Beantwoord

Schikking Aegon Sprintplan slechts €500 euro



Toon eerste bericht

200 reacties

27000 euro is een boel geld, ik zit er ook voor veel geld in en ook via tussenpersoon, heb nog geen aanbod ontvangen maar de kans dat het een aanvaardbaar bedrag wordt is nihil .waarschijnlijk ga ik met een andere partij individueel de strijd voortzetten, enerzijds omdat ik me vreselijk bedonderd voel, en anderzijds omdat deze rechtszaken uiterst onprettig voor aegon zijn, en in ieder geval duurder dan de aangeboden fooi.

Reputatie 7
Badge +4

ook al eerder gezegd, hoezo ben je als individue sterker dan een groep in dit soort zaken. ik zou even naar de feiten kijken en de emotie eruit laten

Reputatie 2
Badge

De feiten zijn dat je individueel een goeie kans maakt mits het via tussenpersoon is afgesloten, zonder enige emotie!

De feiten zijn dat je individueel een goeie kans maakt mits het via tussenpersoon is afgesloten, zonder enige emotie!

Is dat dan het antwoord op mijn vraag?

Moet je nu achteraf concluderen dat die gemeenschappelijke claim een misser is? In plaats dat (en ik noem maar een getal) dertig procent van de mensen een zaak aangespannen hebben en hun inleg met rente terugkrijgen dacht iedereen mee te liften en blijkt die collectieve zaak dus nu na vijftien jaar niet te winnen?

 

Reputatie 7
Badge +4

De feiten zijn dat je individueel een goeie kans maakt mits het via tussenpersoon is afgesloten, zonder enige emotie!

dan wordt het appeltje-eitje, ben wel benieuwd tzt hoeveel je dan terugkrijgt, laat maar weten

Reputatie 2
Badge +1

ook al eerder gezegd, hoezo ben je als individue sterker dan een groep in dit soort zaken. ik zou even naar de feiten kijken en de emotie eruit laten

Voor wie het nog niet heeft gedaan: je hebt recht op inzage in je (klacht)dossier bij Aegon! (en ConsumentenClaim)

Geachte hoofddirectie AEGON,

Mijn naam is [naam][adres], ik heb bij AEGON Spaarbeleg een RenteRekening/SprintPlan onder polisnummer [contractnummer].

Cliënten hebben op grond van artikel 12 en 15 eerste lid van de Algemene verordening gegevensbescherming AVG (voorheen artikel 35 Wbp) recht op inzage in en afschrift van alle door u verwerkte persoonsgegevens die op hen betrekking hebben. Voorts hebben wij recht op informatie over de herkomst van deze gegevens en het doel waarmee u tot het verwerken van deze gegevens bent overgegaan.

Ik wil graag binnen de gestelde termijn van 4 weken, conform de regels van de AVG, inzage in en afschrift van alle door u verwerkte gegevens, zowel die verwerkingen die plaatsvonden voorafgaand aan bovengenoemde overeenkomst (-en?) alsook latere gegevens.

Ik doel hierbij in elk geval op:
- Een kopie van de offerte
- Toenmalige en huidige gegevens van de toenmalige adviseur
- Een kopie van het aanvraagformulier en de overeenkomst
- een kopie van het risicoprofiel met doelstellingen, risicobereidheid en kredietwaardigheid
- alle klachtcorrespondentie, ook met (eerdere) belangbehartigers
- alle overige documenten die van toepassing zijn

De Hoge Raad der Nederlanden heeft in ECLI:NL:HR2007:AZ4663 van 29 juni 2007 een zodanig ruime uitleg gegeven aan artikel 35 Wbp, dat niet kan worden volstaan met de verstrekking van globale informatie, maar dat ook afschriften, kopieën of uittreksels moeten worden verstrekt.

Dit bericht dient tevens uitdrukkelijk te worden beschouwd als een herhaalde stuiting met het oog op een eventuele verjaring van rechtsvorderingen inzake effectenlease uit welke hoofde en rechtsgrond dan ook. Dit aansluitend op de eerdere stuiting van verjaring met de art. 3:305a BW procedures van GESP, Spirit, VC&G en van PAL/ConsumentenClaim.


