Beantwoord

Schikking Aegon Sprintplan slechts €500 euro

Toon eerste bericht

230 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Heb zoeven gebeld met het nr. wat op de brief staat, van het schikkingsvoorstel,0800-0010.

Met een mvr, gesproken, gevraagd wat er gebeurt als ik niet reageer op het voorstel, omdat ik dacht dat er nog naar de rechter werd gegaan, maar ze gaf als antwoord, dat er verder geen gang naar de rechter mogelijk was. Dus zij ik, pikken of stikken, en als dat het voorstel is, dat eigenlijk niet kan volgens het recht, wat ik eerder heb meegemaakt bij een z.g. gouden handdruk (oud ijzer handdruk )regeling.

Het zou volgens haar betekenen, dat dit de enigste mogelijkheid is, of zelf procederen.

Heb nog wat extra tijd gekregen om te reageren, op dit schandalige voorstel

@G.H.J. van der Meer join the club :grin:

Afgesloten via tussenpersoon of rechtstreeks bij Aegon?

Ik zit zelf steeds meer te denken aan een hybride vorm van procederen: Mocht het bij ConsumentenClaim op niets uitlopen (zij willen niet meer naar de rechtsgang), dan zelf procederen maar wel een groep “gelijkgezinden”.

Reputatie 3
Badge +2

Update: 2 augustus: 4 deelnemers gaan akkoord, 3 deelnemers gaan niet akkoord met de schikking

@Laska : misschien een idee om de link naar de peiling op Tros Radar forum te zetten? Wellicht wordt deze daar niet verwijderd….

@Administrator : beetje jammer dit…..:thumbsdown_tone1:

Reputatie 3
Badge +2

Hi @mgroen We snappen dat het eerdere bericht met de enquête is bedoeld om extra informatie te verkrijgen, maar de community is hiervoor helaas niet het juiste platform. Het is niet toegestaan om enquêtes te plaatsen op de community, zie ook onze gebruikersvoorwaarden. Daarom hebben wij de link naar de enquête verwijderd :wink:

@Administrator @Isolda Ik heb de gebruiksvoorwaarden er even bijgepakt (zie link hierboven). Uit deze gebruiksvoorwaarden maak ik niet op dat een LINK naar een enquete (peiling in dit geval) niet is toegestaan. Het gaat dus niet om een peiling op deze site, maar om een LINK naar een enquete (peiling) op een daarvoor speciaal aangemaakte site. Hier staat conform de gebruikersvoorwaarden geen verbod op. Er wordt weliswaar aangegeven dat links naar (illegale) downloadsites of commerciële links niet zijn toegestaan, maar dat is hier evenmin het geval.

Aangezien het hier om een niet commerciele link naar een externe site gaat (waar dus de feitelijke enquete (peiling) wordt uitgevoerd, stel ik voor dat de link zo spoedig mogelijk weer wordt geplaatst.

Zo niet, dan hoor ik graag hoe ik tegen je beslissing in beroep kan gaan.

Reputatie 5
Badge +3

Wat ik nu begrijp is dat het een aandelenlease plan is. Met een hefboomwerking. Je leent geld om aandelen te leasen. De rente die betaald wordt is hoog. Fabelachtige rendementen kunnen behaald worden, maar andersom kan ook. Dat is in dit geval gebeurd.

Een ding staat vast: de advocaten moeten betaald worden en er zijn al heel wat rechtzaken geweest. Op het Radar forum is ook een heel groot topic. Er zijn daar ook hardliners die echt alles terug willen hebben met rendement. Ik ga er niet induiken. Ik heb vroeger ooit zo’n verkopen vierkant uitgelachen die mij dit wou verkopen. Ik had hem namelijk voorgesteld om mijn geld aan hem uit te lenen. Dan kon hij dat mooie rendement halen. Kwaad dat hij werd.

Advies kan ik niemand geven. Iedereen moet zijn eigen afweging maken.

@TelV ik lees nergens iets van "mensen die dachten hun schade grotendeels vergoed te krijgen moeten we helaas teleurstellen, dat blijkt onhaalbaar te zijn" en dan een uitleg. Dus of mensen hebben irreële verwachtingen of die uitleg ontbreekt.

Reputatie 3
Badge +1

Nou verzoek gedaan bij Aegon en wat denk je…

Op 28-7-2021 had u contact met onze Klantenservice. Het beantwoorden van uw vraag kost ons helaas meer tijd. 

weer schijt aan de wet. vanwege drukte meer tijd nodig dan 4 weken conform wet AVG.

