Wij hebben 3 rollen behang gekocht, op telefonisch advies van de webwinkel. Twee rollen bleken met behangen meer dan genoeg en we willen we derde rol, nog onbeschadigd in de originele verpakking, retourneren binnen de termijn van 14 dagen. Vanwege het ontbreken van een retourformulier gebeld en de webwinkel geeft aan dat we dit niet kunnen retourneren. Reden: de fabrikant (waar we het dan aan moeten retourneren) neemt alleen complete bestellingen terug en geen deelbestellingen.
Het is geen maatwerk, gewoon een standaard behangrol en ook een voorraadproduct.
Mag dit zomaar?
Op de webshop / desbetreffende productpagina wordt niet duidelijk dat dit het geval is en de klantenservicemedewerker gaf ook toe dat ze vaker telefoontjes krijgen hierover.. Extra storend dat wij voor aankoop gebeld hebben om te overleggen over 2 of 3 rollen (ivm patroon en snijverlies twijfelden we) en die medewerker zei bestel er 3, dan kun je de 3e rol altijd retourneren. Omdat we toen nog geen klant waren daar, is er van dat gesprek niks meer terug te vinden in hun systeem en kunnen we dit niet bewijzen.
Beste antwoord door SNVK
Bekijk origineel