Beantwoord

Schikking Aegon Sprintplan slechts €500 euro

Reputatie 2
Badge +3
  • Bezig Bondje
  • 57 reacties

Vandaag trof ik een brief van Consumentenclaim in mijn brievenbus die over de rechtzaak die deze namens aangesloten leden waaronder ik zelf heeft gëprocedeerd in de Aegon Sprintplan kwestie.

Blijkbaar heeft Aegon een schikking aangeboden. Het bedrag dat ik zou ontvangen als ik akkoord ga bedraagd een belachelijk €500,00 plus €250,00 wegens onkosten. In totaal dus €750,00 terwijl ik €5.445,00 had geinvesteerd in hun Sprintplan.

Zijn er misschien andere mogelijkheden om mijn geld terug te krijgen in deze wat ik zal noemen als een oplichtingszaak?

icon

Beste antwoord door sandokanfirst 13 June 2021, 18:48

Als ik het goed begrijp zit je, tot je akkoord gaat met de vaststellingsovereenkomst, nergens aan vast. Je zou er dus voor kunnen kiezen om er niet mee akkoord te gaan. Ik snap dat ongeveer 15% van het geïnvesteerde bedrag niet veel lijkt. Ik vind het schandalig dat AEGON hiermee wegkomt, maar je moet voor jezelf waarschijnlijk de keuze maken of het je waard is je geld, tijd en energie te steken in iets waarbij er geen enkele garantie is dat je beter af zal zijn. Dit soort zaken is vaak ook slecht voor de gezondheid, al kan iedereen dat het best voor zichzelf inschatten.

Bekijk origineel

200 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Lieve mensen: ik heb niet getekend. Ik had geen enkele twijfel. Weet je waarom niet?

Ik had nergens meer op gerekend en die 750 euro heb ik niet echt nodig.

Ik gun het AEGON niet dat ze er zo goedkoop afkomen.  Daarom zouden jullie niet akkoord moeten gaan dan wordt de 90% nooit gehaald! Dan moeten ze weer terug naar de onderhandeltafel, dan rolt er vast een hoger bedrag uit  als de onderhandelaars van CC tenminste een beetje ruggegraat hebben.  En waarom nu pas een schikking? Ziet AEGON, na alle verloren rechtzaken, de bui al hangen omdat ze flink moeten gaan betalen?

Ik ben kwaad op CC, meer dan op AEGON, (een bank is er voor zich zelf, niet voor jou!). Wat heeft CC mijn vertrouwen beschaamd. Ik vind het zeer teleurstellend dat CC met dit flutbedrag tevreden is en het durft voor te stellen als een mooi resultaat, wat een onderschatting van ons deelnemers, ik neem ze dit zeer kwalijk! Te meer daar er veel rechters uitspraken hebben gedaan die op een aantal punten AEGON in het ongelijk hebben gesteld.  Het lijkt er nu op dat CC de plank optrekt, snel wil cashen en er geen tijd en geld meer aan wil besteden. En hoe is dit bedrag tot stand gekomen? Hoe lang hebben ze er over gedaan,  zijn ze met het eerste voorstel akkoord gegaan? Ze hebben wat mij betreft geen stuiver verdient met deze schikking, ik vind het onderhandelaars van niks en een minachting voor ons deelnemers!

Ik ben strijdbaar en ga graag een individueel proces aan met rechtsbijstand op basis van no cure no pay. Collectief nog beter! Ik hoor bij de groep die via een onbevoegde tussenpersoon afgesloten hebben en wil mijn inleg terug met wettelijke rente. Voor hen die direct bij AEGON hebben afgesloten zou 50% van de inleg dunkt mij aleszins redelijk zijn. Dat zou een mooi bedrag zijn. Dus nog even volhouden allemaal!

Reputatie 2
Badge

Aegon probeert nu nog te redden wat er te redden valt. Ze zien de bui al hangen. Op steeds meer punten geeft het gerecht de consument gelijk.

€500 is een belediging.

Alleen het wettelijke rentebedrag die al die jaren over het ingelegde bedrag moet worden betaald is vele malen hoger.

