een fooitje aan de ober of waar dat nog voorkomt. Ik noemde de pakketpost bezorger. Ik woon op een plantsoen, die mensen moeten dus met een pakket altijd een eind lopen. In de bloedhitte zeg ik dan, moet je soms een ijsje, een magnum, hebben we altijd in de diepvrieskast. Of met Kerst/Nieuwjaar of een andere gelegenheid geef je een tientje. Mensen die wat komen installeren, geef ik aan het eind ook altijd wat...... dat kan allemaal niet met een betaalkaart.

Nou echt, om dat soort bedragen gaat het. Zijn dat de criteria om 'gewone' klanten lastig te vallen...... ja we willen weten waarom u bepaalde stortingen hebt gedaan en bepaalde opnames. Er is wat genoemd, wat data, gaat over 1000 en 2000 Euro en een keer een storting van 10.000 Euro, waarschijnlijk van de camperverkoop verkregen contant geld..... of mijn part zoiets anders. Moet je je daarvoor verantwoorden?? En inderdaad @E.T. Wiersum natuurlijk zijn er overmakingen van de ene naar de andere bank. Het voorbeeld van nu, de traplift komt donderdag en moet vervolgens betaald worden. Probeer altijd met Visa te betalen, heeft voordelen, is een jaar verzekerd enz. Maar dat kan niet altijd, nu ook niet, dus moet via de bank. Maar daar staat dan niet genoeg op, dan haal ik van een andere bank wat af zodat ik het benodigde bij elkaar heb op een bank en aldus kan betalen....

Het zal mij een ":worst" zijn van wie het afkomt, overheid, fiscus, de banken, om dit weer allemaal te onderzoeken, ik vind het een veel te forse inbreuk van de privacy.. Ik weet, ik ben effe kwaad, maar het lijkt wel een politiestaat. Ik stop voor het weer te lang wordt, of is, dus Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +7

Ik heb geen enkel vertrouwen dat het tot wat leidt. Maar dagen lang hier thuis over die brief zitten kniezen heeft ook geen enkele zin. Ik vind dus dat ik mag weten waarom ik nu weer een dergelijke brief gehad heb. Waar ze de contante stortingen vandaan halen en waarom al dat ‘leermeesterige’  over de fiscus met toch de suggestie dat ik de fiscus niet alle gegevens versterkt. Waar zijn de bewijzen? Ik doe niets verkeerds, niets onoorbaars. Ik doe handelingen, betalingen  e.d. met mijn geld zoals ik gewend ben en waar ik me goed en zeker bij voel, en al het andere is privé, gaat ze niets aan, is een ernstige inbreuk op mijn privacy.

Ik ga er zeker niet heen als 'schuldige', bang slachtoffer, ik wil weten waar ze mee bezig zijn.

Aanvankelijk was ik niet van plan te reageren en uiteindelijk afscheid van die bank te nemen. Dat blijft, maar ik wil weten waar  die argwaan en stalking vandaan komt. Uit die ruim 40 jaar klant zijn blijkt geen enkel crimineel gedrag, dus waarom blijven ze doorgaan.

Ook nu verwacht ik geen enkele oplossing of genoegdoening. Je moet je bij een balie melden en ik mag waarschijnlijk nog blij en tevreden zijn als ik verder kom. Maar zo kan het ook niet.

Verder zijn er nog problemen zat, mijn Ohra en DeltaLloyd zijn vorig jaar Nationale Nederlanden geworden. Dat is voor mij niet goed verlopen. Ik kreeg een mijn NN, met een activatienummer. Dat werkte niet., ik kon niets zien wat in mijn NN stond, dus wat ik nu allemaal bij NN had, hoe het daar heette, welke nummers ze daar hanteren enz. enz. Een reden waarom alles niet werkte was dat ik al bekend was bij NN en geen activatie nodig had. Maar hoe ben ik dan bekend, inlognaam en wachtwoord. Dat zouden ze opsturen…… Nooit ontvangen. Vervolgens krijg ik lijfrente uitkering, dat liep al jaren bij Ohra en altijd dezelfde bedragen. Ineens bij NN andere bedragen en uiteraard fors lager. Het zal opgelost worden, maar voorlopig ben ik er nog mee bezig., heb geen NN, kan niets inzien, kan niet zien hoe ze aan de bedragen komen enz. enz.

Ik hou het bij dit voorbeeldje, maar geloof me er is nog veel meer. Hier bij de CB, het inloggen, cookiesvragen, enquête…. het gaat nu beter, maar inloggen blijft van tijd tot tijd. Ik stop er verder mee, ik heb rust nodig. Groeten Leo.

