Beantwoord

Schikking Aegon Sprintplan slechts €500 euro

Toon eerste bericht

230 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Jammer dat Consumentenclaim ook bezwijkt onder (financiële) druk. Aegon is machtig zo is al gebleken. timing is top gedaan door Aegon, is een groep die door corona water aan de lippen heeft staan dus die gaan ( begrijpelijk) akkoord met schikking. Is een ziek spel wat gespeeld word, ons ontbreekt het aan info wat er achter de coliche zich afspeelt.

Dat CC zich op de borst klopt met behaalde resultaat verbaasd mij, er is iets niet in de haak met deze uitkomst.

weet ook niet of wij als gedupeerde openheid kunnen vragen in de onderhandelingen tussen CC en Aegon

al met al een nare smaak van in de mond.

Reputatie 4
Badge +2

Mijn mening - na een toezegging van maximaal 1250 euro voor 4 sprintplannen (a 35000 euro samen) - is dat er iets niet klopt. Los van het feit dat ik niet akkoord ga en er nu blijkbaar al meer afzeggingen zijn dan de te halen 90% goedkeuring vereisen.

Wat er niet klopt is dat ik me via CClaim heb gevoegd in een gezamenlijke rechtszaak tegen Aegon.  Dat is mijn ogen iets heel anders dan dat nu wordt geboden, namelijk een ‘coulance’ bedrag op basis van een minnelijke schikking  buiten de rechter om. En dat terwijl er nog een beroep loopt bij de rechtbank Den Bosch over tussenpersonen.

Er wordt dus helemaal geen tegemoetkoming uitgekeerd, maar een fooi!

Heel apart vind ik ook dat het te tekenen contract de handtekeningen draagt van twee Aegondirecteuren en niet van Cclaim. Voorgaande argumenten ben ik nergens nog tegen gekomen. Reden genoeg voor mij om dat eens aan een deskundige jurist voor te leggen:)

Hallo cbvjapio

mocht je uitkomst hebben na contact met jurist zijn wij allen denk zeer benieuwd wat die zegt, zou je dit willen delen met ons via deze site

Bij voorbaat dank

Groet René

Beste cbvjapio en Rene,

Wat een goede reakties. Ik heb hier veel berichten gestuurd maar tot nu toe kwamen we geen steek verder. We vinden het allemaal schandalig maar weten niet hoe verder. Ik denk aan het volgende:

1. Niet tekenen, afwachten wat CC gaat doen. Dat kan nog een paar maanden duren.
  2. Gaan ze opnieuw procederen? Indivueel of gezamelijk? Dat kan nog jaren duren. Gaan ze alleen schikken voor hen die getekend hebben? Of trekken ze zich terug? 
  3. Wat zijn onze financiele verplichtingen naar CC? 
  4. Wat kan stichting PAL voor ons doen? Kunnen we ze houden aan eerdere uitspraken om vervolgakties voor sprintplannen met tussenpersonen te starten of indiviuele akties voor anderen? 
  5. Ik zou graag hier een oproep willen doen tzt te gaan inventariseren, wie er door wil gaan zonder CC. Daarvoor zouden we een nieuwe vorm van communicatie moeten vinden. En de juiste knowhow, deelnemers die zich extra willen inzetten, juristen no cure no pay, Jelle? Ik ben er klaar voor, heb niet getekend en ben bereid er tijd in te steken, vriendelijke groet aan allen.
Reputatie 2
Badge +1

Vandaag trof ik een brief van Consumentenclaim in mijn brievenbus die over de rechtzaak die deze namens aangesloten leden waaronder ik zelf heeft gëprocedeerd in de Aegon Sprintplan kwestie.

Blijkbaar heeft Aegon een schikking aangeboden. Het bedrag dat ik zou ontvangen als ik akkoord ga bedraagd een belachelijk €500,00 plus €250,00 wegens onkosten. In totaal dus €750,00 terwijl ik €5.445,00 had geinvesteerd in hun Sprintplan.

Zijn er misschien andere mogelijkheden om mijn geld terug te krijgen in deze wat ik zal noemen als een oplichtingszaak?