Wij komen, inclusief wettelijke rente, op een bedrag van €34.000

Dan gaan wij niet akkoord met €500

Te schandalig voor woorden.

Bij ons aangebracht door een tussenpersoon zonder gedegen papieren, we waren net 18.

Nog even doorprocederen en we krijgen op een veel groter bedrag.

Mag ook wel, we hebben 5 jaar lang maandelijks €450 ingelegd, met de "valse" belofte dat we dan een goede aanbetaling op een koophuis zouden hebben.

Wisten wij veel, we waren 18.

Kortom, wij zeggen nee tegen Consumentenclaim.

Wij gaan niet akkoord met deze schikking.

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb vandaag contact gehad met een medewerker van stichting PAL. Die wist mij het volgende te vertellen: er zijn 15000 deelnemers, die zich hebben  aangesloten bij stichting PAL/Consumentenclaim om een gezamenlijke rechtzaak te voeren tegen AEGON.  Volgens hem gaat de schikking door als er minimaal 90% van de deelnemers akkoord gaat met de schikking. Er moeten dan minimaal 1500 deelnemers niet akkoord gaan. Tot op heden zijn er 4000 reakties binnen bij Consumentenclaim, waarvan 35% akkoord gaat met de schikking. En dus 65% niet, dat zijn er al 2600!! Het lijkt erop dat de 90% nooit gehaald gaat worden en de schikking dus niet doorgaat. 

Vervolgens heb ik een medewerkster van Consumentclaim gesproken. Toen ik mededeelde dat ik niet van plan was akkoord te gaan gaf zij als reaktie dat er goede respons was en ik beter wel akkoord kon gaan. (Dit in tegenstelling tot bovenstaande resultaten, gemeld door stichting PAL) Ook dat Consumentenclaim heel trots was op deze schikking. En dat Consumentenclaim geen heil zag in verder procederen gezien de resultaten van afgelopen jaren. Het leek mij dat zij weinig deskundig was en een ontmoedigingsbeleid voerde. Na enig doorvragen moest ze echter wel bevestigen dat er gunstige uitspraken lagen voor deelnemers van Spaarbeleg, (daar wordt lijkt het ook onderscheid in gemaakt) die via een onbevoegde tussenpersoon hun Sprintplan hebben afgesloten en Aegon bekend was met de advisering. 

Blijft mijn vraag, waarom Consumentenclaim nu komt met een schikking? In een uitspraak van het gerechtshof van 4 februari 2020 geeft het hof aan dat er geen sprake is van verjaring. En ook  dat men recht heeft op een volledige schadevergoeding als het Sprintplan is afgesloten via een onbevoegd tussenpersoon en Aegon bekend was met de advisering. Er loopt nog een zaak van Consumentenclaim bij het hof in Den Bosch over tussenpersonen. Die horen ze af te wachten, we wachten al zo lang, dat kan er nog wel bij. 

Mijn conclusie is dat het voor Consumentenclaim te lastig wordt als de deelnemers verdeeld zijn in twee groepen: deelnemers die direct hebben afgesloten bij Aegon en zij die een tussenpersoon hadden. Consumentenclaim wil nu afsluiten en cashen. En Aegon denkt er met een koopje van af te komen. In dat geval mag ik hopen dat stichting PAL ons niet in de steek laat en z.n. voor twee groepen deelnemers vervolgacties onderneemt. Een advokaat inhuren om individueel te procederen is voor mij geen optie. 

N.b. Als men niet akkoord gaat met de schikking hoeft er niets betaald te worden. Ik zou jullie willen oproepen niet akkoord te gaan en contact op te nemen met PAL wat ze voor ons denken te gaan doen. Dit kan door individuele proefprocedures voor claims zonder tussenpersoon en een collectieve procedure voor deelnemers met tussenpersoon.

Reputatie 3
Badge +1

Ik lees veel over bedragen waar ze mee akkoord zouden gaan als compensatie...Onthou Aegon heeft alleen maar winst gemaakt over u en mijn rug met een product waar we (ik) allemaal van dachten dat het inleg was die we maandelijks betaalde en dat de inleg gegarandeerd was!

bleek alleen rente te zijn op geleend bedrag.

