Service abonnement CV-ketel Feenstra

  • 8 January 2015
  • 43 reacties
  • 18681 Bekeken

Na een mooie vakantie in Australie, kwam ik gisterenavond om 22:00u thuis van een lange vlucht. Ik had 50 uur gereist, dus had dringend behoefte aan een warme douche en mijn bed. Bij thuiskomst bleek de aardlekschakelaar uit te staan. Het was 7 graden binnen en behoorlijk vochtig. Nadat ik mijn vriezer had ontdaan van allerlei rottend voedsel, werd het maar niet warmer in huis en de CV-ketel gaf een storingscode aan die niet vermeld stond in de handleiding (wellicht ook de oorzaak van de kortsluiting gevonden?). Geen warme douche dus en van 32 graden ineens een koude nacht in...

Ik heb een servicecontract ('service en onderhoud') bij de firma Feenstra, waar ik per kwartaal €15,54 voor betaal. Toen ik gisterenavond belde, bleek dat er niemand meer kwam en kreeg ik de garantie dat er "morgen iemand langs komt". Ik legde de situatie uit en gaf aan dat ik verwachtte dat er om 08:00u iemand op de stoep zou staan, omdat ik toch echt wil douchen en niet langer met een winterjas aan in huis wil zitten. De telefoniste gaf aan dat mijn verwachting "niet realistisch is" en dat ze geen richttijd kon geven voor de monteur, want die had nu eenmaal zijn ronde en die kon niet aangepast worden. Toen ik vroeg of ze geen prioriteiten stelden bij hun afspraken gaf de telefoniste aan dat ze mijn frustratie begreep, maar dat "het nu eenmaal niet zo werkte..."

Ik gaf ten slotte nog aan dat ik de intentie had om mijn abonnement per direct te stop te zetten als er niet iemand voor 12:00u zou komen.

Vanmiddag om 12:30u heb ik nogmaals gebeld, want er was nog niemand langs gekomen. De telefonist was deze keer vrij kortaf en zei dat hij het probleem niet zag, aangezien er vandaag iemand komt. Het is inmiddels 15:00u en de winterjas is nog aan...

Heeft iemand een tip voor een ander bedrijf voor een service abonnement, waar ze wel een tijd kunnen geven dat er iemand komt en waar onderscheid wordt gemaakt tussen reguliere (onderhouds-)afspraken en spoedjes (ofwel waar prioriteiten worden gesteld)? Of moet ik mijn verwachtingen van een dergelijk abonnement bijstellen?

Heeft iemand soortgelijke ervaringen met Feenstra? Ik heb drie verschillende telefonisten aan de lijn gehad, waarvan er slechts ÉÉn aangaf het vervelend te vinden. De laatste telefonist hing zelfs op toen ik zei dat ik mijn abonnement wilde opzeggen...

43 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik weet niet meer waar dat was , maar een paar jaar geleden las ik een forum , waar het klachten regende over Feenstra. Ik neem aan dat dat bij de consumentenbond dan ook wel bekend moet zijn. Ik heb momenteel geen contract en wil dat ook niet tenzij ik zeker weet bij wie ik goed zit. Mijn huidige installateur heeft me ook ernstig teleurgesteld. Ik raad aan om een bedrijf in de buurt te zoeken met meerdere monteurs, die ook zonodig buiten kantooruren willen komen. Vraag buurtbewoners wie ze hebben en hoe het bevalt en sluit niet direct of helemaal geen contract af.Ik heb altijd zonder gewerkt om vrij te zijn in mijn keuze, ondanks dat ze dreigen , dat je dan bij storing onder aan de prioriteitenlijst komt. Ik laat me niet bedreigen . Dan bel ik gewoon een ander , die wel binnen een aanvaarbare tijd wil komen. Leve de vrijheid.
Nooit maar dan ook nooit met Feenstra in zee gaan.Wij hadden een huurketel en als je daar aan begint zit je in de wurggreep.Even Google raadplegen en je leest tientallen klachten over dit bedrijf.Recentelijk nog behandeld in Kassa voor de ellende die dit bedrijf veroorzaaktBij het opzeggen van het huurcontract (einde contract na verplicht 12 jaar huur) wilde ze nog dat we een afkoopsom betaalde voor een ketel van 12 jaar oud die inmiddels 4 x was betaald

