Consumentenbond.nl

Schade bij levering nieuwe bank

Beste forumleden,

Afgelopen week hebben wij een "nieuwe" bank mogen ontvangen. (Een bank van € 1200 bij de Karwei - echt leer)

Helaas bij bezorging hebben wij moeten constateren dat er meerdere gebreken(lees beschadigingen) op de bank zaten. Dit hebben we gemeld bij de Karwei en zij gaan aankomende week op zoek voor ons naar een oplossing.

Echter bij de vertrek van de het vervoersbedrijf kwam mijn vrouw erachter dat er op de vloer (PVC) diverse strepen zaten. Ze zag het nu ook voor haar dat de mannen van het transportbedrijf de bank hebben versleept over de vloer. Ze gaven aan dat de bank zwaar was.

Nou hebben we bovenstaande alinea voorgelegd aan het vervoersbedrijf. Zij hebben vandaag in een reactie laten weten dat we het verhaal moeten oplossen met onze eigen verzekering. Verder gaven ze in de brief aan mijn vrouw mee had geholpen met het uitpakken van de bank. Daarnaast geven ze zelfs aan dat mijn vrouw mee heeft geholpen bij het verslepen. (Ze is overigens zwanger). Ik probeer in een bijlage ook de brief te plaatsen.

Ergens staat ook nog netjes in de brief dat ze alleen via de mail bereikbaar zijn?

Hoe nu verder? Ik heb eerst tegen mijn vrouw gezegd dat we dit verhaal ook bij Karwei maar voor moeten leggen. Bij deze partij hebben wij immers de bank gekocht? Iemand andere ideeën?

Met vriendelijke groet,

Rudolf

5 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Klachtenkompas.

Jammer dat bedrijven zich zo gedragen..
Gewoon je klacht op Klachtenkompas zetten. De kans dat ze je dan helpen is een stuk groter.
Badge +6
Hi @Yabidooo, wat een vervelende situatie!
Als lid van de Consumentenbond kun je het beste even contact opnemen met mijn collega's van de afdeling Advies. Zij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 18 uur op telefoonnummer: 070 - 445 45 45. Succes!🍀
Beste@Imke

Wij hebben ondertussen bovenstaande bijlage doorgespeeld naar de Karwei. Dit mede doordat wij de bank bij deze partij hebben gekocht.

Op dit moment nemen ze naast de vraag van de beschadigingen, ook contact op met het transportbedrijf. Hopelijk dat zij tot een oplossing kunnen komen.

Tot dusverre in ieder geval een partij dit zich begripvol opstelt!

Gr. Rudolf

PS: nu afwachten of ze tot een "goede" oplossing kunnen komen!
Badge +6
Hi @Yabidooo, ben benieuwd hoe het er nu voor staat. Zijn er nog ontwikkelingen? 🙂
Beste @Imke

Na veel gebel zijn er ondertussen ontwikkelingen en kunnen we een punt achter het hele
verhaal zetten.

De bank is vervangen voor een nieuwe en die is ook echt nieuw. Terugkijkend denk ik dat
we bij de eerste zending een "showmodel" hebben ontvangen. Echter blijft dit gissen.

Voor de beschadigen hebben wij een offerte laten opmaken om het te laten herstellen.
Uiteindelijk heeft Karwei, n.a.v. de offerte, besloten om deze kosten uit te betalen. Extra@Home weigerde om de schade te betalen. Zij blijven achter het verhaal staan dat de klant heeft getekend
voor goed ontvangst.

Al met al een vervelend verhaal met in ieder geval een einde. Richting de Karwei zijn wij zeer tevreden. Extra@Home (transportbedrijf) vinden wij zeer slecht hebben gereageerd en verdient geen pluim.

Reageer