Ben geen financieel onderlegd persoon maar ook niet achterlijk en had tot bijna het eind het idee dat ik alleen geen winst zou hebben gemaakt.

ik heb mij in mijn leven nog zo misleid gevoeld, heb nog tegen tussenpersoon gezegd dat ik geen risico wilde lopen daar het voor de studie van onze kinderen zou zijn.

Dit is ook de reden dat ik niet zal opgeven, vind dat wij als burgers totaal misleid zijn en je recht halen in Nederland via kifid of andere instanties is een lachertje. Heb ook nog brief geschreven naar ministers maar ook daar nul op rekest

Ben via Consument en geldzaken naar Consumentenclaim gegaan, met als resultaat fooi van 750 euro.

Schandalig dat een bedrijf als Aegon er in een ontwikkeld land als het onze mee wegkomt!

ik geef nog niet op

Reputatie 2
Badge

Kortom, wij zeggen nee tegen Consumentenclaim.

Wij gaan niet akkoord met deze schikking.

Puur uit nieuwsgierigheid, gaat u nu alsnog dan zelf procederen?

Als Consumentenclaim akkoord gaat met de schikking omdat 80% van de aangeslotene dit wil, gaan wij inderdaad de mogelijkheid onderzoeken om zelf of via een andere groep gedupeerden verder te gaan met procederen.

Reputatie 2
Badge +1

5 jaar lang maandelijks 500 gulden ingelegd is 30000 gulden, dit bedrag met rente op rente is fors hoger geworden en steekt nog steeds in de diepe zakken van de heren van aegon.polis is afgesloten via tussenpersoon.met 500 euro afkoop veeg ik mn achterste af en wie verstandig is doet dat ook.het lijkt erop dat spc een makkelijk dealtje met aegon wil afsluiten met zo weinig mogelijk kosten.ik ga door tot het bittere eind, liefst gezamelijk met zoveel mogelijk slachtoffers van dit onrecht.

Ook wij hebben 27000 euro   , en wat krijg je er voor terug 1250 euro schande .

Ook wij gaan niet akoord en willen graag verder met de gedupeerde die via de tussen persoon een sprintplan af sloot.

Reputatie 2
Badge

5 jaar lang maandelijks 500 gulden ingelegd is 30000 gulden, dit bedrag met rente op rente is fors hoger geworden en steekt nog steeds in de diepe zakken van de heren van aegon.polis is afgesloten via tussenpersoon.met 500 euro afkoop veeg ik mn achterste af en wie verstandig is doet dat ook.het lijkt erop dat spc een makkelijk dealtje met aegon wil afsluiten met zo weinig mogelijk kosten.ik ga door tot het bittere eind, liefst gezamelijk met zoveel mogelijk slachtoffers van dit onrecht.

Reputatie 7
Badge +6

Sprintplan, was dat die brochure jaren '80 en '90 met een mooie kleurenfoto op de voorkant van een groepje mannen die met kano's klaar staan om te gaan raften in de Dordogne in Zuid-Frankrijk? Ik kreeg die folder ook maar heb Aegon toen geschreven of ze ermee wilden ophouden mij zulke brochures te sturen. Ik heb later in het nieuws gelezen dat Aegon hierdoor achteraf een enorme claim heeft gekregen door rechtszaken van consumenten. 

Zoals ik het begrijp is deze €500 plus €250 kosten slechts een voorstel, het is geen moeten, je mag ook nee zeggen. Het is meer een poging om de hardheid van de mensen te meten. Als je niet wil gaat CBclaim gewoon doorprocederen (aub even navragen). In andere zaken bleek dat ze toen veel meer kregen. Dit voorstel is buiten de rechter. Ik zou liever wachten wat de rechter zegt.

Ik kan niet goed hoogte krijgen uit de tekst hierboven wat nou precies de schade is. Meestal bij een inleg van €5445 (waren het toen niet guldens?) krijg je meestal toch nog wat terug en is de claim dat ze niet hebben opgeleverd wat werd beloofd.

