Singer: Garantie aangekocht product Duitsland?

• 21 August 2021
  • 31 reacties
  • 372 Bekeken

Ik was in de veronderstelling dat het niet uit zou maken waar ik een product kocht, omdat er een wereldwijde garantie op zit. Ik heb in duitsland een singer naaimachine gekocht omdat deze niet leverbaar was in Nederland. Bij levering ontbraken 8 accessoires welke wel bij de machine vermeld stonden. Omdat t makkelijker communiceert heb ik singer benelux aangeschreven, die mij echter niet wilde helpen. Er zit notabene een Nederlandse handleiding bij de machine. De verkoper dan toch maar geschreven, welke niet snapt welke accessoires ik bedoel ( terwijl ik ze omcirkeld heb op de foto die bij de machine stond) . Ik wil graag van singer de ontbrekende accessoires ontvangen, dus die heb ik nog maar eens aangeschreven. Ik voel mij misleid door de informatie bij de naaimachine, en ik vind het gebrek aan service van singer een slecht teken voor de 25 jaar garantie die op de machine zou zitten. 
heb ik nu wereldwijde garantie of niet? En moet singer niet alsnog de 8 accessoires leveren?

31 reacties

Reputatie 7
Badge +4

volgens mij moet je gewoon bij de winkel zijn waar je de singer gekocht hebt. en het maakt het wel wat complexer dat dit in het buitenland is. maar dae wist je vast wel toen je ‘m daar kocht

Reputatie 4
Badge +3

Misschien een rare vergelijking maar ik kocht onlangs in Duitsland een hamernoormachine. In Duitsland kreeg ik er een set betonboren en een koffer bij. Exact hetzelfde type in Nederland wordt kaal geleverd. Beiden kosten exact hetzelfde.

Naar mijn mening heeft u dus geen recht op de ontbrekende accessoires en een Nederlandse dealer zal uw machine ook niet onder garantie maken in de toekomst. Het is een parallel geïmporteerd apparaat. Singer Nederland heeft hier niets aan verdiend en zal u ook niet hoeven helpen.

Dit soort gevallen zijn heel erg bekend bij televisies die je in Nederland online kunt kopen maar waar LG, Sony. Samsung enz hun handen vanaf trekken. Want modellen komen vanuit een andere markt.

En moet singer niet alsnog de 8 accessoires leveren?

Nee, u heeft geen machine bij Singer gekocht, dus discussie over de levering is tussen u en de leverancier. 

Wellicht is het sowieso handig als u zich ook eens de vraag stelt "25 jaar garantie op wat?". Die garantie moet fabrieksgarantie zijn, dus bovenwettelijke garantie, en die zal uitermate nauwkeurig omschreven zijn. Daar staat dus wat u dáárvan mag verwachten.

U heeft een machine gekocht die niet leverbaar is in Nederland.
De Duitse verkoper heeft u het product niet compleet verkocht.
Dat is geen garantie geval, maar een foute levering.
Die moet de verkoper oplossen.
Kom je er dan nog niet uit, zou ik een klacht neerleggen bij het hoofdkantoor in de USA.

Reputatie 7
Badge +8

U heeft het bij Singer Benelux geprobeerd  ?? :  

SINGER BENELUX

Befrako N.V.
KMO Zone Molenheide 4081
3520 Zonhoven
info@singerbenelux.com
HRH: 99.157
Ondernemingsnummer: 0463716913

• Voor vragen over bestelling goederen: orders@befrako.be
  • Voor vragen over herstellingen: info@befrako.be       

Zij maken toch reclame voor  vertegenwoordiging van de landen 

Singer Deutschland · Singer Austria · Singer Switzerland · Singer Ceska · Singer Slovenska · Singer Magyarorszag · Singer Nederland.

Ik zou het nog eens rustig proberen, gewoon vriendelijk proberen of er geen uitzondering of coulance mogelijk is.   Blijft dat dergelijke aanschaffingen om moeilijkheden vragen.

Reputatie 4
Badge +4

(Ook) volgens mij heeft Singer Benelux hierin geen enkele rol. Je hebt een contract met de webshop en met niemand anders. Singer heeft niet voor niets dealers. Dat landen als Hongarije en Duitsland vertegenwoordigd worden door Singer Benelux lijkt me dan ook vooral voor dealers in die landen relevant. 

Het lijkt me simpel - als de winkelier het niet wil begrijpen zou ik van mijn recht op retour gebruik maken en een betere leverancier kiezen. We zitten hier in het forum Consument en Recht, en het is in elk geval duidelijk dat je rechtens geen beroep kunt doen op Singer.

