Beantwoord

Schikking Aegon Sprintplan slechts €500 euro

Reputatie 2
Badge +4

Vandaag trof ik een brief van Consumentenclaim in mijn brievenbus die over de rechtzaak die deze namens aangesloten leden waaronder ik zelf heeft gëprocedeerd in de Aegon Sprintplan kwestie.

Blijkbaar heeft Aegon een schikking aangeboden. Het bedrag dat ik zou ontvangen als ik akkoord ga bedraagd een belachelijk €500,00 plus €250,00 wegens onkosten. In totaal dus €750,00 terwijl ik €5.445,00 had geinvesteerd in hun Sprintplan.

Zijn er misschien andere mogelijkheden om mijn geld terug te krijgen in deze wat ik zal noemen als een oplichtingszaak?

icon

Beste antwoord door sandokanfirst 13 June 2021, 18:48

Bekijk origineel

221 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Nou verzoek gedaan bij Aegon en wat denk je…

Op 28-7-2021 had u contact met onze Klantenservice. Het beantwoorden van uw vraag kost ons helaas meer tijd. 

weer schijt aan de wet. vanwege drukte meer tijd nodig dan 4 weken conform wet AVG.

Of een teken dat er meer verzoeken zijn of ze zitten weer de boel te traineren.

Rare is is dat ik helemaal niet klantenservice heb gemaild maar relatiedata@aegon.nl,    sprintplan@aegon.nl

René

Badge

Ik ben geadviseerd door advies bureau, Eeden Assurantie-Adviesburo.

Heb de orginele brieven nog, van spaarbeleg gestuurd gekregen.

Heb de brief van Consument & Geldzaken, van  9-11-2018 waarin het vonnis staat van het gerechtshof Amsterdam in de herroepingsprocedure tegen de eerdere vonnissen tegen AEGON, met de negatieve uitslag.

Met wel solaas voor 3 groepen, waaronder degene die geadviseerd zijn door een (onbevoegde) tussen persoon.

En daar wordt de uitspaak van de Hoge raad september 2016 (nogmaals bevestigd in oktober 2018) genoemd.

Dat de aandelenleasebanken ( waaronder AEGON ) deze categorie gedupeerden volledig schadeloos dienen te stellen ( vergoeding volledige schade + wettelijke rente).

Wel dient de klant  de advisering door de desbetreffende tussenpersoon te kunnen aantonen jegens AEGON.  

Op 28 september 2016 claimbrief gestuurd naar AEGON met de bewijzen van de adviseur, ( voorbeeld brief van C&G)

C&G geeft nog het advies om niet te snel met een eventuele onvolledige schadevergoeding akkoord te gaan .

Op 7 december krijg ik antwoord van AEGON .

En in het kort even het antwoord.

U moet wel kunnen aantonen dat u advies kreeg van een tussenpersoon zonder vergunning en dat AEGON daar van wist. En dat u ons een brief heeft gestuurd dat u alle rechten wilt behouden. En dat u dat binnen 5 jaar steeds herhaalt.

U heeft ons niet op tijd zo n brief gestuurd, Daarom is uw aanspraak verjaard. Stuurde u wel eerder een brief waarin u alle rechten wilt behouden ? Laat het ons dan weten. Dan bekijken we uw dossier opnieuw.

Mogelijk komt u wel in aanmerking voor een coulanceregeling.

Dus eerst stellen ze ijskoud dat het verjaard is, ik heb wel een brief gestuurd om ver jaaring te voorkomen, de rechter heeft toch ook bepaalt dat van verjaring geen sprake kan zijn.

En op advies van C&G ben ik niet verder gegaan omdat hun er mee aan de gang gingen.

Maar wat nu , wat gebeurt er als je niet akkoord gaat met het schandelijke voorstel, wat echt geen resultaat is om over te juichen.

Als rechters uitspraken doen en je hoeft je schijnbaar er niet aan te houden, want niemand die toezicht houd op die uitspraken.

Mag je dan het recht bin eigen hand nemen, of kan dat alleen maar door grote instanties met veel geld, dus macht.

Dat is geen gerechtigheid,  schandalig . 

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben geadviseerd door advies bureau, Eeden Assurantie-Adviesburo.

(..)

Dus eerst stellen ze ijskoud dat het verjaard is, ik heb wel een brief gestuurd om ver jaaring te voorkomen, de rechter heeft toch ook bepaalt dat van verjaring geen sprake kan zijn.

