Beantwoord

Schikking Aegon Sprintplan slechts €500 euro

Toon eerste bericht

221 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ja met een tussen persoon 😉

Prima. Ik sluit mij graag aan echter ik heb Sprintplan zonder tussenpersoon afgesloten. 

Reputatie 2
Badge

Ik denk erover toch maar niet akkoord te gaan met die “schikking”. Ik ga niet individueel procederen, ik vind dat consumentenclaim het moet regelen.

Reputatie 3
Badge +1

Wij hebben het al bij Jelle liggen en krijgen  de contracten  vandaag van aegon toe gestuurd ,en sturen dit naar Jelle en die gaat voor ons kijken of hij wat kan betekenen voor ons. Ook wij hebben er veel geld ingestoken en met  een tussen persoon.

Als dat zo is ,gaat hij verder voor ons .

Wij hebben geen vertrouwen meer in cc.

Gr Ria

Heb mijn sprintplan ook via onbevoegd persoon en de complete documentatie nog.......misschien is dit dan de weg die wij allemaal straks moeten volgen. Succes er mee.

hopelijk houd je ons op de hoogste.

groet René

Reputatie 2
Badge

Ik denk erover toch maar niet akkoord te gaan met die “schikking”. Ik ga niet individueel procederen, ik vind dat consumentenclaim het moet regelen.

Ik twijfel nog wel, omdat ik geen tussenpersoon had en geen minimumloon, en ik begrijp dat Jelle adviseert dan wel akkoord te gaan. Maar het is een schikking van niks. Is het nog nadelig voor mij als ik wél akkoord ga maar het toch niet doorgaat omdat er minder dan 90% akkoord gaat?

Ik ben ook gedupeerd 5 jaar lang elke maand 400 gulden betaald dat is 24000 gulden. Einde van de rit na 5 jaar 0,00 cent teruggezien. Heb ook een voorstel gekregen 500 euro dit moeten ze zicht schamen. Ik wil niet akkoord gaan. Heeft iemand tip wat kan ik doen hoor graag dank!?

Badge

Ik kwam dit tegen op de website van PAL : 

Ook Het Bestuur van de Stichting PAL is akkoord gegaan met de vaststellingsovereenkomst met Aegon en is blij dat er na jaren procederen alsnog een regeling getroffen kon worden voor de gedupeerden met een Sprintplan die zich (o.a. via PAL) hebben aangemeld bij Consumentenclaim/Leaseproces. Inmiddels is deze groep door Consumentclaim/Leaseproces geïnformeerd over de schikking. 

Dat PAL ook akkoord is gegaan is voor mij nieuw.

Hieruit blijkt wel dat we uit de hoek van zowel ConsumentenClaim  als Stichting PAL niets meer te verwachten hebben. 

De spoeling wordt steeds dunner…..

Reputatie 2
Badge +1

Dat PAL ook akkoord is gegaan is voor mij nieuw.​​​​​​

Dat is ook het enige bericht van Platform Aandelen Lease PAL. De enige waar ik dat echt (niet) van wil horen, is good old Piet Koremans zelf. Kan me namelijk niet voorstellen dat hij hier achter staat.

Groet, Jelle T. (voorheen beter bekend als ...:wink: )

Reputatie 4
Badge +2

Dit lees ik ook op PAL:

Update juni 2021
Schikking Aegon Sprintplan

ConsumentenClaim en Leaseproces hebben een schikking getroffen met Aegon inzake het product Sprintplan. Daarmee hopen partijen een einde te maken aan de onzekerheid voor betrokken klanten. De schikking kwam tot stand na jaren van procederen, onder andere door PAL dat ConsumentenClaim had ingeschakeld. De komende maanden wordt de schikking aan de achterban voorgelegd. Als de achterban akkoord is, regelen ConsumentenClaim en Leaseproces de verdere financiële afhandeling. De minimale vergoeding voor klanten bedraagt 500 euro.

Het bericht dat het bestuur akkoord gaat kan ik niet vinden. Hoe kan het bestuur akkoord gaan met de schikking, als de achterban nog gepeild moet worden? Hoogstens kan het bestuur akkoord gaan met het voorleggen van de voorgestelde schikking aan de deelnemers printplan. Of de schikking doorgaat maken wij uit!

