Sony playstation account gehackt en klantenservice ver te zoeken

• 11 November 2014
  • 68 reacties
  • 37301 Bekeken

Hallo,

Mijn sony playstation account is gehackt en er is een aankoop gedaan (Call of duty advanced warfare) van 70 euro en de klantenservice geeft geen medewerking. In eerste instantie geloven ze je niet, alsof ik onder een miskoop vandaan wilt komen (ongetwijfeld hebben ze vaak te dealen met die klanten) en was ik niet gehackt. Dit is het verhaal hoe het is gegaan. Op 2 november koopzondag, ik heb het spel destiny in de winkel gekocht. Ik activeer mijn account als PLUS account. Ik heb gratis 14 dagen maar je moet wel je creditcard gegevens invullen om het te activeren. Gedaan. Ook heb ik de playstation app gedownload op mijn telefoon. Achteraf waarschijnlijk heel fout. 3 November. Normale werkdag, in de pauze check ik mijn mail. Mail van sony 'bedankt voor uw aankoop'. Huh? welke aankoop? Om 15:23uur heb ik een aankoop gedaan van het spel Call of Duty t.w.v. 69,99 euro. Dit kan niet want ik ben niet in de playstation store geweest! Ik bel in eerste instantie mijn man op om te vragen of hij een spel heeft gekocht. Nee, natuurlijk niet hij houdt niet shooters. En ik hou ook niet van call of duty. En als hij een aankoop zou doen, dan wel via zijn eigen account. Na het werk kom ik thuis rond 18:00uur bel ik de klantenservice op. Na 20 min. wachten kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon. Aan de reactie te horen na mijn verhaal hoorde ik al dat hij mij niet serieus nam en dacht 'oh daar heb je er 1 die een miskoop heeft begaan'. Hij vertelde mij dat ik niet was gehackt want mijn email en/of wachtwoord zijn niet veranderd. Wat hackers meestal als eerste zouden doen...?? Hij kon mij wel vertellen dat de aankoop via de computer is gedaan. Hij zei dat sony niet aan refund doet maar omdat het spel een pre order was en dat ie morgen uit kwam dus hij kon de bestelling annuleren en daarmee kreeg ik mijn geld terug in mijn portemonnee. Nou prima beters iets dan helemaal niets! Opgehangen.. maar het zat mij niet lekker. Ik voelde me als klant niet geholpen en niet serieus genomen. Ik heb ook meteen mijn wachtwoord veranderd en mijn creditcard gegevens verwijderd. (om 18:23uur) En dezelfde avond ook een mail naar de klantenservice gestuurd. Op 5 november het volgende antwoord terug:

Beste Mirjam, Bedankt voor je contact aan PlayStation Support. Ik begrijp dat er een aankoop is gedaan waar je geen weet van hebt. Ik heb in de account gekeken en gezien dat het sign-in ID onveranderd is geweest, dit duid er op dat de account niet gehackt is. Wel zag ik dat er nog een console op de account geactiveerd is, het zou kunnen zijn dat je account op die andere console gebruikt is. Het wacht oord heb je al veranderd, en de creditcard was er al uit zag ik.Het probleem is hiermee verholpen. Ik stuur je ook een mail hoe je de console moet deactiveren. Helaas kan de aangekochte content niet ge-refund worden. Het spijt mij je niet anders te kunnen berichten. Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen via onderstaande contactgegevens. Noem daarbij het referentienummer: 141104-002841 Wist je dat je de mogelijkheid hebt om zelf je eigen PlayStation Network account te beheren? Bezoek http://www.sonyentertainmentnetwork.com en log in. Je kunt bijvoorbeeld het wachtwoord veranderen en een overzicht vinden van alle aankopen. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geÏnformeerd. Met vriendelijke groet, Rob

