Beantwoord

Retour niet geaccepteerd vanwege gebruikerssporen

• 11 November 2021
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Ik had een statief gekocht bij camera.nu. Die werd de volgende dag geleverd en ik heb het statief uitgepakt en opgezet. Mijn camera op het statief gezet en de middenkolom zover mogelijk uitgeschoven. Op dat moment klapte het balhoofd om en vloog mijn camera van het statief af. Door ongelooflijk veel geluk bleef de camera hangen aan zijn riem en kwam niet op de grond terecht. Ik vond daarna het statief zo onbetrouwbaar dat ik onmiddellijk een RMA verzoek heb gedaan en binnen 2 ½ uur was het statief weer op de post terug. De volgende dag accepteerde camera.nu het RMA niet vanwege gebruikerssporen.

Ik heb gemaild, maar hoe zit dat nu. Mag camera.nu zomaar een mail sturen met die eenvoudige opgave van weigering?

icon

Beste antwoord door W. van Wijngaarden 12 November 2021, 07:40

Bekijk origineel

4 reacties

Ik zou zeggen van niet. Je mag hem "bekijken" en dan vind ik dat je je camera er ook op mag zetten net als dat je in de winkel zou mogen. Winkeliers lijken de regels weer steeds eenzijdiger te willen lezen. Is er geen geschillencommissie die je kunt inschakelen?

Reputatie 4
Badge +4

Ja de geschillencommissie Thuiswinkel.

Als u er helemaal niet  qua geschil uitkomt kunt u onderstaand nog overwegen. 

Uit de algemene voorwaarden op hun website:

Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

Als het statief echt zo slecht is kun je de winkel ook aanspreken op het leveren van een ondeugdelijk product, maar dat is een heel andere route, die je beslist niet tegelijk moet bewandelen want dan krijg je waarschijnlijk een communicatieve chaos.

En geen statief meer kopen dat je niet zelf geprobeerd hebt.

In dit soort winkels zijn ze heel precies op hele kleine krasjes of deukjes.
Ik ben ook benieuwd of je bij de koop rekening gehouden hebt met het draagvermogen van het statief en balhoofd?
Sommige hebben ook een ontkoppeling die te gemakkelijk open gaat.
Het is niet echt een product dat je online koopt.

Gelijk krijgen in deze situatie is heel lastig.

Reageer