Badge

Dit lees ik ook op PAL:

Update juni 2021
Schikking Aegon Sprintplan

ConsumentenClaim en Leaseproces hebben een schikking getroffen met Aegon inzake het product Sprintplan. Daarmee hopen partijen een einde te maken aan de onzekerheid voor betrokken klanten. De schikking kwam tot stand na jaren van procederen, onder andere door PAL dat ConsumentenClaim had ingeschakeld. De komende maanden wordt de schikking aan de achterban voorgelegd. Als de achterban akkoord is, regelen ConsumentenClaim en Leaseproces de verdere financiële afhandeling. De minimale vergoeding voor klanten bedraagt 500 euro.

Het bericht dat het bestuur akkoord gaat kan ik niet vinden. Hoe kan het bestuur akkoord gaan met de schikking, als de achterban nog gepeild moet worden? Hoogstens kan het bestuur akkoord gaan met het voorleggen van de voorgestelde schikking aan de deelnemers printplan. Of de schikking doorgaat maken wij uit!

Aan het einde van dat bericht staat een hyperlink “ aanvullende tekst” . Als je daar op klikt krijg je dit te zien :

Ook Het Bestuur van de Stichting PAL is akkoord gegaan met de vaststellingsovereenkomst met Aegon en is blij dat er na jaren procederen alsnog een regeling getroffen kon worden voor de gedupeerden met een Sprintplan die zich (o.a. via PAL) hebben aangemeld bij Consumentenclaim/Leaseproces. Inmiddels is deze groep door Consumentclaim/Leaseproces geïnformeerd over de schikking. Als u vragen heeft, stuur dan een e-mail naar info@leaseproces.nl of bel op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur naar telefoonnummer 0800 – 0010. Had u zich niet aangemeld voor de collectieve procedure dan kunt u een e-mail sturen naar sprintplan@aegon.nl met de vraag of u alsnog in aanmerking kunt komen voor een vergoeding voor uw Sprintplan.

Een beetje weggestopt ,dus, Ik denk dat een hoop mensen dat bericht niet gezien hebben. 

Aangezien ConsumentenClaim handelt in opdracht van PAL weten we nu dat ze beiden dit resultaat mooi genoeg vinden.  Een vervolg ten gunste van de gedupeerden wordt steeds onwaarschijnlijker.

Reputatie 4
Badge +2

Dank je wel voor je snelle antwoord.  Het kan toch niet kloppen dat de regeling getroffen is? En het bestuur van PAL akkoord is gegaan? Het is toch heel erg tegenstrijdig met de info die we gekregen hebben. Wij zijn geïnformeerd over een voorstel voor een schikking en er wordt gepeild of we het er mee eens zijn. En dat zou 90% moeten zijn. Ik snap hier echt niets van. Als alles al geregeld is worden we toch gewoon beduveld? Ik heb Jelle een persoonlijk bericht gestuurd om advies. Wat kunnen we er aan doen? Met vriendelijke groet

Reputatie 4
Badge +3

Dank je wel voor je snelle antwoord.  Het kan toch niet kloppen dat de regeling getroffen is? En het bestuur van PAL akkoord is gegaan? Het is toch heel erg tegenstrijdig met de info die we gekregen hebben. Wij zijn geïnformeerd over een voorstel voor een schikking en er wordt gepeild of we het er mee eens zijn. En dat zou 90% moeten zijn. Ik snap hier echt niets van. Als alles al geregeld is worden we toch gewoon beduveld? Ik heb Jelle een persoonlijk bericht gestuurd om advies. Wat kunnen we er aan doen? Met vriendelijke groet

Ik ken de procedures niet die deze organisaties hanteren, maar de mededeling, hangende de peiling, dat 'een bestuur akkoord is’, dient volgens mij niet anders begrepen te worden dan dat het bestuur tevreden is met deze deal en dat men in feite de betrokkenen adviseert de deal te accepteren: men geeft een positief advies voor de peiling.