en

Beste Mirjam, Via onderstaande stappen kun je zelf alle consoles deactiveren die momenteel aan jouw account gekoppeld zijn: - Ga via je pc naar www.sonyentertainmentnetwork.com - Kies rechtsbovenaan de pagina voor "account beheren" en log daar in met je accountgegevens. - Kies in het menu bovenaan voor "Account" en daarna aan de linkerzijde "Media & apparaten". - Hier kun je alle consoles in een keer deactiveren zodat je daarna jouw eigen console weer kunt activeren (dit kan 1 keer per 6 maanden worden gedaan). Heb je verdere vragen en/of opmerkingen, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen via onderstaande contactgegevens. Noem daarbij het referentienummer: 141104-002841 Wist je dat je de mogelijkheid hebt om zelf jouw eigen PlayStation Network account te beheren? Bezoek http://www.sonyentertainmentnetwork.com en log in. Je kunt bijvoorbeeld het wachtwoord veranderen en een overzicht vinden van alle aankopen. Veel informatie over PlayStation en PlayStation Network kun je vinden op onze website: http://nl.playstation.com/support/ Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geÏnformeerd. Met vriendelijke groet, Rob

Op de site gaf ie aan dat ik mijn ps systeem al gedactiveerd en geactiveerd had en dus dit niet meer kon (1x per 6 maanden kan dat). Op 5 november heb ik wederom een mail terug gestuurd naar ze. Donderdag 6 november wederom gebeld. Die jongen vroeg mij wie ik had gesproken want blijkbaar was er geen melding gedaan van mijn telefoontje en de annulering. Dus hij heeft het opnieuw er in gezet. Ook wederom te horen nee u bent niet gehackt. Op 7 november heb ik het volgende mailtje ontvangen:

Beste Mirjam, Excuses voor de ontstane verwarring. Op het moment van aankoop was Call of Duty al uitgebracht. Het betreft dus geen pre-order, en deze aankoop kan niet geannuleerd worden. De aankopen zijn gedaan vanaf een computer, tablet of smartphone. Dit verandert echter niets aan het feit dat u verantwoordelijk bent voor de account en alle aankopen die daarop gedaan worden. En nogmaals: uw account is niet gehacked. Ik verwijs u voor meer informatie graag naar onze servicevoorwaarden: http://legaldoc.dl.playstation.net/ps3-eula/psn/e/e_tosua_nl.html Het spijt me u niet anders te kunnen berichten. Heb je verdere vragen en/of opmerkingen, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen via onderstaande contactgegevens. Noem daarbij het referentienummer: 141104-002841 Met vriendelijke groet, Sandra

