Retourneren via vidaxl

  • 30 January 2019
  • 23 reacties
  • 6935 Bekeken

Ik heb een artikel besteld via de website van Vidaxl. Ik probeer het artikel te retourneren omdat er een kleine beschadiging is. Ik krijg na mailen, bellen en chatten geen gehoor. Ik weet u dus niet hoe het artikel te retourneren.

23 reacties

Krijgt u niemand aan de lijn?
Nee je wordt constant in de wacht gezet.... Hoelang je ook wacht, geen contact.
Reputatie 7
Badge +8
Geachte MiranHH,

Zelf heb ik diverse dingen bij Vidaxl besteld en dus gekocht. Dat is allemaal goed gegaan. Geen problemen gehad. Tevoren heb ik goed geïnformeerd, voor zover dat mogelijk is en voor wat je eraan hebt. Maar Vidaxl is een behoorlijk grote firma, levert aan vele bekende andere website (Bol.com) en staat, volgens mijn informatie, goed bekend.

En volgens mij kan je bellen, mailen en ook chatten:
Klantenservice
Chat: ma t/m vr 13:00u - 17:00u
webservice@vidaxl.nl
vidaXL Nieuwsbrief

Ik hoop dat u slaagt het in orde te maken, groeten Leo.
Nee je wordt constant in de wacht gezet.... Hoelang je ook wacht, geen contact.

Doet de chat het ook niet? Oeps ik lees net dat je dat ook hebt geprobeerd. Tjsa, dan wordt het wel lastig.
Reputatie 7
Badge +8
Inderdaad A. Deen ik heb er ook overheen gelezen. Ja als ze ook niet antwoorden met chatten wordt het heel moeilijk. Ik heb zelf nooit naar VidaXL gechat, dus weet dat verder niet, maar elders wel vaak gechat en nog nooit meegemaakt dat ze niet met chatten begonnen. Kan ook zijn dat VidaXL toch failliet is gegaan, maar zou dat niet direct aannemen en nog maar eens goed proberen en alles in de strijd werpen. Zijn ze aangesloten bij een keurmerk?? Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @MiranHH,

Vervelend om te horen! Heb je je klacht al op Klachtenkompas geplaatst? Klachtenkompas is een platform uit initiatief van de Consumentenbond wat bedrijven en consumenten helpt bij het vinden van een oplossing bij klachten. Ik zie dat er meerdere mensen soortgelijke klachten hebben geplaatst, en dat deze naar tevredenheid zijn opgelost. Wellicht dat dit nog uitkomst kan bieden? Succes!
Dankje monique, ik ga het proberen.
Klacht geplaats op klachtencompas, nu dus even afwachten. Hoop dat er iets uit voortkomt.
Badge +8
En @MiranHH? Al een reactie ontvangen via Klachtenkompas? 🙂
Nee, maar kon tot twee weken duren, we wachten dus nog af.

Ik heb een artikel besteld via de website van Vidaxl. Ik probeer het artikel te retourneren omdat er een kleine beschadiging is. Ik krijg na mailen, bellen en chatten geen gehoor. Ik weet u dus niet hoe het artikel te retourneren.

Ik heb de zelfde probleem ik krijg ze niet te pakken ook mailen niet 

Krijg op geen manier contact als ik een mail stuur kan ik niet terug vinden dat ik die ook heb gestuurd dus Ik kan mailen dat ik en ons weg.

ik heb nu een tafel die beschadigd is en weet niet hoe het nu moet

Vol blijven houden. Mailen en van elke mailtje een screenshot maken. 

Uit eindelijk reageren ze wel. Ze zijn daar gewoon ontzetten traag en laks met reageren. 

 

Laast een kast besteld via een site.... Ook veel problemen qua contact leggen. Later bleek dat ook via vidaxl te gaan maar dan onder een andere naam. Ik let voortaan goed op als ik iets bestel. 

Vol blijven houden. Mailen en van elke mailtje een screenshot maken. 

Uit eindelijk reageren ze wel. Ze zijn daar gewoon ontzetten traag en laks met reageren. 

 

Zo ik heb helemaal geen screenshot van gemaakt maar wel drie keer gemaild en ik moet nog twee dingen van ze krijgen ben benieuwd hoe dat weer gaat maar op deze manier nooit meer 

Laast een kast besteld via een site.... Ook veel problemen qua contact leggen. Later bleek dat ook via vidaxl te gaan maar dan onder een andere naam. Ik let voortaan goed op als ik iets bestel. 

Nou zeg dat wel denk iets goedkoper uit te zijn maar zo hoef het niet dan betaal liever iets meer dat op zo manier 

Wij wachten ook al, ondanks heel veel mailtjes over en weer, al twee maanden op vervangende tafelpoten. VidaXL is telefonisch onbereikbaar. En in de mailings worden we gewoon aan het lijntje gehouden. Mijn advies is: KOOP NIETS BIJ VidaXL. 

