Beantwoord

Schikking Aegon Sprintplan slechts €500 euro

Toon eerste bericht

221 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Wat als je alles van sprintplan als woede hebt weggegooid.?

(Ex)Schoonouders vertelde mij dat ze dit jaren terug hebben gedaan.

Is het nog mogelijk om dan bij Aegon je dossier op te vragen?

zou ze willen helpen daar ze op leeftijd zijn en dus zelf niet de puf dit te regelen.

Denk dat er meer zijn die in de loop geen heil er meer in zagen en de hele bubs zo de papier bak in gegooid hebben.

Reputatie 2
Badge +1
  1. Deen schreef: Zelf zie ik dit hele gebeuren als een ernstige waarschuwing goed na te denken of je met collectieve zaken mee meedoet, juist als jouw individuele zaak goed winbaar lijkt.

Wordt dit voor mij voortschrijdend inzicht?

Ik heb niet getekend, moet wachten op de uitslag van de schikking. Kan maanden duren.

Wat gaat CC doen? Kan ik er van af zonder kosten? Voor mij geen cure!

Daarna individueel procederen met zoveel mogelijk deelnemers, maar dus wel individueel. Verschil: wel en geen tussenpersoon. Nu al gaan zoeken naar goede juristen op basis van no cure, no pay? Jelle, hoe goed ben jij ingevoerd in dat wereldje? Wie heeft al meer geprocedeerd met succes ivm Sprintplan tegen Aegon? 

Beter dan ConsumentenClaim

zou ze willen helpen daar ze op leeftijd zijn en dus zelf niet de puf dit te regelen.

Denk dat er meer zijn die in de loop geen heil er meer in zagen en de hele bubs zo de papier bak in gegooid hebben.

Aegon bewaart alles, zoveel mogelijk gegevens doorsturen zoals naam,geboortedatum etc.

Reputatie 2
Badge +1

Vandaag trof ik een brief van Consumentenclaim in mijn brievenbus die over de rechtzaak die deze namens aangesloten leden waaronder ik zelf heeft gëprocedeerd in de Aegon Sprintplan kwestie.

Blijkbaar heeft Aegon een schikking aangeboden. Het bedrag dat ik zou ontvangen als ik akkoord ga bedraagd een belachelijk €500,00 plus €250,00 wegens onkosten. In totaal dus €750,00 terwijl ik €5.445,00 had geinvesteerd in hun Sprintplan.

Zijn er misschien andere mogelijkheden om mijn geld terug te krijgen in deze wat ik zal noemen als een oplichtingszaak?

Voor zover nog niet bekend, de stand van zaken:

Aegon heeft de zorgplicht geschonden, door Sprintplan te starten zonder eerst de persoonlijke situatie te onderzoeken. De basisregel van de Hoge Raad is dat Aegon dan in ieder geval 
2/3 van een eventuele restschuld voor rekening moet nemen (wat bij SprintPlan meestal niet voorkomt). De klant heeft daarmee ook een eigen schuld, namelijk 1/3 van die eventuele restschuld, plus helaas ook de inleg (=rente over de verkapte lening). Je moet het netto besteedbaar inkomen bij aanvang aantonen.

Heb je SprintPlan aantoonbaar op advies van/via een tussenpersoon afgesloten (zoals Spaaradvies, 
De Spaarbeleg-ger, Budget Polis, Financieel Compleet, Herman& Kuyper etc.) dan heb je in principe recht op 100% inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente ( -/- opbrengst). Wie eist bewijst, dus alle relevante documentatie waar de naam van de tussenpersoon op staat is welkom, waarbij uiteraard vooral het originele aanvraagformulier altijd van belang is.

Er zitten juweeltjes van dossiers tussen, waar de adviseurs van toen anno 2021 een positieve getuigenis willen afleggen!

Reputatie 3
Badge +2

@Gebruiker1626501319 je kunt je dossier opvragen op basis van artikel 15 van de AVG. Er is hier eerder al een standaardbrief door iemand opgesteld. Even zoeken in dit forum of anders even op het forum van Tros Radar. Lukt het zoeken niet laat het even weten dan zal ik even meehelpen zoeken.

Reputatie 3
Badge +2

Vandaag trof ik een brief van Consumentenclaim in mijn brievenbus die over de rechtzaak die deze namens aangesloten leden waaronder ik zelf heeft gëprocedeerd in de Aegon Sprintplan kwestie.

Blijkbaar heeft Aegon een schikking aangeboden. Het bedrag dat ik zou ontvangen als ik akkoord ga bedraagd een belachelijk €500,00 plus €250,00 wegens onkosten. In totaal dus €750,00 terwijl ik €5.445,00 had geinvesteerd in hun Sprintplan.

