Consumentenbond.nl

Radiostilte bij eigenplectrum.nl

• 5 mei 2020
  • 4 reacties
  • 194 Bekeken

Heeft er iemand ervaring met www.eigenplectrum.nl?
Of met het nemen van juridische stappen tegen een webshop die niet levert?

In maart bestelde mijn zoon een set plectrums voor verzending naar een vriendje in het buitenland. Daar kwamen ze nooit aan, hoewel de webshop zei dat ze verzonden waren. Sindsdien heb ik de webshop meerdere malen telefonisch en per e-mail verzocht om een tracking nummer zodat ik kan achterhalen waar het pakketje is gebleven, maar ze reageren niet.

Het lijkt erop dat het om een malafide winkel gaat. Uiteraard wil ik het geld van mijn zoon zien terug te halen (15 euro is erg veel voor een kind van 13), maar ook wil ik ervoor zorgen dat deze winkel niet nog meer mensen kan oplichten.

Graag advies en ervaringen.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +4

even los van jou ervaringen lees ik alleen lovende trustpilot commentaren, het woord oplichting lijkt mij in eerste instantie niet gepast.

Dat is een redelijk punt, ik zou ook liever willen dat er geen sprake was van een malafide organisatie - maar hoe krijg ik ze zo ver dat ze reageren op mijn simpele verzoek om een tracking nummer?

Reputatie 6
Badge +4

zoek even op dit forum, er zijn vergelijkbare discussies geweest en volgens mij moet de verkopende partij aantonen dat het pakket afgeleverd is, daar hoef jij helemaal niet achter (als ik me de discussies herinner).

Reputatie 7
Badge +7

Geachte @TessaK . Als consumentklant heb je met dergelijke niet aankomst problemen, door shop of vervoerder, niets te maken. Je bestelt bij een webwinkel, en die moet het risico dragen dat het pakket kwijtraakt. Bij wie de schuld van het kwijtraken ligt, is voor jou niet relevant: de winkel moet een nieuw pakket opsturen als het niet aangekomen is.

En verder als je met creditcard of  met PayPal betaalt, zijn aankopen die in aanmerking komen automatisch gedekt zonder extra kosten. Doe daar navraag als dat het geval is. Groet Leo.

Reageer