Beantwoord

Schikking Aegon Sprintplan slechts €500 euro



Toon eerste bericht

200 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Wat ik nu begrijp is dat het een aandelenlease plan is. Met een hefboomwerking. Je leent geld om aandelen te leasen. De rente die betaald wordt is hoog. Fabelachtige rendementen kunnen behaald worden, maar andersom kan ook. Dat is in dit geval gebeurd.

Een ding staat vast: de advocaten moeten betaald worden en er zijn al heel wat rechtzaken geweest. Op het Radar forum is ook een heel groot topic. Er zijn daar ook hardliners die echt alles terug willen hebben met rendement. Ik ga er niet induiken. Ik heb vroeger ooit zo’n verkopen vierkant uitgelachen die mij dit wou verkopen. Ik had hem namelijk voorgesteld om mijn geld aan hem uit te lenen. Dan kon hij dat mooie rendement halen. Kwaad dat hij werd.

Advies kan ik niemand geven. Iedereen moet zijn eigen afweging maken.


Bedankt voor de opmerking over de Radar forum topic. Ik heb de hele reeks meningen gelezen. Wel interessant. Blijkbaar wordt iedereen hetzelfde bedrag aangeboden.

Reputatie 2
Badge

5 jaar lang maandelijks 500 gulden ingelegd is 30000 gulden, dit bedrag met rente op rente is fors hoger geworden en steekt nog steeds in de diepe zakken van de heren van aegon.polis is afgesloten via tussenpersoon.met 500 euro afkoop veeg ik mn achterste af en wie verstandig is doet dat ook.het lijkt erop dat spc een makkelijk dealtje met aegon wil afsluiten met zo weinig mogelijk kosten.ik ga door tot het bittere eind, liefst gezamelijk met zoveel mogelijk slachtoffers van dit onrecht.

Reputatie 2
Badge

U kunt alle voorwaarden hier wel plaatsen maar Consumentenclaim  kent deze zelf wel. Ze voegen hier niets toe. Met alle respect, maar de helft terug verwachten is een droom die nooit uit zal komen.

Het bedrag zal in het meest gunstige geval nog iets stijgen maar geen honderden euro's.

 

En toch geef ik niet op, er moet een manier zijn, en al duurt het nog 20 jaar, hier komen ze niet mee weg

Reputatie 2
Badge +3

5 jaar lang maandelijks 500 gulden ingelegd is 30000 gulden, dit bedrag met rente op rente is fors hoger geworden en steekt nog steeds in de diepe zakken van de heren van aegon.polis is afgesloten via tussenpersoon.met 500 euro afkoop veeg ik mn achterste af en wie verstandig is doet dat ook.het lijkt erop dat spc een makkelijk dealtje met aegon wil afsluiten met zo weinig mogelijk kosten.ik ga door tot het bittere eind, liefst gezamelijk met zoveel mogelijk slachtoffers van dit onrecht.


Ik ben het met je eens maar in het algemeen vechten tegen de beerkaai lukt nooit.

Het alle grootste probleem is dat the Hoge Raad al een afspraak heeft gedaan in deze Sprintplan-zaak namelijk op 5 juni 2009. Deze volgt het advies van de plaatsvervangend procureur-generaal die ooit een ex-medewerker van Aegon bleek te zijn. Trek daar je eigen conclusies uit.

Het ander probleem is dat je al sinds 2002 geen rechter aansprakelijk kan stellen indien deze een misstap maakt bij de uitspraak in de rechtzaak.

Ik acht het niet verstandig om door te zetten. Beter dat je eieren voor je geld kiest in dit geval en zorg ervoor dat je niet in de toekomst dezelfde soort babbeltruc beluistert.