Is dat Finalim Financieel Adviescentrum (Limburg) uit Heerlen?

Aegon roept overal dat vorderingen verjaard zijn. Waarom is Aegon dan nu bereid om zo'n € 10 miljoen aan gedupeerden te betalen en zo'n € 2 miljoen aan ConsumentenClaim?  

Badge

Misschien dat ze nu zo heten, 

Op het moment van advies was het adres,

van Eeden Assurantie- Adviesburo

Professor Dumontstraat 35

6419 BR Heerlen

Reputatie 4
Badge +2

Beste mensen, jammer dat de enquête hier niet geplaatst mocht worden. Tot nu toe 10 reacties, waarvan 6 deelnemers niet akkoord gingen, en 4 deelnemers wel akkoord gingen met de schikking. Ik hoop dat onderstaand bericht wel geplaatst mag worden.

Ik ben blij dat er zo veel mensen hier hun verhaal kwijt kunnen, maar nu is het zaak: hoe nu verder? Een aantal van jullie zijn daar, net als ik, ook mee bezig. Om alles wat te stroomlijnen ben ik zo vrij om jullie voor te stellen stappen te ondernemen voor iedereen die niet met de schikking akkoord wenst te gaan:

• Afwachten of de schikking er komt. Kan nog maanden duren, dus tijd genoeg om ons te gaan oriënteren en voor te bereiden.
  • Wordt er niet geschikt:  wat gaat CC voor ons doen?
  • Wordt er wel geschikt: wat kunnen wij gaan doen?
  • Zorg allemaal dat jullie dossier t.z.t. (indien mogelijk) zo compleet mogelijk is.

Ik wil ondertussen een nieuwe enquête opzetten om te inventariseren hoeveel deelnemers willen doorgaan en met behulp van een advocaat willen gaan procederen. De vraag is dan bij welke groep u hoort. Er zullen twee groepen zijn: wel of niet afgesloten via een tussenpersoon, waarvan Aegon wist en die niet gerechtigd waren om af te sluiten. In eerdere berichten van mij heb ik een aantal niet gecertificeerd bureaus genoemd. En bij mij staat de tussenpersoon vermeld in diverse berichten aan mij van Aegon, dank je wel Aegon).

Waar gaan we de link plaatsen? Mag dit wel op Radar, dan pakken we die groep ook mee. Heeft iemand een eigen website, waar dit op kan? We kunnen ook zelf een website opzetten speciaal voor onze doelgroep. Ik hoop dat de link naar de website dan wel hier mag?

• Na inventarisatie zullen we een goede advocaat/jurist in de arm moeten nemen. Een die bekend is met Sprintplan en een aantal zaken gewonnen heeft. Altijd op basis van no cure, no pay.  Deze advocaat/jurist kan voor ons uitzoeken wat de meeste kans van slagen heeft: individueel voor hen met tussenpersoon en gezamenlijk voor de andere groep? De individuele zaken zullen denk ik wel allemaal op elkaar lijken. Dat moet een makkie zijn voor een ervaren jurist/advocaat.  Aegon schijnt aangegeven te hebben geen gezamenlijke procedures aan te willen gaan, kan of mag dit?
  • Wie willen en kunnen alvast eens uitzoeken welke advocaat/jurist met genoeg knowhow we kunnen benaderen. Wil je mij dan een PB sturen met wat gegevens dan kunnen we misschien buiten dit forum sneller wat kortsluiten. Hopelijk kunnen we jullie dan in mijn volgende bericht wat namen voorleggen!

Wordt vervolgd!

Met vriendelijke groet!

Reputatie 3
Badge +2

Beste mensen, jammer dat de enquête hier niet geplaatst mocht worden. Tot nu toe 10 reacties, waarvan 6 deelnemers niet akkoord gingen, en 4 deelnemers wel akkoord gingen met de schikking. Ik hoop dat onderstaand bericht wel geplaatst mag worden.

