Recht op refund na aankoop van een (ongebruikte) game?

  • 31 May 2022
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

Ik was onder de veronderstelling het spel ‘The Legend of Zelda: Link's Awakening (Nintendo Switch) eShop Global’ te hebben gekocht bij Enjify.com. In plaats daarvan heb ik een Nintendo Switch account gekregen waar dit spel op stond, erg vreemd en ik betwijfel hoe legaal dit is.

Ik kwam hierachter omdat ik in mijn mail geen activatiecode kreeg. Door deze rare gang van zaken heb ik de customer support om een refund gevraagd, ik heb deze niet gekregen. Ze doen alleen aan refunds als het product niet door hen geleverd wordt of er een fout in de betaling is.

Ik dacht dat refunds verplicht waren binnen 14 dagen, in de EU hebben wij hiervoor de ‘14 day cooling off period’. Nu staat er wel dat deze niet geldt voor ‘Sealed audio, video, or computer software — like DVDs — that you have unsealed upon receipt’ op www.eccnet.eu. Lijkt mij dat dit niet in dit geval opgaat omdat ik enkel een email heb ontvangen? Op www.eccireland.ie wordt ook genoemd dat ‘Gaming and lottery services’ niet onder ‘14 day cooling off period’ valt, maar dit is dus een Ierse website voor de european consumer centre. 

Kan iemand mij vertellen of wat hier gebeurt legaal is? (het product en de refund-service)


1 reactie

Hier staat het in gewoon Nederlands.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/ik-heb-iets-gekocht-maar-het-kapot/mijn-digitale-bestand-digitale-dienst-werkt-niet-wat-kan-ik-doen

Jouw geval is het een een toegangskaartje/code om deel te nemen aan het spel.
Daarop heb je geen bedenktijd, maar je hebt wel recht op de juiste code.
Kijk dus op je nota, wat je gekocht hebt en wat je gekregen hebt.

Reageer