 

Reputatie 4
Badge +3

5 jaar lang maandelijks 500 gulden ingelegd is 30000 gulden, dit bedrag met rente op rente is fors hoger geworden

Als het een spaarplan was met een leuke rente van ongeveer 5 % (heel normaal in die tijd) had je een mooi  bedrag uitgekeerd gekregen. Helaas was het een aandelenleaseplan. En daar zou je met een beetje geluk stinkend rijk mee zijn geworden. Helaas is het dat niet geworden. Tegens molens vechten is erg vermoeiend en kan ik je afraden.

Moet je nu achteraf concluderen dat die gemeenschappelijke claim een misser is? In plaats dat (en ik noem maar een getal) dertig procent van de mensen een zaak aangespannen hebben en hun inleg met rente terugkrijgen dacht iedereen mee te liften en blijkt die collectieve zaak dus nu na vijftien jaarniet te winnen?

Reputatie 2
Badge

Nee , het is gewoon een poging om er weer voor niets van af te komen, kijken wie erin trapt, maar er worden ook individuele zaken gewonnen met name die zijn afgesloten door een tussen persoon, dit aanbod accepteren is gelijk aan toegeven, dat nooit met evt het risico op helemaal niets

Nee , het is gewoon een poging om er weer voor niets van af te komen, kijken wie erin trapt, maar er worden ook individuele zaken gewonnen met name die zijn afgesloten door een tussen persoon

Poging van wie? Als ze de zaak konden winnen hadden ze wel doorgezet toch?

Reputatie 2
Badge

Precies, als aegon had kunnen winnen hadden ze doorgezet, maar dat geldt ook voor spc , dit is de manier voor deze 2 partijen om zo makkelijk mogelijk  veel geld te  verdienen, maar er liggen zeker nog kansen voor ons, en ik kan me vergissen maar het lijkt erop dat op dit forum bepaalde meningen niet geheel onpartijdig zijn, zou me niets verbazen als ze uit een bepaalde hoek komen!

Precies, als aegon had kunnen winnen hadden ze doorgezet, maar dat geldt ook voor spc , dit is de manier voor deze 2 partijen om zo makkelijk mogelijk  veel geld te  verdienen, maar er liggen zeker nog kansen voor ons, en ik kan me vergissen maar het lijkt erop dat op dit forum bepaalde meningen niet geheel onpartijdig zijn, zou me niets verbazen als ze uit een bepaalde hoek komen!

Wat mij betreft gun ik u van harte uw geld retour, met rente, maar uit wat hier tot nu toe gepasseerd is kan ik geen reden destilleren waarom u wel gaat lukken waar Consumentenclaim dus blijkbaar geen brood meer in ziet. Ik dus ontzettend benieuwd naar de motivatie waarom Consumentenclaim afhaakt.

 

 
Reputatie 7
Badge +4

in de schikking staat overigens minimaal 500 euro, kan alleen niet vinden hoe dan de uiteindelijke vergoeding tot stand komt. Maar dat woordje minimaal lijkt weggevallen te zijn in de discussie

Reputatie 2
Badge +3

 

Wat mij betreft gun ik u van harte uw geld retour, met rente, maar uit wat hier tot nu toe gepasseerd is kan ik geen reden destilleren waarom u wel gaat lukken waar Consumentenclaim dus blijkbaar geen brood meer in ziet. Ik dus ontzettend benieuwd naar de motivatie waarom Consumentenclaim afhaakt.

 

 

 

 

ConsumentenClaim volgt het advies van hun cassatieadvocaat om de zaak niet naar de Hoge Raad voor te leggen volgens hun website.

Wat de inhoud van dat advies zou zijn weet ik niet.

Reputatie 2
Badge +3

Precies, als aegon had kunnen winnen hadden ze doorgezet, maar dat geldt ook voor spc , dit is de manier voor deze 2 partijen om zo makkelijk mogelijk  veel geld te  verdienen, maar er liggen zeker nog kansen voor ons, en ik kan me vergissen maar het lijkt erop dat op dit forum bepaalde meningen niet geheel onpartijdig zijn, zou me niets verbazen als ze uit een bepaalde hoek komen!