Zijn er misschien andere mogelijkheden om mijn geld terug te krijgen in deze wat ik zal noemen als een oplichtingszaak?

Voor zover nog niet bekend, de stand van zaken:

Aegon heeft de zorgplicht geschonden, door Sprintplan te starten zonder eerst de persoonlijke situatie te onderzoeken. De basisregel van de Hoge Raad is dat Aegon dan in ieder geval 
2/3 van een eventuele restschuld voor rekening moet nemen (wat bij SprintPlan meestal niet voorkomt). De klant heeft daarmee ook een eigen schuld, namelijk 1/3 van die eventuele restschuld, plus helaas ook de inleg (=rente over de verkapte lening). Je moet het netto besteedbaar inkomen bij aanvang aantonen.

De inleg is ook uit te leggen als schuld. In dit geval schuld dat Aegon heeft richting de gedupeerde. Je hebt tenslotte geld ingelegd in een product met als doel er meer uit te halen en daardoor veel geld verloren. Dat is (door marktomstandigheden) niet gelukt weten we allemaal maar daardoor is wel nog steeds sprake van een schuld. Deze redenering doortrekkend zou je uitkomen op een vergoeding van 2/3 deel van de totale inleg van de gedupeerde. Een billijk scenario. Zaak is nu dit juridisch te onderbouwen en een capabele rechter te vinden die wel recht doet aan de vervelende situatie op dit moment.

Reputatie 4
Badge +2

Jelle op mijn vraag: Jelle, hoe goed ben jij ingevoerd in dat wereldje? Wie heeft al meer geprocedeerd met succes ivm Sprintplan tegen Aegon? antwoord je: beter dan Consumentenclaim.

In je laatste bericht: Er zitten juweeltjes van dossiers tussen, waar de adviseurs van toen anno 2021 een positieve getuigenis willen afleggen!

Het lijkt er op of jij beter bekend bent met deze problematiek als ieder ander hier op het forum. Jelle met alle respect: Ik vind dat je in raadsels spreekt. Kan jij aub wat duidelijker zijn? Nu lijkt het er op dat je af en toe een tip van de sluier optilt, maar die steeds meer vragen bij mij oproepen. Zijn het dossiers die nog lopen van collega's of bekenden van jou? Zijn daar wat van afgerond, en zo ja, wat waren de resultaten?

Ik wil de uitslag van de schikking afwachten, maar daarna wil ik door, met of zonder Consumentenclaim, ik hoop dat ze doorgaan.  En anders moet ik op zoek naar een betere vertegenwoordiger, dan nu wel met kundige en gemotiveerde advocaten/juristen op basis van no cure, no pay. En niet van iemand die veel belooft en weinig doet. We hebben al vaak genoeg in sprookjes geloofd. Op internet zou ik het e.e.a. kunnen opzoeken.

Iedereen die niet getekend heeft of gaat tekenen zoekt hulp. Als jij juristen/advocaten kent die ervaring hebben met Sprintplan en goede resultaten hebben geboekt, wil je mij of ons die namen dan geven? Of mag of kan je op dit forum de gevraagde info niet geven?

Ik denk dat ik bij de groep hoor die 100% compensatie kan krijgen. Mijn dossier lijkt op orde: van AEGON heb ik nog geen reactie, ga opnieuw een verzoek doen, het dossier bij CC lijkt me compleet. Degene die mij heeft ingeschreven namens Herman & Kuiper ken ik persoonlijk. Op alle stukken van Spaarbeleg staat de verwijzing naar dit adviesbureau.

Met vriendelijke groet

Reputatie 3
Badge +2

Jelle op mijn vraag: Jelle, hoe goed ben jij ingevoerd in dat wereldje? Wie heeft al meer geprocedeerd met succes ivm Sprintplan tegen Aegon? antwoord je: beter dan Consumentenclaim.

In je laatste bericht: Er zitten juweeltjes van dossiers tussen, waar de adviseurs van toen anno 2021 een positieve getuigenis willen afleggen!

Het lijkt er op of jij beter bekend bent met deze problematiek als ieder ander hier op het forum. Jelle met alle respect: Ik vind dat je in raadsels spreekt. Kan jij aub wat duidelijker zijn? Nu lijkt het er op dat je af en toe een tip van de sluier optilt, maar die steeds meer vragen bij mij oproepen. Zijn het dossiers die nog lopen van collega's of bekenden van jou? Zijn daar wat van afgerond, en zo ja, wat waren de resultaten?