Reputatie 7
Badge +8

We zullen allen wel weer een beeje gelijk hebben en voorp zal staan dat je altyd goed uitkijken moet en te weten moet zien te komen hoe het zit met serviçe en garantie als je een bekend wereldprodukrt niet in je eigen land ikoopt, collegae geven het aan. Vreemd blijft het dat een overbekend en van oudsher wereldproduct geen uniformiteit kent in service en garantie en aangeboden onderdelen. Beetje kleinzielig als men  dat niet  orde maakt. Schakel alle sociale media in, schrijf volop brieven of mails, roep zoveel; mogelijk media in, allerhande consumentenorganisaties enz, enz. Hoe vol.

Reputatie 6
Badge +4

- Deze kwestie heeft niets met garantie te maken, 

- Deze kwestie heeft niets met welke Singer dan ook te maken 

- Plaats eens een link naar naar de Singer die je gekocht hebt. 

Badge +5

Hi @aussi je zou deze vraag ook kunnen voorleggen aan mijn collega's wanneer je lid bent van de Consumentenbond met een Geld en Recht of Volledig en Vertrouwd lidmaatschap. Ze denken graag met je mee!

Reputatie 6
Badge +4

Hi @aussi je zou deze vraag ook kunnen voorleggen aan mijn collega's wanneer je lid bent van de Consumentenbond met een Geld en Recht of Volledig en Vertrouwd lidmaatschap. Ze denken graag met je mee!

Dat het forum gebruikt wordt om meer leden aan te trekken, was me allang duidelijk. Maar jij legt er wel erg de nadruk op. Het begint bijna op spammen te lijken.

Misschien het forum alleen toegankelijk maken voor CB medewerkers? 

Beste Isolda, 

Ik ben lid van de Consumentenbond en ik heb gekeken of zij kunnen helpen. Echter, omdat T een Duitse verkoper op een Duitse Amazon website betreft, kunnen zij niet helpen. De Consumentenbond verwijst naar het ECC.

mvg aussi

Wat een nare reactie! Het betreft een singer ! Quantum stylist 9960. En singer als bedrijf doet niets om mij te helpen . Als ik jou reactie zo lees, zou je best bij singer kunnen werken?

mvg Aussi

Reputatie 6
Badge +4

Wat een nare reactie! Het betreft een singer ! Quantum stylist 9960. En singer als bedrijf doet niets om mij te helpen . Als ik jou reactie zo lees, zou je best bij singer kunnen werken?

mvg Aussi

Helemaal geen nare reactie, alleen zo duidelijk mogelijk aangegeven. Er is je al meerdere keren verteld dat je bij de verkoper moet zijn als je denkt dat die accessoires er bij geleverd horen te worden , niet bij Singer. 

Edit. Even gekeken je kan deze naaimachine kopen met of zonder accessoires. De prijs met accessoires is uiteraard hoger.

Succes verder.

Ik vind t een nare reactie omdat je om een link naar “die singer die je gekocht heb” vraagt. Net alsof je in twijfel trekt dat ik een singer gekocht heb. De verkoper heb ik benaderd, en die heeft een zakje met accessoires opgestuurd die hij van singer heeft gekregen. In dat zakje zaten nog minder accessoires dan wat ik al had. De fout ligt duidelijk bij singer, die blijkbaar geen goede controle uitoefent op wat er bij de machine hoort te zitten. En bij Amazon ligt ook een fout omdat zij informatie plaatsen wat er bij de machine meegeleverd wordt.

ik mag als consument toch verwachten dat die informatie juist is.? Het artikel terug sturen en omruilen heeft geen zin, want singer levert geen andere accessoires dan ik nu al heb.

mvg aussi

U heeft het bij Singer Benelux geprobeerd  ?? :  

SINGER BENELUX

Befrako N.V.
KMO Zone Molenheide 4081
3520 Zonhoven
info@singerbenelux.com
HRH: 99.157
Ondernemingsnummer: 0463716913

• Voor vragen over bestelling goederen: orders@befrako.be
  • Voor vragen over herstellingen: info@befrako.be       

Zij maken toch reclame voor  vertegenwoordiging van de landen 

Singer Deutschland · Singer Austria · Singer Switzerland · Singer Ceska · Singer Slovenska · Singer Magyarorszag · Singer Nederland.

Ik zou het nog eens rustig proberen, gewoon vriendelijk proberen of er geen uitzondering of coulance mogelijk is.   Blijft dat dergelijke aanschaffingen om moeilijkheden vragen.

Ik heb t inderdaad bij singer benelux geprobeerd, en hoewel er een Nederlandstalige handleiding bij zit, (ze verwijzen naar de handleiding voor als er problemen zijn) willen zij mij niet helpen.

mvg aussi

De fout ligt duidelijk bij singer, die blijkbaar geen goede controle uitoefent op wat er bij de machine hoort te zitten. En bij Amazon ligt ook een fout omdat zij informatie plaatsen wat er bij de machine meegeleverd wordt.

