Rechten bij aankoop ticket via GUTS

• 13 October 2021
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Ik heb voor een evenement 4 tickets besteld via GUTS, een start-up die op een nieuwe manier tickets verkoopt. Echter moet ik vanwege ziekte 1 ticket verkopen. GUTS geeft echter aan dat ik de tickets niet op kan vragen en dat ze pas vrij komen op de dag van het evenement, wat voor mij te kort dag is om dan het ticket nog te kunnen verkopen. Het enige alternatief is hun eigen 'market place' waarop je het ticket kan aanbieden. Echter is dit een dusdanig onbekend en onduidelijk medium waardoor de kans groot is dat het ticket onverkocht blijft.

Ik vroeg me af wat voor rechten ik als koper heb om mijn tickets op te kunnen vragen: mag een organisatie als GUTS zomaar mijn tickets vasthouden en pas vrijgeven op de dag van het evenement, of heb ik het recht om na aankoop mijn gekochte tickets op te vragen? 

2 reacties

Het klinkt als een poging tot oplossing tegen woeker bij de verkoop van tickets en dat zit je natuurlijk alleen maar in de weg als je nou juist tickets wil verkopen. Je koopt je tickets bij GUTS en zal u dus aan hun voorwaarden moeten houden mist die niet tegen de wet indruisen. Feitelijk heb je toegang tot het evenement gekocht en dat faciliteert men met een ticket, maar de ticket zelf hoef je helemaal nooit in handen te krijgen als je maar toegang krijgt. Ik denk dat je een harde dobber gaat hebben die tickets in handen te krijgen.

Badge +5

Hi @Gebruiker1634116544 en nog van harte welkom. Goeie vraag. Ik zie dat er een reactie is achtergelaten. Top. Zelf ben ik niet van het juridisch team. Als je lid bent kan je dit wel aan mijn collega's navragen. Zij zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 te bereiken. :blush:

Reageer