Men heeft direct toegegeven dat het wat vriendelijker had gekund...
Wat een onzin.

Je hebt totaal niets verdachts gedaan.

De transactie van €10.000 was nog in de periode dat de grens bij €15.000 lag, toch?

Ze moeten jou gewoon 100% met rust laten en hun excuses aanbieden.
Reputatie 6
Badge +5
Het is niet helemaal onzin.
Doordat er recent een bedrag van €11000 is overgemaakt, is de bank verplicht om te onderzoeken. Hierdoor komen alle verdachte boekingen van de afgelopen jaren aan bod.
Al deze gevens gaan naar de belastingdienst die het ook nog eens onderzoeken.
De komende jaren zullen je belasting aangiftes ook met meer aandacht bekeken worden.

Wel had de bank deze verplichting wat vriendelijker kunnen uitleggen.
We leven in een belastingstaat.

Sterkte @L.J.F. de Ruiter
Doordat er recent een bedrag van €11000 is overgemaakt,...
Als het recent was, dan heb ik dit gemist.

Ik zag datums van begin 2018. met €10.000 als hoogste bedrag.
Reputatie 7
Badge +7
Ik begrijp dat het wat verwarrend is, het is ook zoveel informatie. Maar de data van bedragen die op de bank gestort zijn, zijn de genoemde 20-03-2018, 04-04-2018 en 18-04-2018. Dus allen begin 2018. Daarna is nog nauwelijks iets gestort, wel van bank naar bank overgemaakt. Ze hebben het ook over transacties en opnamen. Maar daar zijn geen data genoemd, alleen dat ze vreemd o.i.d. zijn.... als ik terug ga naar de mail voor juiste formulering, heb ik dit voor niets getikt, want dan gaat het weg (?), dus ik blijf even hier.
Maar ik heb zelf in de berichten gesteld een transactie kan zijn, dat ik 5000 Euro van de ABN-AMRO op de Rabo heb gestort, daar stond ongeveer 7000, en nu dus een 12000 euro zodat de traplift van 11.000 Euro betaald kan worden. Dat moet dus nog gebeuren, dat gebeurt na 10 oktober. Sorry dus voor de verwarring dat er 11 mille straks wordt overgemaakt weten ze nog niet, ze vinden het alleen vreemd of verdacht dat er dus 5 mille van de ABN-AMRO naar de Rabo gaat waar een 7 mille opstaat...... jullie bekend dat ik zo aanstonds 11 mille moet overmaken. Maar zo is alles te verklaren. Dat heb ik in feite hier al gedaan, als ze dit even lezen hebben ze alle antwoorden al. Antwoorden op vragen is dus geen onwil, ook geen echt vrije wil..... het moet dus omdat het zo dwingend gevraagd wordt via mail, telefoon, 2 brieven en alles in 3 dagen. Ik denk erover een klacht op klachtenkompas te zetten als dat zin heeft en dan dus over de manier zoals het gegaan is, dwingend, onvriendelijk en met haast of je als misdadiger naar een ander land vlucht...... en voor echte misdadigers relatief lage bedragen.
Excuses aan allen die dit 'vervelend' vinden, morgen is het hopelijk afgelopen. Mocht het een ander ook gebeuren, dat weet je hoe het dus ongeveer zit. Groeten Leo.
Hallo L.J.F.,

Zoals ik je al eens aanraadde: zet elke tekst eerst in Word of Textmaker. Dat doe ik al jaren consequent nadat ik net als jij constateerde dat teksten (niet alleen hier) opeens foetsie zijn.

Gewoon Word of Textmaker op de Taakbalk, zodat het gemakkelijk bereikbaar is. Je bent dan nooit meer iets kwijt, mede namens „auto-opslag“.

Tot 10 juli 2018 heb je dus geen verdachte transacties ondernomen.

Nu ben je van plan een traplift te gaan afrekenen en die kost €11.000. Dat is inderdaad zeer verdacht. ☺

Contant betalen wordt ook steeds meer in de hoek van de verdachtmaking getrokken.

Volgens mij kopen allerlei mensen toch dagelijks auto’s en dergelijke?

Zijn die nu allemaal ook verdacht zodra ze hun aankoop afrekenen, zowel contant als per overschrijving?

Ik begrijp er niet veel meer van.
Het schijnt dat transacties vanaf €10.000 (was €15.000) sinds 10 juli 2018 als ongebruikelijk worden bestempeld.
Ik was enkele weken gelden bij een adviseur van de RegioBank en daar wist men mij te vertellen dat de grens van 10.000 was terug gebracht naar 3.000 euro.
Als ik 5.000 euro op wil nemen voor een vakantie, moet ik het doel van de opname opgeven.