Voor afspraken zijn ze zeer slecht bereikbaar en zeer klant onvriendelijk.Zelden zo'n onbeschoft bedrijf meegemaakt. 1 x per 3 jaar smeken om een onderhoudbeurt

O ja toen wij met de huurketel 12 jaar gelden startte betaalde wij 500 euro voor de plaatsing kosten en een huur van 22 euro per maand. Na 12 jaar was dit bedrag 34 euro per maand.Ook daar doe je niets tegen, bij het afsluiten geef je een vrijbrief voor jaarlijkse verhogingen op indexeringsbasis.Uiteraard zijn dat andere cijfers dan je zou denken
Als Consumentenbond hebben wij de klantvriendelijkheid van aanbieders van cv-servicecontracten nog niet kunnen onderzoeken. Het zijn er ook erg veel, wel hebben wij een prijspeiling gedaan. Dit overzicht kan u in ieder geval een idee geven van andere aanbieders in uw regio. Zie ook de Consumentengids van oktober 2015.

Overigens garandeert Feenstra: 'voor 10.00 gemeld, dan wordt u dezelfde dag geholpen'. Dus die dag na 15.00 had er nog iemand moeten komen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik begrijp Vereniging Eigen Huis ook niet. Ondanks al jarenlange klachten , hebben ze nog steeds een overeenkomst met Feenstra. Verenigingen behoren het belang van de leden te dienen.
Jaren geleden Feenstra er uit gemieterd. Niets gewijzigd dus. En inderdaad vreemd dat Eigen huis Feenstra blijft promoten.
Badge +1
Zeer zeker interessant voor leden. Ben benieuwd wanneer CB dit onderwerp aansnijdt. De firma Feenstra ken ik niet. Zelf heb ik begin 2016 een nieuw onderhoudscontract afgesloten met De Eilanden icm de aanschaf van een nieuwe Atag cv ketel (CB beste keuze). Tegelijk Spirotech vuilvanger laten plaatsen in de cv-leiding. Tegelijk oude luchtafzuiger laten vervangen door Ecofan. Tegelijk afzuigkanalen laten ontstoffen. Jaarlijks onderhoud voor alles ondergebracht in nieuw contract in combinatie met garantiebepaling cv-fabrikant voor €164 per jaar all in. Aanleiding was de, wat duurzaamheid betreft toch alles bijeen slechte ervaring met de vorige CB Beste keuze, een Itho cv-ketel, waarvoor na 10 jaar en vervanging van diverse andere onderdelen nu weer aantoonbare corrosie aan de warmtewisselaar werd gesignaleerd met op termijn een zekere vervanging ad circa €500 of meer. Zie dan maar eens rustig de winterperiode in te gaan.
Het lijkt me goed om ook positief nieuws te melden. Ik heb al meer dan 10 jaar een servicecontact bij Feenstra en ik ben zeer tevreden over de service. Dit jaar moest de ketel worden vernieuwd, en uiteraard heb ik voor aanschaf en onderhoud weer voor Feenstra gekozen. Misschien zijn er regionale verschillen: ik word bediend vanuit Eindhoven / 's-Hertogenbosch.


Het lijkt me goed om ook positief nieuws te melden. Ik heb al meer dan 10 jaar een servicecontact bij Feenstra en ik ben zeer tevreden over de service. Dit jaar moest de ketel worden vernieuwd, en uiteraard heb ik voor aanschaf en onderhoud weer voor Feenstra gekozen. Misschien zijn er regionale verschillen: ik word bediend vanuit Eindhoven / 's-Hertogenbosch.

Geplaatst door R.E.J. Driessen op Mei 17, 2016.


Ook wij hebben alleen maar positieve ervaringen met Feenstra (Alphen aan den Rijn)

2007 een huurwoning gekocht waarvan de CV bijna 2 jaar had stil gestaan.

Gelijk verwarming op met maar één radiator actief (andere gedemonteerd vanwege kluswerk) was teveel.

CV in storing en niet meer an te krijgen. Vanwege stikker op CV Feenstra gebeld en situatie uitgelegd.