Reputatie 4
Badge +2

Ik ken de procedures niet die deze organisaties hanteren, maar de mededeling, hangende de peiling, dat 'een bestuur akkoord is’, dient volgens mij niet anders begrepen te worden dan dat het bestuur tevreden is met deze deal en dat men in feite de betrokkenen adviseert de deal te accepteren: men geeft een positief advies voor de peiling.

Als je het oorspronkelijke bericht leest met de link word je gewoon op het verkeerde been gezet.

Waarom PAL zo'n onduidelijke verklaring op zijn eigen website zet vind ik een aanfluiting. Het bestuur geeft een positief advies af voor een peiling waarvan 90% akkoord moet gaan. Dat is echt heel wat anders. En die 90% gaan ze volgens mij nooit halen. 

Reputatie 4
Badge +2

Laska

Dit wil ik met jullie delen: 1 uur geleden heb ik een persoonlijke boodschap naar Jelle gestuurd. O.a.

Hoi Jelle, wat kan jij voor ons betekenen?

Nu lees ik op dit forum steeds dezelfde klachten, daar heb je niets aan. Het lijkt er op dat jij in dit juridische wereldje een beetje thuis bent. 
Ik zou zo graag een deskundige samenvatting zien over hoe we er voorstaan, wat ons in verschillende situaties te doen staat en starten met een club die niet getekend heeft en er voor wil gaan!

Heb jij de kennis in huis en ben je bevoegd om via het forum je diensten aan te bieden en ben je daartoe bereid? Of via een link naar je eigen website? Je kunt uiteraard op alle hulp van mij kant rekenen, tijd genoeg!

Hij heeft geantwoord met de mededeling dat contact kan worden opgenomen met de website *  Dat zal ik doen! Ik hoop dat jullie dat ook doen!!  N.B. Op Radar ben ik actief als Patasjoe.

Met vriendelijke groet

*[tekst verwijderd door beheerder]

Reputatie 3
Badge +2

Ik twijfel nog wel, omdat ik geen tussenpersoon had en geen minimumloon, en ik begrijp dat Jelle adviseert dan wel akkoord te gaan. Maar het is een schikking van niks. Is het nog nadelig voor mij als ik wél akkoord ga maar het toch niet doorgaat omdat er minder dan 90% akkoord gaat?

@Sprintplangedupeerde ": ik zit in zelfde situatie (ook geen tussenpersoon en geen minimumloon), ik neig er ook naar om niet akkoord te gaan met de 750 euro “coulance” :unamused:

Reputatie 3
Badge +2

Naar aanleiding van de meest recente berichten, vind ik het betreurenswaardig hoe CC / PAL gehandeld hebben. De betrokken deelnemers (Sprintplan gedupeerden) dienen in deze casus centraal te staan. CC / PAL dienen slechts een vertegenwoordigende rol te nemen.

Ik had dan ook verwacht dat in het “persoonlijke” voorstel (die 750 euro) ook had gestaan dat dit slechts een voorstel is, en dat deze slechts doorgang gaat vinden als 90% (of welk ander 😵 dan ook, akkoord gaat.

Dit lijkt steeds meer op een woordenspelletje te gaan lijken, en worden we collectief richting (juridisch) drijfzand gebonjourd…

Ik zou zo graag meer transparantie willen zien, echt persoonlijke voorstellen, en vooral realistisch en rechtvaardige tegemoetkomings bedragen!

Is net nou echt zo dat nadat men zich twintig jaar geleden een ongeschikt beleggingsproduct heeft laten aansmeren nu blijkt dat men bij de schadeloosstelling zich heeft laten vertegenwoordigen door een vage club, waarvan niemand blijkbaar enig idee heeft wie ze zijn en wat ze gingen doen?  Want dan zie ik wel een patroon. 

Reputatie 4
Badge +3

Of er zit echt niets meer in. Na 20 jaar rechten  is dit er uitgekomen. Ik weet ook niet waar de deelnemers voor getekend hebben. Dat heb ik in dit topic niet gezien. Het enige wat ik weet is dat er met geleend geld (hoge rente) aandelen gekocht zijn. Wat ik nog weet zat er een zekere hefboomwerking in. Als het goed ging met de aandelen had je extra rendement. Als het slecht ging, ging de hefboom de andere kant op. En dat is gebeurd.

