Stella Ebikes; Ik voel me opgelicht en krijg geen enkele reactie op mijn klachten.

• 18 July 2022
  • 4 reacties
  • 159 Bekeken

Badge

Tot mijn grote verdriet is de fiets die ik gekocht heb niet het product wat mij beloofd is. 

Ik heb dit binnen een week na levering kenbaar gemaakt. Helaas beschermd consumentenrecht je niet zo goed als de verkopende partij je niet goed voorlicht. Namelijk;

• wanneer de ebike opgehaald moet worden bij een filiaal, vervalt de 14 dagen aankoop-annulering. Wanneer de Ebike thuis wordt afgeleverd, geldt dit wel…. beetje jammer dat mij deze optie niet geboden werd.
  • De fiets zou, door een kleine aanpassing de goed maat hebben werd mij verzekerd. Dit blijkt niet het geval. 
  • De klantenservicemedewerker, een jonge dame, refereerde alleen aan de algemene voorwaarden. Geen enkel medeleven, oplossingsmogelijkheden, het enige dat ik kon doen zei ze, was naar een filiaal.
  • Bij het filiaal aangekomen wel een aardige verkoper gesproken. Hij zou mij mailen met opties. Nooit meer een mail ontvangen. 
  • Ik heb Stella in gebreke gesteld en verzocht mij binnen 14 dagen een reactie te geven. 
  • Helaas, geen enkele reactie. 

Het maakt mij verdrietig dat er zo veel prachtige beloftes worden gedaan aan een leek, want dat ben ik natuurlijk. Mijn eerste ebike, ik was zo blij met de aankoop. En dan gewoon geen enkele fatsoenlijke reactie krijgen. 

Het betreft een fiets van meer dan 3000 euro. Ik ging voor kwaliteit. 

Er staat hier een gloednieuwe, ongebruikte, prachtige ebike in de schuur. Iemand interesse? Sprak zij cynisch. Maar zonder dollen, iemand nog tips hoe ik mijn geld terug krijg? Want ik heb geen enkel vertrouwen meer in dit bedrijf.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hoe is de koop tot stand gekomen? Als dit via internet (of telefoon) is gebeurd, is het koop op afstand. Of je nu het product afhaalt of opgestuurd krijgt.

Ik vind even niet zo snel een officiële bron, maar dit zegt https://www.overeenkomsten.nl/blog/bedenktijd-bij-afhalen-internetaankoop-bij-winkel-of-afhaalpunt/

"Als je een internetaankoop doet en die afhaalt op een locatie, zoals een afhaalpunt of fysieke winkel van de webwinkel is het nog steeds een koop of afstand. Het maakt dus niet uit of de internetaankoop naar jouw huis of ergens anders wordt gestuurd."

@Gebruiker1613045001 

U heeft ze al in gebreke gesteld en daar heeft men niet op gereageerd, dan is de volgende stap ook daadwerkelijk een procedure te starten en voor €3000 is dat ook de moeite. Ik ga er dan wel vanuit dat ze niet geleverd hebben wat u bent overeengekomen en dat u dat ook kunt bewijzen.

En staat het ergens op schrift welke maat je zou krijgen?

Vast wel, maar een fiets moet altijd nog een beetje afgesteld worden op de klant. Die inschatting is hier kennelijk wat fout gegaan. Op straat kun je goed zien dat het wel vaker fout gaat. Zeker e-bikes worden vaak veel te groot verkocht. Vervolgens zie je dat men het stuur absurd rechtop en hoog zet, en is men verbaasd dat de fietsprestaties daaronder lijden, met gevolgen.

Voor dit doel is er Klachtenkompas.nl. Als je daar je klacht zet moeten ze antwoorden. Geef duidelijk aan welke oplossing je wil.

Bij kopen op afstand zoals via een website mag je het product binnen twee weken terugsturen mits je het niet gebruikt hebt. Bij zelf afhalen vervalt dat blijkbaar, dat weet ik niet. Maar dan is dat afhaalpunt je leverancier tot wie je je moet richten.

Anders val je nu op het normale consumentenrecht, dat je recht hebt op herstel en je ze ook die gelegenheid moet geven, en alleen als hun dat niet lukt heb je recht op nieuw. Maar ontbinden van de koop zit er niet bij dacht ik.

Heel vervelend is de bewijsbaarheid achteraf welke maat ze beloofd hebben je te leveren. Na 30 jaar de Consumentengids gelezen te hebben ga ik voor een fiets van €3000 toch eerst haarfijn tot op het naadje van de kous uitzoeken welke maat fiets ik wil door het eerst uit te vogelen en te meten bij een fietsenzaak of bij een kennis.

Wat ik mis aan je verhaal is welke maat het zou moeten zijn, welke maten zijn er, en welke maat heb je geleverd gekregen. En staat het ergens op schrift welke maat je zou krijgen?

Reageer