We hadden geen contract en met spoed een monteur nodig. Onder voorwaarde dat we een contract zouden tekenen we binnen 12-uur een monteur aan de deur. Die had snel de drieweg klep en expansievat vervangen wanneer we eindelijk ons nieuwe huis konden verwarmen.

Het betreft hier een Vaillant ketel die ons meerdere keren in de steek heeft gelaten. Maar alle keren heeft Feenstra adeqaat en snel gereageerd. Komt misschien ook omdat wij duurste vorm van ondersteuning hebben. 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Alleen snel willen komen na het tekenen van een duur contract ? Dan konden ze van mij barsten . Ik hou niet van dat soort chantage.Ook moet je trachten om een goede ketel te kopen als dat aan de orde is. Als je de testen bekijkt , kun je wel een indruk krijgen , al kun je helaas bij de betere merken ook wel eens een zeperd hebben. Een duur contract op een goede ketel wordt alleen het bedrijf rijk van. Op een slechte ketel is het uiteraard andersom, maar daar weten ze wel wat op. Jou zo snel mogelijk een nieuwe aansmeren waar ze WEL vet aan verdienen.
Ik zal nooit iemand aanraden in zee te gaan met Feenstra.

Ik heb in juni 2015 via VEH een nieuwe CV-ketel met bijbehorende thermostaat ATAG-One aangeschaft. Let wel, mij is gezegd dat de installatie van de Atag-One een must was aangezien de reeds aanwezige Honeywell thermostaat niet compatibel was met de nieuwe geleverde CV-Ketel.

De Atag-One zou alles regelen in een handomdraai, het enige dat benodigd was is een werkende router. De installateur leek een computerdeskundige, controleren van de router, de signaalsterkte meten of deze afdoende was om de Atag-One te laten werken, van alles werd uit de kast getrokken om maar aan te tonen dat Feenstra haar klanten een optimaal zeer gebruikersvriendelijke thermostaat levert. Inlog mogelijkheden, wijzigingen via een App alles werd voorgedaan. Wat wil je nog meer, het enige wat het niet deed is de afwas. Op mijn "digibeet" vraag of indien dit digitale wonder niet mocht functioneren, kosteloze vervanging door een thermostaat van een ander merk mogelijk was leek heiligschennis. "Neen mevrouw gelooft u me maar, de Atag-One doet het goed, en mocht er iets zijn, Feenstra zorgt voor een goede vervanging, een ander merk geen probleem, geen kosten dat garandeer ik u".... Ik hoor het hem nog zeggen en ik voelde me nog wel een beetje dom want toekomstige vooruitgang is toch altijd digitaal, waar zou ik me dan zorgen om maken.

U raadt het al, sinds februari 2016 functioneert de thermostaat niet wegens verbindingsproblemen. Inloggen lukt zelfs de monteurs niet, kortom drama. U kunt van mij aannemen dat het niet fijn vertoeven is in een huis als de thermostaat overdag niet hoger ingesteld kan worden dan 15 C en s' nachts 12 C aangeeft. Last but not least is mijn medische conditie (longembolie) van dien aard dat lang in kou verblijven niet bevorderlijk is voor mijn gezondheid.

Enfin na diverse bezoeken van monteurs, zonder resultaat overigens plaatst Feenstra in juni 2016 een nieuwe thermostaat. Helaas al tijdens de installatie blijkt hetzelfde probleem. De monteur zegt toe dat hij op kantoor navraag zal doen hoe dit op te lossen, en aan mij hiervan een terugkoppeling zal geven. Ook nu wordt mij op het hart gedrukt dat indien de Atag-One niet functioneert kosteloze vervanging geen probleem is, ook niet bij een thermostaat van een ander merk. Ik neem aan dat deze monteur teveel huisbezoeken moet afleggen en zoveel moet navragen op kantoor dat hij niet weet waar hij aan beginnen moet, want een terugkoppeling heb ik tot op heden niet gehad.

Nu komt het ........jawel, na weer aan de bel te hebben getrokken bij Feenstra want zoals eenieder heeft gemerkt is de mooie zomer van 2016 echt voorbij, weet de monteur op 17 oktober 2016 mij te vertellen dat niet de Atag-One het probleem is, maar mijn router!!!