Maar als het echt €5445 is en je krijgt maar €750 terug, dan zou ik zelf wel kiezen voor doorprocederen via CBclaim aks ze dat nog doen. Want ik voel op m'n klompen dat een rechter veel meer gaat toekennen. En het is erg onaardig als je al tegen de 80 jaar zit en je moet je bezighouden met deze dingen. Maar zoals ik het begrijp gaat de claim door naar je erfgenamen. Ik zou daar voor kiezen. Als veel mensen alkoord gasn met die €750 gaat Aegon er alleen maar van lachen en doen ze vrolijk hetzelfde in een ander jasje met een volgende generatie. Als je je hoofd laat hangen lopen ze over je heen. 

Wat ik er uit begrijp is dat het juridisch dusdanig is dat een gezamelijke claim geen zin meer heeft. Alleen als de zorgplicht van de verzekeraar tekort is geschoten je nog een kans hebt.

En nadat je dus je geld kwijt was stond er een hele industrie op van lieden die je konden vertellen hoe ontzettend Aegon tekort geschoten was en dat je recht had op je geld terug met rente en als je hun nou even machtigste dan gingen zij het allemaal voor je regelen en hoefde je er zelf niets meer aan te doen. Volledig ontzorgt wordt men vijftien jaar later ruw wakker.

Misschien wordt het tijd dit absurde voorstel eens in de media uit te meten, daar zijn bedrijven zoals Aegon doorgaans wel gevoelig voor en als ze daar niet gevoelig voor zijn dan moet het misschien maar DSB-manier, na 15 jaar steggelen ben ik erwel een beetje klaar mee namelijk!

Reputatie 4
Badge +2

ZIJ ZIJN NOG NIET VAN ONS AF!

Er is op 1 juni een uitspraak gedaan in hoger beroep, in een individueel proces, in den Bosch tegen Dexia met advokaat mr. J.B. Maliepaard voor een gedupeerde. Dit kan je na lezen op internetgegevens van Hof Den Bosch. Niet alle eisen werden toegekend maar wel grief 1 en 2, tw. advisering tussenpersoon en doorgeven order. Als dit de uitspraak is waarvan men volgens Consumentenclaim de uitslag wil afwachten, dan is die uitslag voor een aantal van ons veelbelovend.

Wat kan stichting PAL, waar we ons bij hebben aangesloten voor ons doen? Die was in het verleden de mening toegedaan dat alle Sprintplandeelnemers, met of zonder tussenpersoon, volledig gecompenseerd moesten worden. En laat die ons, nu ze het hebben uitbesteed aan CC ,in de kou staan?

Hoe kunnen wij  Consumentenclaim dwingen niet accoord te gaan: door niet te tekenen. En hopelijk gaan zij dan een individueel proefproces  voeren voor hen die geen tussenpersoon hadden en een collectief proces voor hen die wel een onbevoegd tussenpersoon hadden en waar Aegon mee bekend was. We kunnen hier wel van alles vinden, maar we moeten nu doorpakken. Als ik zie hoeveel gedupeerden op deze topic hun mening laten horen moet dat toch mogelijk zijn.

En Jelle, weet jij iets over de consequenties om niet te tekenen, waar zitten we nog aan vast? En wat kun jij, luis in de pels 😉, ons nog verder nformeren? In hoeverre kunnen  we CC dwingen door te gaan, ook omdat er zo niets te verdienen valt.  Ik weet het niet maar heb wel genoeg zin en tijd om mij hier voor in te zetten en me hierin vast te bijten zonder er slapeloze nachten van te hebben. Ik ga nog even na of er over deze schikking iets in de kranten heeft gestaan. Want dat zou een belangrijke stap zijn om iedereen te bereiken.

Dus medegedupeerden, laat je niet afschepen met een fooitje, want daar wordt op aangestuurd door beide partijen. Schaamteloos! 

