Beantwoord

Rechten na faillissement hotelkamerveiling

• 13 October 2021
  • 3 reacties
  • 714 Bekeken

Bij de veiling site hotelkamerveiling kocht ik diverse vouchers voor overnachtingen. Enkele vouchers zijn al gereserveerd bij een hotel waarvoor de voucher is aangekocht.

Nu *hotelkamerveiling failliet is verklaard worden deze reserveringen geannuleerd door het hotel omdat zij melden  geen geld meer ontvangen van vakantieveilingen. Ik vraag mij af of dit juist is, volgens mij is het zo dat op het moment dat een reservering gemaakt word door vakantieveilingen dan ook het afgesproken bedrag naar het hotel wordt overgemaakt.

Voor de nog niet gereserveerde vouchers kan ik volgens vakantieveiling een claim indienen bij de curator, dat lijkt mij juist maar stemt mij niet hoopvol om ooit nog iets van het geld terug te krijgen

*[deel bericht aangepast door moderator]

icon

Beste antwoord door Isolda 13 October 2021, 16:50

Bekijk origineel

3 reacties

Waar vakantieveiling staat moet hotelkamerveiling staan ( sorry voor de vergissing)

Reputatie 4
Badge +4

Ik lees dat u helaas niet de enige bent.

https://nl.trustpilot.com/review/hotelkamerveiling.nl

Het kan heel goed zijn dat de hotelier nog niet betaald is door hotelkamerveiling.  Het faillissement komt niet uit de lucht vallen natuurlijk.

In dat geval zal de hotel eigenaar haar klanten die al gereserveerd hebben via hotelkamerveiling niet meer honoreren zoals u al heeft gemerkt. Ook al heeft u uw kamer al geboekt. De vraag is ook waarom zou hij hierover de waarheid niet spreken. Er zou dan geen enkele reden zijn om u te weigeren als klant.

U kunt uw claim natuurlijk indienen bij hotelkamerveiling , gewoon doen. Hoewel ik denk dat het een lastig verhaal wordt met zoveel anderen die dat natuurlijk ook gaan doen.

Het is toch in veel gevallen: van een kale kip kun je niet plukken.

Het hangt er ook van af hoeveel schuldeisers er nog meer zijn en in welke volgorde van belangrijkheid dienen zijn hun claim in. Dat bepaalt uw positie op de lijst.

Maar ja niet geschoten is altijd mis.

Zuur is het natuurlijk wel.

Badge +5

Hi @E.J. Nagel en welkom!

Waar vakantieveiling staat moet hotelkamerveiling staan ( sorry voor de vergissing)

Ik heb vakantieveiling in het topic voor je aangepast naar hotelkamerveiling  :wink:

Misschien heb je verder nog iets aan onze algemene info over faillissementen ​​​​​​

Reageer