Vervanging van de Atag-One door een thermostaat van een ander merk moet op eigen kosten volgens Feenstra want dat de Atag fabrikant kent voorschriften betreffende routers. Als ik duidelijk aangeef dat ik hier niet van op de hoogte ben, en dat de Atag-One niet door mij maar door Feenstra is geïnstalleerd op mijn router, na deze overigens te hebben gecheckt etc etc reageert de monteur met de opmerking dat ik maar een ‘andere” router moet aanschaffen! Het probleem ligt duidelijk niet bij Feenstra maar bij mij!

Wel is hij nog zo coulant te meten of de router waarop de Atag-One sinds installatie is ingesteld een signaal afgeeft, om vervolgens inderdaad...... te meten of deze sterk genoeg is. Dat de Atag-One hierna nog steeds geen verbinding maakt (de router functioneert en het signaal is sterk genoeg) ligt volgens hem doodleuk aan de router. Voor wie het nog begrijpt, ik als "digibeet" houdt me van harte aanbevolen voor enige logica in deze gedachtengang.

Indien Feenstra kennis heeft van router voorschriften rijst bij mij de vraag waarom Feenstra dan bij mij in juni 2015, kennis hebbende van genoemde “router-voorschriften” van de Atag fabrikant, weloverwogen na allerlei metingen een Atag-One installeert en mij verklaard dat alles in orde is, om vervolgens pas in oktober 2016 melding te maken dat een Atag-One verbindingsproblemen kan hebben omdat er routevoorschriften zijn!

Ik heb sinds 17 oktober diverse malen tel. contact gehad met Feenstra. Er is 4 keer de toezegging gedaan dat een manager tel. contact met mij zal opnemen om tot een oplossing te komen. Hij zou maandagmiddag 17 oktober bellen, vervolgens dinsdag 18 oktober, de medewerkster van de klachtenafdeling garandeert mij dinsdagmiddag dat ik woensdag 18 oktober in de ochtend zal worden gebeld. Ik ben als een kind voor Sinterklaas in volle verwachting wanneer dit gesprek dan eindelijk zal plaatsvinden want tot nog toe heb ik niet het genoegen gehad een manager van Feenstra te spreken.

Wat wel gebeurt is dat er geen monteur kan komen om de storing te verhelpen of handmatig de temperatuur hoger in te stellen op de Atag-One (tot zover de garantie- en servicevoorwaarden van Feenstra) omdat ....juist ik eerst het gesprek met de manager moet afwachten. Ik moet u bekennen dat ik mijn broek nu met hele stevige bretels vast heb gezet want hij zakte na elk gesprek met Feenstra steeds verder af.

Als contractnemer van de Service abonnement en warmte totaal service van Feenstra, waarvoor ik maandelijks geld betaal wordt ik nu geconfronteerd met het totaal ontbreken van service. In mijn geval geen monteur die de volgende dag langskomt om te zorgen dat er in ieder geval een dragelijke temperatuur is in mijn huis. Neen wat ik meemaak is dat ik diverse keren op zeer onbeschofte wijze te woord wordt gestaan door medewerkers van Feenstra.

Om een paar voorbeelden te noemen; doorverbinden met de klachtenafdeling kan niet omdat... ik moet wachten op het telefoontje van de manager. Mij wordt verteld dat mijn klacht bekend is, het staat beschreven in het systeem ook mijn medische gesteldheid, maar... ik moet ondanks dit gegeven weer via de site van Feenstra mijn klacht melden.

Op de vraag hoe lang ik nog moet wachten op het telefoontje van de manager luidt het antwoord dat dit "niet bekend is, het maakt ook niet uit ook al duurt het tot december 2017, het is uw probleem en niet dat van Feenstra" waarna de verbinding wordt verbroken.

Indien ik aangeef dat ik een longembolie heb en dat het verblijven in een huis waar het 15 C is, schadelijk is voor mijn gezondheid wordt mij verteld dat ik niet zo gefrustreerd moet zijn en gewoon geduld moet hebben. Als je lang genoeg wacht wordt elk probleem vanzelf opgelost, ik ga ervan uit dat Feenstra dit als slogan kan gebruiken want deze strategie beheersen zij als geen ander.

Voor nu is het afwachten of Feenstra in staat is om nog in 2016 de gedane toezeggingen alsmede haar eigen garantie- en servicevoorwaarden na te leven.

