Consumentenbond.nl
Vraag

Sportschool opzeggen formulier niet beschikbaar, verplicht aantekenen

• 28 maart 2020
  • 4 reacties
  • 230 Bekeken

Ik wil graag de sportschool opzeggen en de algemene voorwaarden geven aan geen mail maar speciaal formulier bij de balie of aangetekend. Via de mail al contact gehad echter ze verwijzen naar de algemene voorwaarden en accepteren de opzegging niet.

De sportschool is echter dicht en de optie om het speciale formulier in te vullen is er niet. Dus blijft alleen het aangetekende pad over wat mij op aanvullende kosten brengt.

Is het terecht dat de sportschool mij de speciale formulier optie ontzegt en alleen aangetekend accepteert?

Voor mij voelt het precies in het straatje van de vorige generatie sportschool (boeven) reputatie en daarom jeukt het.

4 reacties

De regel is dat u op moet kunnen zeggen via hetzelfde kanaal als dat u lid geworden bent. Verder is er natuurlijk geen enkele logica om opzeggingen per mail niet te accepteren anders dan een barrière opwerken maar daar koopt u verder niets voor.

Reputatie 3
Badge +1

Ik zou zeggen als zij een mail niet accepteren dan zou ik vragen om dat opzegformulier toe te sturen, als u dat ontvangen hebt dan kunt u hen dat toesturen toch? Als ze de mail niet accepteren zijn ze verplicht u op aanvraag dat formulier toe te sturen

Als ze de mail niet accepteren zijn ze verplicht u op aanvraag dat formulier toe te sturen

Verplicht door wie of wat?

Reputatie 3
Badge +1

Net als ze een mogelijkheid bieden om je aan te melden, zijn ze ook verplicht om een mogelijkheid te bieden om je af te melden

Reageer