Ook het zinnetje "Nogmaals u bent niet gehackt" Wederom heb ik nog 2 mails terug gestuurd, maar tot op heden nog geen reactie. Vrijdagavond 7 november , ik start mijn ps4 op. Kijk in mijn instellingen of mijn ps4 ook mijn primaire apparaat is. Niet dus. En ik kan hem ook niet deactiveren. Lekker dan! Ps4 net 2 weken aangekocht. Ik start destiny op; Error! Of server problemen of al aangemeld op deze account. Geeft de error aan (screenshot van gemaakt). Ik kon nu ook niet destiny spelen! Toen heb ik ook mijn email adres veranderd van de psn. Daarna kon ik wel destiny spelen. Dinsdag 11 november. Weer de klantenservice gebeld. Een meisje dit keer. Ze kwam niet makkelijk van me af. Opnieuw het hele verhaal verteld en gezegd ik heb die aankoop niet gedaan! Wij kunnen niks doen, het was geen pre order en wij doen niet aan refund en het is hoe u omgaat met uw account gegevens. Misschien heeft iemand wel meegekeken? Eh nee! Ik eiste een oplossing. Het was ook onmogelijk om het ip adres van de computer aankoop te achterhalen 'onmogelijk' zei ze letterlijk. Ze nam ook nogmaals de stappen met me door hoe je de ps4 systeem kunt deactiveren. Na lang drammen en ik haar verwees naar het "opgenomen" gesprek van maandag 3 november zette ze me wederom in de wacht. Na ongeveer 35min. aan de telefoon gezeten te hebben. Zei ze 'u bent inderdaad gehackt, door iemand in het buitenland. Daar staat de ps4 ook als uw primaire systeem. We gaan iets doen wat we eigenlijk bijna nooit doen, we gaan de ps4 deactiveren' Toen begon de lijn te kraken en hup verbinding weg!!!! Ik dacht NEEEE, niet nu we bijna bij een oplossing zijn? Dus opnieuw gebeld, nu iemand anders een jongen. Weer in de wacht want hij moest ff het verhaal ophalen. Nou goed de ps4 was gedeactiveerd van mijn account. HE HE ik roep al de hele tijd dat ik gehackt ben maar jullie geloofden mij niet! En het was onmogelijk om diegene te traceren, maar nee opeens zagen ze wel dat ik was gehackt en sterker nog ze zeiden dat ze die ps4 van de hacker hebben gebanned! Oh wel traceerbaar? Ik vond het een beetje vaag allemaal. Je voelt als klant niet serieus genomen, niet geholpen. Ze willen je niet helpen en hoe ze je behandelen is ook niet normaal. Alsof je de boel bij elkaar liegt. Ze gaven ook vaak voorbeelden aan van 'een vriend van je kan op jou account een aankoop doen en jij kan vervolgens een melding van hacken maken' Ja klopt, maar zo is het niet bij mij gegaan jullie zien nu zelf dat ik gehackt bent! "U heeft uw portemonee op tafel gelegd in een cafÉ " Nee dat heb ik niet. "u bent gehackt via uw computer of telefoon""U moet geen zelfde wachtwoorden gebruiken" nee doe ik ook niet. "Mevrouw ik zorg er voor dat ik niet gehackt wordt, ik ben nog nooit gehackt" Nee ik ook niet, dit is de eerste keer dat ik ben gehackt. Heel toevallig nadat ik mijn creditcard gegevens heb ingevuld. Na een gesprek van 40min. moest de jongen het gesprek beËindigen. Dat zei ie zelf. Ze konden mij niet helpen en dat die jongen maandag had gezegt om de pre order te annuleren was foutieve informatie. Die jongen had zich vergist. Wie weet is het een storing van Sony zelf? Ben ik wel gehackt? Het is in ieder geval mijn woord tegen dat van hun. Sony werkt niet mee, zij geven totaal geen medewerking. Als zij ook meteen vanaf het begin hadden gezegd, mevrouw u bent niet gehackt ook al was u dat wel heeft u geen recht op geld terug. Kostte het minder tijd dan nu. Het is allemaal zo raar en vreemd gegaan van sony zijn kant en meewerken ho maar. U bent gehack, eigen schuld dikke bult. Misschien ergens wel gelijk, maar zij bieden geen klanten service/hulp/medewerking aan. Je loopt gewoon vast en mijn 70 euro is weg. Een betwiste aankoop van sony met mijn credit card, zonder mijn toestemming. Wat kan ik nu nog doen? Ik kan via ICS het bedrag laten terug storten door aan te geven als een betwiste aankoop. Maar als ik dat doe dan gaat sony mijn account bannen en is mijn portemonnee 70 euro in de min, tot je weer hebt betaald.(zei de klantenservice) Dus heb ik ook kans op aanmaningen? Ik ben echt zo boos en gefrustreerd en voel me als klant van sony heeeeel erg in het ootje genomen. Met vriendelijke groet, Mirjam

68 reacties

Reputatie 4
Badge +5
@Richard71 omdat Sony denkt dat je zoon de punten heeft gekocht kun je proberen om Sony te vragen coulance te tonen. Andere bedrijven zoals Apple en Valve doen hetzelfde als een kind zonder toestemming van de ouders geld uitgeeft.

Zijn de Fifa-punten nog gekoppeld aan het eigen account? Dat zou reden kunnen zijn waarom Sony vermoed dat het niet om hackers gaat. Want een hacker zou daar niet beter van worden. Of mis ik hier iets?
Punten zijn volgens PS toegekend aan ons serienummer, maar punten zijn nooit in spel gebruikt. Er is nooit gebruik gemaakt van de optie punten aankopen.
Ik denk meer aan een bug als aan een hacker, zou dit kunnen ?
Reputatie 4
Badge +5
Dat durf ik niet te zeggen, maar als de punten niet zijn gebruikt dan lijkt me de kans groter dat Sony coulance toepast. Heb je dat al geprobeerd te vragen tijdens de 3x contacten met Sony support?
Nee,zojuist voor de 4e keer gebeld en om coulance gevraagd. Er wordt weer gemeld dat mijn zoon liegt en dat dit in andere gevallen ( ik refereerde aan meldingen op internet )ook bewezen is dat dit gevallen zijn van liegende gebruikers. Enige wat gemeld wordt dat er melding bij de bank gedaan kan worden en dat er dan blokkade op account komt.
Reputatie 4
Badge +5
Zou je jouw PSN-naam en e-mailadres met mij willen delen in een privébericht (klik op mijn naam en daarna op 'stuur bericht')? Ik zal ook navraag doen. Daarnaast raad ik aan het probleem te melden op https://www.klachtenkompas.nl.
Reputatie 4
Badge +5
@Richard71 Bedankt voor je gegevens. Ik heb meerdere keren heen en weer gemaild. Sony blijft erbij dat de punten via het IP-adres van de klant zijn gekocht en denkt niet aan coulance.

