Beantwoord

Schikking Aegon Sprintplan slechts €500 euro

Toon eerste bericht

230 reacties

Reputatie 4
Badge +2

27000 euro is een boel geld, ik zit er ook voor veel geld in en ook via tussenpersoon, heb nog geen aanbod ontvangen maar de kans dat het een aanvaardbaar bedrag wordt is nihil .waarschijnlijk ga ik met een andere partij individueel de strijd voortzetten, enerzijds omdat ik me vreselijk bedonderd voel, en anderzijds omdat deze rechtszaken uiterst onprettig voor aegon zijn, en in ieder geval duurder dan de aangeboden fooi.

In het verleden heeft Stichting PAL de procedure uitbesteed aan de Consumentenclaim. Ook ik heb via een tussenpersoon een Aegon Sprintplan afgesloten. Ik voldoe aan de volgende voorwaarden:  Ik heb via een tussenpersoon zonder vergunning afgesloten en Aegon was bekend met de advisering. Dus heb ik recht op een volledige schadevergoeding. Omdat Aegon niet automatisch gaat betalen zou ik een dure individuele procedure moeten starten, aldus Consumentenclaim. Dit klinkt als een ontmoedigingsbeleid. Er loopt nog een zaak van Consumentenclaim bij het hof van Den Bosch. Ik vind het onbehoorlijk dat Consumentenclaim mij nu alvast dit voorstel doet en de uitspraak van het hof niet afwacht. 

Ik heb telefonisch contact opgenomen met stichting PAL die voor mij gaat uitzoeken hoeveel deelnemers er uiteindelijk mee akkoord gaan (dit zou 90% moeten zijn). Iedereen die aan bovenstaande voorwaarden voldoet zou een gezamenlijke procedure moeten kunnen starten. Wie wil dit en hoe moet dit worden aangepakt?

TER INFORMATIE

U kunt in de bevestiging van uw gegevens bij Spaarbeleg o.a. lezen door wiens bemiddeling uw Sprintplan tot stand kwam. Dat is belangrijk om te bewijzen dat de Aegon bekend was met de advisering van deze tussenpersoon.

Dit is de top 10 van meest door AEGON gebruikte tussenpersonen/tussenpersoonskantoren die geen vergunning hadden:
1 De Spaarbelegger (met franchisenemers in Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Alkmaar, Haarlem, Noordwijk, Heeze, Geldrop etc etc.)
2 Financieel Compleet ( o.a. gevestigd in Bussum, Naarden, Arnhem);
3 SpaarAdvies (o.a. gevestigd in Amersfoort);
4 Budget Polis (o.m. gevestigd in Schiedam);
5 Van Koesveld Sparen te Barneveld;
6 Euro Financial Planners ( o.a. te Hoogeveen)
7 Axiam Beheer B.V.
8 FAB te Scheveningen/Den Haag
9 Herman & Kuiper Spaaradvies te Winterswijk (verkocht Sprintplannen via colportage in winkelstraten en op consumentenbeurzen)
10 AFAB te Amsterdam, nadien Amersfoort.

Reputatie 4
Badge +2
  1. Deen schreef: Zelf zie ik dit hele gebeuren als een ernstige waarschuwing goed na te denken of je met collectieve zaken mee meedoet, juist als jouw individuele zaak goed winbaar lijkt.

​​​​​​​Wordt dit voor mij voortschrijdend inzicht?

Ik heb niet getekend, moet wachten op de uitslag van de schikking. Kan maanden duren.

Wat gaat CC doen? Kan ik er van af zonder kosten? Voor mij geen cure!

Daarna individueel procederen met zoveel mogelijk deelnemers, maar dus wel individueel. Verschil: wel en geen tussenpersoon. Nu al gaan zoeken naar goede juristen op basis van no cure, no pay? Jelle, hoe goed ben jij ingevoerd in dat wereldje? Wie heeft al meer geprocedeerd met succes ivm Sprintplan tegen Aegon? Laten jullie weten of jullie dit zien zitten door zoveel mogelijks likes?

Reputatie 2
Badge +1

Ja wij hebben bij de eerste het afgesloten.

Bedank voor de reactie.

Reputatie 3
Badge +1

Uit de welkomstbrief:

Wij zijn verheugd u te mogen begroeten als deelnemer aan het Spaarbeleg SprintPlan. Een verstandige keuze. Met SprintPlan gaat er direct een groot bedrag voor u aan de slag, terwijl u zelf slechts een klein bedrag per maand betaalt. De start is dus uitstekend. De acceleratie is enorm. En de afstand kort, want de looptijd is slechts vijf jaar. Met als gevolg dat er aan het eind van de korte, snelle rit indrukwekkende cijfers op de teller kunnen staan.

Stomste keuze die ik ooit heb gemaakt :slight_frown:

tegen wordig zeggen ze; Behaalde rendementen in het verleden zijn geen…..u kent de riedel vast wel

Reputatie 2
Badge +1

Wij hebben het al bij Jelle liggen en krijgen  de contracten  vandaag van aegon toe gestuurd ,en sturen dit naar Jelle en die gaat voor ons kijken of hij wat kan betekenen voor ons. Ook wij hebben er veel geld ingestoken en met  een tussen persoon.

Als dat zo is ,gaat hij verder voor ons .

Wij hebben geen vertrouwen meer in cc.

Gr Ria

Reageer