Voor zover nog niet bekend, de stand van zaken:

Aegon heeft de zorgplicht geschonden, door Sprintplan te starten zonder eerst de persoonlijke situatie te onderzoeken. De basisregel van de Hoge Raad is dat Aegon dan in ieder geval 
2/3 van een eventuele restschuld voor rekening moet nemen (wat bij SprintPlan meestal niet voorkomt). De klant heeft daarmee ook een eigen schuld, namelijk 1/3 van die eventuele restschuld, plus helaas ook de inleg (=rente over de verkapte lening). Je moet het netto besteedbaar inkomen bij aanvang aantonen.

Heb je SprintPlan aantoonbaar op advies van/via een tussenpersoon afgesloten (zoals Spaaradvies, 
De Spaarbeleg-ger, Budget Polis, Financieel Compleet, Herman& Kuyper etc.) dan heb je in principe recht op 100% inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente ( -/- opbrengst). Wie eist bewijst, dus alle relevante documentatie waar de naam van de tussenpersoon op staat is welkom, waarbij uiteraard vooral het originele aanvraagformulier altijd van belang is.

Er zitten juweeltjes van dossiers tussen, waar de adviseurs van toen anno 2021 een positieve getuigenis willen afleggen!

Reputatie 2
Badge +1

Dat PAL ook akkoord is gegaan is voor mij nieuw.​​​​​​

Dat is ook het enige bericht van Platform Aandelen Lease PAL. De enige waar ik dat echt (niet) van wil horen, is good old Piet Koremans zelf. Kan me namelijk niet voorstellen dat hij hier achter staat.

Groet, Jelle T. (voorheen beter bekend als ...:wink: )

Reputatie 2
Badge +1

Jelle op mijn vraag: Jelle, hoe goed ben jij ingevoerd in dat wereldje? Wie heeft al meer geprocedeerd met succes ivm Sprintplan tegen Aegon? antwoord je: beter dan Consumentenclaim.

In je laatste bericht: Er zitten juweeltjes van dossiers tussen, waar de adviseurs van toen anno 2021 een positieve getuigenis willen afleggen!

Het lijkt er op of jij beter bekend bent met deze problematiek als ieder ander hier op het forum. Jelle met alle respect: Ik vind dat je in raadsels spreekt. Kan jij aub wat duidelijker zijn? Nu lijkt het er op dat je af en toe een tip van de sluier optilt, maar die steeds meer vragen bij mij oproepen. Zijn het dossiers die nog lopen van collega's of bekenden van jou? Zijn daar wat van afgerond, en zo ja, wat waren de resultaten?

(..)

Iedereen die niet getekend heeft of gaat tekenen zoekt hulp. Als jij juristen/advocaten kent die ervaring hebben met Sprintplan en goede resultaten hebben geboekt, wil je mij of ons die namen dan geven? Of mag of kan je op dit forum de gevraagde info niet geven?

Dit is maar een heel klein forum (geldt ook voor Kassa) vergeleken met dat van Radar, daar vind je enorm veel info van mij over SprintPlan en Effectenlease in het algemeen (Dexia, Aegon, Defam). Ik schrijf alleen over dossiers onder mijn hoede, waarvan een aantal zijn afgerond met volledige inleg retour. Helaas zonder openbare uitspraken waar de rest wat aan heeft, Aegon schikt altijd voortijdig.

Er is verder geen enkele jurist of advocaat die zich hier nog mee bezig houdt, ConsumentenClaim en ik zijn de laatsten. ConsumentenClaim heeft voor zover bekend geen (individuele) rechtszaken meer lopen, zusterorganisatie Leaseproces en wij nog wel.

Tot slot, ik ben inderdaad een aantal keren op de vingers getikt en kan dus niet zomaar schrijven wat ik wil  

Badge

Heb zoeven gebeld met het nr. wat op de brief staat, van het schikkingsvoorstel,0800-0010.

Met een mvr, gesproken, gevraagd wat er gebeurt als ik niet reageer op het voorstel, omdat ik dacht dat er nog naar de rechter werd gegaan, maar ze gaf als antwoord, dat er verder geen gang naar de rechter mogelijk was. Dus zij ik, pikken of stikken, en als dat het voorstel is, dat eigenlijk niet kan volgens het recht, wat ik eerder heb meegemaakt bij een z.g. gouden handdruk (oud ijzer handdruk )regeling.

Het zou volgens haar betekenen, dat dit de enigste mogelijkheid is, of zelf procederen.