Misschien heeft het zin om contact op te nemen met Electronic Arts via telefoonnummer 0208083219 (optie 1 is voor FIFA). Ik heb zelf ook even gebeld. De medewerker gaf aan dat ze in sommige gevallen contact opnemen met Sony en je van gedetailleerde informatie kunnen voorzien. Bijvoorbeeld: wat is er met de punten gebeurd? Hij wilde ivm privacy mij geen verdere informatie geven over jouw account.
Gisteren is mijn ps4 gehacked.
Ik werd uitgelogd doordat iemand anders inlogde op een andere playstation.
Nu heeft diegene mijn wachtwoord veranderd en mijn aanmeldings-ID. Dus nu kan ik helemaal niks meer en er staan belangrijke dingen op.
Hoe moet ik verder ps4 is maandag pas weer te bereiken.
Gr john-james
Badge +1
Hoi Mark,

Waar ik benieuwd naar ben is hoe ze aan je login gekomen zijn. Heb je die bv in je mail staan? Het kan zijn dat ze ook je mail gehackt hebben. Als daar andere belangrijke gegevens in staan, zoals kopie van je paspoort, dan is het ook mogelijk dat ze hier ook andere fraude praktijken mee uitvoeren. Ik zou sowieso dus de wachtwoorden van je e-mail, social media etc veranderen.

Ik heb wel 2 sites gevonden waar je hopelijk iets mee kan:
Reputatie 6
Badge +6
Beste @Markman ,

Van harte welkom op de Community. Vervelend om te lezen dat jouw PS4 account gehackt is. Binnen het forum was er al een topic over een soortgelijke issue. Ik heb daarom jouw vraag verplaatst naar het topic 'Sony playstation account gehackt en klantenservice ver te zoeken'.

Zoals @DeJong97 aangeeft is het in zulke situaties altijd verstandig om direct je wachtwoorden aan te passen. Heb je vandaag al contact gezocht met Sony? Laat het ons vooral weten hoe het is verlopen.🤞🏻
Badge
Beste @Mirjam,

Helaas ben moet ik U vertellen dat ik al 7 jaar tegen deze corrupte bende aan het vechten ben! Je krijgt helemaal niks van playstation! Ik heb ondertussen al meer dan 4 profielen verloren, zelf moeten bannen, en meer dan €5000 euro aan hardware, dlc, en games kwijt! Het ligt altijd aan de consument en nooit aan hun! Hacks zijn in hun ogen niet mogelijk terwijl overal een usb mod voor is ( kan niet volgens hun ) Trophy hacks ( kan niet volgens hun ) Ik heb toen maar eens de proef op de som genomen en de usb mods, hacks en trophy hacks werken wel degelijk! Toen ik hun hierop aansprak, deden ze net of hun neus bloede! Ik heb ook contact opgenomen met Developers, Publishers, en Sony. Overal het zelfde verhaal ( kan niet ). Maar ondertussen word wel je profiel gehacked op hun netwerk ( daar betaal je dan lekker ff €60 euro per jaar voor ) PS Plus heet dat, je kunt ook een Trend Micro kopen ( 3d party software tegen virussen ) Als ze zo veilig zijn waarom een 3d party?