Wat je nu zei lijkt een beetje kinderachtig volgens mij. Het is beslist onzin om te zeggen dat men onpartijdig is gewoon omdat ze niet met je eens zijn.

Kijk, je zei al eerder dat je gaat doorvechten ook als het 20 jaar zal duren. Maar, in over 20 jaar is het bedrag al gehalveerd door de inflatie. De rechtzaak is nu al 17 jaar aan de gang geweest. Waarom denk je dat nog een period van 20 jaar iets voordelig zal opleveren?

 

Reputatie 2
Badge +3

in de schikking staat overigens minimaal 500 euro, kan alleen niet vinden hoe dan de uiteindelijke vergoeding tot stand komt. Maar dat woordje minimaal lijkt weggevallen te zijn in de discussie


Als de schikking €2.850.000 bedraagd en je dat bedrag gelijkelijk verdeeld over 5.700 leden kom je op het bedrag van €500.

Eigenlijk krijgt men €750 maar Consumentenclaim heeft €250 afgetrokken en dat bedrag te laten vergoeden als kosten om de 20% kosten men verschuldigd is aan PAL te beperken tot €100 denk ik. Aegon vergoed de kosten van de rechtzaak aan Consumentenclaim, maar niet aan PAL (de opdrachtgever).

Reputatie 7
Badge +4

ik denk en als zijn geen feiten. en het enige feit wat ik kon vinden is minimaal 500. en dat inderdaad betekenen dat er 500 uitgekeerd wordt. de rest van je berekening snap ik niet

Reputatie 2
Badge +3

ik denk en als zijn geen feiten. en het enige feit wat ik kon vinden is minimaal 500. en dat inderdaad betekenen dat er 500 uitgekeerd wordt. de rest van je berekening snap ik niet

Ik heb een afbeelding van de desbetreffende tegemoetkoming reeds geupload. Je vindt het op pagina één van dit topic. :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +4

heb ik gezien, maar welke berekening zit erachter? ik kan me een formule voorstellen waarvan de uitkomst begint bij 500 euro, en dan opbouwt nav je gestorte premie oid? 

en ik zou die vragen als gedupeerde aan de stichting stellen, als ik jou was. 

ze roepen met een hiep-hiep-hoera dat er een deal is, maar de uitwerking lijkt geen hiep-hiep-hoera. ik zou de discussie met consumentenclaim voeren ipv hier gal spuwen

Reputatie 2
Badge +3

heb ik gezien, maar welke berekening zit erachter? ik kan me een formule voorstellen waarvan de uitkomst begint bij 500 euro, en dan opbouwt nav je gestorte premie oid? 

en ik zou die vragen als gedupeerde aan de stichting stellen, als ik jou was. 

ze roepen met een hiep-hiep-hoera dat er een deal is, maar de uitwerking lijkt geen hiep-hiep-hoera. ik zou de discussie met consumentenclaim voeren ipv hier gal spuwen


Het lijkt mij een goed idee te zijn  om contact op te nemen met Consumentenclaim. Maar ik deed dat al één keer vorige week en tot op heden heb ik geen reaktie ontvangen. Dus neem ik aan dat ze alle contact willen vermijden om de leden onder druk te zetten de tegemoetkoming te ondertekenen en te versturen.

Kortom, wij zeggen nee tegen Consumentenclaim.

Wij gaan niet akkoord met deze schikking.

Puur uit nieuwsgierigheid, gaat u nu alsnog dan zelf procederen?

Als Consumentenclaim akkoord gaat met de schikking omdat 80% van de aangeslotene dit wil, gaan wij inderdaad de mogelijkheid onderzoeken om zelf of via een andere groep gedupeerden verder te gaan met procederen.

Aegon heeft aangegeven alleen nog op individuele gevallen te reageren, en niet meer op massaclaims.