Heb nog wat extra tijd gekregen om te reageren, op dit schandalige voorstel

Reputatie 3
Badge +2

Ik denk erover toch maar niet akkoord te gaan met die “schikking”. Ik ga niet individueel procederen, ik vind dat consumentenclaim het moet regelen.

Ik twijfel nog wel, omdat ik geen tussenpersoon had en geen minimumloon, en ik begrijp dat Jelle adviseert dan wel akkoord te gaan. Maar het is een schikking van niks. Is het nog nadelig voor mij als ik wél akkoord ga maar het toch niet doorgaat omdat er minder dan 90% akkoord gaat?

@Sprintplangedupeerde ": ik zit in zelfde situatie (ook geen tussenpersoon en geen minimumloon), ik neig er ook naar om niet akkoord te gaan met de 750 euro “coulance” :unamused:

Reputatie 2
Badge

Ook ik kreeg het royale aanbod van 750 euro gister , met dringend advies om er toch maar mee in te stemmen.jullie begrijpen dat ik na een verlies van 30000 gulden hier niets voor voel.de text in de brief kon net zo goed van aegon zelf zijn geweest!.(gedeelde belangen)?.ik vraag me af wat cc nu echt voor de gedupeerden heeft gedaan.ik ga desnoods induvidueel door procederen, want accepteren betekent capituleren, al is de kans klein ik ga door.er mee akkoord gaan betekent dat de schurken van aegon zich kapot lachen en ik vermoed dat cc er ook garen bij spint.

Reputatie 3
Badge +1

Tot op heden zijn er 4000 reakties binnen bij Consumentenclaim, waarvan 35% akkoord gaat met de schikking. En dus 65% niet, dat zijn er al 2600!! Het lijkt erop dat de 90% nooit gehaald gaat worden en de schikking dus niet doorgaat

na lezen stuk van Laska rijst mij de vraag hoe weten ze dat van 2600 niet:thinking: ik heb allen een envelop gehad met met persoonlijk voorstel. Kon niet aangeven dat ik niet akkoord ging.

Reputatie 2
Badge +1

Wij sturen het niet op, dan is het bij consumenten claim wel duidelijk dat we hier niet mee akkoord gaan. 

En we hebben ze ook per mail laten weten dat dit een lachertje is.😡

We kregen er wel een mail op terug .

Dat ze het toch een goede vergoeding vinden.

Ook wij hopen dat ze er maar weinig krijgen die het wel doen.

Maar we kunnen ons wel voorstellen als j e er niet zo veel in heb gestoken ,dat je dan zoiets heb van het is goed zo .(wat ik niet denk)

Maar wij hebben er zoveel in staan dat we echt door gaan.

Badge

Ik ben geadviseerd door advies bureau, Eeden Assurantie-Adviesburo.

Heb de orginele brieven nog, van spaarbeleg gestuurd gekregen.

Heb de brief van Consument & Geldzaken, van  9-11-2018 waarin het vonnis staat van het gerechtshof Amsterdam in de herroepingsprocedure tegen de eerdere vonnissen tegen AEGON, met de negatieve uitslag.

Met wel solaas voor 3 groepen, waaronder degene die geadviseerd zijn door een (onbevoegde) tussen persoon.

En daar wordt de uitspaak van de Hoge raad september 2016 (nogmaals bevestigd in oktober 2018) genoemd.

Dat de aandelenleasebanken ( waaronder AEGON ) deze categorie gedupeerden volledig schadeloos dienen te stellen ( vergoeding volledige schade + wettelijke rente).

Wel dient de klant  de advisering door de desbetreffende tussenpersoon te kunnen aantonen jegens AEGON.  

Op 28 september 2016 claimbrief gestuurd naar AEGON met de bewijzen van de adviseur, ( voorbeeld brief van C&G)

C&G geeft nog het advies om niet te snel met een eventuele onvolledige schadevergoeding akkoord te gaan .

Op 7 december krijg ik antwoord van AEGON .

En in het kort even het antwoord.

U moet wel kunnen aantonen dat u advies kreeg van een tussenpersoon zonder vergunning en dat AEGON daar van wist. En dat u ons een brief heeft gestuurd dat u alle rechten wilt behouden. En dat u dat binnen 5 jaar steeds herhaalt.

