Consumentenbond.nl
Vraag

Rabobank wil weten waarom ik geld stort en afschrijf

• 5 oktober 2019
  • 102 reacties
  • 3530 Bekeken

Toon eerste bericht

102 reacties

Ik heb hier echt geen verstand van maar dit is toch een uitvloeisel van de plicht die de banken hebben verdachte transacties te controleren en te melden? Wat gebeurt er eigenlijk als zo'n bank dan zegt, van deze transactie hebben wij verder niet vast kunnen stellen waar het geld vandaan kwam dus die melden wij bij de belastingdienst. Alsof die personeel over hebben om de financiën van meneer de Ruiter eens uit te pluizen. Één gesprek van zo'n inspecteur in een regenjas met een aktetas zou genoeg moeten zijn om aan de keukentafel onder het genot van een bakje koffie de zaak in ogenschouw te nemen en te zien dat ze wel betere dingen te doen hebben. Ik zal wel te naïef zijn maar als ze echt gaan rechercheren komt die camper inclusief het bouwjaar en de waarde toch gewoon uit een of ander register rollen?

Reputatie 4
Badge +3

Leo, ik ben geen bankmedewerker, maar ik vind het ook vreemd dat € 10.000,- voor je camper cash betaald wordt. Kan het niet zo zijn dat ze juist de koper verdenken van witwassen en daarom diens gegevens proberen te achterhalen?

Ik ken de precieze inhoud en toon van de brief niet, maar trek je je puur zakelijke brieven niet teveel persoonlijk aan?

Reputatie 5
Badge +5

Het RDW weet toch precies hoe lang, welk voertuig op jouw naam gestaan heeft.
Ook weten ze of hij verzekerd was of niet.

Reputatie 6
Badge +7

Beste forumleden,

Ik heb op advies van @A. Deen  mijn computer opnieuw gestart.  Dat duurde uiteraard even, want na het starten moet ik enkele zaken regelen vanwege de Razer muis en toetsenbord, Razer Synapse, ook de Acer computer heeft een Acer Care Center waar ik naar toe moet en ook Norton vraagt aandacht, dus na het starten is er nog wat te doen. Maar we zijn er uiteindelijk toch.