Of een teken dat er meer verzoeken zijn of ze zitten weer de boel te traineren.

Rare is is dat ik helemaal niet klantenservice heb gemaild maar relatiedata@aegon.nl,    sprintplan@aegon.nl

René

Badge

Dank je wel mgroen voor je support. Ik zal een nieuwe enquete maken alleen voor deelnemers die niet getekend hebben of gaan tekenen en door willen gaan. Dus waar iedereen opnieuw op kan reageren. Ik wil het voor alsnog zo eenvoudig mogelijk houden.

Wat betreft de kosten, alleen no cure no pay. Kosten delen voor wat dan ook (advokaat of website) zie ik niet zitten en over verwachtingen ook even niet, anders valt de groep te veel uiteen.

Belangrijk is hoe afgesloten en of het dossier in orde is.  Wat betreft AVG, zeker doen, ik had de gegevens van AVG binnen een week binnen. Hierbij zat ook de aanmelding met tussenpersoon, het bureau/persoon en de brief met stuiting verjaring en briefwisseling advokaat  P.M. Leerink namens stichting GESP

Ik ga kijken of een eenvoudige gratis of voordelige website kan aanmaken. Dat heb ik eerder gedaan. De kosten betaal ik dan zelf (een hobby kost nou eenmaal geld;) Dan kan de link daar naartoe misschien wel op de diverse fora. Ga even informeren of er een link van een website op Radar mag staan voor een nieuwe enquette

Met vriendelijke groet

Ben erg blij dat er mensen zijn die initiatieven nemen. Zelf ben ik daar niet kundig voor en ik wist ook niet wat te doen nu het bijna de 9 de is en je het formulier in moet sturen voor die tijd. Ga ik dus nu niet doen! Nog even een vraag, wat zijn gegevens van AVG? Ik heb trouwens geen tussenpersoon gehad maar het nog wel het originele pamflet wat ik toentertijd in de bus kreeg.

Ik zie uit naar de verdere ontwikkelingen.

Reputatie 5
Badge +4

Stand van zaken TROS Radar forum:

https://radar.avrotros.nl/forum/spaarbeleg-sprintplan-f48/effectenlease-aegon-sprintplan-finish-t188805-s200.html?sid=08b035aac7315d4ed67775bdb911f77e

oa  recht op inzage in je (klacht)dossier bij Aegon! (en ConsumentenClaim)

Reputatie 4
Badge +2

ook al eerder gezegd, hoezo ben je als individue sterker dan een groep in dit soort zaken. ik zou even naar de feiten kijken en de emotie eruit laten

Voor wie het nog niet heeft gedaan: je hebt recht op inzage in je (klacht)dossier bij Aegon! (en ConsumentenClaim)

Geachte hoofddirectie AEGON,

Mijn naam is [naam][adres], ik heb bij AEGON Spaarbeleg een RenteRekening/SprintPlan onder polisnummer [contractnummer].

Cliënten hebben op grond van artikel 12 en 15 eerste lid van de Algemene verordening gegevensbescherming AVG (voorheen artikel 35 Wbp) recht op inzage in en afschrift van alle door u verwerkte persoonsgegevens die op hen betrekking hebben. Voorts hebben wij recht op informatie over de herkomst van deze gegevens en het doel waarmee u tot het verwerken van deze gegevens bent overgegaan.

Ik wil graag binnen de gestelde termijn van 4 weken, conform de regels van de AVG, inzage in en afschrift van alle door u verwerkte gegevens, zowel die verwerkingen die plaatsvonden voorafgaand aan bovengenoemde overeenkomst (-en?) alsook latere gegevens.

Ik doel hierbij in elk geval op:
- Een kopie van de offerte
- Toenmalige en huidige gegevens van de toenmalige adviseur
- Een kopie van het aanvraagformulier en de overeenkomst
- een kopie van het risicoprofiel met doelstellingen, risicobereidheid en kredietwaardigheid
- alle klachtcorrespondentie, ook met (eerdere) belangbehartigers
- alle overige documenten die van toepassing zijn

De Hoge Raad der Nederlanden heeft in ECLI:NL:HR2007:AZ4663 van 29 juni 2007 een zodanig ruime uitleg gegeven aan artikel 35 Wbp, dat niet kan worden volstaan met de verstrekking van globale informatie, maar dat ook afschriften, kopieën of uittreksels moeten worden verstrekt.