Email naar: relatiedata@aegon.nl én sprintplan@aegon.nl
Webformulier: https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/privacy-verzoeken

*[bericht aangepast door beheerder]

Reputatie 4
Badge +2

27000 euro is een boel geld, ik zit er ook voor veel geld in en ook via tussenpersoon, heb nog geen aanbod ontvangen maar de kans dat het een aanvaardbaar bedrag wordt is nihil .waarschijnlijk ga ik met een andere partij individueel de strijd voortzetten, enerzijds omdat ik me vreselijk bedonderd voel, en anderzijds omdat deze rechtszaken uiterst onprettig voor aegon zijn, en in ieder geval duurder dan de aangeboden fooi.

In het verleden heeft Stichting PAL de procedure uitbesteed aan de Consumentenclaim. Ook ik heb via een tussenpersoon een Aegon Sprintplan afgesloten. Ik voldoe aan de volgende voorwaarden:  Ik heb via een tussenpersoon zonder vergunning afgesloten en Aegon was bekend met de advisering. Dus heb ik recht op een volledige schadevergoeding. Omdat Aegon niet automatisch gaat betalen zou ik een dure individuele procedure moeten starten, aldus Consumentenclaim. Dit klinkt als een ontmoedigingsbeleid. Er loopt nog een zaak van Consumentenclaim bij het hof van Den Bosch. Ik vind het onbehoorlijk dat Consumentenclaim mij nu alvast dit voorstel doet en de uitspraak van het hof niet afwacht. 

Ik heb telefonisch contact opgenomen met stichting PAL die voor mij gaat uitzoeken hoeveel deelnemers er uiteindelijk mee akkoord gaan (dit zou 90% moeten zijn). Iedereen die aan bovenstaande voorwaarden voldoet zou een gezamenlijke procedure moeten kunnen starten. Wie wil dit en hoe moet dit worden aangepakt?

 

TER INFORMATIE

U kunt in de bevestiging van uw gegevens bij Spaarbeleg o.a. lezen door wiens bemiddeling uw Sprintplan tot stand kwam. Dat is belangrijk om te bewijzen dat de Aegon bekend was met de advisering van deze tussenpersoon.

Dit is de top 10 van meest door AEGON gebruikte tussenpersonen/tussenpersoonskantoren die geen vergunning hadden:
1 De Spaarbelegger (met franchisenemers in Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Alkmaar, Haarlem, Noordwijk, Heeze, Geldrop etc etc.)
2 Financieel Compleet ( o.a. gevestigd in Bussum, Naarden, Arnhem);
3 SpaarAdvies (o.a. gevestigd in Amersfoort);
4 Budget Polis (o.m. gevestigd in Schiedam);
5 Van Koesveld Sparen te Barneveld;
6 Euro Financial Planners ( o.a. te Hoogeveen)
7 Axiam Beheer B.V.
8 FAB te Scheveningen/Den Haag
9 Herman & Kuiper Spaaradvies te Winterswijk (verkocht Sprintplannen via colportage in winkelstraten en op consumentenbeurzen)
10 AFAB te Amsterdam, nadien Amersfoort.

Reputatie 2
Badge +1

Ook wij gaan kijken om  individueel ons geld waar we recht op hebben terug te krijgen.  Wij hebben er veel geld in zitten, en ook via een tussen persoon .

het wordt nu uitgezocht en als het goed is moeten we binnen 4 weken al onze papieren van aegon krijgen ...dus ook die van de tussen persoon die het heeft afgesloten..…

Wij snappen ook helemaal niets van de consumenten  claim ..ze zeiden voor 2 maanden terug nog dat mensen met een tussen persoon een goede kans hebben???

En nu in eens dit???

We zijn erg teleur gesteld en boos.

Reputatie 4
Badge +2

Heb een nieuwe topic gestart waaraan u misschien iets heeft als blijkt dat er een sprintplan is afgesloten door tussenpersoon zonder vergunning, endie bekend was bij Aegon.

Reputatie 2
Badge +1

Ja wij hebben bij de eerste het afgesloten.

Bedank voor de reactie.

 

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb vandaag contact gehad met een medewerker van stichting PAL. Die wist mij het volgende te vertellen: er zijn 15000 deelnemers, die zich hebben  aangesloten bij stichting PAL/Consumentenclaim om een gezamenlijke rechtzaak te voeren tegen AEGON.  Volgens hem gaat de schikking door als er minimaal 90% van de deelnemers akkoord gaat met de schikking. Er moeten dan minimaal 1500 deelnemers niet akkoord gaan. Tot op heden zijn er 4000 reakties binnen bij Consumentenclaim, waarvan 35% akkoord gaat met de schikking. En dus 65% niet, dat zijn er al 2600!! Het lijkt erop dat de 90% nooit gehaald gaat worden en de schikking dus niet doorgaat. 