Ik vind dit een zeer kwalijke gang van zaken. Ik betrap mezelf erop dat ik ergens toch nog verwacht dat er plots iemand voor de deur staat die lachend zegt "Smile you're on candid camera"....
Nu er veel reclame op tv is van het bedrijf Feenstra wil ik toch een reactie geven. Wij zijn bij Nuon en via hen ontvang je aanbod voor het afsluiten van een contract met Feenstra voor onderhoud van de verwarmingsketel. Dit hebben we gedaan. Jaren netjes de jaarlijkse contributie betaald en uiteindelijk hadden we een storingsmelding. Storingsmonteur meldde dat er een nieuwe motor in moest. Na deze geïnstalleerd te hebben ontvingen we de rekening. Naar onze mening wel erg hoog. Bij navraag bij het bedrijf waar de storingsmonteur de motor had gehaald (hadden we hem toevallig gevraagd toen hij bij ons was) bleek de motor qua winkelverkoopprijs minstens € 100,-- goedkoper te zijn dan dat op de rekening stond. Diverse keren via email contact gezocht met Feenstra maar ze weigerden ons het bewijs van aankoop te laten zien met het bedrag dat voor de motor was betaald terwijl dit soort bedrijven vaak ook nog extra korting krijgt. Uiteindelijk kregen we de niet mis te verstane boodschap dat we beter ons abonnement op konden zeggen want kennelijk als je niet akkoord gaat met dit soort zaken en lastig doorvraagt, kunnen ze je niet gebruiken. We hebben dus opgezegd want met dit soort bedrijven wensen wij geen zaken te doen.
Met deze reeks van klachten over Feenstra wil ik mensen behoeden om een cv-ketel bij Feenstra te huren. Trap er niet in! Geloof ook hun vrolijke tv-commercial niet...

Onderstaand mijn lange reeks van klachten over Feenstra.

Klacht kosten: gedurende de looptijd van jouw huurcontract betaal je vier keer de nieuwwaarde van de ketel. Volgens Feenstra omdat in de huur ook onderhoud is opgenomen. Is het onderhoud door Feenstra dan zo duur!?

Klacht kosten: jouw huurcontract kan slechts tegen uitzonderlijk hoge kosten (afkoop) worden beëindigd. Deze kosten staan totaal niet in verhouding met de waarde van de gehuurde ketel.

Klacht kwaliteit: service- en onderhoudsafspraken worden door Feenstra niet nagekomen, Feenstra servicemonteurs komen na afspraak gewoon niet bij je opdagen, zonder hierover af te berichten.

Klacht kwaliteit: Feenstra kun je telefonisch en per mail slecht bereiken. Lange telefonische wachttijden, of Feenstra hangt zelfs gewoon op. Dit is geen incident, maar meermaals gebeurd bij verschillende bekenden. Jouw herhaaldelijke mails en terugbelverzoeken worden niet door Feenstra beantwoord. Sommige terugbelverzoeken zijn na twee maanden nog niet door Feenstra beantwoord.

Klacht klantvriendelijkheid: na het afsluiten van jouw huurcontract kun je als klant van Feenstra stikken.

Klacht klantvriendelijkheid: bij een eventuele verkoop van jouw woning moet de nieuwe koper het huurcontract onder gewijzigde voorwaarden van Feenstra overnemen. Eén van deze voorwaarden (AV2014 art.14.1) stelt dat Feenstra eenzijdig haar voorwaarden te allen tijde mag wijzigen! Het door Feenstra aangevoerde excuus hiervoor (uitsluitend optredende wijzigingen van overheidswege uit) wordt in de voorwaarden echter onbenoemd gelaten. Hiermee behoudt Feenstra zich dus het recht voor om altijd al haar voorwaarden te kunnen wijzigen. Volgens het Consumentenrecht is een dergelijke voorwaarde niet eens toegestaan!

Klacht klantvriendelijkheid: Feenstra verschuilt zich achter in het verleden gesloten huurcontract, wanneer jij als woningverkoper het huurcontract niet bij jouw woningkoper krijgt ondergebracht. Feenstra wenst op geen enkele wijze mee te werken aan het tegemoet komen van jou als huurder, met als gevolg aanzienlijke kosten voor jou als huurder bij Feenstra. Deze kosten kunnen oplopen tot duizenden euro's (afkoop)schade.