U heeft ons niet op tijd zo n brief gestuurd, Daarom is uw aanspraak verjaard. Stuurde u wel eerder een brief waarin u alle rechten wilt behouden ? Laat het ons dan weten. Dan bekijken we uw dossier opnieuw.

Mogelijk komt u wel in aanmerking voor een coulanceregeling.

Dus eerst stellen ze ijskoud dat het verjaard is, ik heb wel een brief gestuurd om ver jaaring te voorkomen, de rechter heeft toch ook bepaalt dat van verjaring geen sprake kan zijn.

En op advies van C&G ben ik niet verder gegaan omdat hun er mee aan de gang gingen.

Maar wat nu , wat gebeurt er als je niet akkoord gaat met het schandelijke voorstel, wat echt geen resultaat is om over te juichen.

Als rechters uitspraken doen en je hoeft je schijnbaar er niet aan te houden, want niemand die toezicht houd op die uitspraken.

Mag je dan het recht bin eigen hand nemen, of kan dat alleen maar door grote instanties met veel geld, dus macht.

Dat is geen gerechtigheid,  schandalig . 

Reputatie 4
Badge +2

Beste mensen, jammer dat de enquête hier niet geplaatst mocht worden. Tot nu toe 10 reacties, waarvan 6 deelnemers niet akkoord gingen, en 4 deelnemers wel akkoord gingen met de schikking. Ik hoop dat onderstaand bericht wel geplaatst mag worden.

Ik ben blij dat er zo veel mensen hier hun verhaal kwijt kunnen, maar nu is het zaak: hoe nu verder? Een aantal van jullie zijn daar, net als ik, ook mee bezig. Om alles wat te stroomlijnen ben ik zo vrij om jullie voor te stellen stappen te ondernemen voor iedereen die niet met de schikking akkoord wenst te gaan:

• Afwachten of de schikking er komt. Kan nog maanden duren, dus tijd genoeg om ons te gaan oriënteren en voor te bereiden.
  • Wordt er niet geschikt:  wat gaat CC voor ons doen?
  • Wordt er wel geschikt: wat kunnen wij gaan doen?
  • Zorg allemaal dat jullie dossier t.z.t. (indien mogelijk) zo compleet mogelijk is.

Ik wil ondertussen een nieuwe enquête opzetten om te inventariseren hoeveel deelnemers willen doorgaan en met behulp van een advocaat willen gaan procederen. De vraag is dan bij welke groep u hoort. Er zullen twee groepen zijn: wel of niet afgesloten via een tussenpersoon, waarvan Aegon wist en die niet gerechtigd waren om af te sluiten. In eerdere berichten van mij heb ik een aantal niet gecertificeerd bureaus genoemd. En bij mij staat de tussenpersoon vermeld in diverse berichten aan mij van Aegon, dank je wel Aegon).

Waar gaan we de link plaatsen? Mag dit wel op Radar, dan pakken we die groep ook mee. Heeft iemand een eigen website, waar dit op kan? We kunnen ook zelf een website opzetten speciaal voor onze doelgroep. Ik hoop dat de link naar de website dan wel hier mag?

• Na inventarisatie zullen we een goede advocaat/jurist in de arm moeten nemen. Een die bekend is met Sprintplan en een aantal zaken gewonnen heeft. Altijd op basis van no cure, no pay.  Deze advocaat/jurist kan voor ons uitzoeken wat de meeste kans van slagen heeft: individueel voor hen met tussenpersoon en gezamenlijk voor de andere groep? De individuele zaken zullen denk ik wel allemaal op elkaar lijken. Dat moet een makkie zijn voor een ervaren jurist/advocaat.  Aegon schijnt aangegeven te hebben geen gezamenlijke procedures aan te willen gaan, kan of mag dit?
  • Wie willen en kunnen alvast eens uitzoeken welke advocaat/jurist met genoeg knowhow we kunnen benaderen. Wil je mij dan een PB sturen met wat gegevens dan kunnen we misschien buiten dit forum sneller wat kortsluiten. Hopelijk kunnen we jullie dan in mijn volgende bericht wat namen voorleggen!

Wordt vervolgd!

Met vriendelijke groet!

Reputatie 2
Badge +1

Ook wij zijn veel geld kwijt ...27000 euro en dan heb ik nog niet over de rente gesproken.

Ook wij gaan niet akoord  met deze belachelijke voorstel.