Reputatie 2
Badge

Het misleidende eraan was dat de rentebetalingen door veel mensen (iedereen?) als inleg werden gezien. En het bestaan van het Aegon Garantiefonds gaf de indruk dat die inleg gegarandeerd werd, maar dat was alleen van toepassing op de lening, die in de folder ook nooit lening werd genoemd maar “voorgeschoten bedrag”.

Reputatie 4
Badge +2

Sprintplan, was dat die brochure jaren '80 en '90 met een mooie kleurenfoto op de voorkant van een groepje mannen die met kano's klaar staan om te gaan raften in de Dordogne in Zuid-Frankrijk? Ik kreeg die folder ook maar heb Aegon toen geschreven of ze ermee wilden ophouden mij zulke brochures te sturen. Ik heb later in het nieuws gelezen dat Aegon hierdoor achteraf een enorme claim heeft gekregen door rechtszaken van consumenten. 

Zoals ik het begrijp is deze €500 plus €250 kosten slechts een voorstel, het is geen moeten, je mag ook nee zeggen. Het is meer een poging om de hardheid van de mensen te meten. Als je niet wil gaat CBclaim gewoon doorprocederen (aub even navragen). In andere zaken bleek dat ze toen veel meer kregen. Dit voorstel is buiten de rechter. Ik zou liever wachten wat de rechter zegt.

Ik kan niet goed hoogte krijgen uit de tekst hierboven wat nou precies de schade is. Meestal bij een inleg van €5445 (waren het toen niet guldens?) krijg je meestal toch nog wat terug en is de claim dat ze niet hebben opgeleverd wat werd beloofd.

Maar als het echt €5445 is en je krijgt maar €750 terug, dan zou ik zelf wel kiezen voor doorprocederen via CBclaim aks ze dat nog doen. Want ik voel op m'n klompen dat een rechter veel meer gaat toekennen. En het is erg onaardig als je al tegen de 80 jaar zit en je moet je bezighouden met deze dingen. Maar zoals ik het begrijp gaat de claim door naar je erfgenamen. Ik zou daar voor kiezen. Als veel mensen alkoord gasn met die €750 gaat Aegon er alleen maar van lachen en doen ze vrolijk hetzelfde in een ander jasje met een volgende generatie. Als je je hoofd laat hangen lopen ze over je heen. 

Helemaar waar JAN

Reputatie 3
Badge +2

Mijn mening - na een toezegging van maximaal 1250 euro voor 4 sprintplannen (a 35000 euro samen) - is dat er iets niet klopt. Los van het feit dat ik niet akkoord ga en er nu blijkbaar al meer afzeggingen zijn dan de te halen 90% goedkeuring vereisen.

Wat er niet klopt is dat ik me via CClaim heb gevoegd in een gezamenlijke rechtszaak tegen Aegon.  Dat is mijn ogen iets heel anders dan dat nu wordt geboden, namelijk een ‘coulance’ bedrag op basis van een minnelijke schikking  buiten de rechter om. En dat terwijl er nog een beroep loopt bij de rechtbank Den Bosch over tussenpersonen.

Er wordt dus helemaal geen tegemoetkoming uitgekeerd, maar een fooi!

Heel apart vind ik ook dat het te tekenen contract de handtekeningen draagt van twee Aegondirecteuren en niet van Cclaim. Voorgaande argumenten ben ik nergens nog tegen gekomen. Reden genoeg voor mij om dat eens aan een deskundige jurist voor te leggen:)

Reputatie 2
Badge

Ik denk erover toch maar niet akkoord te gaan met die “schikking”. Ik ga niet individueel procederen, ik vind dat consumentenclaim het moet regelen.

Reputatie 3
Badge +2

Jelle op mijn vraag: Jelle, hoe goed ben jij ingevoerd in dat wereldje? Wie heeft al meer geprocedeerd met succes ivm Sprintplan tegen Aegon? antwoord je: beter dan Consumentenclaim.

In je laatste bericht: Er zitten juweeltjes van dossiers tussen, waar de adviseurs van toen anno 2021 een positieve getuigenis willen afleggen!