Klacht klantvriendelijkheid: in het proces om huurcontract aan jouw woningkoper over te zetten, probeert Feenstra jou als (potentiele) klant tegen elkaar uit te spelen. Hierbij wordt het door Feenstra niet geschuwd om de waarheid te verdraaien en eerdere mondelinge toezeggingen en afspraken door Feenstra te ontkennen.

Klacht klantvriendelijkheid: Feenstra dwingt je om eerst het huurcontract over te nemen, anders ben je voor Feenstra geen gesprekspartner. Na jouw ondertekening van het huurcontract is het natuurlijk niet meer mogelijk om over de ongunstige contractvoorwaarden in gesprek te gaan me Feenstra.

Klacht klantvriendelijkheid: Feenstra doet vooraf geen exacte opgave van de verwijderingskosten voor de ketel (vele honderden euro's) die met de contractbeëindiging zijn gemoeid.

Klacht klantvriendelijkheid: klachten worden door Feenstra niet in behandeling genomen, tenzij je deze in de media (diverse consumentenprogramma's zoals Radar, Kassa en MaxOmbudsman) onder de aandacht brengt.
Reputatie 5
Badge +7


Met deze reeks van klachten over Feenstra wil ik mensen behoeden om een cv-ketel bij Feenstra te huren.

Geplaatst door Feenstra gedupeerde op Nov 2, 2016.
Beste Feenstra gedupeerde, dank je wel voor het delen van je ervaring met Feenstra. Ik raad je aan jouw klachten ook op Klachtenkompas te melden. De kans is dan groter dat Feenstra je klachten in behandeling neemt. Succes! Laat je weten of het resultaat heeft gebracht?
Badge +1
Feenstra maakte bij mij technische fout op fout. Ik ben nu uit de garantie periode en ga er weg.

Ook de beantwoording van vragen is onbegrijpelijk georganiseerd, Ik kreeg onmiddellijk een bevestiging van mijn email vraag (binnen 5 dagen antwoord). Daarna zelfs nog een 2-de bevestiging (doorgestuurd naar de afdeling) met een naam van een medewerker Maar geen antwoord. Nog een keer een herinnering direct naar de medewerker. De bevestiging daarvan kwam na 1 week! Ik had intussen al telefonisch een antwoord geforceerd. Na eerst een medewerker aan de telefoon te krijgen die steunend zei dat hij echt niet wist hoe hij de (administratieve) vraag zou kunnen beantwoorden. Maar hij deed moeite, zei niets te kunnen garanderen, en ik kreeg zowaar iemand die verstand van zaken had en impliciet bevestigde dat er technisch iets niet klopte bij de aflevering.

Organisatorisch loopt het dus niet, maar ook technisch loopt het van geen kant: t/m het weer demonteren van een geleverde ketel en een ander merk monteren die nu na bijna 2 jaar blijkt gelijksoortige problemen te hebben. En dat terwijl de handleiding van beide ketels aangeeft wat er geregeld dient te zijn!
Reputatie 5
Badge +5
Misschien ook interessant in deze context: wij hebben net onze informatie over huren versus kopen van een cv-ketel geactualiseerd, met voor- en nadelen en een rekenvoorbeeld.
Ik zou graag willen weten hoe je uiteindelijk van dat wurg contract kan afkomen. Wij hebben een koop/lease contract die 144 maanden liep. Deze zijn nu voorbij, maar Feenstra doet wel heel erg moeilijk en blijven geld van onze rekening afhalen.

Zij beweren nu dat er nog een restantbedrag betaald moet worden van €250.00 te belachelijk voor worden want zij hebben de ketel al dubbel en dwars terug verdiend.

Inderdaad klantvriendelijkheid zeer slecht. Ik ben 10x door verbonden en uiteindelijk kreeg ik te horen dat de afdeling verhuur moeilijk bereikbaar is. Bullshit uiteraard. Ik heb dit verhaal als klacht ook bij klachtenkompas gemeld. Belden op een ongelegen moment en daarna niets meer gehoord.

Maar ik wil in ieder geval van Feenstra af, en niet het rest bedrag betalen en ook niet dat de ketel verwijderd wordt waar zij mee dreigen.

