Beantwoord

Sarenza onterechte incasso

• 11 February 2022
  • 5 reacties
  • 229 Bekeken

Hallo allemaal,

20 augustus 2021 heb ik 4 kledingstukken gekocht bij sarenza. De items bevielen niet en ik heb ze geretourneerd. 6 september 2021 kreeg ik mijn geld terug gestort.

Gister 10 februari 2022 kreeg ik een email waarin staat dat ik een incasso heb van €500 nog wat euro + €40 incasso kosten. Er staat dat ze me al vaker gevraagd hebben het te betalen vandaar de incasso. Ik heb overal gezocht en dit is de eerste mail ooit die ik van hun heb gekregen. (De incasso mail).

Waarom vragen zij of ik het geld wil terug betalen, ik heb gister en vandaag geprobeerd hun klantenservice te bereiken maar nog zonder geluk. 

Het incassobureau is intrum en als ik het geld niet terugbetaal zal sarenza mij 3 jaar straf opleggen en een geldboete van €375.000.. dit is natuurlijk bullshit (denk ik) maar waar slaat dit op, dit kan toch niet zomaar??? Kan iemand mij aub helpen?

Ze willen dat ik voor 17-02-2022 betaal andere ga ik nog ergere problemen krijgen.

met vriendelijke groet,

olifantje

icon

Beste antwoord door W. van Wijngaarden 11 February 2022, 15:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

ik zou contact blijven zoeken, al je dit zo leest dan zit er ergens een administratieve fout. Gewoon blijven proberen te bellen en te mailen. 

En de enige die 'straf en een boete’ op kan leggen is een rechter, en voor dat soort bedragen/tijden moet je het wel erg bond maken.

Je belt met het klachtennummer in amsterdam? (020...) 

Reputatie 5
Badge +5

U heeft bewijs dat u de kledingstukken betaald heeft en ook dat het geld teruggestort is. ( middels bankafschrijvingen neem ik aan)

Ik zou hier even een kopie van maken en met een schrijven ( mail of brief)  naar het incasso bureau en naar Sarenza  sturen. 

Als ik onderstaande reviews lees is het nogal een puinhoop met betrekking tot de klantenservice bij Sarenza.  Dus u bent hoogstwaarschijnlijk niet de enige.

https://nl.trustpilot.com/review/www.sarenza.nl

Het is enorm intimiderend dat snap ik , echter als u in uw recht staat en het bewijs daarvoor  heeft dan staat u sterk genoeg. Sommige incassobureaus slaan vaak dreigende taal uit om mensen maar snel te laten betalen zoals u al heeft gemerkt ( straf en boete). Dit raakt vaak kant noch wal. Vervelend is het wel.

Het is handig om in dit soort gevallen aan dossiervorming te doen. U heeft dan alle bewijzen, brieven, datums ,mails e.d. bij de hand indien nodig .

Dit is misschien een handig hulpmiddel 

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/keuzehulp-voorbeeldbrieven

https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-onterechte-incassokosten/

Of even de consumentenbond bellen om advies? ( dat is misschien nog handiger)

Bedankt voor alle reacties. Ik heb sarenza te pakken gekregen en die zijn vastberaden dat ik de incasso moet betalen, ze hebben het zelfs verhoogd nu. Ik heb ze aangegeven dat ze mij een mail gestuurd hebben waarin staat dat het is aangekomen en dat ze mij terugbetaald hebben.

Zij zeggen dat ze laatst een onderzoek met logistiek en postnl gedaan hebben en dat het onderweg kwijt is geraakt door postnl, ze zeggen dat voor mijn kosten zijn.

Weet iemand of dit echt zo is? Ik wil het aan de ene kant wel betalen voordat het weer hoger word..

Weet iemand of dit echt zo is? Ik wil het aan de ene kant wel betalen voordat het weer hoger word..

Jij denkt dat er hier mensen weet hebben van wat zich tussen jou en Sarenza afgespeeld heeft? We kennen alleen jouw woorden en jij zegt dat je het teruggestuurd hebt en dat dat bevestigd is. Als dat beiden kloppen zou ik de incasso met subliem vertrouwen tegemoet zien.

Zo snel mogelijk een briefje sturen. Je kan overal voorbeeldbriefjes vinden. HIer staat er wel 1 bij die de lading dekt: Voorbeeldbrieven | Het Juridisch Loket

Ik kwam ook deze site tegen die chatbots gebruikt om voorbeeldbriefjes te maken: Stuur een briefje en haal uw recht

Reageer