We vervallen in herhaling maar je hebt met Singer (al dan niet Benelux) juridisch niets te maken totdat je eventueel een beroep zou doen op fabrieksgarantie. Al produceren ze bij Singer een compleet maandagmorgen product dat bij de eerste draai uit elkaar valt, dan nog is de enige partij waarmee jij te maken hebt je leverancier. 

Net alsof je in twijfel trekt dat ik een singer gekocht heb. De verkoper heb ik benaderd, en die heeft een zakje met accessoires opgestuurd die hij van singer heeft gekregen.

Er is geen twijfel dat je een Singer gekocht hebt.
Amazon is net zoals bol.com een platform van verkopers.
Een soort rommelmarkt, waar je goed op moet passen wat je koopt.
Je schrijft zelf dat, je het ongedaan maken van de aankoop al aangeboden is.

Ik kan ook wel een naaimachine te koop aan bieden, nu tijdelijk met 10kg aardappelen.
Als die aardappelen niet mee komen, kan de fabrikant daar ook niets aan doen.
Het is een belofte van de verkoper.

De verkoper heeft aangegeven dat hij niet verantwoordelijk is voor de informatie op de website. Amazon plaatst die informatie. Noch Amazon noch de verkoper controleerde of die informatie overeenkomt met het te leveren product. Het blijft staan dat ik niet heb gekregen wat ze beiden “ beloofden” en dat mag ik als klant wel verwachten, tenzij er staat dat dit slechts een voorbeeld is, maar dat staat er niet! In recensies wordt lovend gesproken over de 8 extra accessoires.

mvg aussi 

Het blijft staan dat ik niet heb gekregen wat ze beiden “ beloofden” en dat mag ik als klant wel verwachten

En dáár zegt u een waar woord. Dat mag u verwachten en daar moet u ze ook zeker aan houden maar daar staat de fabrikant buiten.

Reputatie 4
Badge +3

@A. Deen . De machine kan zoals @Mazzel als schreef met of zonder accesoires worden geleverd.

Stel dat ze de machine met accessoires afbeelden maar bij de koopopties de machine . zonder accesoires als 1e laten zien ivm prijs dan zou ts niet goed hebben kunnen kijken. Het is een beetje ondoorzichtig wat er nu precies gekocht is, bij welke partij  en hoe de exacte omschrijving was.

@A. Deen . De machine kan zoals @Mazzel als schreef met of zonder accesoires worden geleverd.

Stel dat ze de machine met accessoires afbeelden maar bij de koopopties de machine . zonder accesoires als 1e laten zien ivm prijs dan zou ts niet goed hebben kunnen kijken. Het is een beetje ondoorzichtig wat er nu precies gekocht is, bij welke partij  en hoe de exacte omschrijving was.

Dan nóg staat de fabrikant buiten de transactie die TS met de leverancier heeft gedaan. Die fabrikant heeft er letterlijk niets mee te maken.

Goed opletten hè:

de verkoper plaatst de machine van singer, met de informatie die hij van singer gekregen heeft. De verkoper geeft aan singer door dat niet alle accessoires er bij zitten. Voorzien van duidelijke foto met daarop omcirkeld de ontbrekende accessoires.

en wat stuurt singer naar de verkoper: een zakje met een deel van de eerdere onvolledige accessoires! Geen enkele ontbrekende accessoire zat erbij.

volgens mij is singer dan verantwoordelijk.

mvg aussi

Goed opletten hè:

de verkoper plaatst de machine van singer, met de informatie die hij van singer gekregen heeft. De verkoper geeft aan singer door dat niet alle accessoires er bij zitten. Voorzien van duidelijke foto met daarop omcirkeld de ontbrekende accessoires.

en wat stuurt singer naar de verkoper: een zakje met een deel van de eerdere onvolledige accessoires! Geen enkele ontbrekende accessoire zat erbij.

volgens mij is singer dan verantwoordelijk.

mvg aussi

Ik snap dat u het niet wil horen maar voor de zevende keer, nee, uw leverancier is verantwoordelijk. Als u net gekregen heeft wat die leverancier u beloofd heeft moet u daar zijn. Kijkt u nog eens naar uw factuur, daar staat de naam van.een bedrijf waarmee u een overeenkomst heeft en wat u heeft gekocht.

Ik stop ermee. Zoveel domheid kan ik niet aan

Ik stop ermee. Zoveel domheid kan ik niet aan

Sprak de uitvinder van het zwarte garen.

Voel je hem, garen, naaimachine?

Reageer