Ik ben blij dat er zo veel mensen hier hun verhaal kwijt kunnen, maar nu is het zaak: hoe nu verder? Een aantal van jullie zijn daar, net als ik, ook mee bezig. Om alles wat te stroomlijnen ben ik zo vrij om jullie voor te stellen stappen te ondernemen voor iedereen die niet met de schikking akkoord wenst te gaan:

• Afwachten of de schikking er komt. Kan nog maanden duren, dus tijd genoeg om ons te gaan oriënteren en voor te bereiden.
  • Wordt er niet geschikt:  wat gaat CC voor ons doen?
  • Wordt er wel geschikt: wat kunnen wij gaan doen?
  • Zorg allemaal dat jullie dossier t.z.t. (indien mogelijk) zo compleet mogelijk is.

Ik wil ondertussen een nieuwe enquête opzetten om te inventariseren hoeveel deelnemers willen doorgaan en met behulp van een advocaat willen gaan procederen. De vraag is dan bij welke groep u hoort. Er zullen twee groepen zijn: wel of niet afgesloten via een tussenpersoon, waarvan Aegon wist en die niet gerechtigd waren om af te sluiten. In eerdere berichten van mij heb ik een aantal niet gecertificeerd bureaus genoemd. En bij mij staat de tussenpersoon vermeld in diverse berichten aan mij van Aegon, dank je wel Aegon).

Waar gaan we de link plaatsen? Mag dit wel op Radar, dan pakken we die groep ook mee. Heeft iemand een eigen website, waar dit op kan? We kunnen ook zelf een website opzetten speciaal voor onze doelgroep. Ik hoop dat de link naar de website dan wel hier mag?

• Na inventarisatie zullen we een goede advocaat/jurist in de arm moeten nemen. Een die bekend is met Sprintplan en een aantal zaken gewonnen heeft. Altijd op basis van no cure, no pay.  Deze advocaat/jurist kan voor ons uitzoeken wat de meeste kans van slagen heeft: individueel voor hen met tussenpersoon en gezamenlijk voor de andere groep? De individuele zaken zullen denk ik wel allemaal op elkaar lijken. Dat moet een makkie zijn voor een ervaren jurist/advocaat.  Aegon schijnt aangegeven te hebben geen gezamenlijke procedures aan te willen gaan, kan of mag dit?
  • Wie willen en kunnen alvast eens uitzoeken welke advocaat/jurist met genoeg knowhow we kunnen benaderen. Wil je mij dan een PB sturen met wat gegevens dan kunnen we misschien buiten dit forum sneller wat kortsluiten. Hopelijk kunnen we jullie dan in mijn volgende bericht wat namen voorleggen!

Wordt vervolgd!

Met vriendelijke groet!

@Laska : in de eerste plaats; goed berichtje van je.

Ik onderschrijf je teleurstelling voor wat betreft het verwijderen van de link naar de website waar de peiling op stond. Ik heb daarover inmiddels mijn beklag gedaan bij Consumentenbond. Mogelijk wordt deze beslissing van de forumbeheerder nog herzien en wordt de link alsnog (terug)geplaatst.

Even afwachten nog op reactie mijn klacht. Ik hou jullie op de hoogte.

Inderdaad, was het mijn voorstel naar jou ook om de link ook op de Tros Radar site te zetten. Wellicht ook op het Kassa forum. Ik zou daar dan wel vermelden dat mensen die de peiling reeds hebben ingevuld niet nogmaals deze invullen, om vervuiling te voorkomen. Of, opnieuw beginnen met lege stand.

@allen:

Uiteraard zou het nog beter zijn om een eigen website daarvoor te ontwikkelen, liefst ook met een (eenmalige)gebruikersnaam en wachtwoord en een CAPTCHA functie om zo zuiver mogelijk te informeren. Maar ik zeg er gelijk bij: ik heb daar momenteel helaas de tijd en kennis niet voor. Ik ben er wel voor in om eens te inventariseren wat het zou kosten om dit te laten doen en de kosten onder de andere gedupeerden te delen. Laat dus maar weten of anderen dit ook zien zitten.

De peiling zou bijvoorbeeld ook kunnen worden uitgebreid met o.a. de volgende vragen:

1. afgesloten via tussenpersoon/direct?
  2. of je bereid bent de kosten van een advocaat te delen en zo ja:
  3. wat je maximaal kwijt zou willen zijn aan kosten;
  4. wat je minimaal terug wilt zien qua resultaat (bijvoorbeeld een minimaal % terug van je inleg waar je mee akkoord kunt gaan).
  5. Of je alle bewijzen nog hebt ja/nee
    maar ook bijvoorbeeld:
  6. Of je al inzage in je dossier hebt gevraagd conform AVG ja/nee
  7. etc..