Ik wil de uitslag van de schikking afwachten, maar daarna wil ik door, met of zonder Consumentenclaim, ik hoop dat ze doorgaan.  En anders moet ik op zoek naar een betere vertegenwoordiger, dan nu wel met kundige en gemotiveerde advocaten/juristen op basis van no cure, no pay. En niet van iemand die veel belooft en weinig doet. We hebben al vaak genoeg in sprookjes geloofd. Op internet zou ik het e.e.a. kunnen opzoeken.

Iedereen die niet getekend heeft of gaat tekenen zoekt hulp. Als jij juristen/advocaten kent die ervaring hebben met Sprintplan en goede resultaten hebben geboekt, wil je mij of ons die namen dan geven? Of mag of kan je op dit forum de gevraagde info niet geven?

Ik denk dat ik bij de groep hoor die 100% compensatie kan krijgen. Mijn dossier lijkt op orde: van AEGON heb ik nog geen reactie, ga opnieuw een verzoek doen, het dossier bij CC lijkt me compleet. Degene die mij heeft ingeschreven namens Herman & Kuiper ken ik persoonlijk. Op alle stukken van Spaarbeleg staat de verwijzing naar dit adviesbureau.

Met vriendelijke groet

Ik in ieder geval ook niet getekend.
Misschien interessant idee om hier eens een peiling over te houden:
1 = niet getekend
2 = wel getekend

Reputatie 4
Badge +2

Goed idee, maar hoe gaan we deze peiling doen?

Reputatie 3
Badge +2

Goed idee, maar hoe gaan we deze peiling doen?

door iedereen te laten reageren met:

1 = niet akkoord (niet getekend)

2 = wel akkoord (getekend voor 750 vergoeding)

Reputatie 4
Badge +2

*[ bericht verwijderd door beheerder vanwege het plaatsen van een enquête]

Reputatie 2
Badge

Ik heb hem ingevuld. Ik ben dus akkoord gegaan. Niet omdat het zo’n geweldig voorstel is, maar omdat er voor mij volgens mij niet zo veel opties meer zijn en ik heb ook geen zin in nog meer gedoe met individueel procederen.

*[ bericht verwijderd door beheerder vanwege het plaatsen van een enquête]

Ja

Ik heb enquête ingevuld met (nee) ik heb niet meegedaan.

Reputatie 4
Badge +2

Update: 2 augustus: 4 deelnemers gaan akkoord, 3 deelnemers gaan niet akkoord met de schikking

Reputatie 2
Badge +1

Ook wij gaan niet akkoord

Reputatie 2
Badge +1

(..)

Dit is maar een heel klein forum (geldt ook voor Kassa) vergeleken met dat van Radar, daar vind je enorm veel info van mij over SprintPlan en Effectenlease in het algemeen (Dexia, Aegon, Defam). Ik schrijf alleen over dossiers onder mijn hoede, waarvan een aantal zijn afgerond met volledige inleg retour. Helaas zonder openbare uitspraken waar de rest wat aan heeft, Aegon schikt altijd voortijdig.

Er is verder geen enkele jurist of advocaat die zich hier nog mee bezig houdt, ConsumentenClaim en ik zijn de laatsten. ConsumentenClaim heeft voor zover bekend geen (individuele) rechtszaken meer lopen, zusterorganisatie Leaseproces en wij nog wel.

Tot slot, ik ben inderdaad een aantal keren op de vingers getikt en kan dus niet zomaar schrijven wat ik wil  

Badge

Heb zoeven gebeld met het nr. wat op de brief staat, van het schikkingsvoorstel,0800-0010.

Met een mvr, gesproken, gevraagd wat er gebeurt als ik niet reageer op het voorstel, omdat ik dacht dat er nog naar de rechter werd gegaan, maar ze gaf als antwoord, dat er verder geen gang naar de rechter mogelijk was. Dus zij ik, pikken of stikken, en als dat het voorstel is, dat eigenlijk niet kan volgens het recht, wat ik eerder heb meegemaakt bij een z.g. gouden handdruk (oud ijzer handdruk )regeling.

Het zou volgens haar betekenen, dat dit de enigste mogelijkheid is, of zelf procederen.

Heb nog wat extra tijd gekregen om te reageren, op dit schandalige voorstel

Reputatie 3
Badge +2

Heb zoeven gebeld met het nr. wat op de brief staat, van het schikkingsvoorstel,0800-0010.

Met een mvr, gesproken, gevraagd wat er gebeurt als ik niet reageer op het voorstel, omdat ik dacht dat er nog naar de rechter werd gegaan, maar ze gaf als antwoord, dat er verder geen gang naar de rechter mogelijk was. Dus zij ik, pikken of stikken, en als dat het voorstel is, dat eigenlijk niet kan volgens het recht, wat ik eerder heb meegemaakt bij een z.g. gouden handdruk (oud ijzer handdruk )regeling.

