Er zijn hier al een hoop vragen gesteld over het betalen van retour kosten na levering van een defect product, maar hier is een kleine twist wat betreft de locatie van de aankoop.
Ik heb een product gekocht bij een winkel op een beurs. Normaal hebben zij zowel een fysieke winkel als een webshop (waarschijnlijk niet relevant, maar ik vermeld het). Toen ik drie dagen later het product thuis uitprobeerde bleek het product niet te werken en heb ik dit laten weten aan de verkoper. Deze heeft mij gevraagd het product op te sturen ter reparatie (en ik neem aan als dat niet lukt ter vervanging). Ik heb ze gevraagd of zij voor de verzendkosten betalen en zij hebben gezegd dat ik daar zelf verantwoordelijk voor ben.
ik heb hier gelezen dat in het geval van aankoop bij een webwinkel, de verkoper verantwoordelijk is voor het betalen van de verzendkosten. Als ik het goed begrijp kan er bij een fysieke winkel wel van je verwacht worden dat je het product weer inlevert in de winkel. Maar hoe zit dat als je het product koopt op een andere locatie? De winkel is best wel ver weg, dus even langsgaan zit er in dit geval niet in. Ik wil best de verzendkosten nu betalen, maar ben ook benieuwd hoe dit wettelijk geregeld is.
Als iemand mij hier meer over kan uitleggen zou ik daar erg blij mee zijn.