Vervolgens heb ik een medewerkster van Consumentclaim gesproken. Toen ik mededeelde dat ik niet van plan was akkoord te gaan gaf zij als reaktie dat er goede respons was en ik beter wel akkoord kon gaan. (Dit in tegenstelling tot bovenstaande resultaten, gemeld door stichting PAL) Ook dat Consumentenclaim heel trots was op deze schikking. En dat Consumentenclaim geen heil zag in verder procederen gezien de resultaten van afgelopen jaren. Het leek mij dat zij weinig deskundig was en een ontmoedigingsbeleid voerde. Na enig doorvragen moest ze echter wel bevestigen dat er gunstige uitspraken lagen voor deelnemers van Spaarbeleg, (daar wordt lijkt het ook onderscheid in gemaakt) die via een onbevoegde tussenpersoon hun Sprintplan hebben afgesloten en Aegon bekend was met de advisering. 

Blijft mijn vraag, waarom Consumentenclaim nu komt met een schikking? In een uitspraak van het gerechtshof van 4 februari 2020 geeft het hof aan dat er geen sprake is van verjaring. En ook  dat men recht heeft op een volledige schadevergoeding als het Sprintplan is afgesloten via een onbevoegd tussenpersoon en Aegon bekend was met de advisering. Er loopt nog een zaak van Consumentenclaim bij het hof in Den Bosch over tussenpersonen. Die horen ze af te wachten, we wachten al zo lang, dat kan er nog wel bij. 

Mijn conclusie is dat het voor Consumentenclaim te lastig wordt als de deelnemers verdeeld zijn in twee groepen: deelnemers die direct hebben afgesloten bij Aegon en zij die een tussenpersoon hadden. Consumentenclaim wil nu afsluiten en cashen. En Aegon denkt er met een koopje van af te komen. In dat geval mag ik hopen dat stichting PAL ons niet in de steek laat en z.n. voor twee groepen deelnemers vervolgacties onderneemt. Een advokaat inhuren om individueel te procederen is voor mij geen optie. 

N.b. Als men niet akkoord gaat met de schikking hoeft er niets betaald te worden. Ik zou jullie willen oproepen niet akkoord te gaan en contact op te nemen met PAL wat ze voor ons denken te gaan doen. Dit kan door individuele proefprocedures voor claims zonder tussenpersoon en een collectieve procedure voor deelnemers met tussenpersoon.

Reputatie 4
Badge +2

Ook wij gaan kijken om  individueel ons geld waar we recht op hebben terug te krijgen.  Wij hebben er veel geld in zitten, en ook via een tussen persoon .

het wordt nu uitgezocht en als het goed is moeten we binnen 4 weken al onze papieren van aegon krijgen ...dus ook die van de tussen persoon die het heeft afgesloten..…

Wij snappen ook helemaal niets van de consumenten  claim ..ze zeiden voor 2 maanden terug nog dat mensen met een tussen persoon een goede kans hebben???

En nu in eens dit???

We zijn erg teleur gesteld en boos.

De tussenpersoon staat vermeld op bijna alle berichten van Aegon of Spaarbeleg

Reputatie 3
Badge +1

Goede dag allen

Na het verhaal van Laska te hebben gelezen ( waarvoor dank) vraag ik mij af of het niet iets is om te ventileren via de media.

Ik vind de bedragen ook een honde fooi, en ook ik ben via tussenpersoon op jonge onwetende leeftijd aan sprintplan gekomen zoals velen.

heb klacht bij kifid gedaan….aan die heb je niks.

Brief naar minister gestuurd na uitspraak rechter en dat AEGON die negeert…..Doen er niks mee.

ik hoop dat vele dit bod ook niet accepteren!

