Rechten: Geld terug voor cursus die door Corona fysiek niet doorging?

• 8 July 2021
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

In september 2019 heb ik me aangemeld voor een cursus Spaans in een buurthuis. Na vijf lessen stopte de cursus om later online door te gaan. Op die manier wilde ik de lessen niet volgen en ik ben nog steeds in afwachting van wanneer de fysieke lessen weer doorgaan.

Alleen: in september ga ik weer studeren (post-hbo) en dan heb ik een jaar lang geen tijd meer voor de cursus Spaans. Daarom heb ik het contract ontbonden en gevraagd om restitutie van de niet gekregen lessen. In mijn optiek hebben zij zich niet aan hun kant van het contract gehouden (kunnen houden).

Heb ik ook recht op restitutie? Het gaat om een gerenommeerd instituut en ze hebben mijn vraag negatief beantwoord: ik had immers online lessen kunnen volgen.

NB. Een voucher zou ik ook goed vinden, ik wil die lessen Spaans in de toekomst wel weer gaan volgen.

2 reacties

Of ze met het aanbieden van een online alternatief aan hun verplichtingen hebben voldaan vind ik werk voor juristen, ik verwacht van wel maar ik ben een leek. Ik hoop wel dat u dan indertijd heeft aangegeven dat u daar niet mee akkoord bent want om daar dan nu nog op terug te komen lijkt mij wat laat. 

Badge +5

Hi @J.I. Boersbroek. Als je lid bent van de Consumentenbond kun je deze vraag ook voorleggen aan ons adviesteam. Je kan hen op werkdagen bereiken tussen 08.30 en 18.00 uur via 070 445 45 45. Zij denken graag met je mee en wijzen je op je rechten :wink:

Reageer