simpel sim only, addertje onder het gras

• 3 August 2019
  • 44 reacties
  • 1454 Bekeken

Ik heb een abonnement bij Simpel sim only. Mijn abonnement bestaat uit onbeperkt bellen en 4 gig per maand voor tien euro. Dat was althans de aanbieding waar ik op ingegeaan ben. Nu ik voor een maand, vanwege vakantie, mijn abonnement heb uitegbreid naar 10 gigabyte, zal ik, als ik weer naar mijn oude abonnement terugga, opeens 12.50 per maand moeten gaan betalen. Bij Simpel reageren ze op mijn opmerkingen heel laconiek, daar is niets aan te doen. Als ik dat gweten had...

44 reacties

Reputatie 7
Dat bedrag van € 10 per maand geldt bij een contract van 24 maanden. Anders heb je een flexibel contract.
Dat bedrag van € 10 per maand geldt bij een contract van 24 maanden. Anders heb je een flexibel contract.

Simpel staat je blijkbaar toe je abonnement aan te passen naar een grotere of kleinere bundel maar niet om te switchen naar een aanbieding die je in het verleden hebt gehad.
Reputatie 7
Dus toch niet zo simpel.
Eigenlijk sluit je een nieuw abonnement af en dan is die verhoging logisch. Die 10 gb zullen ze naar ik aanneem niet terugdraaien.
@MrsJones Rekenvoorbeeld:
5gb kost €12,50 per maand. 10gb kost €17,50 per maand. Je krijgt een aanbieding van 5gb voor €10 per maand, dat abonnement neem je, vervolgens switch je in Augustus naar 10 gb voor €17,50 en will je in September weer naar 5gb maar dat kost nu €12,50 want de aanbieding voor €10 bestaat niet meer. Athans zo begrijp ik het.

en alle getallen zijn fictief natuurlijk!!!!

Is dat eerlijk?
Is het misleidend?
Had TS de voorwaarden moeten lezen?
Reputatie 7
Voorwaarden moet je altijd lezen.
Voorwaarden moet je altijd lezen.

U zegt het.
Reputatie 7
En ik doe het.
En ik doe het.

Hebben we het nog steeds over voorwaarden lezen of zijn we afgedreven?
Reputatie 7
Over de voorwaarden natuurlijk.

Mij overkomt hetzelfde. ik moet nu een hoger tarief betalen.  Misschien een reden op op te kunnen zeggen?

Hoogst irritant.

Misschien een reden op op te kunnen zeggen?

Heel zeker geen legitieme reden om op te zeggen.

Reputatie 7
Badge +6

Zo werkt het nu eenmaal overal in de zakenwereld . Pluspunten worden zo veel mogelijk uitvergroot en minpunten zo diep mogelijk weg gestopt . Er wordt gebruik ( of misbruik ? ) gemaakt van de wetenschap dat de meeste consumenten geen zin hebben om alle kleine lettertjes op te zoeken en te lezen . Als we het vinden zakt ons de moed vaak in de schoenen wegens de moeilijke leesbaarheid in veel gevallen , waarop alsnog afgehaakt wordt. Tja …….

Dit heeft dan wel tot gevolg dat ik volgende keer niet meer naar Simpel ga.

Dit heeft dan wel tot gevolg dat ik volgende keer niet meer naar Simpel ga.

Dat is toch logisch, als ik ergens anders meer waar voor mijn geld krijg ga ik ook. Het heeft alleen gern zin om iets te verwachten dat je nooit toegezegd is.

Een grote *bende is dat hele simpel. Als je een normale vraag stel dan word je als een klein kind behandeld en dan word je nog * ook Kosten bovenop kosten rekenen ze. En geen bericht sturen als je 100% van je bundel heb bereikt. Zo'n spijt dat ik ooit klant ben geworden. Ik wil van dat rot contract af. Maar hun zijn natuurlijk de enige provider waar dat niet mogelijk is. Je word gegijzeld tot de laatste dag van je contract. Ook al weten ze dat je zo ontevreden bent dat je weg wil. Nee dat kan daar niet want dan houden ze geen klant meer over. Echt mensen trap niet in die te mooi om waar te zijn acties maar ga bij een betrouwbare provider en niet bij deze *bende.