Ik doe het uit principe niet maar kan begrijpen als je na de covit malaise al slecht zit je akkoord gaat...:thinking: goeie timing van Aegon…

evengoed Fijn weekeind allemaal 

 

 

Reputatie 2
Badge

Ook ik kreeg het royale aanbod van 750 euro gister , met dringend advies om er toch maar mee in te stemmen.jullie begrijpen dat ik na een verlies van 30000 gulden hier niets voor voel.de text in de brief kon net zo goed van aegon zelf zijn geweest!.(gedeelde belangen)?.ik vraag me af wat cc nu echt voor de gedupeerden heeft gedaan.ik ga desnoods induvidueel door procederen, want accepteren betekent capituleren, al is de kans klein ik ga door.er mee akkoord gaan betekent dat de schurken van aegon zich kapot lachen en ik vermoed dat cc er ook garen bij spint.

Reputatie 3
Badge +1

Tot op heden zijn er 4000 reakties binnen bij Consumentenclaim, waarvan 35% akkoord gaat met de schikking. En dus 65% niet, dat zijn er al 2600!! Het lijkt erop dat de 90% nooit gehaald gaat worden en de schikking dus niet doorgaat

na lezen stuk van Laska rijst mij de vraag hoe weten ze dat van 2600 niet:thinking: ik heb allen een envelop gehad met met persoonlijk voorstel. Kon niet aangeven dat ik niet akkoord ging.

Reputatie 3
Badge +1

Zit nog even aanbod te lezen onder; Mijn sprintplan was afgesloten via tussenpersoon. Kan ik aanspraak maken op hogere vergoeding

Verder zal Aegon in een procedure aanvoeren dat dat( staat er echt twee maal ) er sprake is van verjaring?????

Klopt dat wel:thinking: effe check

Op 4 februari 2020 heeft het hof Den Haag uitspraak gedaan in de Sprintplanprocedure en de vorderingen van de Stichting Platform Aandelen Lease (PAL) afgewezen. ConsumentenClaim voerde deze procedure namens PAL. Ondanks de afwijzing bevat de uitspraak ook hele positieve elementen. Zo bepaalde het hof dat er geen sprake is van verjaring. Dit betekent dat iedereen met een Sprintplan een geldige vordering heeft (deelname is nog steeds mogelijk). Ook bevestigt het hof dat als de overeenkomst is afgesloten op advies van een tussenpersoon en Aegon bekend was met de advisering, de klant recht heeft op volledige schadevergoeding. Dit werd ook al eerder door ons hoogste rechtscollege, de Hoge Raad, bepaald. Verder legt PAL zich niet neer bij het oordeel van het hof en vindt dat ook als het Sprintplan niet via een tussenpersoon is afgesloten, klanten volledig gecompenseerd moeten worden. PAL is daarom van plan om de zaak voor te leggen aan de Hoge Raad

Ik snap het niet meer….

Reputatie 2
Badge +1

Wij sturen het niet op, dan is het bij consumenten claim wel duidelijk dat we hier niet mee akkoord gaan. 

En we hebben ze ook per mail laten weten dat dit een lachertje is.😡

We kregen er wel een mail op terug .

Dat ze het toch een goede vergoeding vinden.

Ook wij hopen dat ze er maar weinig krijgen die het wel doen.

Maar we kunnen ons wel voorstellen als j e er niet zo veel in heb gestoken ,dat je dan zoiets heb van het is goed zo .(wat ik niet denk)

Maar wij hebben er zoveel in staan dat we echt door gaan.

 

Misschien wordt het tijd dit absurde voorstel eens in de media uit te meten, daar zijn bedrijven zoals Aegon doorgaans wel gevoelig voor en als ze daar niet gevoelig voor zijn dan moet het misschien maar DSB-manier, na 15 jaar steggelen ben ik erwel een beetje klaar mee namelijk!

Reputatie 4
Badge +2

ZIJ ZIJN NOG NIET VAN ONS AF!

Er is op 1 juni een uitspraak gedaan in hoger beroep, in een individueel proces, in den Bosch tegen Dexia met advokaat mr. J.B. Maliepaard voor een gedupeerde. Dit kan je na lezen op internetgegevens van Hof Den Bosch. Niet alle eisen werden toegekend maar wel grief 1 en 2, tw. advisering tussenpersoon en doorgeven order. Als dit de uitspraak is waarvan men volgens Consumentenclaim de uitslag wil afwachten, dan is die uitslag voor een aantal van ons veelbelovend.