Ook wij hebben een tussen persoon bij ons gehad...dus er loopt volgens ons nog een rechtzaak hier voor.

Ook wij hopen dat alle gedupeerde in de zelfde situaties  zitten doorgaan .

Reputatie 2
Badge

U kunt alle voorwaarden hier wel plaatsen maar Consumentenclaim  kent deze zelf wel. Ze voegen hier niets toe. Met alle respect, maar de helft terug verwachten is een droom die nooit uit zal komen.

Het bedrag zal in het meest gunstige geval nog iets stijgen maar geen honderden euro's.

En toch geef ik niet op, er moet een manier zijn, en al duurt het nog 20 jaar, hier komen ze niet mee weg

Reputatie 2
Badge

Nee , het is gewoon een poging om er weer voor niets van af te komen, kijken wie erin trapt, maar er worden ook individuele zaken gewonnen met name die zijn afgesloten door een tussen persoon, dit aanbod accepteren is gelijk aan toegeven, dat nooit met evt het risico op helemaal niets

Badge

Ik denk erover toch maar niet akkoord te gaan met die “schikking”. Ik ga niet individueel procederen, ik vind dat consumentenclaim het moet regelen.

Ik twijfel nog wel, omdat ik geen tussenpersoon had en geen minimumloon, en ik begrijp dat Jelle adviseert dan wel akkoord te gaan. Maar het is een schikking van niks. Is het nog nadelig voor mij als ik wél akkoord ga maar het toch niet doorgaat omdat er minder dan 90% akkoord gaat?

@Sprintplangedupeerde ": ik zit in zelfde situatie (ook geen tussenpersoon en geen minimumloon), ik neig er ook naar om niet akkoord te gaan met de 750 euro “coulance” :unamused:

Ik denk dat ik maar akkoord ga. Nou nog zien of de 90% wel gehaald gaat worden...

Ik heb precies hetzelfde, geen tussenpersoon en geen minimumloon, ik wil eigenlijk ook niet akkoord gaan maar ik wil ook geen kosten moeten betalen aan cc . Heel moeilijk dit. Is er iemand die een rechtsbijstandsverzekering heeft ingeschakeld ? Is er überhaupt iemand die individueel een rechtszaak is begonnen misschien al lang geleden? 

@Tammy : je hoeft niets te betalen aan cc (of je nu akkoord gaat of niet). Als je niet akkoord gaat met die 750 coulance, is er geen akkoord en dus ook geen kosten afdracht naar cc.

Ik heb inmiddels besloten om NIET akkoord te gaan. Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering aangesproken maar helaas valt deze kwestie buiten mijn dekking.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de mening van anderen op welke voorwaarden zij wel akkoord zouden gaan met een voorstel? En dan (als het kan) in de vorm van een percentage van de inleg (al dan niet aangevuld met een compensatie van gedervde rente inkomsten). 

Wat zijn hierover de meningen van de andere gedupeerden?

Ik kan mijn rechtsbijstand nog vragen maar ik denk dat ik ook die dekking niet heb. Ik zou akkoord gaan met de helft van mijn inleg, en dan hoef ik niet eens rente. Maar 750 is een lachertje! 

Reputatie 4
Badge +2

Dus het is maar een peiling. Niet tekenen!

Kortom, wij zeggen nee tegen Consumentenclaim.

Wij gaan niet akkoord met deze schikking.

Puur uit nieuwsgierigheid, gaat u nu alsnog dan zelf procederen?

Als Consumentenclaim akkoord gaat met de schikking omdat 80% van de aangeslotene dit wil, gaan wij inderdaad de mogelijkheid onderzoeken om zelf of via een andere groep gedupeerden verder te gaan met procederen.

Aegon heeft aangegeven alleen nog op individuele gevallen te reageren, en niet meer op massaclaims.

Als dit de uitkomst van een jarenlange procedure is en er ondertussen ook de nodige rechterlijke uitspraken liggen is het langzamer hand wel een keer klaar. Als er meer mogelijk was geweest had men daar wel op aangestuurd.

Reputatie 3
Badge +2

Ik lees veel over bedragen waar ze mee akkoord zouden gaan als compensatie...Onthou Aegon heeft alleen maar winst gemaakt over u en mijn rug met een product waar we (ik) allemaal van dachten dat het inleg was die we maandelijks betaalde en dat de inleg gegarandeerd was!

bleek alleen rente te zijn op geleend bedrag.