Reputatie 4
Badge +2

Dank je wel mgroen voor je support. Ik zal een nieuwe enquete maken alleen voor deelnemers die niet getekend hebben of gaan tekenen en door willen gaan. Dus waar iedereen opnieuw op kan reageren. Ik wil het voor alsnog zo eenvoudig mogelijk houden.

Wat betreft de kosten, alleen no cure no pay. Kosten delen voor wat dan ook (advokaat of website) zie ik niet zitten en over verwachtingen ook even niet, anders valt de groep te veel uiteen.

Belangrijk is hoe afgesloten en of het dossier in orde is.  Wat betreft AVG, zeker doen, ik had de gegevens van AVG binnen een week binnen. Hierbij zat ook de aanmelding met tussenpersoon, het bureau/persoon en de brief met stuiting verjaring en briefwisseling advokaat  P.M. Leerink namens stichting GESP

Ik ga kijken of een eenvoudige gratis of voordelige website kan aanmaken. Dat heb ik eerder gedaan. De kosten betaal ik dan zelf (een hobby kost nou eenmaal geld;) Dan kan de link daar naartoe misschien wel op de diverse fora. Ga even informeren of er een link van een website op Radar mag staan voor een nieuwe enquette

Met vriendelijke groet

Badge

Dank je wel mgroen voor je support. Ik zal een nieuwe enquete maken alleen voor deelnemers die niet getekend hebben of gaan tekenen en door willen gaan. Dus waar iedereen opnieuw op kan reageren. Ik wil het voor alsnog zo eenvoudig mogelijk houden.

Wat betreft de kosten, alleen no cure no pay. Kosten delen voor wat dan ook (advokaat of website) zie ik niet zitten en over verwachtingen ook even niet, anders valt de groep te veel uiteen.

Belangrijk is hoe afgesloten en of het dossier in orde is.  Wat betreft AVG, zeker doen, ik had de gegevens van AVG binnen een week binnen. Hierbij zat ook de aanmelding met tussenpersoon, het bureau/persoon en de brief met stuiting verjaring en briefwisseling advokaat  P.M. Leerink namens stichting GESP

Ik ga kijken of een eenvoudige gratis of voordelige website kan aanmaken. Dat heb ik eerder gedaan. De kosten betaal ik dan zelf (een hobby kost nou eenmaal geld;) Dan kan de link daar naartoe misschien wel op de diverse fora. Ga even informeren of er een link van een website op Radar mag staan voor een nieuwe enquette

Met vriendelijke groet

Ben erg blij dat er mensen zijn die initiatieven nemen. Zelf ben ik daar niet kundig voor en ik wist ook niet wat te doen nu het bijna de 9 de is en je het formulier in moet sturen voor die tijd. Ga ik dus nu niet doen! Nog even een vraag, wat zijn gegevens van AVG? Ik heb trouwens geen tussenpersoon gehad maar het nog wel het originele pamflet wat ik toentertijd in de bus kreeg.

Ik zie uit naar de verdere ontwikkelingen.

Reputatie 2
Badge +1

6419 BR Heerlen

Dat is inderdaad Financieel Adviesburo Limburg Finalim van Alexander van Eeden. Zowel tegen Finalim als tegen Aegon loopt een gerechtelijke procedure bij rechtbank Maastricht. 

Reputatie 4
Badge +2

27000 euro is een boel geld, ik zit er ook voor veel geld in en ook via tussenpersoon, heb nog geen aanbod ontvangen maar de kans dat het een aanvaardbaar bedrag wordt is nihil .waarschijnlijk ga ik met een andere partij individueel de strijd voortzetten, enerzijds omdat ik me vreselijk bedonderd voel, en anderzijds omdat deze rechtszaken uiterst onprettig voor aegon zijn, en in ieder geval duurder dan de aangeboden fooi.