Bij mij hebben ze de inventory leeggehaald and currency gepikt. Profiel gehacked en andere fraudeleuze praktijken zoals playercards theft enz. Ik word iedere dag nu Geflood, gesynacked, ddos, poortscan en poorthacked als ik op het playstation netwerk kom! Dit is mijn 2de ps4 en ze hadden me weer te pakken binnen 2 weken ONLINE te zijn! Ik zag iemand in de comments zeggen dat het ver te zoeken is dat het employees, netwerkmedewerkers van hun zelf zijn! Maar hoe meer je klaagt bij playstation de meer problemen dat je krijgt. Ik kan ondertussen geen enkele multiplayer meer spelen zonder gehacked te worden of van hun netwerk geblokkered of afgemieterd te worden. Zelfs Beta Games word gewoon inventory theft by gepleegd! ( TERA ) passed weekend. Dus vertel mij maar eens wie de kennis heeft om SEN id's the hacken en data center naar binnen te komen? Ik zeg U nu het zijn mederwerkers van Sony zelf en corrupte devs en hackers die de dienst uitmaken op hun frauduleuze netwerk. Heeft U een hoop digitale games? verkopen ze u profiel voor een €10 euro en zorgen dat u niet meer kunt spelen! Ik ben al letterlijk bedreigd aan de deur om een profiel aftestaan! Hoe komen ze aan de gegevens? Ik heb e-mails veranderd. paswoorden veranderd, isp veranderd, niks baat. Zodra ik online kom met een nieuwe ps4, nieuw account, nieuw e-mailadres, hebben ze me binnen 2 weken weer! Dit gaat nu al 7 jaar sinds ps3. Ik begrijp u frustratie, maar u kunt niet winnen. Het enigste wat er gebeurt is dat ze u helemaal kapot maken ( zoals bij mij )

Met vriendelijke groet Marc
Wat ik me dan afvraag is in hoeverre je dan niet meer in zee zou willen met Sony. Of is de verslaving dusdanig dat je jezelf maar met het Trimbos instituut in contact moet brengen. Want ik zou al lang zijn afgehaakt bij deze club (Playstation). Foutje kan, er niks van leren kan niet. En dat geldt voor Sony maar ook voor de klager. Get a life. https://www.gameninfo.nl/publiek
Badge
Geachte Fred B.

Ja hoor hier heb je weer zo een moraal ridder ( Get A Life ) Ten eerste gaat het u geen bal aan wat ik doe en ten tweede, u bent geen doktor of wel. Alleen een bemoeial met een menig zonder daarbij rekening te houden met andere. Mensen zoals U zijn de oorzaak dat iedereen maar gewoon kan doen en laten wat ze willen, er zullen altijd Fred B's zijn die nergens last van hebben en anderen dan maar een beetje gaan kleineren. Het gaat om het Leed dat mensen is aangedaan word en dat men bij Sony geen recht kan halen. Ja ik heb ook een xbox gehad maar die controller ligt niet lekker in mijn kleine handjes. Iedereen die ik ken zit op Playstation ( info die ik U ook niet hoef te verstrekken ) En ook U legt het probleem bij de consument, foutje kan maar er niks van leren. Ga lekker ergens anders U mening verkondigen, meneer ik heb nergens last van en ik zeik op mensen omdat ik me anders niet interessant genoeg voel. U bent geen pro gamer, hebt geen top 100 notatie gehad, hebt geen contracten verloren en partnerships, en U goede naam en reputatie is ook niet door het slijk gehaald. Nogmaals, U bent ****, die ook geen oplossing bied. Misschien moet u maar eens een zelfreflect therapie ondergaan.

Mvg Marc.

****[gedeelte tekst verwijderd door beheerder in verband met ongepaste taal]
Reputatie 5
Badge +7
Goedemorgen! @Marc_C welkom op de community! Wat een verhaal, je hebt wel veel ellende gehad met Sony Playstation zeg. Heb je iets aan de ervaringen en tips van andere community leden hierboven? Met de opmerking van @Fred B. gaat de discussie off topic, deze draad gaat niet over gamen als tijdsbesteding in iemands leven maar over oplossingen voor gehackte PS4 accounts. Laten we ervoor zorgen dat deze goede inhoudelijke discussie nu niet uitmondt in een meningsverschil tussen twee communityleden. Vanaf hier dus verder met het echte onderwerp! 🙂
Badge
Dag Natalie R,