Ben geen financieel onderlegd persoon maar ook niet achterlijk en had tot bijna het eind het idee dat ik alleen geen winst zou hebben gemaakt.

ik heb mij in mijn leven nog zo misleid gevoeld, heb nog tegen tussenpersoon gezegd dat ik geen risico wilde lopen daar het voor de studie van onze kinderen zou zijn.

Dit is ook de reden dat ik niet zal opgeven, vind dat wij als burgers totaal misleid zijn en je recht halen in Nederland via kifid of andere instanties is een lachertje. Heb ook nog brief geschreven naar ministers maar ook daar nul op rekest

Ben via Consument en geldzaken naar Consumentenclaim gegaan, met als resultaat fooi van 750 euro.

Schandalig dat een bedrijf als Aegon er in een ontwikkeld land als het onze mee wegkomt!

ik geef nog niet op

@Gebruiker1626501319 : Mooi dat je ook niet akkoord gaat, en volhoudt! 

Reputatie 4
Badge +4

Als ik het goed begrijp zit je, tot je akkoord gaat met de vaststellingsovereenkomst, nergens aan vast. Je zou er dus voor kunnen kiezen om er niet mee akkoord te gaan. Ik snap dat ongeveer 15% van het geïnvesteerde bedrag niet veel lijkt. Ik vind het schandalig dat AEGON hiermee wegkomt, maar je moet voor jezelf waarschijnlijk de keuze maken of het je waard is je geld, tijd en energie te steken in iets waarbij er geen enkele garantie is dat je beter af zal zijn. Dit soort zaken is vaak ook slecht voor de gezondheid, al kan iedereen dat het best voor zichzelf inschatten.

Reputatie 7
Badge +6

Het verhaal van Stef Smit (directeur CClaim) is bezijden de waarheid. Hij meldde gisteravond in Radar dat hij al 20 jaar geprocedeerd heeft. Dat is onjuist.

@mgroen Dank u wel voor de link naar de post op Facebook. Ik neem aan dat u die Matthijs Groen bent. Een verademing voor mij dat niet Facebookers eens een blik mogen werpen op het interne van Facebook. Wilt u mij alstublieft als iemand zien die de zaak een warm hart toedraagt en met de mensen meetreurt als niet-belanghebbende. 

Ik heb ZiggoGo en kan de uitzending van Radar terugkijken. Stef Smit zou gezegd hebben dat hij al 20 jaar geprocedeerd heeft, maar ik zie op mijn beeldscherm dat hij dat niet zegt. Hij zegt wel dat hij er meer jaren bij betrokken is dan de laatste twee jaar dat er onderhandeld is over die €750/€1250.

Op de website van Consumentenclaim zie ik dat hij tenminste vanaf 2016 erbij betrokken was samen met die andere organisatie. Ze hebben het toen samen voor de rechter gebracht van 2016-2018 maar de rechter heeft hun geen gelijk gegeven. En daarna waren die twee jaar onderhandelen. Hij zegt het een beetje snel en mevrouw Hertzenberger onderbreekt hem, je moet heel secuur opletten.

Met verder lezen merk ik dat de zaak veel omvangrijker is en ik er met mijn te wijze neus beter tussenuit kan blijven vanwege te weinig weten erover.

Ik speel wel met de vraag of ik zelf doorzien zou hebben dat het om een lening ging en dat je inleg de rente was. Ik weet een plek waar ik de krantenadvertenties van eind 1990 - begin 2000 nog kan inzien. Dat is de website Delpher.nl  zoeken met trefwoorden in 80 miljoen of meer originele oude kranten pagina's van Nederland en de kolonieën vanaf circa 1617 tot 2005. Het verbaast mij enorm dat als ik de zoekterm Sprintplan invul, je 9 pagina's met treffers krijgt, maar niet één kan je inzien. Allemasl hebben een slotje, je moet ervoor naar de leeszaal van de Koninklijke Bibliotheek en bij inloggen aldaar moet je verklaren dat het alleen voor eigen gebruik is en niet voor enige publicatie. De rest van Delpher is niet zo, vul maar je familinaam in en dan kan je wel tig treffers inkijken.