Reputatie 2
Badge +3

Kortom, wij zeggen nee tegen Consumentenclaim.

Wij gaan niet akkoord met deze schikking.

Puur uit nieuwsgierigheid, gaat u nu alsnog dan zelf procederen?

Als Consumentenclaim akkoord gaat met de schikking omdat 80% van de aangeslotene dit wil, gaan wij inderdaad de mogelijkheid onderzoeken om zelf of via een andere groep gedupeerden verder te gaan met procederen.

Aegon heeft aangegeven alleen nog op individuele gevallen te reageren, en niet meer op massaclaims.


Ik had contact opgenomen met Consumentenclaim, niet met Aegon. Ik had toen slechts een simpele vraag nl. of ik aan hen geld verschuldigd zou zijn indien ik niet akkoord gaat met de tegemoetkoming  Helaas heb ik tot op heden geen reaktie gehad.

Over ‘andere groepen’ te gaan procederen gesproken heb je het over ConceptClaim die op de Radar forum een reeks berichten heeft geplaatst?

Ik zocht hem op Internet. Hij blijkt deze vent te zijn: https://www.vvponline.nl/nieuws/kifid-wijst-claimconcept-de-deur

Wat betreft zijn eigen website is deze niet versleuteld. Dus misschien is het verstandig een VPN te gebruiken als je in zee wilt gaan met deze vent anders kan alle verkeer door derden worden onderschept.

in de schikking staat overigens minimaal 500 euro, kan alleen niet vinden hoe dan de uiteindelijke vergoeding tot stand komt. Maar dat woordje minimaal lijkt weggevallen te zijn in de discussie

Coulance vergoeding 500 Euro + Vergoeding voor gemaakte kosten 250 Euro

Reputatie 2
Badge +1

Kortom, wij zeggen nee tegen Consumentenclaim.

Wij gaan niet akkoord met deze schikking.

Puur uit nieuwsgierigheid, gaat u nu alsnog dan zelf procederen?

Als Consumentenclaim akkoord gaat met de schikking omdat 80% van de aangeslotene dit wil, gaan wij inderdaad de mogelijkheid onderzoeken om zelf of via een andere groep gedupeerden verder te gaan met procederen.

Aegon heeft aangegeven alleen nog op individuele gevallen te reageren, en niet meer op massaclaims.

Ik had contact opgenomen met Consumentenclaim, niet met Aegon. Ik had toen slechts een simpele vraag nl. of ik aan hen geld verschuldigd zou zijn indien ik niet akkoord gaat met de tegemoetkoming  Helaas heb ik tot op heden geen reaktie gehad.

Over ‘andere groepen’ te gaan procederen gesproken heb je het over ConceptClaim die op de Radar forum een reeks berichten heeft geplaatst?

Ik zocht hem op Internet. Hij blijkt deze vent te zijn: https://www.vvponline.nl/nieuws/kifid-wijst-claimconcept-de-deur

Wat betreft zijn eigen website is deze niet versleuteld. Dus misschien is het verstandig een VPN te gebruiken als je in zee wilt gaan met deze vent anders kan alle verkeer door derden worden onderschept.

 

“deze vent” dat ben ik, Jelle Terpstra - onder de naam ClaimConcept (de foto is oud, door schade/schande wat grijzer/wijzer geworden :wink:

Wat de website betreft, daar is geen database aan gekoppeld. Wij corresponderen alleen telefonisch, via email of op locatie.

Dan mijn uitsluiting bij Kifid in 2016, daar gaat uiteraard een hele geschiedenis aan vooraf. Hoewel ik destijds al onbeperkt voor de kantonrechter mocht optreden (en nog steeds), ontdekten wij eind 2011 de gratis klachtmogelijkheid bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid.

