Consumentenbond.nl

Samsung service belabberd

• 1 april 2018
  • 6 reacties
  • 657 Bekeken

Badge
Op 6 maart 2018 is mijn toestel (S7 edge) onder garantie gerepareerd door Samsung. Hierbij is het LCD scherm vervangen die op dat moment inbrandingen had. Gelukkig viel dit onder de garantie en was het probleem opgelost.

Echter 2 weken later was het wederom raak. Het nieuwe scherm, die 2 weken eerder nieuw was geplaatst, had plotseling een dikke paarse lijn verticaal door het scherm heen lopen. Mijn fabrieksgarantie was inmiddels verlopen maar ik kon uiteraard gebruik maken van de 3 maanden garantie op de vorige reparatie (die van 6 maart).

Tot mijn grote verbazing kreeg ik plots een offerte van Samsung of ik even 290 euro voor een nieuw scherm wou aftikken. De reden: de backcover en batterij zijn vervangen door een derde partij, waardoor deze reparatie niet meer onder garantie valt …. Ik heb nog contact gehad met Samsung via de chat, maar helaas stond ik blijkbaar niet in mijn recht

Het vreemde is, is dat het probleem met de paarse lijn een super bekend probleem is bij dit toestel (Internet staat er vol mee). Dit is ook erkend door Samsung.

Daarnaast is het zo dat bij de reparatie van 6 maart, die wel nog onder garantie viel, OOK de batterij en backcover op dat moment al waren vervangen. Dit is toen ook niet door Samsung opgemerkt.

Ik zit nu dus met een veel slechter scherm dan voor de eerste reparatie en ik heb 60 euro moeten betalen om het toestel terug te krijgen. Dat allemaal omdat Samsung niet kan garanderen dat het defecte scherm de oorzaak is van de nieuwe batterij die door een derde partij is vervangen.

Nou sorry hoor, maar dat is ronduit schandalig om het probleem van de paarse lijn in het display, wat al een bekend probleem is bij deze toestellen, maar simpelweg af te doen als mijn eigen probleem omdat de batterij is vervangen.

Ik ben echt niet te spreken over Samsung en wil gewoon mijn geld terug en een gerepareerd scherm… het is toch overduidelijk dat het scherm, die 2 weken na de vorige reparatie defect gaat, gewoon een productiefout betreft..schandalig dit.

Ik ben benieuwd of ik hier nog iets tegen kan doen? Wellicht non-conformiteit of ga ik het hiermee dan niet redden?

6 reacties

Persoonlijk geef ik je geen schijn van kans en heb je denk ik nog mazzel gehad dat ze de eerste keer gratis gerepareerd hebben. Sorry maar het is gewoon niet handig een toestel onder garantie bij een derde partij te brengen, dan kun je deze discussie verwachten. Als je denkt dat je in je recht staat bestaat er volgens mij wel een geschillen commissie electronica en daar zou je dit tegen een gering bedrag moeten kunnen aanvechten.
Ik zit er nog eens over na te denken maar ik zou dat ook doen. Je telefoon doet het dus je zit niet op de schopstoel. Ze hebben hem zelf gerepareerd en nu blijkt dat ze dat niet goed gedaan hebben gaan ze schermen met dingen die er niets mee te maken hebben. Dit is garantie op een reparatie en als ze vonden dat ze het niet konden repareren hadden ze toen ook aan de bel kunnen trekken. Ik zou zeggen go for it.
Badge
Hi super bedankt voor je reactie. Kan je me iets meer vertellen over hoe ik dat kan aanvechten?

Het geen wat je zegt is precies wat mijn punt is.ik betaal nu onderzoekskosten en heb een slechter scherm, terwijl ze het eerst wel hadden gerepareerd.
Google eens op geschillen commissie electronica.
Reputatie 7
Badge +4
Samsung maakt een aantal uitstekende producten zoals telefoons, computerschermen en televisies. Voor huishoudelijke apparaten als wasmachines en koelkasten kun je veel beter bijvoorbeeld Bosch of Siemens kiezen. Wij hebben echter ook ervaren dat de "service" van de Nederlandse importeur erg slecht is. Het ging om een nieuwe televisie waarbij vanaf de eerste minuut problemen waren. De manier waarop zij hiermee omgingen was echt bizar en absoluut zeer onfatsoenlijk. Uiteindelijk is het door tussenkomst van de leverancier toch nog prima opgelost, maar als het aan Samsung had gelegen hadden we waarschijnlijk weken lang geen tv kunnen kijken. Blijkbaar zien zij te weinig in dat tevreden klanten de beste klanten zijn en dat zij eenvoudig weer voor hun producten zullen kiezen.

Overigens hebben wij eens bij de Mediamarkt iets van LG gekocht en dat was nóg veel beroerder, dus sowieso nooit meer iets van LG en nooit meer bij Mediamarkt!
Reputatie 5
Badge +4
Ik zou dat stukje eens bij Samsung op Facebook zetten, dan kan je ook gelijk met hun in de chat. Want dat vinden ze niet zo leuk, als alle mensen dit kunnen lezen.

https://www.facebook.com/samsungsupport/

Reageer