Wij wachten ook al, ondanks heel veel mailtjes over en weer, al twee maanden op vervangende tafelpoten. VidaXL is telefonisch onbereikbaar. En in de mailings worden we gewoon aan het lijntje gehouden. Mijn advies is: KOOP NIETS BIJ VidaXL. 

Uiteindelijk na 45 mailtjes over en weer, hebben we nu eindelijk onze tafelpoten en €50 compensatie. Hoewel eigenlijk de bedoeling was dat wij het één of het ander zouden krijgen. Onze mailings werden door maar liefst 7(!) verschillende medewerkers beantwoord. Zo ging de communicatie binnen VidaXL langs elkaar heen. Ik heb ze op deze vergissing gewezen. Mocht zowel de tafelpoten als de compensatie houden. Toch fideel van ze. Een kennis van ons had trouwens wél goede ervaringen met VidaXL.

Ik ben al een paar jaar een op zich heel tevreden klant van Vida XL maar de twee keren dat ik iets wilde terugsturen, had dat enorm veel gedoe. Eindeloze heen en weer emails, uitstellen van reacties, niet bereikbaar zijn, dingen aanbieden die nergens op slaan (ik wilde gewoon een stoel terugsturen omdat hij verkeerd besteld is en dan bieden ze 30% korting aan). Terugsturen en geld terug krijgen wordt er heel heel moeilijk gemaakt, maar lange adem en eindeloos blijven bellen en mailen helpt.

Vervelend is het wel.

 

Badge

Ik heb 3 weken geleden wandpanelen besteld bij VidaXL. De levering duurder 1 week langer dan aangeven op de site maar dit vond ik niet erg. Toen ze de spullen op gingen sturen deden ze dit in 4 verschillende pakketten . 2 pakketen naar het juiste adres en 2 naar het onjuiste adres. Omdat er 2 pakken niet optijd zouden zijn heb ik 2 nieuwe besteld omdat dit volgens de medewerker sneller zou gaan. 
De 2 verkeerd verstuurde zouden dan niet nogmaals opgestuurd worden en hiervoor zou mijn geld retour gestort worden.

 

Weer 1 week later kreeg ik het bericht dat ze de verkeerd gezonden pakketten tóch alsnog naar mij hadden gestuurd. 
Nou’ja dan maar terug sturen als ze binnen zijn dacht ik, het is niet anders..

 

Voor de retour zending wordt ik verwezen naar mijn account op VidaXL. De “retour knop” werkt echter niet en geeft een Error. Ik heb toen een email gestuurd met het verzoek voor retourneren. Vervolgens...Geen Antwoord…

Oke, dan maar bellen dacht ik...geen telefoonnummer werkend telefoonnummer op de website. 
Toen heb ik een telefoonnummer gevonden op de website van de KVK. Dit nummer werd beantwoord met een bandje dat het erg druk was bla bla bla en uiteindelijk na 35 minuten nog steeds geen gehoor.

Dan maar chatten dacht ik…

De werknemers van VidaXL begrijpen ondanks het gebrekkige Nederlands alles Behálve als het gaat om retourneren dan chatten ze steeds: “Ik begrijp u vraag niet” 

Uiteindelijk probeer ik nogmaals op mijn account in te loggen en deze is geheel verwijderd...geen bestelling of account gegevens te zien. 

Ik zit nu met wandpanelen van €600,- waar ik niets mee kan en ben écht radeloos wat nu te doen.

Kan iemand mee helpen? Heeft er iemand ervaring hiermee?

Ik hoor het graag! Groetjes Geneviève 

 

Reputatie 7
Badge +6

Uit de reacties blijkt dat dit beleid van ze is . Ze willen geen retourstroom . Daardoor worden alle denkbare trucs ingezet om retourneren zo moeilijk mogelijk te maken . Laat iedereen gewaarschuwd zijn .

@Gebruiker1621588860 

Ze beschikken over een thuiswinkel certificaat dus ik zou daar mijn beklag doen en als dat niet werkt zul je een procedure moeten starten.

Badge

Dankjulliewel voor de reactie Wiersum en Deen,

Het begint inderdaad te lijken op een truc want ik lees meer van dit soort klachten over VidaXL op internet nu…vooral retourzendingen traineren..

Ik heb Thuiswinkel.org zojuist een email gestuurd omdat VidaXL daar is bij aangesloten. Ik hoop dat hun iets voor mij kunnen betekenen.
 

VidaXL staat ook bij Bol.com...Wellicht kunnen hun mij ook wat meer info geven over het  beleid van dit bedrijf..

 

 

Reageer