Wie heeft het antwoord hierop


Wie heeft het antwoord hierop

Geplaatst door Sirena op Jan 2, 2017.


Wat staat er in de huurovereenkomst, die heeft u toch getekend of hebt u de ketel overgenomen?
Wat een negatieve reacties over Feenstra. Ik ben juist heel positief. Ik had een lekkende cv, de volgende ochtend om 8 uur stonden ze op mijn stoep en was het probleem verholpen.
Waarschuwing: nooit met Feenstra in zee gaan! Boeven zijn het.

zakkenvullers die je contracten aansmeren om vervolgens nooit meer van zich te laten horen

p.s. Feenstra is onderdeel van Nuon, dus daar zou ik ook mijn vraagtekens bij zetten...

[opmaak door beheerder aangepast ivm leesbaarheid]
Reputatie 7
Badge +6
Ja , Esmeralda. Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die geen klachten hebben. Bovendien is en blijft het mensenwerk , dus er gaat wel eens wat fout . Ook bij andere bedrijven. Maar daarmee poets je de griezelverhalen die al jaren de ronde doen niet weg . Misschien heb je tot nu toe geluk gehad of misschien doet Feenstra het in sommige gebieden wel goed.
Feenstra is old school en niet klantgericht. Vele jaren geleden heb ik een serviceabonnement afgesloten voor 38 euro per 3 maanden Laatste servicebeurt 2014!). In het begin was de service goed en was de monteur ook bekend. Het is nu een grote organisatie die afspraken niet nakomt, moeilijk bereikbaar is en 24/7 service zegt te bieden waar je een dag of dagdeel voor vrij moet nemen om een afspraak te kunnen krijgen.

De enige keer dat Feenstra snel en flexibel was, was bij de verkoop en installatie van een HR ketel.

Ik denk dat Feenstra op de site " relax, wij nemen de tijd en werken alleen tijdens kantoortijden" moet plaatsen.

Na moeizaam telefonisch contact (relax, wij hebben de tijd ) kunt u misschien een afspraak krijgen over 3 weken. Wel chill dan heb je tenminste de tijd om je vrije dag te regelen als de verwarming het niet doet.
Ik ben inmiddels van Feenstra af, ik heb hier een advocaat voor ingeschakeld. Blijkbaar is dit de enige manier om er van af te komen. Ik heb ook zeker geen € 225,00 euro meer betaald. Feenstra beweerde allemaal dingen die niet waar waren, deze heb ik kunnen weerleggen via de advocaat. Maar het is belachelijk dat je het via deze weg moet spelen dit zou niet nodig hoeven zijn.

Het meest belachelijke wat er nog nadat alles was afgehandeld gebeurde, is dat ik een kaart kreeg dat de onderhoudsmonteur zou langs komen. Ik had nog de beleefdheid om te bellen en aan te geven dat ik geen klant meer ben en deze afspraak dus kon vervallen.

Weet je wat ik te horen kreeg, goed mevrouw dan sturen we iemand om de ketel te laten verwijderen. Deze vrouwspersoon luisterde dus totaal niet naar wat ik had gezegd.

Ik ben géén klant maar bij jullie, dus wie geeft jullie het recht om dan de ketel te verwijderen terwijl alles is betaald en de ketel mijn eigendom is geworden!!!!!.

Ze was super onbeleefd en hing ook nog eens op.

Uiteindelijk verhuur nog een keer gebeld, en hier aangegeven dat de communicatie binnen het bedrijf wel heel erg slecht is, ik heel boos was en probeerde beleefd te blijven maar dat dit wel erg veel moeite kostte. Dat ik graag uit het systeem gehaald wilde worden. Deze persoon was wel vriendelijk en heeft het allemaal verder geregeld.