Dit bericht dient tevens uitdrukkelijk te worden beschouwd als een herhaalde stuiting met het oog op een eventuele verjaring van rechtsvorderingen inzake effectenlease uit welke hoofde en rechtsgrond dan ook. Dit aansluitend op de eerdere stuiting van verjaring met de art. 3:305a BW procedures van GESP, Spirit, VC&G en van PAL/ConsumentenClaim.

Email naar: relatiedata@aegon.nl én sprintplan@aegon.nl
Webformulier: https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/privacy-verzoeken

Voor Tammy

Reputatie 5
Badge +3

5 jaar lang maandelijks 500 gulden ingelegd is 30000 gulden, dit bedrag met rente op rente is fors hoger geworden

Als het een spaarplan was met een leuke rente van ongeveer 5 % (heel normaal in die tijd) had je een mooi  bedrag uitgekeerd gekregen. Helaas was het een aandelenleaseplan. En daar zou je met een beetje geluk stinkend rijk mee zijn geworden. Helaas is het dat niet geworden. Tegens molens vechten is erg vermoeiend en kan ik je afraden.

Moet je nu achteraf concluderen dat die gemeenschappelijke claim een misser is? In plaats dat (en ik noem maar een getal) dertig procent van de mensen een zaak aangespannen hebben en hun inleg met rente terugkrijgen dacht iedereen mee te liften en blijkt die collectieve zaak dus nu na vijftien jaarniet te winnen?

Reputatie 2
Badge

De feiten zijn dat je individueel een goeie kans maakt mits het via tussenpersoon is afgesloten, zonder enige emotie!

Reputatie 4
Badge +2

Heb een nieuwe topic gestart waaraan u misschien iets heeft als blijkt dat er een sprintplan is afgesloten door tussenpersoon zonder vergunning, endie bekend was bij Aegon.

Die is verwijderd door de moderator. Het was een oproep om niet te tekenen en zich te verenigen. Nu doe ik dit op deze topic.

Reputatie 2
Badge +1

IK ken de naam nog van de tussenpersoon maar heb geen adres van haar toen dit debacle zich afspeelde !!!

Hoe weet ik nu of die die tussenpersoon bevoegd was of niet ???

Hoe kan ik daar nu nog achter komen of bewijzen ???

Waarom heeft ConsumentenClaim dat niet voor u gedaan? Ga er maar gerust van uit dat die tussenpersoon niet bevoegd was voor uitgebreide beleggingsdienstverlening. Eventueel na te vragen bij de Autoriteit Financiële Dienstverlening AFM

Reputatie 4
Badge +2

Beste mensen, ik heb een Facebookgroep opgezet: Sprintplandeelnemers gaan door. Het wil een platvorm bieden om door te gaan voor hen die niet getekend hebben omdat ze niet akkoord gaan met de schikking.
Het is niet bedoeld om je beklag te doen over Aegon of Consumentenclaim, daar zijn al zo veel berichten over.
Maar wel om plannen te maken, hoe we het gaan aanpakken om gezamenlijke of individuele processen op basis van No cure no pay te kunnen gaan voeren.
Misschien hebben jullie er iets aan? Hartelijke groet!

Reputatie 7
Badge +5

heb ik gezien, maar welke berekening zit erachter? ik kan me een formule voorstellen waarvan de uitkomst begint bij 500 euro, en dan opbouwt nav je gestorte premie oid? 

en ik zou die vragen als gedupeerde aan de stichting stellen, als ik jou was. 

ze roepen met een hiep-hiep-hoera dat er een deal is, maar de uitwerking lijkt geen hiep-hiep-hoera. ik zou de discussie met consumentenclaim voeren ipv hier gal spuwen

Badge

@Geessien , ik ook 😳, daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht 🤔

Reputatie 3
Badge +1

Hier nog

@Geessien , ik ook 😳, daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht 🤔

Hier nog één….

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb destijds alleen getekend en aangevraagd, terwijl we al 40 jaar getrouwd waren, dan is dit contract toch sowieso ongeldig?

Dit gaat niet op voor het sprintplan heb ik mij laten vertellen door Jelle Terpstra!

Reputatie 4
Badge +4

Ik vraag me af wat de voorwaarden zijn van Consumentenclaim. Je kunt natuurlijk een advocaat inschakelen, alleen lijkt het me twijfelachtig dat een advocaat in een individueel geval meer zou kunnen bereiken dan een collectief zoals dat door Consumentenclaim wordt bijgestaan. En dan kost een advocaat natuurlijk ook veel geld. Mij lijkt dat verder procederen onevenredig veel tijd, geld en energie kost.