In het verleden heeft Stichting PAL de procedure uitbesteed aan de Consumentenclaim. Ook ik heb via een tussenpersoon een Aegon Sprintplan afgesloten. Ik voldoe aan de volgende voorwaarden:  Ik heb via een tussenpersoon zonder vergunning afgesloten en Aegon was bekend met de advisering. Dus heb ik recht op een volledige schadevergoeding. Omdat Aegon niet automatisch gaat betalen zou ik een dure individuele procedure moeten starten, aldus Consumentenclaim. Dit klinkt als een ontmoedigingsbeleid. Er loopt nog een zaak van Consumentenclaim bij het hof van Den Bosch. Ik vind het onbehoorlijk dat Consumentenclaim mij nu alvast dit voorstel doet en de uitspraak van het hof niet afwacht. 

Ik heb telefonisch contact opgenomen met stichting PAL die voor mij gaat uitzoeken hoeveel deelnemers er uiteindelijk mee akkoord gaan (dit zou 90% moeten zijn). Iedereen die aan bovenstaande voorwaarden voldoet zou een gezamenlijke procedure moeten kunnen starten. Wie wil dit en hoe moet dit worden aangepakt?

TER INFORMATIE

U kunt in de bevestiging van uw gegevens bij Spaarbeleg o.a. lezen door wiens bemiddeling uw Sprintplan tot stand kwam. Dat is belangrijk om te bewijzen dat de Aegon bekend was met de advisering van deze tussenpersoon.

Dit is de top 10 van meest door AEGON gebruikte tussenpersonen/tussenpersoonskantoren die geen vergunning hadden:
1 De Spaarbelegger (met franchisenemers in Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Alkmaar, Haarlem, Noordwijk, Heeze, Geldrop etc etc.)
2 Financieel Compleet ( o.a. gevestigd in Bussum, Naarden, Arnhem);
3 SpaarAdvies (o.a. gevestigd in Amersfoort);
4 Budget Polis (o.m. gevestigd in Schiedam);
5 Van Koesveld Sparen te Barneveld;
6 Euro Financial Planners ( o.a. te Hoogeveen)
7 Axiam Beheer B.V.
8 FAB te Scheveningen/Den Haag
9 Herman & Kuiper Spaaradvies te Winterswijk (verkocht Sprintplannen via colportage in winkelstraten en op consumentenbeurzen)
10 AFAB te Amsterdam, nadien Amersfoort.

Reputatie 4
Badge +2

ook al eerder gezegd, hoezo ben je als individue sterker dan een groep in dit soort zaken. ik zou even naar de feiten kijken en de emotie eruit laten

Voor wie het nog niet heeft gedaan: je hebt recht op inzage in je (klacht)dossier bij Aegon! (en ConsumentenClaim)

Geachte hoofddirectie AEGON,

Mijn naam is [naam][adres], ik heb bij AEGON Spaarbeleg een RenteRekening/SprintPlan onder polisnummer [contractnummer].

Cliënten hebben op grond van artikel 12 en 15 eerste lid van de Algemene verordening gegevensbescherming AVG (voorheen artikel 35 Wbp) recht op inzage in en afschrift van alle door u verwerkte persoonsgegevens die op hen betrekking hebben. Voorts hebben wij recht op informatie over de herkomst van deze gegevens en het doel waarmee u tot het verwerken van deze gegevens bent overgegaan.

Ik wil graag binnen de gestelde termijn van 4 weken, conform de regels van de AVG, inzage in en afschrift van alle door u verwerkte gegevens, zowel die verwerkingen die plaatsvonden voorafgaand aan bovengenoemde overeenkomst (-en?) alsook latere gegevens.

Ik doel hierbij in elk geval op:
- Een kopie van de offerte
- Toenmalige en huidige gegevens van de toenmalige adviseur
- Een kopie van het aanvraagformulier en de overeenkomst
- een kopie van het risicoprofiel met doelstellingen, risicobereidheid en kredietwaardigheid
- alle klachtcorrespondentie, ook met (eerdere) belangbehartigers
- alle overige documenten die van toepassing zijn

De Hoge Raad der Nederlanden heeft in ECLI:NL:HR2007:AZ4663 van 29 juni 2007 een zodanig ruime uitleg gegeven aan artikel 35 Wbp, dat niet kan worden volstaan met de verstrekking van globale informatie, maar dat ook afschriften, kopieën of uittreksels moeten worden verstrekt.

Dit bericht dient tevens uitdrukkelijk te worden beschouwd als een herhaalde stuiting met het oog op een eventuele verjaring van rechtsvorderingen inzake effectenlease uit welke hoofde en rechtsgrond dan ook. Dit aansluitend op de eerdere stuiting van verjaring met de art. 3:305a BW procedures van GESP, Spirit, VC&G en van PAL/ConsumentenClaim.

