Retourzending zoekgeraakt, wie is aansprakelijk?

  • 11 October 2021
  • 6 reacties
  • 70 Bekeken

Hallo!

In april hebben wij een paar laarzen van Nelson terug gestuurd via het DHL afleverpunt bij Shoeby. De verkoopster daar was nieuw en wist niet hoe het precies werkte maar zei na een paar pogingen dat het akkoord was. We hebben echter geen verzendbewijs gekregen.

Daarna heeft DHL de laarzen opgehaald bij Shoeby maar deze zijn nooit bij Nelson aangekomen. We hebben deze dus toch moeten betalen.

In een poging om de laarzen te achterhalen, hebben we contact opgenomen met Shoeby maar die wijzen naar DHL en die weer naar Nelson. Een onderzoek bij DHL via Nelson naar waar de laarzen zijn heeft niets opgeleverd en zo worden we van het kastje naar de muur gestuurd.

Wie is nu aansprakelijk en bij wie kunnen we de verloren laarzen verhalen? Het mag toch niet zo zijn dat wij door een slordigheid van de verkoopster van Shoeby deze schade zelf moeten dragen?


6 reacties

We hebben overigens wel een retourlabel van Nelson maar het onderzoek van DHL met die code heeft niets opgeleverd en daarmee is voor DHL de zaak afgedaan, ze zeggen niets meer voor ons te kunnen doen.

Dank voor je reactie!

We hebben geen verzendbewijs gekregen omdat de verkoopster van Shoeby de inname van de laarzen niet goed heeft verwerkt en daardoor kan DHL ze niet vinden. Dan lijkt de fout wat mij betreft bij Shoeby te liggen.

Reputatie 4
Badge +3

Als vaststaat dat DHL

...

Daarna heeft DHL de laarzen opgehaald bij Shoeby maar deze zijn nooit bij Nelson aangekomen.

...

@Fred Admiraal  Als vaststaat dat DHL de laarzen heeft opgehaald daar waar u ze ingeleverd heeft, waarom is het dan een probleem dat u geen verzendbewijs kunt tonen? Dat Nelson geld van u wil zien, begrijp ik, maar op basis van de  feiten zoals u ze presenteert zou u DHL moeten kunnen aanspreken. Nelson heeft de laarzen (naar eigen zeggen) niet ontvangen. Maar wat is het verhaal van DHL?

Badge +5

Hi @Fred Admiraal en welkom! Heb je misschien onze webpagina over zoekgeraakte pakketten bekeken? Zie het onderwerp: pakket verstuurd. Je kunt als je lid bent dit ook nog even voorleggen aan ons juridisch team

Hoe heb je het pakje verstuurd.
Kreeg je een retour label van Nelson?
In dat geval heb je de retour code, waarmee je online kunt zien dat je het ingeleverd hebt.
 

Als u ze ingeleverd heeft zou u vrigewaard moeten zijn, maar als daar discussie over is moet u dat dan wel bewijzen. Als men u niet geloofd op uw blauwe ogen en u heeft niets in handen houdt het op.

Reageer