Hoe lastig dat misschien ook te verteren is - misdaad loont.

Reputatie 2
Badge +4

Kortom, wij zeggen nee tegen Consumentenclaim.

Wij gaan niet akkoord met deze schikking.

Puur uit nieuwsgierigheid, gaat u nu alsnog dan zelf procederen?

Als Consumentenclaim akkoord gaat met de schikking omdat 80% van de aangeslotene dit wil, gaan wij inderdaad de mogelijkheid onderzoeken om zelf of via een andere groep gedupeerden verder te gaan met procederen.

Aegon heeft aangegeven alleen nog op individuele gevallen te reageren, en niet meer op massaclaims.

Ik had contact opgenomen met Consumentenclaim, niet met Aegon. Ik had toen slechts een simpele vraag nl. of ik aan hen geld verschuldigd zou zijn indien ik niet akkoord gaat met de tegemoetkoming  Helaas heb ik tot op heden geen reaktie gehad.

Over ‘andere groepen’ te gaan procederen gesproken heb je het over ConceptClaim die op de Radar forum een reeks berichten heeft geplaatst?

Ik zocht hem op Internet. Hij blijkt deze vent te zijn: https://www.vvponline.nl/nieuws/kifid-wijst-claimconcept-de-deur

Wat betreft zijn eigen website is deze niet versleuteld. Dus misschien is het verstandig een VPN te gebruiken als je in zee wilt gaan met deze vent anders kan alle verkeer door derden worden onderschept.

Reputatie 5
Badge +4

U kunt alle voorwaarden hier wel plaatsen maar Consumentenclaim  kent deze zelf wel. Ze voegen hier niets toe. Met alle respect, maar de helft terug verwachten is een droom die nooit uit zal komen.

Het bedrag zal in het meest gunstige geval nog iets stijgen maar geen honderden euro's.

@sandokanfirst waarom vind je het schandalig? Die rechters zijn ook niet gek dus als dit de schikking is neem ik aan dat dit recht doet aan alle randvoorwaarden. Zijn er aanwijzingen dat dit niet is gebeurd?

Reputatie 2
Badge +1

Voor zover nog niet bekend, de stand van zaken:

Aegon heeft de zorgplicht geschonden, door Sprintplan te starten zonder eerst de persoonlijke situatie te onderzoeken. De basisregel van de Hoge Raad is dat Aegon dan in ieder geval 
2/3 van een eventuele restschuld voor rekening moet nemen (wat bij SprintPlan meestal niet voorkomt). De klant heeft daarmee ook een eigen schuld, namelijk 1/3 van die eventuele restschuld, plus helaas ook de inleg (=rente over de verkapte lening). Je moet het netto besteedbaar inkomen bij aanvang aantonen.

Heb je SprintPlan aantoonbaar op advies van/via een tussenpersoon afgesloten (zoals Spaaradvies, 
De Spaarbeleg-ger, Budget Polis, Financieel Compleet, Herman& Kuyper etc.) dan heb je in principe recht op 100% inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente ( -/- opbrengst). Wie eist bewijst, dus alle relevante documentatie waar de naam van de tussenpersoon op staat is welkom, waarbij uiteraard vooral het originele aanvraagformulier altijd van belang is.

Er zitten juweeltjes van dossiers tussen, waar de adviseurs van toen anno 2021 een positieve getuigenis willen afleggen!

Relaas van een consument: 'Onrecht wordt niet weggenomen door Aegonschikking'

De Aegonwoordvoerder zegt het 'heel vervelend' te vinden dat klanten 'het gevoel hebben onrechtvaardig te zijn behandeld.' Ze voegt daaraan toe: 'Door de schikking willen wij juist een einde maken aan de onzekerheid voor betrokken klanten en hen helderheid verschaffen.'

Dat u het maar weet: Aegon/ConsumentenClaim wil voor €750 een einde maken aan de onzekerheid of u uw inleg mét rente terugkrijgt. Levert ConsumentenClaim naar schatting zo'n 2 miljoen op en kost Aegon maar 10 miljoen, in plaats van het 10-voudige...

in de schikking staat overigens minimaal 500 euro, kan alleen niet vinden hoe dan de uiteindelijke vergoeding tot stand komt. Maar dat woordje minimaal lijkt weggevallen te zijn in de discussie

Coulance vergoeding 500 Euro + Vergoeding voor gemaakte kosten 250 Euro

Reageer