Ik ben bezig te vertrekken van de Rabobank voor mijn spaargeld en over te stappen naar de RegioBank.
Ik heb nu een aantal keren 5.000 euro overgemaakt van de Rabobank naar de RegioBank.
Nu maar eens afwachten wie waarover informatie van mij wil hebben.
Hallo FredW,

Het zou kunnen dat het hier alleen om contante betalingen gaat.

Ik vond dit.
Reputatie 7
Badge +7
Geachte Forumleden.
Allen weer bedankt voor het meebeleven. Ik heb het 'bedragen' verhaal van Léon gelezen, wordt er niet vrolijker van, ook al geldt het kennelijk niet voor particulieren. Maar het verdachte bedrag is al vanaf 10.000 Euro, het zou me niets verbazen als het nog weer lager wordt. En dit zie je nauwelijks op het nieuws, hoor je niet vanuit de kamer...... kortom ze doen het maar buiten de mensen, het volk, de stemmers enz. om. En dan straks weer hele betogen over privacy.

Weer even een update Ik heb de bewuste bankemployee gesproken. Ik tracht zo eerlijk mogelijk verslag te doen.
Hij begon met excuses aan te bieden. Dat hij bijv. toch op mijn verjaardag gebeld had.... hij had mijn mail niet gelezen. En dan een sorry dat het onvriendelijk over komt, ik me daardoor crimineel voelde, het is allemaal niet de bedoeling, maar hij moet zijn opdracht uitoefenen.

En die is, heeft hij later gemaild:
De Rabobank is vanuit wet- en regelgeving verplicht om de herkomst van contante gelden en andere transacties van hun klanten te onderzoeken. Dit is vastgelegd in de wet Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme).
Ik wijs u er op dat u vanuit de Algemene bankvoorwaarden, artikel 2.2, verplicht bent mee te werken aan het verzoek van de bank om aanvullende informatie aan te leveren indien de bank daarom vraagt.

Nou duidelijk dus, de bank doet dus wat de 'overheid'wil en denk daarbij, mijn mening althans, nauwelijks aan haar klanten.

Het gesprek is verder relatief vriendelijk verlopen, al heb ik wel mijn zegje gedaan. Maar dit zijn dus de vragen over mijn criminele gedrag:
Ik heb u naar de herkomst van deze contante gelden gevraagd, waarop u hebt aangegeven dat u uw camper heeft verkocht.
Ter verificatie vraag ik u om bewijsstukken, bijvoorbeeld een vrijwaringsbewijs, het aankoopbewijs, betaalbewijs wegenbelasting of desnoods een foto van de camper.

Ik was toch wel even verbouwereerd. Het kan wellicht vreemd overkomen en wellicht zullen velen het niet eens zijn met mij. Maar ik had de camper al 2 tot 3 jaar niet gebruikt en was uiteindelijk blij dat hij, via bemiddeling, verkocht was. Ik heb er echt niets van bewaard. Ik zou ook niet weten waar te zoeken. Hij zal ook al die tijd uit de wegenbelasting zijn geweest, afgemeld, hij stond immers in de stalling. Verzekering, ik pieker me suf, maar weet echt niet meer bij wie en heb er ook niets meer van. Ik heb nog meer tijd te zoeken, dit was maar even snel, maar je ziet...... ik zit al met handboeien in de cel, want ik en u zijn makkelijke prooien. De echte criminelen zitten met miljoenen in Dubai. In wat voor land leven wij.

Ik heb uiteraard in het gesprek gemeld dat ik het allemaal verschrikkelijk vond en hij meldt:
Tot slot wil ik u meedelen dat ik namens u een klacht hebt geregistreerd, omdat u vindt dat navraag door de bank(en) de privacy van u als klant te boven gaat.
Zelf heb ik een klacht op Klachtenkompas gezet.

Tot zover weer, ik ga nu zoeken of ik nog iets vinden kan. Als een ieder ook voor een 10.000 euro storting of afboeking wordt aangeschreven, weet je wat je te wachten staat. Groeten Leo.
In wat voor land leven wij.
Zeg dat wel!

Als je bedenkt dat diezelfde Rabobank tegen mij zei: „Wij willen onze klanten graag leren kennen“ is het ronduit onverteerbaar dat ze jou niet gewoon geloven als je zegt dat je een kampeerwagen hebt verkocht.

Die wet is toch bedoeld om criminelen aan te pakken?

Reageer