Helaas heb ik geen goede raad meer voor mede gedupeerde. Ik heb aangifte gedaan voor diefstal en internetcriminaliteit.Ik had logs verzameld over de aanvallen op mijn netwerk, en de correspondentie tussen mij en developpers, employees. Helaas word hier lachwekkend mee omgegaan. Ik wil hierbij even melden dat, ik een gecertificeerde netwerkbeheerder ben, en heb gewerkt in de CSS. ( Custumor Service Support ) En het doet me wat, hoe deze grote bedrijven 100% alleen aan geld denken. en absoluut geen rekening houden met gedupeerde. Waar het op neer komt is, u gaat akkoord met de EULA ( End User License Agreement ) van Sony, zodra u een profiel aanmaakt. In die EULA staat letterlijk dat Sony mag doen en laten wat ze willen met ieder account. en alles wat gebeurt op hun netwerk. Ondanks dat U betaald voor de games, en de service, en de hardware, kunt u hierdoor nergens aanspraak op maken. Ik empathiseer met iederen die hierdoor gewoon gehacked word, of dat ze niet meer in hun profiel kunnen, of dat ze thuiskomen en dan zien dat hun inventory helemaal leeg geroofd is. Zij blijven gewoon hun hoofd in het zand steken, en lezen niet meer dan een basis script af van hun computer ( Sony Help Desk ) Het is altijd de consument zijn fout. En mijn mening is, dat meer mensen bij elkaar moeten komen en een petitie moeten teken over de slechte service, en de diefstal die gepleegd word op hun netwerk. Ik dacht dat er dit jaar een wet inging, dat grote bedrijven nu zelf verantwoordelijk waren voor het beveiligen van hun netwerk. Nou Sony kan dus geen gegevens beschermen, laat hackers toe op hun netwerk, dupeert betalende consumenten, en vraagt geld voor deze service. Er zal toch vast en zeker een hele slimme aanklager zijn, die ondanks de EULA zich graag wil inzetten voor de meer dan 100.0000 gedupeerde mensen, en een halt gaat roepen aan de praktijken. ( ik ben erg hoopvol ) Zo lang iedereen zijn hoofd in het zand blijft steken, en niemand gaat klagen, zullen deze praktijken door blijven gaan. Ik applaudiseer daarom iedereen hier die zich laat horen, niet alleen voor zich zelf, maar ook voor anderen. Ik zou het graag willen dat iedereen, kind, werkende man, huismoeder met kinderen, gamers, content creators, veilig konden gamen op hun netwerk. Het is al duur genoeg. Mijn excuses voor deze lange nasleep. Hopend U alle hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet Marc.
Dit zijn professionele groepen hackers met tientallen jaren ervaring. Ze dringen alle databases van websites binnen zonder sporen ... Hun services zijn gegarandeerd, met hun niet-traceerbare penetratiesoftware leveren ze hun service binnen 2-4 uur.

KNIP

u zult nooit spijt krijgen van hun diensten. Bedank mij later....

@Dennis Pronk
Kan deze hackers spam (in tweevoud) verwijderd worden?
Reputatie 4
Badge +5
@FredW bedankt, ik geef het door aan de beheerders.

Mooie Google Translate trouwens 'Woord Pers' 😃

Mijn zoontjes zijn account is ook gehackt zo’n 3 weken geleden. Hierbij hebben ze ook direct het email-adres gewijzigd en krijgen we de mails om het account te kunnen herstellen niet binnen. Meerdere malen playstation gebeld maar we komen er gewoonweg niet door.

Nu speelt de hacker op zijn account Fortnite (onder de naam van mijn zoontje) en praat met mijn zoontje zijn vrienden. Nu blijkt dat de hacker zich in Irak bevindt en vertelt dat hij het account heeft gekocht op marktplaats. Dit zijn we te weten gekomen, omdat een vriend van mijn zoontje de taal spreekt van de hacker.

Nu is onze vraag op welke manier en welke stappen we kunnen doen om te zorgen dat hij weer gebruik kan maken van zijn account en alle aangekochte spellen.

Alvast bedankt.

Nu is onze vraag op welke manier en welke stappen we kunnen doen om te zorgen dat hij weer gebruik kan maken van zijn account en alle aangekochte spellen.

Sony, niemand anders kan erbij.

Reageer