Het lijkt er op of jij beter bekend bent met deze problematiek als ieder ander hier op het forum. Jelle met alle respect: Ik vind dat je in raadsels spreekt. Kan jij aub wat duidelijker zijn? Nu lijkt het er op dat je af en toe een tip van de sluier optilt, maar die steeds meer vragen bij mij oproepen. Zijn het dossiers die nog lopen van collega's of bekenden van jou? Zijn daar wat van afgerond, en zo ja, wat waren de resultaten?

Ik wil de uitslag van de schikking afwachten, maar daarna wil ik door, met of zonder Consumentenclaim, ik hoop dat ze doorgaan.  En anders moet ik op zoek naar een betere vertegenwoordiger, dan nu wel met kundige en gemotiveerde advocaten/juristen op basis van no cure, no pay. En niet van iemand die veel belooft en weinig doet. We hebben al vaak genoeg in sprookjes geloofd. Op internet zou ik het e.e.a. kunnen opzoeken.

Iedereen die niet getekend heeft of gaat tekenen zoekt hulp. Als jij juristen/advocaten kent die ervaring hebben met Sprintplan en goede resultaten hebben geboekt, wil je mij of ons die namen dan geven? Of mag of kan je op dit forum de gevraagde info niet geven?

Ik denk dat ik bij de groep hoor die 100% compensatie kan krijgen. Mijn dossier lijkt op orde: van AEGON heb ik nog geen reactie, ga opnieuw een verzoek doen, het dossier bij CC lijkt me compleet. Degene die mij heeft ingeschreven namens Herman & Kuiper ken ik persoonlijk. Op alle stukken van Spaarbeleg staat de verwijzing naar dit adviesbureau.

Met vriendelijke groet

Ik in ieder geval ook niet getekend.
Misschien interessant idee om hier eens een peiling over te houden:
1 = niet getekend
2 = wel getekend

Reputatie 4
Badge +2

Dit lees ik ook op PAL:

Update juni 2021
Schikking Aegon Sprintplan

ConsumentenClaim en Leaseproces hebben een schikking getroffen met Aegon inzake het product Sprintplan. Daarmee hopen partijen een einde te maken aan de onzekerheid voor betrokken klanten. De schikking kwam tot stand na jaren van procederen, onder andere door PAL dat ConsumentenClaim had ingeschakeld. De komende maanden wordt de schikking aan de achterban voorgelegd. Als de achterban akkoord is, regelen ConsumentenClaim en Leaseproces de verdere financiële afhandeling. De minimale vergoeding voor klanten bedraagt 500 euro.

Het bericht dat het bestuur akkoord gaat kan ik niet vinden. Hoe kan het bestuur akkoord gaan met de schikking, als de achterban nog gepeild moet worden? Hoogstens kan het bestuur akkoord gaan met het voorleggen van de voorgestelde schikking aan de deelnemers printplan. Of de schikking doorgaat maken wij uit!

Reputatie 3
Badge +1

Goede dag allen

Na het verhaal van Laska te hebben gelezen ( waarvoor dank) vraag ik mij af of het niet iets is om te ventileren via de media.

Ik vind de bedragen ook een honde fooi, en ook ik ben via tussenpersoon op jonge onwetende leeftijd aan sprintplan gekomen zoals velen.

heb klacht bij kifid gedaan….aan die heb je niks.

Brief naar minister gestuurd na uitspraak rechter en dat AEGON die negeert…..Doen er niks mee.

ik hoop dat vele dit bod ook niet accepteren!

Ik doe het uit principe niet maar kan begrijpen als je na de covit malaise al slecht zit je akkoord gaat...:thinking: goeie timing van Aegon…

evengoed Fijn weekeind allemaal 

Toch kan ik twee dingen totaal niet rijmen, aan de ene kan mensen die denken hun inleg met rente eenvoudig terug te zullen krijgen en aan de andere kan de stichting die op een heel laag bedrag wil settelen. Heeft die stichting helemaal geen toelichting gegeven waarom ze de handdoek in de ring willen gooien? Trekken aan een dood paard heeft natuurlijk weinig zin maar die uitleg zijn ze dan wel verschuldigd.