Email naar: relatiedata@aegon.nl én sprintplan@aegon.nl
Webformulier: https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/privacy-verzoeken

Voor Tammy

Badge

Hartelijk dank, kan ik die brief letterlijk zo overnemen en versturen? Uiteraard moet ik dan het “toenmalige adviseur “ eruit laten? Moet het per brief of via die klantenservice link die u meegestuurd heeft? 

IK ken de naam nog van de tussenpersoon maar heb geen adres van haar toen dit debacle zich afspeelde !!!

Hoe weet ik nu of die die tussenpersoon bevoegd was of niet ???

Hoe kan ik daar nu nog achter komen of bewijzen ???

Reputatie 2
Badge +1

Hartelijk dank, kan ik die brief letterlijk zo overnemen en versturen? Uiteraard moet ik dan het “toenmalige adviseur “ eruit laten? Moet het per brief of via die klantenservice link die u meegestuurd heeft? 

Het beste is per email, met ontvangstbevestiging. En Mooi laten staan, dat “toenmalige adviseur”. Wij hebben al een aantal dossiers gezien waar men twijfelde en waar toch een adviseur betrokken bleek te zijn. Vooral bij tussenpersoon De Spaarbelegger, niet te verwarren met Spaarbeleg als handelsnaam van Aegon.

Reputatie 2
Badge +1

IK ken de naam nog van de tussenpersoon maar heb geen adres van haar toen dit debacle zich afspeelde !!!

Hoe weet ik nu of die die tussenpersoon bevoegd was of niet ???

Hoe kan ik daar nu nog achter komen of bewijzen ???

Waarom heeft ConsumentenClaim dat niet voor u gedaan? Ga er maar gerust van uit dat die tussenpersoon niet bevoegd was voor uitgebreide beleggingsdienstverlening. Eventueel na te vragen bij de Autoriteit Financiële Dienstverlening AFM

Badge

Heb vanmiddag verzoek naar AEGON gestuurd, om alle persoonsgegevens, en even later het verzoek van EAGON gekregen om een kopie van mijn identiteitsbewijs te sturen, via de link die hier ook getoond wordt. (www.aegon.nl/gegevensbescherming)

Reputatie 3
Badge +1

6419 BR Heerlen

Dat is inderdaad Financieel Adviesburo Limburg Finalim van Alexander van Eeden. Zowel tegen Finalim als tegen Aegon loopt een gerechtelijke procedure bij rechtbank Maastricht. 

Hallo Jelle

Heeft deze  gerechtelijke procedure raakvlakken met sprintplan, en is er al een uitspraak op korte termijn te  verwachten of word dit er weer één van de de lange adem?

Groet René

Reputatie 2
Badge +1

6419 BR Heerlen

Hallo Jelle

Heeft deze  gerechtelijke procedure raakvlakken met sprintplan, en is er al een uitspraak op korte termijn te  verwachten of word dit er weer één van de de lange adem?

Groet René

Deze individuele procedure gaat juist over SprintPlan! De rechtbank heeft echter de nodige achterstanden, wij wachten zelf nog op een nieuwe uitspraak van de Hoge Raad over het aanvraagformulier bij effectenlease in het algemeen. Van Leaseproces, de zusterorganisatie van ConsumentenClaim...

Reputatie 4
Badge +2

Beste mensen, ik heb een Facebookgroep opgezet: Sprintplandeelnemers gaan door. Het wil een platvorm bieden om door te gaan voor hen die niet getekend hebben omdat ze niet akkoord gaan met de schikking.
Het is niet bedoeld om je beklag te doen over Aegon of Consumentenclaim, daar zijn al zo veel berichten over.
Maar wel om plannen te maken, hoe we het gaan aanpakken om gezamenlijke of individuele processen op basis van No cure no pay te kunnen gaan voeren.
Misschien hebben jullie er iets aan? Hartelijke groet!

Reputatie 2
Badge +1

Voor zover nog niet bekend, de stand van zaken:

Aegon heeft de zorgplicht geschonden, door Sprintplan te starten zonder eerst de persoonlijke situatie te onderzoeken. De basisregel van de Hoge Raad is dat Aegon dan in ieder geval 
2/3 van een eventuele restschuld voor rekening moet nemen (wat bij SprintPlan meestal niet voorkomt). De klant heeft daarmee ook een eigen schuld, namelijk 1/3 van die eventuele restschuld, plus helaas ook de inleg (=rente over de verkapte lening). Je moet het netto besteedbaar inkomen bij aanvang aantonen.