Kijk hier is het. Maar dan hebben ze op al die advertenties van Sprintplan in oude kranten een privacy slotje gezet. Bizar! Nieuwe klanten kunnen het niet terugzien hoe mensen met Sprintplan de boot zijn ingegaan.

Op uw vraag of ik nog alle papieren heb van mijn financiële producten die ik bij verzekeringsmaatschappijen heb afgesloten is mijn antwoord: ja. De meeste (lijfrentepolissen) zijn al tien jaar gekeden afgelopen, maar zelfs dan nog heb ik alkes, advertentie, aanvraagformulier, offertes, polis met voorwaarden, alle jaaroverzichten met bijlages tijdens de looptijd. Ik heb mijzelf dat aangeleerd doordat ik als student steeds maar bedot werd en andere studenten mij wezen op de consumentengids in de bibliotheek. Zo heb ik mijzelf co sumentendingen aangeleerd, en zodra ik mijn eerste baan had ben ik meteen lid geworden van de consumentenbond. Mijn consumentenkennis was 0,0 want ik kwam op mijn 20e voor het eerst naar Nederland. En met die kennis zorgde ik dat ik alles bewaarde, ook alle bonnen voorzover je die nodig hebt voor garantie of schadeverzekering. 

Hier op deze advertentie van Sprintplan die ik met Google vond, die 200 gulden inleg zou ik nooit geloofd hebben dat het eenmalig 200 gulden zou zijn. Dan zou ik direct al vermoed hebben dat het wel om 200 gulden oer maand zou gaan en dan zou ik zijn gaan zoeken waar dat staat. Zoals ik het begrijp, waren deze advertenties niet misleidend genoeg om de mensen gelijk te geven.

Jammer dat Consumentenclaim ook bezwijkt onder (financiële) druk. Aegon is machtig zo is al gebleken. timing is top gedaan door Aegon, is een groep die door corona water aan de lippen heeft staan dus die gaan ( begrijpelijk) akkoord met schikking. Is een ziek spel wat gespeeld word, ons ontbreekt het aan info wat er achter de coliche zich afspeelt.

Weet u dat of denkt u dat? Het alternatief is namelijk dat de collectieve zaak gewoon niet te winnen valt en dat doorgaan zinloos is. 

Zelf zie ik dit hele gebeuren als een ernstige waarschuwing goed na te denken of je met collectieve zaken mee meedoet, juist als jouw individuele zaak goed winbaar lijkt.

Reputatie 4
Badge +2

Heb een nieuwe topic gestart waaraan u misschien iets heeft als blijkt dat er een sprintplan is afgesloten door tussenpersoon zonder vergunning, endie bekend was bij Aegon.

Reputatie 3
Badge +2

Allen,

lees eens even mee, en bekijk het eens van een ander perspectief:

AEGON NL NETTO WINSTEN (in miljoenen):

2020: 538

2019: 349

2018: 654

2017: 727

2016: 570

2015: 665

2014: 487

2013: 306

2012: 247

2011: 419

2010: 711

2009: 241

2008: 94

2007: 606

2006: 1420

2005: 1014

2004: 637

(bedragen van voor 2004 heb ik niet kunnen vinden) (misschien kan iemand dit nog gaan zoeken).

Dat maakt dus al bij elkaar opgeteld (van 2020 terug tot 2004): ruim 9,6 MILJARD Netto Winst voor alleen maar Aegon NL. 

Er zijn naar schatting zo'n 100.000 Sprintplannen verkocht (al dan niet via tussenpersonen). De inleg van deze Sprintplan was tussen minimaal zo'n 50 euro en maximaal zo'n 300 euro. Pak in die range 150 euro per maand gemiddeld per sprintplan. Een sprintplan duurde 5 jaar. Dus per Sprintplan gemiddeld zo'n 150x12x5= 9000 euro inleg. 

100.000 afgesloten Sprintplannen x 9000 euro inleg = 900 miljoen inleg van alle gedupeerden samen. 

Dan heb je het over zo’n 10% van het totaal van de  netto winsten van de afgelopen 15 jaar…  

Aegon zou de lasten van de terugbetaling van alle inleg van alle gedupeerden zeker kunnen opbrengen…

Vanuit dit perspectief neig je te zeggen “Waar maakt Aegon zich nu druk over”….

Reageer