27000 euro is een boel geld, ik zit er ook voor veel geld in en ook via tussenpersoon, heb nog geen aanbod ontvangen maar de kans dat het een aanvaardbaar bedrag wordt is nihil .waarschijnlijk ga ik met een andere partij individueel de strijd voortzetten, enerzijds omdat ik me vreselijk bedonderd voel, en anderzijds omdat deze rechtszaken uiterst onprettig voor aegon zijn, en in ieder geval duurder dan de aangeboden fooi.

Reputatie 2
Badge

Precies, als aegon had kunnen winnen hadden ze doorgezet, maar dat geldt ook voor spc , dit is de manier voor deze 2 partijen om zo makkelijk mogelijk  veel geld te  verdienen, maar er liggen zeker nog kansen voor ons, en ik kan me vergissen maar het lijkt erop dat op dit forum bepaalde meningen niet geheel onpartijdig zijn, zou me niets verbazen als ze uit een bepaalde hoek komen!

Reputatie 4
Badge +2

Ik las dit bericht op facebook Claimconceptdoor

ClaimConcept » 27 jun 2021 10:18

Intended settlement of security leasing claims
In December 2020 Aegon Bank N.V. reached an agreement in principle on a settlement with Leaseproces B.V. for claims regarding ‘Vliegwiel’ and ‘Sprintplan’ customers represented by Leaseproces.

ConsumentenClaim en Leaseproces hebben de deal met Aegon Bank (Knab) al in december 2020 gesloten!

ClaimConcept schreef: 

21 jun 2021 10:55

Als de deal wel doorgaat, dan is het resultaat minimaal € 500 x 20% = € 100,-- voor ConsumentenClaim.

Bij 5.700 deelnemers is dat minimaal € 570.000,-- in 1 klap voor ConsumentenClaim (of € 750 x 20% x 5.700 = € 855.000,-- etc.) en bespaart Aegon vele tientallen miljoenen, beide partijen hebben dus alle belang bij het doorgaan van de deal.
(..)
Ik verwacht het komende jaar enkele zinderende uitspraken waarbij Aegon individueel alsnog met meer over de brug moet komen. Als u zich nu bij ClaimConcept aanmeldt, dan gaan we eerst het dossier op orde brengen en inventariseren. Daarna dienen we een individuele claim in bij Aegon en als het dan nog nodig is gaan we individueel procederen. Kwestie van weken/maanden.

Er lopen dus al enkele individuele proefprocedures en daar komen straks in rap tempo nog een paar juweeltjes van dossiers bij. Geen massaclaim, maar massa's claims :wink:

Aegon heeft ons inmiddels laten weten niets te voelen voor een collectieve regeling op onze voorwaarden, maar ClaimConcept is wel altijd welkom bij een individueel gesprek met gedupeerden.

Inmiddels is duidelijk dat iedereen met een SprintPlan € 750 netto krijgt, Aegon betaalt ConsumentenClaim.
Jong en oud, Onaanvaardbaar zware last of niet. Al dan niet rechtstreeks of via een tussenpersoon...

Verdiende je destijds rond of onder het (jeugd)minimumloon, dan heb je recht op 2/3 inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente. Ook ConsumentenClaim kan die berekening voor je maken (@CC, vergeet dan niet de hoofdsom gedeeld door 60 mnd ! :wink: )

Heb je SprintPlan op advies van een tussenpersoon (bijvoorbeeld De Spaarbelegger!), dan heb je recht op 100% inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente. Dan is die € 750 altijd een fooi.

Heb je SprintPlan rechtstreeks bij Spaarbeleg gesloten zonder de hierboven vermelde uitzonderingen, dan zou ik die € 750 met beide handen accepteren.

Met vriendelijke groet,
Jelle Terpstra
Het ClaimConcept ®️ sinds 2011 8))

Beste Jelle, wat kan jij voor mij en andere gedupeerden besteden. Of is deze zaak te groot voor jou?