Heb je SprintPlan aantoonbaar op advies van/via een tussenpersoon afgesloten (zoals Spaaradvies, 
De Spaarbeleg-ger, Budget Polis, Financieel Compleet, Herman& Kuyper etc.) dan heb je in principe recht op 100% inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente ( -/- opbrengst). Wie eist bewijst, dus alle relevante documentatie waar de naam van de tussenpersoon op staat is welkom, waarbij uiteraard vooral het originele aanvraagformulier altijd van belang is.

Er zitten juweeltjes van dossiers tussen, waar de adviseurs van toen anno 2021 een positieve getuigenis willen afleggen!

Relaas van een consument: 'Onrecht wordt niet weggenomen door Aegonschikking'

De Aegonwoordvoerder zegt het 'heel vervelend' te vinden dat klanten 'het gevoel hebben onrechtvaardig te zijn behandeld.' Ze voegt daaraan toe: 'Door de schikking willen wij juist een einde maken aan de onzekerheid voor betrokken klanten en hen helderheid verschaffen.'

Dat u het maar weet: Aegon/ConsumentenClaim wil voor €750 een einde maken aan de onzekerheid of u uw inleg mét rente terugkrijgt. Levert ConsumentenClaim naar schatting zo'n 2 miljoen op en kost Aegon maar 10 miljoen, in plaats van het 10-voudige...

Reputatie 3
Badge +2

@allen:

er is een Facebook groep waarin ook wordt gediscussieerd over (de afhandeling van) Sprintplan, deze groep heet "Sprintplandeelnemers gaan door", link:
https://www.facebook.com/groups/530968994888527

Reputatie 3
Badge +2

Opvragen dossier bij Aegon op basis van de AVG.

Ik heb vorige maand mijn dossier aangevraagd bij Aegon (daar heb je recht op volgens de AVG). Inmiddels een reactie ontvangen van Aegon, met mijn dossier (waaronder kopie van mijn inschrijvingsformulier, en verstrekte dagwaardes van destijds).

Vraagje:

Wat mij hierbij opviel is dat de afzender van die correspondentie (een Aegon medewerkster), onherkenbaar is gemaakt.

Is dat bij anderen die hun dossier hebben opgevraagd, ook het geval?

(overigens nergens voor nodig want ik bezit zelf nog de originele stukken waar de naam zichtbaar is 🤣)

Reputatie 3
Badge +2

Vandaag deze mail ontvangen:

Ik (en vele andere gedupeerden), geloven er geen zak van, dat 90% positief heeft gereageerd op het voorstel. We worden in onze ogen vierkant bedrogen.

Ik zou wel eens inzage willen hebben in de data van de gereageerden (uiteraard anoniem). Ik geloof namelijk nooit dat 90% positief heeft gereageerd op het voorstel. Worden we hier weer (massaal) door de Consumentenbond/ ConsumentenClaim bedrogen???

Reputatie 4
Badge +3

Wat maakt het uit. Wel of niet de 90 % gehaald. Degene die nog niet positief gereageerd hebben en geen  stuk hebben ondertekend met zoiets als finale kwijting verspelen geen rechten. Je kunt nog steeds een zaak aanhangig maken. De kans dat je een advocaat kunt krijgen die op basis van no cure, no pay wil werken wordt wel kleiner. Succes gewenst met jouw beslissing.

Vandaag deze mail ontvangen:

Ik (en vele andere gedupeerden), geloven er geen zak van, dat 90% positief heeft gereageerd op het voorstel. We worden in onze ogen vierkant bedrogen.

Daar geloof ik helemaal niets van want daar heeft niemand belang bij. U bedriegen om wat te winnen? Wat ik wel geloof is dat er flinke bedragen voorgespiegeld zijn en dat het helemaal niet zo makkelijk blijkt die zaak te winnen en dat men een rationele afweging heeft gemaakt. Wat ontbreekt is de open en eerlijke uitleg. Misschien vindt men dat u het vertrouwen moet hebben en anders gaat u zelf maar alsnog procederen.

Reageer