Wat kan stichting PAL, waar we ons bij hebben aangesloten voor ons doen? Die was in het verleden de mening toegedaan dat alle Sprintplandeelnemers, met of zonder tussenpersoon, volledig gecompenseerd moesten worden. En laat die ons, nu ze het hebben uitbesteed aan CC ,in de kou staan?

Hoe kunnen wij  Consumentenclaim dwingen niet accoord te gaan: door niet te tekenen. En hopelijk gaan zij dan een individueel proefproces  voeren voor hen die geen tussenpersoon hadden en een collectief proces voor hen die wel een onbevoegd tussenpersoon hadden en waar Aegon mee bekend was. We kunnen hier wel van alles vinden, maar we moeten nu doorpakken. Als ik zie hoeveel gedupeerden op deze topic hun mening laten horen moet dat toch mogelijk zijn.

En Jelle, weet jij iets over de consequenties om niet te tekenen, waar zitten we nog aan vast? En wat kun jij, luis in de pels 😉, ons nog verder nformeren? In hoeverre kunnen  we CC dwingen door te gaan, ook omdat er zo niets te verdienen valt.  Ik weet het niet maar heb wel genoeg zin en tijd om mij hier voor in te zetten en me hierin vast te bijten zonder er slapeloze nachten van te hebben. Ik ga nog even na of er over deze schikking iets in de kranten heeft gestaan. Want dat zou een belangrijke stap zijn om iedereen te bereiken.

Dus medegedupeerden, laat je niet afschepen met een fooitje, want daar wordt op aangestuurd door beide partijen. Schaamteloos! 

Reputatie 4
Badge +2

Heb een nieuwe topic gestart waaraan u misschien iets heeft als blijkt dat er een sprintplan is afgesloten door tussenpersoon zonder vergunning, endie bekend was bij Aegon.

Die is verwijderd door de moderator. Het was een oproep om niet te tekenen en zich te verenigen. Nu doe ik dit op deze topic.

Reputatie 4
Badge +2

Tot op heden zijn er 4000 reakties binnen bij Consumentenclaim, waarvan 35% akkoord gaat met de schikking. En dus 65% niet, dat zijn er al 2600!! Het lijkt erop dat de 90% nooit gehaald gaat worden en de schikking dus niet doorgaat

na lezen stuk van Laska rijst mij de vraag hoe weten ze dat van 2600 niet:thinking: ik heb allen een envelop gehad met met persoonlijk voorstel. Kon niet aangeven dat ik niet akkoord ging.

Door een medewerker van PAL is mij verteld dat er tot op heden 4000 voorstellen waren verstuurd en er 35% positief op gereageerd was. Dus mijn conclusie was 65% niet is 2600. De rest van de deelnemers heeft denk ik nog geen voorstel mogen ontvangen.

Reputatie 4
Badge +2

BERICHT VAN 4 JUNI 2021

AMSTERDAM (ANP) TELEGRAAF - Verzekeraar Aegon schikt met claimorganisaties Leaseproces en ConsumentenClaim in de langlopende aandelenlease-affaire. Bij de partijen aangesloten gedupeerden krijgen minimaal 500 euro compensatie.

Het gaat om Nederlanders die in de jaren negentig een aandelenleasecontract afsloten. Bij Aegon zijn dit de zogeheten Vliegwiel- en Sprintplan-producten. Daarbij leenden mensen geld om in aandelen te beleggen. De constructie was populair in de jaren voor het uiteenspatten van de internetzeepbel in 2000. Toen daalden de koersen, met als gevolg dat veel beleggers aanzienlijke bedragen kwijtraakten.

Jaren terug is er al eens een collectieve schaderegeling vastgesteld, maar er waren nog veel mensen die daarmee geen genoegen namen. De afgelopen jaren voerden Leaseproces en ConsumentenClaim daarom rechtszaken tegen Aegon over de bewuste producten.

Juridisch gesteggel

De verzekeraar wil met de schikking een einde maken aan het juridisch gesteggel en duidelijkheid verschaffen aan klanten. Hoeveel mensen nu precies een vergoeding krijgen en hoeveel geld er in totaal met de schikking is gemoeid, kan een woordvoerder van Aegon niet zeggen. De claimorganisaties zijn niet direct bereikbaar voor commentaar.

Leaseproces en ConsumentenClaim peilen de komende maanden bij hun achterban of zij willen instemmen met de schikking. Om de schikking te laten doorgaan moet volgens de verzekeraar minimaal 90 procent akkoord gaan. Daarna regelen de partijen de verdere financiële afhandeling.