Het zou volgens haar betekenen, dat dit de enigste mogelijkheid is, of zelf procederen.

Heb nog wat extra tijd gekregen om te reageren, op dit schandalige voorstel

@G.H.J. van der Meer join the club :grin:

Afgesloten via tussenpersoon of rechtstreeks bij Aegon?

Ik zit zelf steeds meer te denken aan een hybride vorm van procederen: Mocht het bij ConsumentenClaim op niets uitlopen (zij willen niet meer naar de rechtsgang), dan zelf procederen maar wel een groep “gelijkgezinden”.

Reputatie 3
Badge +2

Update: 2 augustus: 4 deelnemers gaan akkoord, 3 deelnemers gaan niet akkoord met de schikking

@Laska : misschien een idee om de link naar de peiling op Tros Radar forum te zetten? Wellicht wordt deze daar niet verwijderd….

@Administrator : beetje jammer dit…..:thumbsdown_tone1:

Badge +5

Hi @mgroen We snappen dat het eerdere bericht met de enquête is bedoeld om extra informatie te verkrijgen, maar de community is hiervoor helaas niet het juiste platform. Het is niet toegestaan om enquêtes te plaatsen op de community, zie ook onze gebruikersvoorwaarden. Daarom hebben wij de link naar de enquête verwijderd :wink:

Reputatie 3
Badge +2

Hi @mgroen We snappen dat het eerdere bericht met de enquête is bedoeld om extra informatie te verkrijgen, maar de community is hiervoor helaas niet het juiste platform. Het is niet toegestaan om enquêtes te plaatsen op de community, zie ook onze gebruikersvoorwaarden. Daarom hebben wij de link naar de enquête verwijderd :wink:

@Administrator @Isolda Ik heb de gebruiksvoorwaarden er even bijgepakt (zie link hierboven). Uit deze gebruiksvoorwaarden maak ik niet op dat een LINK naar een enquete (peiling in dit geval) niet is toegestaan. Het gaat dus niet om een peiling op deze site, maar om een LINK naar een enquete (peiling) op een daarvoor speciaal aangemaakte site. Hier staat conform de gebruikersvoorwaarden geen verbod op. Er wordt weliswaar aangegeven dat links naar (illegale) downloadsites of commerciële links niet zijn toegestaan, maar dat is hier evenmin het geval.

Aangezien het hier om een niet commerciele link naar een externe site gaat (waar dus de feitelijke enquete (peiling) wordt uitgevoerd, stel ik voor dat de link zo spoedig mogelijk weer wordt geplaatst.

Zo niet, dan hoor ik graag hoe ik tegen je beslissing in beroep kan gaan.

Badge +5

Hi @mgroen In de voorwaarden is te lezen dat enquêtes en oproepen van welke aard dan ook niet zijn toegestaan. Dit betekent ook dat links naar enquêtes niet geplaatst mogen worden 😉

Reputatie 3
Badge +2

Hi @mgroen In de voorwaarden is te lezen dat enquêtes en oproepen van welke aard dan ook niet zijn toegestaan. Dit betekent ook dat links naar enquêtes niet geplaatst mogen worden 😉

@Isolda Ik vind het nogal dubieus. Een link is een verwijzing naar een enquete, en is dus iets anders dan een enquete. Ik kan me goed voorstellen dat je dit forum niet als enquete medium wil laten fungeren. Maar dat gebeurt dus niet als je met een link naar een aparte enquete site verwijst.

Ik wil deze discussie liever niet hier op dit forum voeren (gaat niet over de inhoud van het forum onderwerp). Mijn laatste vraag hierover: hoe kan ik tegen deze kwestie in beroep?

Reputatie 3
Badge +2

Hi @mgroen In de voorwaarden is te lezen dat enquêtes en oproepen van welke aard dan ook niet zijn toegestaan. Dit betekent ook dat links naar enquêtes niet geplaatst mogen worden 😉

@Isolda Ik vind het nogal dubieus. Een link is een verwijzing naar een enquete, en is dus iets anders dan een enquete. Ik kan me goed voorstellen dat je dit forum niet als enquete medium wil laten fungeren. Maar dat gebeurt dus niet als je met een link naar een aparte enquete site verwijst.

Ik wil deze discussie liever niet hier op dit forum voeren (gaat niet over de inhoud van het forum onderwerp). Mijn laatste vraag hierover: hoe kan ik tegen deze kwestie in beroep?

Ik heb inmiddels een klacht ingediend via het klachtenformulier.

Reageer