Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon
Beantwoord

Rechten glasvezel

• 17 april 2018
  • 4 reacties
  • 428 Bekeken

Reputatie 6
Badge +5
Goedendag allemaal,
Een vriend zei dat wanneer de hele straat zegt wij willen glasvezel en allemaal dezelfde provider willen, Moet de provider dan glasvezel in de straat zetten?
icon

Beste antwoord door Fred B. 17 april 2018, 18:15

Je kunt een bewonersinitiatief starten maar volgens mij is de uitrol van glasvezel in bestaande woonwijken een beetje stilgevallen. Door toepassing van nieuwe technieken op het bestaande kopernetwerk en de verglazing van kasten in de wijk is er voorlopig op veel plekken een behoorlijke bandbreedte mogelijk op koper. Pair bonding zorgt er voor dat je dan dubbel zoveel bandbreedte hebt.

Dus zoek maar even op bewonersinitiatief en kijk wat daar voor nodig is. Ik kreeg een aantal jaren hier in de wijk dit niet van de grond. Maar dit soort initiatieven zijn vaak wel wat grootschaliger dan van een straat. En nee, volgens mij is er geen verplichting om glasvezel uit te rollen ....
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik denk niet de de provider iets moet , tenzij daar iets over in de wet staat of in hun eigen voorwaarden en dat denk ik niet. Uiteraard is de kans het grootst als de hele straat meedoet. Providers kijken zelf of het lonend is of naar verwachting kan gaan worden . Dat hangt af van meerdere factoren.
Je kunt een bewonersinitiatief starten maar volgens mij is de uitrol van glasvezel in bestaande woonwijken een beetje stilgevallen. Door toepassing van nieuwe technieken op het bestaande kopernetwerk en de verglazing van kasten in de wijk is er voorlopig op veel plekken een behoorlijke bandbreedte mogelijk op koper. Pair bonding zorgt er voor dat je dan dubbel zoveel bandbreedte hebt.

Dus zoek maar even op bewonersinitiatief en kijk wat daar voor nodig is. Ik kreeg een aantal jaren hier in de wijk dit niet van de grond. Maar dit soort initiatieven zijn vaak wel wat grootschaliger dan van een straat. En nee, volgens mij is er geen verplichting om glasvezel uit te rollen ....
Reputatie 7
Badge +4
Dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk omdat er heel wat bij komt kijken en ze kunnen moeilijk voor één straat glasvezel aan gaan leggen. En om het op grond van de wensen van bewoners te verplichten lijkt mij al helemaal onwaarschijnlijk en ook niet redelijk.
Reputatie 6
Badge +5
Inderdaad

Reageer