Samsung promotie wordt niet nagekomen

• 13 January 2022
  • 7 reacties
  • 63 Bekeken

7 maanden geleden een s7 tablet gekocht. Er liep een promotie waarbij je een keyboard cover zou ontvangen. Tot nu niets ontvangen ondanks herhaaldelijk reclameren bij Samsung. Op internet vind je veel zelfde ervaringen van consumenten: afspraken worden niet nakomen. Volgens mij neigt dit naar oplichting. Onder valse voorwendselen artikelen aan de man brengen. Hoe kijkt de Consumentenbond hier tegenaan?

7 reacties

Lastig om hier wat over te zeggen als u niet vertelt waarom men u dat keyboard niet heeft gestuurd, Heeft men uw aanvraag wel ontvangen en heeft u aan de voorwaarden van de actie volraan of heeft men een andere reden opgegeven?

Aan alle voorwaarden voldaan. Zelfs een mailtje ontvangen van Samsung, dat de keyboard cover toegestuurd zou worden. Dus daar ligt het niet aan.

Aan alle voorwaarden voldaan. Zelfs een mailtje ontvangen van Samsung, dat de keyboard cover toegestuurd zou worden. Dus daar ligt het niet aan.

En wat zeggen ze dan als u aangeeft hem niet ontvangen te hebben?

Geachte heer Deen,

Mag ik u een vraag stellen? In welke hoedanigheid wilt u op deze vragen beantwoord krijgen. Bent u soms vertegenwoordiger van Samsung?

Geachte heer Deen,

Mag ik u een vraag stellen? In welke hoedanigheid wilt u op deze vragen beantwoord krijgen. Bent u soms vertegenwoordiger van Samsung?

Ha ha, nee hoor. Maar u plaatst een vraag op een publiek forum en gebruikt het woord opgelichting maar u bent nogal sumier over de details zoals wat er nu precies aan de hand is. Het zal u wellicht verbazen maar wat mensen weglaten in hun verhaal is vaak net zo significant als wat ze wel vermelden. Dus we waren bij uw aanvraag is gehonoreerd, vervolgens ontvangst u niets en heeft u ongetwijfeld gereclameerd. En wat gebeurde er toen?

Mijn aanvraag is dus gehonoreerd. Binnen een termijn van negen weken zou de keyboard cover toegestuurd worden. Aan deze toezegging is dus niet voldaan. Hierop dus regelmatig contact gehad met Samsung waar het keyboard cover bleef en telkens werden toezeggingen gedaan, dat de cover echt wel gaat komen. Daarbij werd echter ook telkens door de vertegenwoordigers van Samsung aangeven, dat de voorraden tekort schoten. Hierop dan ook maar uiteindelijk voorgesteld,  de waarde van het keyboard uit te betalen zodat ik bij bol.com de keyboard cover zelf kan aanschaffen maar ja, dat kon natuurlijk niet. Out of the box denken voor het vinden van een oplossing zit er dus niet in.

Het niet nakomen van toezeggingen heb ik ook als klacht gedeponeerd bij Consuwijzer

Mijn aanvraag is dus gehonoreerd. Binnen een termijn van negen weken zou de keyboard cover toegestuurd worden. Aan deze toezegging is dus niet voldaan. Hierop dus regelmatig contact gehad met Samsung waar het keyboard cover bleef en telkens werden toezeggingen gedaan, dat de cover echt wel gaat komen. Daarbij werd echter ook telkens door de vertegenwoordigers van Samsung aangeven, dat de voorraden tekort schoten. Hierop dan ook maar uiteindelijk voorgesteld,  de waarde van het keyboard uit te betalen zodat ik bij bol.com de keyboard cover zelf kan aanschaffen maar ja, dat kon natuurlijk niet. Out of the box denken voor het vinden van een oplossing zit er dus niet in.

Het niet nakomen van toezeggingen heb ik ook als klacht gedeponeerd bij Consuwijzer

Terecht, belofte maakt schuld en Samsung moet dat gewoon oplossen. Ik zit me zelfs af te vragen of u niet kunt dreigen de koop te ontbinden omdat ze niet leveren wat ze beloofd hebben, maar dat zou ik juridisch wel eerst checken.

Reageer