Reputatie 4
Badge +2

Dus het is maar een peiling. Niet tekenen!

Reputatie 4
Badge +2

Ik las dit bericht op facebook Claimconceptdoor

 ClaimConcept » 27 jun 2021 10:18

Intended settlement of security leasing claims
In December 2020 Aegon Bank N.V. reached an agreement in principle on a settlement with Leaseproces B.V. for claims regarding ‘Vliegwiel’ and ‘Sprintplan’ customers represented by Leaseproces.

ConsumentenClaim en Leaseproces hebben de deal met Aegon Bank (Knab) al in december 2020 gesloten!

ClaimConcept schreef: 

21 jun 2021 10:55

Als de deal wel doorgaat, dan is het resultaat minimaal € 500 x 20% = € 100,-- voor ConsumentenClaim.

Bij 5.700 deelnemers is dat minimaal € 570.000,-- in 1 klap voor ConsumentenClaim (of € 750 x 20% x 5.700 = € 855.000,-- etc.) en bespaart Aegon vele tientallen miljoenen, beide partijen hebben dus alle belang bij het doorgaan van de deal.
(..)
Ik verwacht het komende jaar enkele zinderende uitspraken waarbij Aegon individueel alsnog met meer over de brug moet komen. Als u zich nu bij ClaimConcept aanmeldt, dan gaan we eerst het dossier op orde brengen en inventariseren. Daarna dienen we een individuele claim in bij Aegon en als het dan nog nodig is gaan we individueel procederen. Kwestie van weken/maanden.

Er lopen dus al enkele individuele proefprocedures en daar komen straks in rap tempo nog een paar juweeltjes van dossiers bij. Geen massaclaim, maar massa's claims :wink:

Aegon heeft ons inmiddels laten weten niets te voelen voor een collectieve regeling op onze voorwaarden, maar ClaimConcept is wel altijd welkom bij een individueel gesprek met gedupeerden.


Inmiddels is duidelijk dat iedereen met een SprintPlan € 750 netto krijgt, Aegon betaalt ConsumentenClaim.
Jong en oud, Onaanvaardbaar zware last of niet. Al dan niet rechtstreeks of via een tussenpersoon...

Verdiende je destijds rond of onder het (jeugd)minimumloon, dan heb je recht op 2/3 inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente. Ook ConsumentenClaim kan die berekening voor je maken (@CC, vergeet dan niet de hoofdsom gedeeld door 60 mnd ! :wink: )

Heb je SprintPlan op advies van een tussenpersoon (bijvoorbeeld De Spaarbelegger!), dan heb je recht op 100% inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente. Dan is die € 750 altijd een fooi.

Heb je SprintPlan rechtstreeks bij Spaarbeleg gesloten zonder de hierboven vermelde uitzonderingen, dan zou ik die € 750 met beide handen accepteren.

Met vriendelijke groet,
Jelle Terpstra
Het ClaimConcept ®️ sinds 2011 8))

 

Beste Jelle, wat kan jij voor mij en andere gedupeerden besteden. Of is deze zaak te groot voor jou?

 

Reputatie 2
Badge +1

(..)

Beste Jelle, wat kan jij voor mij en andere gedupeerden besteden. Of is deze zaak te groot voor jou?

 

Heb je SprintPlan aantoonbaar op advies van/via een tussenpersoon afgesloten (zoals Spaaradvies, De Spaarbelegger, Financieel Compleet) dan heb je in principe recht op 100% inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente. Daarvoor is in ieder geval het aanvraagformulier nodig wat per definitie bij Aegon ligt en waar alles mee begonnen is. We moeten het namelijk wel allemaal nog kunnen bewijzen.

Volgende stap is daarom liefst eerst inzage in het dossier bij ConsumentenClaim met je wachtwoord, en bij Aegon een inzageverzoek met contractnummer, adresgegevens en een identiteitsbewijs, waar pasfoto en BSN-nummer onherkenbaar gemaakt mag worden. Die inventarisatie kost niks, daarna no cure no pay voor individuele belangenbehartiging. Dat gaat zeker nog vele maanden/ 1-2 jaar duren, zonder garanties, maar die €750 is ook niks.

[bericht aangepast door beheerder]

Met vriendelijke groet,

Jelle Terpstra

Reageer