Het leidde tot hernieuwde collectieve onderhandelingen met Aegon, helaas met nog altijd te magere voorstellen en dus werden de individuele procedures voortgezet. Tot onze stomme verbazing bevroor de toenmalige Ombudsman vervolgens op eenzijdig verzoek van Aegon alle klachtbehandeling - ook bij de Geschillencommissie waar hij formeel helemaal geen zeggenschap over had - en gaf hij Aegon eenzijdig toestemming om onze klagers rechtstreeks buiten mij om te benaderen! 

Op een aantal klinkende overwinningen en schikkingen na door de jaren heen, is het nooit meer echt goed gekomen tussen ons. En al helemaal niet toen ik begin 2016 meewerkte aan een item bij BNNVARA's Kassa, op verzoek van Rob Goedhart (Stichting Geldbelangen, bekend van zijn strijd tegen de variabele rentes van Interbank en ABN AMRO). Kifid zocht en vond in 1 van de aangeleverde voorbeelddossiers een stokje om mee te slaan, de rest is geschiedenis. Wat blijft, ClaimConcept als luis in de pels van Aegon cs. :sunglasses:

Kifid-klachten worden sindsdien gedaan door collega’s en soms de advocaat van Leaseproces/ConsumentenClaim, daarnaast lopen er op dit moment enkele individuele proefprocedures bij de gewone rechter. In hoger beroep bij het gerechtshof worden we bijgestaan door één van de weinige nog ter zake deskundige advocaten met kennis van effectenlease SprintPlan en Vliegwiel. Binnenkort meer in dit theater, beter massa's claims dan 1 massaclaim!

Aansluitend daarop, de schikking van ConsumentenClaim met Aegon: wie SprintPlan rechtstreeks bij Spaarbeleg heeft afgesloten, adviseren wij om die € 750 met beide handen aan te nemen.

Wie echter destijds bij aanvang onvermogend was (minimumloon) heeft recht op 2/3 van de inleg plus grofweg eenzelfde bedrag aan wettelijke rente van begin tot nu. Heb je SprintPlan (of Vliegwiel) op advies van een tussenpersoon (zoals bijvoorbeeld ‘De Spaarbelegger’), dan heb je recht op 100% van je inleg + wettelijke rente. Dan is € 750 een lachertje.

Met vriendelijke groet,

ClaimConcept - Jelle Terpstra *

*E-mailadres verwijderd door beheerder.

 

 

Reputatie 2
Badge +1

5 jaar lang maandelijks 500 gulden ingelegd is 30000 gulden, dit bedrag met rente op rente is fors hoger geworden en steekt nog steeds in de diepe zakken van de heren van aegon.polis is afgesloten via tussenpersoon.met 500 euro afkoop veeg ik mn achterste af en wie verstandig is doet dat ook.het lijkt erop dat spc een makkelijk dealtje met aegon wil afsluiten met zo weinig mogelijk kosten.ik ga door tot het bittere eind, liefst gezamelijk met zoveel mogelijk slachtoffers van dit onrecht.

Ook wij hebben 27000 euro   , en wat krijg je er voor terug 1250 euro schande .

Ook wij gaan niet akoord en willen graag verder met de gedupeerde die via de tussen persoon een sprintplan af sloot.

Reputatie 2
Badge +1

Ook wij zijn veel geld kwijt ...27000 euro en dan heb ik nog niet over de rente gesproken.

Ook wij gaan niet akoord  met deze belachelijke voorstel.

Ook wij hebben een tussen persoon bij ons gehad...dus er loopt volgens ons nog een rechtzaak hier voor.

Ook wij hopen dat alle gedupeerde in de zelfde situaties  zitten doorgaan .

Reputatie 4
Badge +3

Stand van zaken TROS Radar forum:

https://radar.avrotros.nl/forum/spaarbeleg-sprintplan-f48/effectenlease-aegon-sprintplan-finish-t188805-s200.html?sid=08b035aac7315d4ed67775bdb911f77e

oa  recht op inzage in je (klacht)dossier bij Aegon! (en ConsumentenClaim)

Reageer