Wat ik er uit begrijp is dat het juridisch dusdanig is dat een gezamelijke claim geen zin meer heeft. Alleen als de zorgplicht van de verzekeraar tekort is geschoten je nog een kans hebt.

Wat ik er uit begrijp is dat het juridisch dusdanig is dat een gezamelijke claim geen zin meer heeft. Alleen als de zorgplicht van de verzekeraar tekort is geschoten je nog een kans hebt.

En nadat je dus je geld kwijt was stond er een hele industrie op van lieden die je konden vertellen hoe ontzettend Aegon tekort geschoten was en dat je recht had op je geld terug met rente en als je hun nou even machtigste dan gingen zij het allemaal voor je regelen en hoefde je er zelf niets meer aan te doen. Volledig ontzorgt wordt men vijftien jaar later ruw wakker.

Reputatie 2
Badge

@Sprintplangedupeerde ": ik zit in zelfde situatie (ook geen tussenpersoon en geen minimumloon), ik neig er ook naar om niet akkoord te gaan met de 750 euro “coulance” :unamused:

Ik denk dat ik maar akkoord ga. Nou nog zien of de 90% wel gehaald gaat worden...

Badge

Ik denk dat ik maar akkoord ga. Nou nog zien of de 90% wel gehaald gaat worden...

Ik heb precies hetzelfde, geen tussenpersoon en geen minimumloon, ik wil eigenlijk ook niet akkoord gaan maar ik wil ook geen kosten moeten betalen aan cc . Heel moeilijk dit. Is er iemand die een rechtsbijstandsverzekering heeft ingeschakeld ? Is er überhaupt iemand die individueel een rechtszaak is begonnen misschien al lang geleden? 

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb precies hetzelfde, geen tussenpersoon en geen minimumloon, ik wil eigenlijk ook niet akkoord gaan maar ik wil ook geen kosten moeten betalen aan cc . Heel moeilijk dit. Is er iemand die een rechtsbijstandsverzekering heeft ingeschakeld ? Is er überhaupt iemand die individueel een rechtszaak is begonnen misschien al lang geleden? 

@Tammy : je hoeft niets te betalen aan cc (of je nu akkoord gaat of niet). Als je niet akkoord gaat met die 750 coulance, is er geen akkoord en dus ook geen kosten afdracht naar cc.

Ik heb inmiddels besloten om NIET akkoord te gaan. Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering aangesproken maar helaas valt deze kwestie buiten mijn dekking.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de mening van anderen op welke voorwaarden zij wel akkoord zouden gaan met een voorstel? En dan (als het kan) in de vorm van een percentage van de inleg (al dan niet aangevuld met een compensatie van gedervde rente inkomsten). 

Wat zijn hierover de meningen van de andere gedupeerden?

Badge

@Tammy : je hoeft niets te betalen aan cc (of je nu akkoord gaat of niet). Als je niet akkoord gaat met die 750 coulance, is er geen akkoord en dus ook geen kosten afdracht naar cc.

Ik heb inmiddels besloten om NIET akkoord te gaan. Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering aangesproken maar helaas valt deze kwestie buiten mijn dekking.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de mening van anderen op welke voorwaarden zij wel akkoord zouden gaan met een voorstel? En dan (als het kan) in de vorm van een percentage van de inleg (al dan niet aangevuld met een compensatie van gedervde rente inkomsten). 

Ik kan mijn rechtsbijstand nog vragen maar ik denk dat ik ook die dekking niet heb. Ik zou akkoord gaan met de helft van mijn inleg, en dan hoef ik niet eens rente. Maar 750 is een lachertje! 

Reputatie 4
Badge +2

​​​​​

Reputatie 3
Badge +2

Ik kan mijn rechtsbijstand nog vragen maar ik denk dat ik ook die dekking niet heb. Ik zou akkoord gaan met de helft van mijn inleg, en dan hoef ik niet eens rente. Maar 750 is een lachertje! 

@Tammy : ik zit er net zo in als jij (ook 50% van mijn inleg excl. rente, zou ik accepteren).

Ik heb destijds alleen getekend en aangevraagd, terwijl we al 40 jaar getrouwd waren, dan is dit contract toch sowieso ongeldig?

Reageer