Ik zeg alleen maar Feenstra communiceert niet binnen het bedrijf met elkaar, maar duidelijk kan het ook niet communiceren met de klant. In ieder geval heb ik er genoeg aan de telefoon gehad voordat het allemaal via de advocaat was geregeld die super onbeleefd zijn en zeker niet weten waar ze over praten en ook niet weten waar je wel zou moeten zijn. Ik ben zo blij dat ik er vanaf ben. Ik kan ook iedereen adviseren probeer zo snel mogelijk bij dit bedrijf weg te komen. Wanneer het niet op de normale manier kan schakel dan een advocaat in. Rechtsbijstand hebben veel mensen als het goed is afgesloten en zij doen prima hun werk.
Onderhoud CV-ketel bij Feenstra.De CV-ketel heeft een storing: het tapwater wordt na enige tijd weer koud. Dat is vervelend als je onder de douche staat.03 april 2017 komt er een monteur langs. Hij constateert dat op enkele punten de instellingen verkeerd staan en wijzigt die.Status werkbon: "opgelost". Factuur. Kassa.De storing is niet verholpen.Overigens is het vreemd dat die instellingen verkeerd stonden. De ketel is in onderhoud bij Feenstra. Ik kom er niet aan, dus heeft blijkbaar een monteur van Feenstra bij een vorig bezoek de ketel met "foutieve" instellingen achtergelaten.12 april. E-mail gestuurd. "Binnen 5 werkdagen contact". Nooit enige reactie gekregen.21 april. Een monteur komt langs. Volgens hem is een tapwatersensor defect.Hij heeft geen andere bij zich en maakt de oude schoon.Status werkbon: "opgelost". Factuur. Kassa.De storing is niet verholpen.24 april. Gebeld met Feenstra.15 mei. Nog steeds geen actie van Feenstra.23 mei. Een monteur komt langs. Hij heeft geen sensor bij zich, maar wel een nieuwe brander, die niet nodig is en waar ook nooit om is gevraagd.24 mei. De monteur komt weer langs en zet er een andere sensor in.Status werkbon: "opgelost". Factuur. Kassa.De storing is niet verholpen.26 mei. Een monteur komt langs. Dit keer een jongedame. Zij heeft binnen twee minuten gezien wat er aan de hand is en verhelpt dat (eindelijk).Feenstra maakt mij middels een e-mail duidelijk waarom ik toch alle rekeningen moet betalen:"U betaalt voor de verrichte werkzaamheden waarbij geen garantie gegeven kan worden dat dit leidt tot een oplossing."Met andere woorden: Feenstra kan zo vaak als men dat nodig vindt iemand langs sturen en dat vervolgens in rekening brengen.Status werkbon: "opgelost". Factuur. Kassa.Het is natuurlijk duidelijk wat hier in feite aan de hand is: De bonus van de directeur is gewoon niet hoog genoeg.
zowel goed als slechte ervaring met Feenstra.

Onderhoud aan de ketel word altijd netjes uitgevoerd. Als er een defect is aan de ketel word er direct een monteur in geschakeld al duurt het soms erg lang voordat deze komt. wel belt de monteur altijd dat hij onderweg is. als de ketel defect is word het probleem zo goed mogelijk opgelost door de monteurs. Helaas blijft dezelfde storing steeds terug komen.

Een blijvende oplossing voor een terug kerend probleem is moeilijk al doen ze hun best( de monteurs.

Terug bel afspraken woorden vaak niet nagekomen. en als je een klacht hebt proberen ze te voorkomen dat deze opgenomen word.
Badge
Het onderhoud aan onze CV-ketel(s) wordt al meer dan 20 jaar door Feenstra uitgevoerd.
Dit tot volle tevredenheid ! De ketels werden nooit bij Feenstra gekocht, maar elders. Onderhoud dus door Feenstra met een abonnement, waarbij alle kapotte onderdelen, zoals o.a. een thermostaat en nog meer behoorlijk dure onderdelen gratis werden vervangen. Bij storing was altijd snel een monteur ter beschikking. Af en toe werd wel eens een afspraak voor een onderhoudsbeurt een paar keer verschoven, maar dat was dan ook alles.
Het abonnement met onderdelenvergoeding is nu gestopt en vervangen door een abonnement, waarbij de eventueel te vervangen onderdelen betaald dienen te worden. Dit dus gezien de leeftijd van de ketel, 13/14 jaar oud ! De abonnementskosten zijn uiteraard ook lager.
Wij zijn dus erg content met de service van Feenstra !! Ik moet erbij zeggen dat we met de mensen van Feenstra - aan de telefoon, de monteurs en wie dan ook - altijd allervriendelijkst omgaan en wellicht dat dit helpt bij het snel oplossen van de optredende klachten !
Groet,
Joop Deschamps

Reageer