Reputatie 2
Badge +1

ook al eerder gezegd, hoezo ben je als individue sterker dan een groep in dit soort zaken. ik zou even naar de feiten kijken en de emotie eruit laten

Voor wie het nog niet heeft gedaan: je hebt recht op inzage in je (klacht)dossier bij Aegon! (en ConsumentenClaim)

Geachte hoofddirectie AEGON,

Mijn naam is [naam][adres], ik heb bij AEGON Spaarbeleg een RenteRekening/SprintPlan onder polisnummer [contractnummer].

Cliënten hebben op grond van artikel 12 en 15 eerste lid van de Algemene verordening gegevensbescherming AVG (voorheen artikel 35 Wbp) recht op inzage in en afschrift van alle door u verwerkte persoonsgegevens die op hen betrekking hebben. Voorts hebben wij recht op informatie over de herkomst van deze gegevens en het doel waarmee u tot het verwerken van deze gegevens bent overgegaan.

Ik wil graag binnen de gestelde termijn van 4 weken, conform de regels van de AVG, inzage in en afschrift van alle door u verwerkte gegevens, zowel die verwerkingen die plaatsvonden voorafgaand aan bovengenoemde overeenkomst (-en?) alsook latere gegevens.

Ik doel hierbij in elk geval op:
- Een kopie van de offerte
- Toenmalige en huidige gegevens van de toenmalige adviseur
- Een kopie van het aanvraagformulier en de overeenkomst
- een kopie van het risicoprofiel met doelstellingen, risicobereidheid en kredietwaardigheid
- alle klachtcorrespondentie, ook met (eerdere) belangbehartigers
- alle overige documenten die van toepassing zijn

De Hoge Raad der Nederlanden heeft in ECLI:NL:HR2007:AZ4663 van 29 juni 2007 een zodanig ruime uitleg gegeven aan artikel 35 Wbp, dat niet kan worden volstaan met de verstrekking van globale informatie, maar dat ook afschriften, kopieën of uittreksels moeten worden verstrekt.

Dit bericht dient tevens uitdrukkelijk te worden beschouwd als een herhaalde stuiting met het oog op een eventuele verjaring van rechtsvorderingen inzake effectenlease uit welke hoofde en rechtsgrond dan ook. Dit aansluitend op de eerdere stuiting van verjaring met de art. 3:305a BW procedures van GESP, Spirit, VC&G en van PAL/ConsumentenClaim.

Email naar: relatiedata@aegon.nl én sprintplan@aegon.nl
Webformulier: https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/privacy-verzoeken

*[bericht aangepast door beheerder]

Reputatie 2
Badge +3

heb ik gezien, maar welke berekening zit erachter? ik kan me een formule voorstellen waarvan de uitkomst begint bij 500 euro, en dan opbouwt nav je gestorte premie oid? 

en ik zou die vragen als gedupeerde aan de stichting stellen, als ik jou was. 

ze roepen met een hiep-hiep-hoera dat er een deal is, maar de uitwerking lijkt geen hiep-hiep-hoera. ik zou de discussie met consumentenclaim voeren ipv hier gal spuwen

Het lijkt mij een goed idee te zijn  om contact op te nemen met Consumentenclaim. Maar ik deed dat al één keer vorige week en tot op heden heb ik geen reaktie ontvangen. Dus neem ik aan dat ze alle contact willen vermijden om de leden onder druk te zetten de tegemoetkoming te ondertekenen en te versturen.

Reputatie 2
Badge +3

Als dit de uitkomst van een jarenlange procedure is en er ondertussen ook de nodige rechterlijke uitspraken liggen is het langzamer hand wel een keer klaar. Als er meer mogelijk was geweest had men daar wel op aangestuurd.

Misschien wel, maar aangezien de rechtzaak al meer dan 17 jaar aan de gang is geweest vraag ik mij af waarom Aegon plotseling is opgekomen met deze (waardeloze) aanbod en waarom Consumentenclaim het als aanvaardbaar beschouwen. Nu is het tijd om harder te drukken voor een groter bedrag!

Gelet op mijn investering beschouw ik het bedrag van slechts €500,00 als een belediging. Ik verwachtte op zijn minst de helft van mijn investering terug te krijgen.

Reageer