Consumentenbond.nl
Vraag

Scooter kunstof plaatmateriaal gescheurd na 2,5 jaar

• 5 mei 2020
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

Op 26 Januari 2018 hebben we een kappenset gekocht voor een Kymco scooter bij Cityparts. Dit nadat  de scooter was gestolen en mee ge-joyride . Nu heeft de machine sindien bij mij thuis gestaan en niet bij mijn zoon (eigenaar)  omdat hij er voorzichtig mee was. Ik heb de machine alleen gebruikt voor af en toe een boodschap bij de buurtsuper , 500 meter hier vandaan.km stand 36518 toen en nu, xxxxxx, (evn info vragen aan mijn zoon) . Nu heeft mijn zoon hem laatst opgehaald en lange ritten mee gemaakt, daarbij zijn 2 kappen gescheurd zomaar, heb ik nog enig recht op coulance omdat de scheuren spontaan zijn opgetreden?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Recht hebben op….., dat ligt aan de voorwaarden, de garantie, de firma e.d. Maar je geeft al aan dat het buiten de garantie is, de kilometers worden niet genoemd maar zijn kennelijk behoorlijk toegenomen..  Het scooterbedrijf zal naar al dat soort zaken kijken,  ook of je altijd daar voor de scooter in onderhoud bent geweest…… maar daarom kan je altijd een praatje gaan maken en komt er toch nog enige coulance uit.

Reputatie 6
Badge +4

recht op coulance, uitspraak van de dag 😉 proberen kan altijd, maar ik gok dat de verzekering heel vaak als oorzaak hoort dat een schade spontaan is ontstaan

Recht hebben op….., dat ligt aan de voorwaarden, de garantie, de firma e.d. Maar je geeft al aan dat het buiten de garantie is, de kilometers worden niet genoemd maar zijn kennelijk behoorlijk toegenomen..  Het scooterbedrijf zal naar al dat soort zaken kijken,  ook of je altijd daar voor de scooter in onderhoud bent geweest…… maar daarom kan je altijd een praatje gaan maken en komt er toch nog enige coulance uit.

Hoe komt u aan die aanname? “maar zijn kennelijk behoorlijk toegenomen..”  km stand is 37822, dat is 1304 km over die tijd, 51km per maand, dat is niks.

Reputatie 7
Badge +7

Uit het volgende: 

Nu heeft de machine sindien bij mij thuis gestaan en niet bij mijn zoon (eigenaar)  omdat hij er voorzichtig mee was. Ik heb de machine alleen gebruikt voor af en toe een boodschap bij de buurtsuper , 500 meter hier vandaan.km stand 36518 toen en nu, xxxxxx, (evn info vragen aan mijn zoon) . Nu heeft mijn zoon hem laatst opgehaald en lange ritten mee gemaakt, daarbij zijn 2 kappen gescheurd zomaar ….

U had slechts wat boodschappen gedaan, totaal km stand 36518, vervolgens deelt u mee uw zoon heeft ermee gereden, echter geen stand genoemd, wel dat hij grote ritten heeft gemaakt.  Ik versta daaronder toch enkele duizenden kilometers, en geen 5 km per dag. Sorry, voor deze aanname.. Niettemin hoop ik dat u nog “ergens” iets bereikt. Succes.

Dank @E.B.F. Stroeve , een recht op iets hebben veronderstelt toch een recht gebaseerd op duidelijke regels en wetten. Die zie ik zo gauw niet, dus daarom proberen kan altijd, niet geschoten is altijd mis. :money_mouth: .

Reageer