*[deel bericht verwijderd door beheerder vanwege ongepaste taal]

Ik zit ook sinds kort bij Simpel.
Je moet inderdaad goed opletten hoe hoe het spel werkt.
Waarschuwen kost ook geld en je moet dit zelf aan zetten.(Plafond)
Als je iets wijzigt in je abonnement, ben je de korting kwijt.
Ik heb je voor dat ik getekend heb, me alles haarfijn uit laten leggen door hun helpdesk.
Verwacht niet, dat ze het net zo doen als je vorige (dure)provider.

Ik betaal liever meer bij een ander dat dat ik bij deze rotzakken moet blijven.  Ze zijn verschrikkelijk onverschillig, en ze behandelen je als een klein kind. Ze zijn goedkoop maar proberen je aan alle kanten geld afhandig te maken, Zoals moeten betalen voor een plafond, wat bij  een goede provider gewoon bij de service hoort . Dus word het vanzelf net zo duur, zelf duurder dan de andere providers. Maar als jij daarmee leven kan dan is dat helemaal aan jou. Ik hoop dat je geen problemen gaat krijgen. Je zit er nog maar kort bij zeg je. Maar zodra mijn contract afloopt ben ik daar weg. Kan niet wachten! En dan NOOIT!!! geen simpel meer.

Nooit problemen met Simpel gehad en ik zit er met drie abonnementen, maar zoals ik ook al eerder zei, als je ergens anders beter kunt moet je gewoon gaan, dat doe ik ook.

Als dat kon dat was ik maanden geleden al weg gegaan. Maar ik zit helaas nog aan een contract vast die op geen enkele manier te beëindigen valt. Simpel houd zijn ontevreden klanten liever in een wurggreep. Dus ik zit er jammer genoeg nog een aantal maanden aan vast. En ja ik ben er met mijn stomme kop zelf ingetrapt en ben zelf dat contract aangegaan. Maar helaas is het niet zo mooi als het geadverteerd word. Ik weet het ik ben stom geweest om zo'n bedrijf te vertrouwen.

Reputatie 7
Badge +4

zit er een verschil tussen de diverse aanbieders vwb voortijdig beeindigen van een contract? Volgens mij zou je er altijd vanaf moeten kunnen, de vraag is tegen welke prijs en of het elders beter is …..

Als dat kon dat was ik maanden geleden al weg gegaan. Maar ik zit helaas nog aan een contract vast die op geen enkele manier te beëindigen valt. Simpel houd zijn ontevreden klanten liever in een wurggreep. Dus ik zit er jammer genoeg nog een aantal maanden aan vast. En ja ik ben er met mijn stomme kop zelf ingetrapt en ben zelf dat contract aangegaan. Maar helaas is het niet zo mooi als het geadverteerd word. Ik weet het ik ben stom geweest om zo'n bedrijf te vertrouwen.

Je moet natuurlijk wel je contract uitdienen, dat is overal. Ik heb nu 8MB en onbeperkt bellen voor €10 per maand. Waar kun je dan beter terecht?

Ik heb dat niet. Omdat vaste klanten geen gebruik mochten maken van dat aanbod. En tegenwoordig hebben ook andere providers dat soort aanbiedingen. En het is niet helemaal waar dat je overal je contract moet uitdienen. Bij veel providers kun je dat afkopen. Kost wel wat, maar dan zit je niet meer vast aan een bedrijf waar je geen vertrouwen in hebt. Maar nogmaals, als jij er tevreden bent dan moet je daar blijven. Ik ben straks blij dat ik er weg ben.

Reputatie 7
Badge +4

is artikel 5.4 van de algemene voorwaarden niet van toepassing? daar staat dat de boete de helft van de resterende termijn is.

en had je een plafond ingesteld (zie alg voorwaarden)? ALs ze daar geen opvolging aan geven kun je ze wellicht in gebreke stellen. 

Ja maar ik mag even het dubbele betalen ja, en daar ben ik nou zo kwaad om. En ik ga niet ook nog eens voor een platform betalen ja. Normaal gebruik ik niet eens een kwart van mijn bundel en ik snap niet waarom het nu ineens eroverheen ging. Gebruik niet meer dan voorgaande maanden. Denk dat ook dat aan simpel ligt.

Reputatie 7
Badge +4

je kunt in je telefoon zien welke app data verbruikt heeft.

Reageer